AUTOMOBILI - kvarovi, popravke i održavanje ...

А тај. Е то немам у резерви.

Сви мисле да је мени лако, не дај боже да им је овако.
 
Прочисти мало цевчице и сам регулатор. Знам да је мене то зезало на "Алеку". Нисам га мењао. Нисам имао ни компресор, него дувао да ми очи испадну :) . Често се деси да нечим буде запраљно.
 
Poslednja izmena:
Ееее југо има и плин само га треба сипати. Овај југо се вози по принципу сипам 1 до 2 литре и возање по селу и атару. Пробаћу сутра ако стигнем да скинем регулатор и очистим га.

Сви мисле да је мени лако, не дај боже да им је овако.
 
Исто као и москвич само што за исто растојање треба 10 пута више горива :) . Иначе, страшно добар ауто – тераш и не мислиш где ћеш закачити или шта ће да цркне.

За регулатор ти ја нисам рекао да га скидаш. Немам појма како се скида:). Ја сам радио како су ми рекли, јер је исто ауто зезао на леру.

И ако продуваваш компресором, немој да претерујеш са јаким притиском. Не знам каква је конструкција унутра и колико је осетљив.

Наравно, уопште не мора да значи да је вакуумски регулатор претпаљења разлог (у ранијој поруци сам мало погрешио када сам написао вакуумски регулатор паљења, јер ми је на памети био положај где се налази), али по ономе што си написао чини се да јесте.
 
Пробаћу да видим како ради на плин, ако не буде сметало не дирам до пролећа ништа.

Сви мисле да је мени лако, не дај боже да им је овако.
 
Не знам колико утиче врста горива (мислим у којој мери утиче), а паљење и претпаљење постоји и када ради на плин. Мада ја нисам имао ауто на плин па можда нисам у праву... :)

Ја сам „моцу“ морао да подешавам према гориву са различитих пумпи (различите фирме). Било је разлике у гориво и то се приметило.
 
Има електронско паљење. Само се мало окрене разводна капа. А на плин не постоји једноставнији систем. Вакум отвара мембрану у испаривачу и колики је подпритисак у усисној грани толико отвара мембрану. Плин улази испод лептира за сауг директно у дифуфор.
Има један електро вентил за принудно отварање мембране( зими) и електро вентил за отварање горива(плин). Посебно има за гориво. И оба је могуће отворити ручно ако нема струје у возилу.

Сви мисле да је мени лако, не дај боже да им је овако.
 
Kad se vec povela prica o grejanju automobila zimi secam se da su nekad na stare mercedese ugradjivali dodatni grejac. Razvuces kabal, udenes ga u 220 V i on onda odrzava sam temperaturu na oko 40 stepeni mislim.
 
Mislim da je to isti princip kao ovo sto ugradjuju na stare traktore, ima vazda klipova na yt.
123 ima neki spori grejac, ne secam se bas, mislim da je ona spiralna zarulja, oni bas teze pale, imao sam do pre par god neku miniku sa 2.2 motorom, uglavnom sve isto...
Nikad nisam uspeo da ga upalim bez grejaca cak ni leti, motor ne znam kakav je bio, slabo smo ga vozili...

Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
 
Онај хзр или како се већ зове канал на јт, убацио је грејач из бојлера 220 V у картер. И тако грејао уље.

Сви мисле да је мени лако, не дај боже да им је овако.
 
Zamisli šta motor pretrpi kada se startuje na -20 do -30 (što je sasvim uobičajeno u zemljama Skandinavije i Rusije)? Ulje se stisne kao kajmak, pumpa ga vrlo teško može tako povući i kad krene (a ako ima dobru kompresiju relativno brzo krene), onda motor radi bukvalno bez ulja. Nije bitno što se radi o sekundama - motor u tim trenutcima radi potpuno nasuvo a radilica trpi ogromne sile. Zagrijavanje motora je u tim uslovima više nego obavezno. Znam da moderne velike građevinske i rudarske mašine imaju električnu prajmer-pumpu motornog ulja koja se pokrene kada se da kontakt i potjera ulje kroz sistem tako da kada starter počne da pokreće motor svi ležajevi već imaju podmazivanje dok mehanička pumpa potjera ulje. To je posebno važno kod jako velikih motora (damperi, veliki dozeri i grejderi i slično).
Ja planiram da na mom Fergi napravim tako nešto jer moram često zimi da ga palim zbog čišćenja snijega. Motor mu ima jako dobru kompresiju i uvijek lako i brzo startuje ali mi se ne svidja što kreće tako leden. Ugradiću mu protočni grijač sa pumpom od mašine za pranje posuđa a slučajno već imam mašinu koja će poslužiti kao donor dijelova ;). Na taj način samo uključim pumpu i grijač, ona progrije cijeli blok i motor kreće sa već postignutom temperaturom.
 
Mislim da je to isti princip kao ovo sto ugradjuju na stare traktore, ima vazda klipova na yt.
123 ima neki spori grejac, ne secam se bas, mislim da je ona spiralna zarulja, oni bas teze pale, imao sam do pre par god neku miniku sa 2.2 motorom, uglavnom sve isto...
Nikad nisam uspeo da ga upalim bez grejaca cak ni leti, motor ne znam kakav je bio, slabo smo ga vozili...

Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
Stariji Mercedesovi motori (pre CDI-ja) ni u perfektnom stanju nema sanse da upale bez grejaca ni na plus 25. Sta se meni desilo na C klasi, bila ispravna zimi 4 od 5 grejaca, i tako je palio bez problema i na minus 20, okrene dva tri kruga i pali. Do leta crknu jos 2 ili 3, ostane mi samo 1 ili 2 ispravna. U sred jula odjednom nece da upali nikako, samo na gurku. Ni na kraj pameti mi nije bilo da su grejaci u pitanju. To je verovatno do konstrukcije pretkomore.

Inace na minici i na W123 ti stari tip spori grejaci (do '79 godista) su redno vezani i ako jedan crkne ne radi ni jedan. Ima da se kupe brzi grejaci koji se ubace umesto starih i prepravi se instalacija da budu paralelno vezani, jedino onda lampica grejaca gubi smisao jer se presporo gasi, treba da se nadogradi i relej da bi to bilo kako treba.

Zombie je potpuno u pravu u vezi hladnog starta, treba ga izbeci zbog habanja motora, mada kod nas retko kada temperatura pada ispod -5, -6 tako da tih par hladnih startova nije strasno.
Meni se vise od tih protocnih grejaca svidjaju oni koji se direktno ubacuju u blok umesto cepa, mnogo su kompaktniji i to kulturnije izgleda, a funkcija je ista.
 
Mnogi su u zabludi u vezi hladnog motora.
Klipni mehanizam je projektovan tako da ima najveće zazora baš kada je hladan, a kako se temperature podiže zazori se smanjuju i na optimalnoj radnoj temperaturi su najmanji. Zato 'vruć' motor lako 'pali', jer u stvari ima i najbolju kompresiju.
Ako se temperatura dalje podiže zazori(između aluminijumskog klipa i čelične/gusane hilzne) se još više smanjuju i dolazi do zaribavanja.
Zato je održavanje radne temperature jako bitno.
Sa druge strane, rad podhlađenog motora nije toliko štetan po klipni mehanizam koliko se po uvreženom mišljenju smatra.
Tako da bi zagrejavanje ulja/kartera u stvari bilo dovoljno za olakšavanje starta ukoliko je motor u dobroj kondiciji.
Jedino što je problematično kod hladnog motora je viskozitet maziva, jer ono svojom gustoćom steže rukavce radilice, bregaste osovine i ostalog na uljnoj magistrali i tako povećava otpore kretanja pokretnih delova motora.
Jako je čudno koliko se stvari u vezi rada motora vrlo pogrešno smatra, iako taj isti klipni motor postoji u sadašnjem obliku skoro 150 godina..
 
Poslednja izmena:
Mirosti priznajem da nisam ekspert, moja logika je bila da su klipovi od aluminijuma, a cilindri od sivog liva. Aluminijum se dosta vise siri sa porastom temperature, zar ne ? I sad kad upalimo hladan motor, ako ga opteretimo klipovi se poprilicno brzo zagreju i rasire, a cilindri ne stignu, tako se zazor smanji. Mozda bi u ekstremnom slucaju, recimo upalimo motor na -40 i odmah ga maksimalno opteretimo moze doci i do zaribavanja ?
E sad mislio sam da se cilindar sa porastom temperature siri, a ne skuplja, i tu izgleda nisam u pravu ?

Koliko sam video novi dizel motori sa celicnim klipovima imaju dosta manje zazore upravo zbog manjeg sirenja klipova pri zagrevanju.
A sto se tice ostecenja prilikom pregrevanja motora mislio sam da se tu radi o raspadanju ulja zbog visoke temperature i nemogucnosti podmazivanja zbog toga. Ili sam i tu gresio ?
 
Nazad
Vrh