MTZ Belarus

Da li je ovo.ok što ode skazaljka temp skoro. do sredine zelenog i tako mi digne u setvospremiranju
Messenger-creation-9-A720-AF6-28-A4-4-DB6-A4-AE-615-A7889-AAD3.jpg
Messenger-creation-434-F423-B-9-DD6-486-D-8-A16-91-CABBC5-C678.jpg
Do 100 je sve u redu.
 
Kako taj havarijski senzor testirati,i gde mu je njegova zujalica u instrument tabli ?.Po meni je jako bitno da on radi,niko od nas ne gleda stalno na temperaturu,a moze puci remen ili nesto drugo ,kao meni npr onaj izvod iz bloka kod kabine odakle ide za grejanje,izgubio skoro pola antifriza zbog toga ,dobro sam osetio po mirisu inace ne bih stao na vreme.
Vecina havarijskih "zapadnih" davaca spaja kontakte na 103C ,i pise na njima, zato sto su pravljeni za zatvorene sisteme gdje voda vri vecinom oko 105C , i kod istocnih ima zatvorenih sistema hladjenja , kod Zetora ako je sve tvornicki.
Opruga ispod poklopca drzi donjim poklopcem zatvoren hladnjak.

Kod MTZ ako je antifriz prvo strada poklopac hladnjaka(ako je original) tako da to ne vazi , jer je sistem onda otvoren.
 

Jeli ovako i treba biti ili je nešto nenormalno. U mjesec dana mi se dva puta ispraznili akumulatori. Paljenje 24V i onaj pretvarač na hladnjaku odavno ne radi. Dali da kupujem akumulatore, regulator, alternator. Ili da opet napunim i ništa ne diram?
Kada ti se prazni? Prilikom stojanja ili rada? Jel ti pali lampicu za punjenje ? Ako ne pali onda je akumulator. I to najverovatnije jedan. Izmeri napone kad se isprazne pa zameni taj sa manjim napunom.
 
Ti naponi sa slike, na kojim obrtajima je mereno, sa kojim opterećenjem (šta je upaljeno od potrošača)?

Ako pretvarač ne radi onda kako očekuješ da se puni drugi akumulator? Jeste da taj drugi akumulator služi samo kod paljenja, ali opet bez punjenja će se brzo isprazniti i ako tako duže stoji krepaće akumulator. Prvi akumulator služi za sve ostalo i zato su mi potrebni podaci kako su izmereni naponi obeleženi na fotki...
 
U mojoj bližoj i daljnoj okolici nema nikoga ko barata s tim stvarima. Uglavnom svi kupuju redom, akumulator, pretvarač, regler, alternator.
E sad šta je bilo neispravno, ostaje pitanje.
I ja ne baratam. zato tražim pomoć dali alternator puni. Kolega mi je izmjerio u malo jačem leru te vrijednosti, ništa nije bilo uključeno od potrošača. Povremeno napunim ljevi akumaltor koji služi za paljenje. Na alnaseru je 24V.
Prije par godina sam zamjenio alternator jačim 1400W. Zamjenio sam i onu elektroniku na hladnjaku. Nije izdržala ni mjesec dana, opet lampica svjetli crveno. Kazaljka radi ali sam sad primjetio kad dodam gas, ona se ne pomjera.
Ako ne uspijemo postaviti dijagnozu sljediće metoda pokušaja i promašaja. U prevodu, kupovina jedne po jedne komponente.
 
U mojoj bližoj i daljnoj okolici nema nikoga ko barata s tim stvarima. Uglavnom svi kupuju redom, akumulator, pretvarač, regler, alternator.
E sad šta je bilo neispravno, ostaje pitanje.
I ja ne baratam. zato tražim pomoć dali alternator puni. Kolega mi je izmjerio u malo jačem leru te vrijednosti, ništa nije bilo uključeno od potrošača. Povremeno napunim ljevi akumaltor koji služi za paljenje. Na alnaseru je 24V.
Prije par godina sam zamjenio alternator jačim 1400W. Zamjenio sam i onu elektroniku na hladnjaku. Nije izdržala ni mjesec dana, opet lampica svjetli crveno. Kazaljka radi ali sam sad primjetio kad dodam gas, ona se ne pomjera.
Ako ne uspijemo postaviti dijagnozu sljediće metoda pokušaja i promašaja. U prevodu, kupovina jedne po jedne komponente.
Za sam početak možete alternator da odnesete kod
logo-oreskovic.png


Dr. Luje Naletilica 90c,Dupci, Novi Zagreb

+385 1 364 78 67


U ovom uputstvu imate sve lepo obljašnjeno kako sami da popravite Alternator


Povremeno menjajte pozicije akumulatora (Prvi ide na drugi, drugi ide na prvi)

Proverite BAP sklopku

Idite u prodavnicu gde se prodaju akumulatori i zamolite ih da ispitaju unutrašnju otpornost (Samo zdravlje skumulatora :haha:)
 
Poslednja izmena:
BAP sklopka je ujedno prekidač mase?

Prekidač mase je nešto drugo

BAP Sklopka je baterijski preklopnik

U toj sklopki postoji relej koji drži dva akumulatora paralelno stalno osim kod anlasovanja kad ih raskačinje iz paralelne veze i povezuje u rednu. Pri tome se ta redna veza vodi samo na anlaser a ne i na ostatak instalacije gde je i dalje 12v sa jednog akumulatora. Dakle, pre nego što startuješ traktor u njemu postoji 12V , i tih 12V se dovodi kod anlasovanja na špulnu u bap sklopki koja onda prebacuje na rednu vezu. Čim ti pustiš ključ nestaje tih 12V na špulni i ona se vraća u paralni spoj (12V). Tako da ne mora biti stalno 24V već samo dok se anlasuje.

IMG-20230827-124440.jpg
 
Poslednja izmena:
Koliko sam skontao iz njegovih postova, nema on BAP sklopku već pretvarač za punje nje dodatnog akumulatora. Po naponima koji su obeleženi na slici ja bih prvo promenio regler na alternatoru. To je ujedno i najbezbolnije, bio je oko 10e kad sam ga zadnji put kupovao, a može ga svako zameniti sam, treba samo šrafciger...
 
U mojoj bližoj i daljnoj okolici nema nikoga ko barata s tim stvarima. Uglavnom svi kupuju redom, akumulator, pretvarač, regler, alternator.
E sad šta je bilo neispravno, ostaje pitanje.
I ja ne baratam. zato tražim pomoć dali alternator puni. Kolega mi je izmjerio u malo jačem leru te vrijednosti, ništa nije bilo uključeno od potrošača. Povremeno napunim ljevi akumaltor koji služi za paljenje. Na alnaseru je 24V.
Prije par godina sam zamjenio alternator jačim 1400W. Zamjenio sam i onu elektroniku na hladnjaku. Nije izdržala ni mjesec dana, opet lampica svjetli crveno. Kazaljka radi ali sam sad primjetio kad dodam gas, ona se ne pomjera.
Ako ne uspijemo postaviti dijagnozu sljediće metoda pokušaja i promašaja. U prevodu, kupovina jedne po jedne komponente.
Pretvarac napona na hladnjaku 100%
 
Koliko sam skontao
Pa zato sam i pitao za prekidač mase. Nemam BAP . Imam samo elektroniku kod hladnjaka. Kolega bio slučajno u trgovini mtz i pitao. Kompletan alternator 1400 W oko 220 € s regulator nemaju u po njima i tu ne ide regulator. Toliko o stručnosti.
Ako možeš uslikaj mi regulator ako je isti i za moj tip alternatora.
 
Evo slika i kako da ga zameniš:

Alternator, isti je kao i tvoj, razlika između 1000W i 1400W je samo u veličini remenice, odnosno u broju obrtaja alternatora:





Poklopac skineš tako što odvrneš tri šrafa:



Onda ti se ukaže regler. Evo i dva komada koji su davno promenjeni. Taj regler bi trebao da drži napon na 14V.





Kad budeš kupovao regler prepiši oznake sa tvog relera pa takav kupi jer ih ima više varijanti. Glavna oznaka je ona u prvom redu na metalnom delu (7901.3702Г3), a treba obratiti pažnju i na ćiriličnu oznaku УР1 ili УР2 koja može biti napisana na samom regulatoru (metalni deo) ili na plastičnom nosaču regulatora. To bi trebalo da bude isto kao i kod tebe, mada i ako ne nađeš isti radiće i drugi, ako sam dobro zapamtio razlika je u izlaznom naponu za leto i zimu (zimi je malo veći napon punjenja), ali može biti i da sam nešto pobrkao...







Pre same zamene reglera prvo slikaj gde ide koja žica, posebno obrati pažnju da iz tela alternatora izlaze dve žice iste boje (ovde kod mene su crne) i da je jedna obeležena tako što je stopica zafarbana nekom farbom. To dobro zapamti gde koja ide na koji kontakt, nije sve jedno kako ćeš ih vratiti nego mora baš tako kako je bilo. Zato je najbolje slikati, a ako ne postoji ta farba onda pre skidanja žica na neki način obeleži gde ide koja žica (izolirkom, flomasterom).



Sama zamena reglera je prosta, odšrafe se matice koje drže kontakte (A,B,C), i tri šrafa (1,2,3) koji drže pričvršćen regler na telo alternatora, i potom staviš novi na mesto starog i sve opet zavrneš kako je bilo...





Postoji način da se sam regler ispita da li je ispravan, alo kako kažeš da se slabo razumeš ne bih te time zbunjivao, nije skup regler pa okušaj sreću njegovom zamenom. Možda je baš u njemu kvar, a ako se pokaže da nije imaćeš jedan za rezervu... :osmeh:
 
Hvala na opširnom i preciznom upustvu. Sutra skidam poklopac da pročitam oznake i krećem u potragu za regulatorom u tri države.

Veliko hvala još jednom.
 
Nazad
Vrh