Elektro instalacija

Kod vas može da bude problem sam pretvarač, oksidacija (Pošto sam pretvarač nije baš zaštićen pa ulazi lepo voda prilikom pranja traktora ili sama prašina), ili sam Rele.​

Biće da je voda kod mene problem. Izbijanje oigurača se obična dešava nedugo nakon pranja. Trebalo bi nekako da probam koliko toliko da očistim kontakte pa da ih zalijem nečime. Silikon možda?
 
Da li se moze dvopolni induktivni senzor ispitati sa multimerom?Kako?

Teorijska nastava

U suštini to je PNP spoj (Ima i NPN) radni napon je od 3 do 36VDC znači u prevodu može da se izmeri (Testira) sam senzor pomoću dva uređaja (Unimer i VDC napajanje).


Praktična nastava

Uzmete jednosmerno napajanje od minimum 24v (Ako imate laboratorijsko napajanje još bolje) povežete senzor

Braon žica +
Plava žica -

Približite neki predmet

Uzmete instrument i okrenete izbornik (Selektor) na 200VDC i pratite napon

Ako je izlazni napon (Pozitivan)

Onda je PNP

Ako je izlazni napon (Negativan)

Onda je NPN

Ako nema izlaznog napona (Stoji 0.00 ili LO)

Onda je senzor pokvaren (Oštećen)
 
Biće da je voda kod mene problem. Izbijanje oigurača se obična dešava nedugo nakon pranja. Trebalo bi nekako da probam koliko toliko da očistim kontakte pa da ih zalijem nečime. Silikon možda?
Obavezno uzmite Kontakt Sprej sa Lubrikantom (Čisti i Podmazuje same kontakte). Što se tiče silikona možete ali će biti posle problem da očistite taj sloj ako opet pregori osigurač. Najbolje vi da sam pretvarač stavite na neko drugo mesto ili u vodootporno kućište (Uzmete malo skuplje kućište) ili ga jednostavno stavite u kabini (Za taj posao trebate da produžite provodnike (kablove-žice).


Kontakte možete lepo da očistite ako imate preciznu bušilicu/brusilicu (Baš je bila u Lidl-u za 3000 dinara).

Screenshot_2024-03-06-13-00-51-612-edit_com.kupujemprodajem.android.jpeg

Screenshot_2024-03-06-13-00-26-613-edit_com.kupujemprodajem.android.jpeg

Screenshot_2024-03-06-13-00-04-131-edit_com.kupujemprodajem.android.jpeg
 
Poslednja izmena:
Nije tu voda problem. To je sve zaliveno i smolu. Verovatno negde dodiruje žica od +28v. Proveriti vod od pretvarača do anlasera. Takođe proveriti + kabal levog akumulatora na izlazu iz kabine.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 

Teorijska nastava

U suštini to je PNP spoj (Ima i NPN) radni napon je od 3 do 36VDC znači u prevodu može da se izmeri (Testira) sam senzor pomoću dva uređaja (Unimer i VDC napajanje).


Praktična nastava

Uzmete jednosmerno napajanje od minimum 24v (Ako imate laboratorijsko napajanje još bolje) povežete senzor

Braon žica +
Plava žica -

Približite neki predmet

Uzmete instrument i okrenete izbornik (Selektor) na 200VDC i pratite napon

Ako je izlazni napon (Pozitivan)

Onda je PNP

Ako je izlazni napon (Negativan)

Onda je NPN

Ako nema izlaznog napona (Stoji 0.00 ili LO)

Onda je senzor pokvaren (Oštećen)
Ne znam koji je plus koji minus jer su stopice na njemu i nema oznaka.
 
Kolege kupio sam prskalicu i treba mi neki tropolni prekidac, treba to na imta da ugradim, kakva je to procudera,da li se sprovodi od osiguraca, u elektriku se nikako ne razumem..

Послато са SM-A525F помоћу Тапатока
 
Kolege kupio sam prskalicu i treba mi neki tropolni prekidac, treba to na imta da ugradim, kakva je to procudera,da li se sprovodi od osiguraca, u elektriku se nikako ne razumem..

Послато са SM-A525F помоћу Тапатока

Obavezno ide od kutije sa osiguračima ka potrošaču.
(Nikako ali nikako bez adekvatnog osigurača za taj potrošač)

Ostalo sam vam poslao u Privatnoj Poruci.
 
Žiko,ti si veoma redak slučaj ako ti pretvarač sa 12/24V na belarusu traje toliko dugo. Ja sam ga izbacio na 500 rh traktora,ubacio BAP i gass. Alternator je na tom sistemu od 12V tako da se on ne menja i anlaser od 24V ostaje. Inace taj ruski sistem paljenja na 24V sa tim pretvaračem napona je nešto najgluplje što su mogli na traktor ugraditi.
 
Ne znam. Ali tako je. Ima par traktora u selu i nikome to nije crkavalo. Nije to glupo upravo iz razloga punjenja tog levog akumulatora. Bap je dobra ukoliko se isključivo akumulatori menjaju u paru. Ovaj ruski sistem može da podrži sve moguće varijante akumulatora tipa Stari-novi, veliki-mali. Zato je to rus i napravio, oni sigurno ne menjaju oba kad crkne jedan.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 
Na MF3630, Iskra alternator od 65A.
Kada uključim sve potrošače, 6 farova od 55W, dva od svetla tablice, dve prednje pozicije i dve zadnje pozicije, i rotacija, radio sa dva zvučnika i ventilator klime, akumulator se isprazni za par sati rada.
Farove sam računao da troše 5A, što dođe do 30A za farove, 5-10 radio i ventilator neka vuče još 5. Ne znam koliko ampera je potrebno EHR-u i kontrolnoj tabli. Kao ni koliko odlazi na punjenje akumulatora.
Originalni alternatori su išli od 55A i 70A. Ne znam da li je problem u previše potrošača ili da nosim alternator na proveru ispravnosti.
Bez potrošača je napon punjenja 13.8-14V na leru.



Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
 
Na MF3630, Iskra alternator od 65A.
Kada uključim sve potrošače, 6 farova od 55W, dva od svetla tablice, dve prednje pozicije i dve zadnje pozicije, i rotacija, radio sa dva zvučnika i ventilator klime, akumulator se isprazni za par sati rada.
Farove sam računao da troše 5A, što dođe do 30A za farove, 5-10 radio i ventilator neka vuče još 5. Ne znam koliko ampera je potrebno EHR-u i kontrolnoj tabli. Kao ni koliko odlazi na punjenje akumulatora.
Originalni alternatori su išli od 55A i 70A. Ne znam da li je problem u previše potrošača ili da nosim alternator na proveru ispravnosti.
Bez potrošača je napon punjenja 13.8-14V na leru.



Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
Uzmite Strujna (Amper) klešta i počnite da merite koliko vuče struje (Naravno uključite sve potrošače)

s-l1600.jpg


P.S Nemora to da bude strikno FLUKE (može bilo koji brend i sam kvalitet ne igra ulogu nego je bitno da sam uređaj može da meri Jednosmernu struju a ne samo Naizmeničnu struju).

Ovde imate link gde možete da preuzmete kako da testirate i popravite sam Alternator
 
Poslednja izmena:
Uzmite Strujna (Amper) klešta i počnite da merite koliko vuče struje (Naravno uključite sve potrošače)

s-l1600.jpg


P.S Nemora to da bude strikno FLUKE (može bilo koji brend i sam kvalitet ne igra ulogu nego je bitno da sam uređaj može da meri Jednosmernu struju a ne samo Naizmeničnu struju).

Ovde imate link gde možete da preuzmete kako da testirate i popravite sam Alternator
Samo još ovo da dodam

  • Imate puno potrošača ✔️
  • Sam akumulator niste odavno menjali (Vremenom se izgubi na kapacitetu ili ode 1 ili 2 ćelije i to više nije to to kao što je nekada bio) ✔️

PROVERA ISPRAVNOSTI AKUMULATORA



VIZUELNA PROVERA: Pogledom iskontrolišemo da li na kućištu ima naprslina ili nabubrenja. Proverimo stanje stubića. Kod akumulatora sa potrebnim održavanjem odvićemo čepove i proveriti nivo elektrolita. Po potrebi dolićemo destilovanu vodu tako da elektrolit pređe preko ćelija za 1,5-2cm.

PROVERA POMOĆU INSTRUMENATA:


  • UNIMEROM :Provera pomuću unimera nije potpuno pouzdana metoda, nedaje nam potupunu sliku o jačini akumulatora. Za ovu proveru moramo poznavati sledeće podatke:
  • 100% napunjen akumulator ima napon od oko 12,70 V,
  • 75% napunjen akumulator ima napon od oko 12,35 V,
  • 50 % napunjen akumulator ima napon od oko 12,10 V,
  • 25 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,95 V,
  • 0 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,70 V i manje.
  • Ovom metodom dobijamo podatak o napunjenosti akumulatora ali ne i o maksimalnoj jačini struje koju može dati prilikom startovanja motora.
  • VILJUŠKA ZA ISPITIVANJE : Viljuška za ispitivanje daje nam bolju sliku o snazi akumulatora. Stubići akumulatora se opterećuju viljuškom velike snage sa promenljivim strujnim opterećenjem i ugrađenim voltmetrom. Viljuška se zadržava od 3 do 15 sekundi i prati pad napona
naponska viljuska
 
Kad smo kod amper klešta .Kupljene su pre 2-3 godine .Nisam čuo za ovu firmu ,vrede li ?
 
Na MF3630, Iskra alternator od 65A.
Kada uključim sve potrošače, 6 farova od 55W, dva od svetla tablice, dve prednje pozicije i dve zadnje pozicije, i rotacija, radio sa dva zvučnika i ventilator klime, akumulator se isprazni za par sati rada.
Farove sam računao da troše 5A, što dođe do 30A za farove, 5-10 radio i ventilator neka vuče još 5. Ne znam koliko ampera je potrebno EHR-u i kontrolnoj tabli. Kao ni koliko odlazi na punjenje akumulatora.
Originalni alternatori su išli od 55A i 70A. Ne znam da li je problem u previše potrošača ili da nosim alternator na proveru ispravnosti.
Bez potrošača je napon punjenja 13.8-14V na leru.



Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
Odnesi alternor da ga ispitaju na ispitnom stolu, nije neka muka skinuti ga. Jbg to su svi farbricki potrosaci to se ne bi trebalo desavati.

A ove farove ako mozes stavi led, rasterecujes samu instalaciju dosta i bolji su.
 
Kad smo kod amper klešta .Kupljene su pre 2-3 godine .Nisam čuo za ovu firmu ,vrede li ?
Čim mere - vrede!

Sad su razlike u rezultatima merenja zanemarive (za nas amatere, profi ionako znaju šta im treba) između brendiranih instrumenata i no name instrumenata, pogotovo za ona merenja koja ćemo mi amateri meriti. Sa stanovišta bezbednosti korišćenja vaš instrument je CAT III što je dobro (najjeftiniji instrumenti nemaju ni naveden CAT i te ne bih preporučio da kupujete, mada teško da će neki amater meriti nešto u nekom postrojenju, trafo stanici i sl., a da izmeri napon akumulatrora na traktoru i da vidi da li je dobra sijalica na žmigavcu će poslužiti i takav. Al' sve jedno, mala je razlika u ceni između tih kineskih no name instrumenata sa buvljaka i ovih sa upisanim CAT, pa onda zašto kupovati te bez CAT...
 
Ne bih se složio da je samo bitno da mere. Nakopovao sam se tih sto mere dok nisam kupo jedan iole kvalitetan (UNI-T)
Ovi najjeftiniji rade dokle god ne krenem da merim neki napon veći od baterija za daljinskog. Posle toga ćao! Bez obzira što vodim računa da ga podesim na odgovarajuće merenje. Jedno 5-6 sam sigurno kupio pre ovog. Sa njim nikakvih problema već 7-8 god. Jedina mana što displej nije pregledan i dugme nije baš najzgodnije za okretanje. Ostalo sve super.

I sa ovim sam došao na onu izreku "nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari". Ne važe uvek ali se često pokaže tačnom. Sličnu situaciju sam skoro imao sa veš mašinom Gorenje. Ne znam koliko puta sam ja nju poravljao dok konačno nije crkla elektronika koja košta 100€. Da ne pominjem to da nije dobro prala veš (jedna stavar koju bi trebalo da radi :)). Neki dan kupio Bosch i mislim da tu ne bi trebalo da bude greške.
Bosch 50k, Gorenje 30k. Sreća što sam je sam popravljao uvek. Šta da sam svaki put morao da zovem i čekam majstora. Kad bi se sve sabralo koštala la bi ona daleko iznad 50k.
 
Ne bih se složio da je samo bitno da mere. Nakopovao sam se tih sto mere dok nisam kupo jedan iole kvalitetan (UNI-T)
Ovi najjeftiniji rade dokle god ne krenem da merim neki napon veći od baterija za daljinskog. Posle toga ćao! Bez obzira što vodim računa da ga podesim na odgovarajuće merenje. Jedno 5-6 sam sigurno kupio pre ovog. Sa njim nikakvih problema već 7-8 god. Jedina mana što displej nije pregledan i dugme nije baš najzgodnije za okretanje. Ostalo sve super.

I sa ovim sam došao na onu izreku "nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari". Ne važe uvek ali se često pokaže tačnom. Sličnu situaciju sam skoro imao sa veš mašinom Gorenje. Ne znam koliko puta sam ja nju poravljao dok konačno nije crkla elektronika koja košta 100€. Da ne pominjem to da nije dobro prala veš (jedna stavar koju bi trebalo da radi :)). Neki dan kupio Bosch i mislim da tu ne bi trebalo da bude greške.
Bosch 50k, Gorenje 30k. Sreća što sam je sam popravljao uvek. Šta da sam svaki put morao da zovem i čekam majstora. Kad bi se sve sabralo koštala la bi ona daleko iznad 50k.
Slažem se u potpunosti sa vama. UNI-T UT210D po meni su vrhunska Strujna klešta (Njega koristim isključivo kada trebam kod nekog nešto da popravljam, sigurno neću nositi FLUKE).
Sličnu situaciju sam skoro imao sa veš mašinom Gorenje. Ne znam koliko puta sam ja nju poravljao dok konačno nije crkla elektronika koja košta 100€. Da ne pominjem to da nije dobro prala veš (jedna stavar koju bi trebalo da radi :)). Neki dan kupio Bosch i mislim da tu ne bi trebalo da bude greške.
Bosch 50k, Gorenje 30k. Sreća što sam je sam popravljao uvek. Šta da sam svaki put morao da zovem i čekam majstora. Kad bi se sve sabralo koštala la bi ona daleko iznad 50k.
Tako je to sa Modulom (Programatorom) može da se popravlja sve dok kvar ne dođe do Miktrokontrolera (Programski kod se teško nalazi a da se pritom ne plati, pošto kada se kupi komponenta dobija se prazna).

Što se tiče samog Modula (Programatora) imate da nađete već gotov samo što nije 100€ već 130€ :haha: (Najčešće strada programator isključivo zbog bimetalne bravice).
 
Nazad
Vrh