Centralno i etazno grejanje.

Kako preko leta zatvoriš vodu iz CG da ne ide kroz bojler? Zatvoriš jedan ili oba ventila?

A što se tiče tvog problema, nije mi baš jasno kako ispuštaš vazduh preko ventila? Pretpostavljam da je problem vazduh u spirali u bojleru, i moguće je da dok ne odvrneš jedan kraj (donji) da isteče voda kroz taj kraj i istera vazduh nećeš rešiti problem. U stvari, ne znam ni kako je spojeno pa ako može slika ili bar šematski nacrtano spoj CG sa bojlerom?
Ne zatvaram preko leta ventile, grejem bojler na struju a centralno svakako ne radu pumpa da gura vodu iskljucena je. Imam na najvisoj tacki iznad bojlera cevi dva ventila za vazduh i nista se ne dogadja kad pustam ide hladna voda a radi pec sa 60 stepeni u kotlu....
 
Uglavnom su spojeni paralelno na 2 cijevi kao i svi radijatori , bar je tako kod mene . Nisam imao problem taj dosad. Kad hocu na struju zatvorim ove ventile , i obrnuto.


Momo, kad greješ na struju zatvoriš samo jedan ventil, ne oba. Kad zatvoriš oba ventila ostaje zarobljena voda u spirali u bojleru. Pa kad bojler greje na struju greje se i ta voda u spirali. Kad se voda greje ona se i širi, a pošto je zatvorena sa oba ventila razmisli šta može da se desi sa spiralom...
 
Ja te ventile na bojleru ne diram, kada sam ziveo sa mojima nikada nismo zatvarali, imali smo jedno 20 godina dok nije procuereo, bojler sa naknadno ugradjenom zmijom, ugradjena pocetkom 90ih bukvalno busen bojler spreda, povezan na grejanje i kada je riknuo termostat bojlera, sva visak voda je isla u sistem, tj toplota to mu dodje kao odusak.
Ono sto sam primetio kod sebe, gornja cevka je toplija nekih 20ak cm-a,kada se zagreva bojler na struju, a ovaj bojler sto sam pomenuo kome riknuo termos cev je bila vruca u duzini od 3 do 4m
Moje rodjake su tako zatvarale, otvarale te ventile na bojleru i neste preebale da im bojler uopste se negreje zimi iz sistema grejanja negoo samo struja.
 
@pexkap

Kolega je menjao kotao na sistemu CG, znači ispuštana je voda iz sistema. I nakon zamene jedan radijator nije grejao. Luftirao ga je bez uspeha, luftirao je i na odzračnim lončićima koji su na najvišoj tački sistema - takođe bez uspeha. Srećom, na svakom radijatoru imao je ostavljene priključke za pražnjenje sisitema. Prosto je uzeo crevo, natakao na taj priključak i ispuštao kroz njega vodu iz sistema. Prvo je potekla voda, pa posle nje vazduh u dobroj količini i nakon njega opet voda. Odmah je počeo da greje i taj radijator. Naravno, posle je morao da dopuni sistem...
 
Koji pretvarač (invertor) da kupim za moj kotao Termomont TKK 30, pošto mi stari ne radi više?
 
Kotao na baliranu slamu Bajus Senta, pre njega sam imao trajnožareće kotlove na čvrsto gorivo, a jednu sezonu sam imao i TKK30.
 
Ja se igram ovih dana.Termostat preko dana na 23,23.5 a noću na 22
Temperaturi podesio na 38,i dizao po 2 stepena da može nagurati u kući 23.5
Morao sam dizati temp vode na 45 i sad može da postigne 23.5 u kući.Pvc prozori,vrata.Jutros u 8h uslikao sat,sutra ujutru ću uslikati ponovo.i sutra nakon slikanja dižem temp vode na 50 stepeni i tako ostavljam 24h i baš da vidim koja će biti razlika u potrošnji.prošle zime stalno bilo na 55 stepeni,račun mesečno oko 20000 din.
I jel ima neke razlike? Ko je pobednik?
Epilog priče kod mene, (otvorio sve radijatore 8 kom) polaz setovan na 41,voda na display zakucana na 44.5 i termostat je dostigao 23.7 kada je i ugasio kotao. Ipak je problem bio u maloj litrazi sistema da tako kažem, kad su 3 radijatora mora jači polaz a to je 43 da bi se kotao gasio po termostatu.sve ispod toga se pregreva voda u sistemu i kotao gasi plamen jer se povećala temp polaza povecala za 5 stepeni u odnosu na setovanu
 
Za 24 sata 15 kubika,razlike nije bilo,možda pola kubika više kad sam povećao temp vode na 50.Inače na 50 radi posao,ispid toga teško diže temp u kući.pre nego što kupamo ćerkicu uvek povećam temperaturu na 24 -24.5 i ako je zadata temp vode na 45 onda treba skoro sat vremena dok postigne 24.5,ovako na 50 za čas digne temperaturu u kući.Jedini problem je kod mene da ode puno toplote na tavan,moram stiropor poredjati na tavan,i to što pre..
 
Ređaj ga u dva sloja i preklapaj sastave. A još bolje rešenje je da ga zalepiš za tavanicu i preko njega mrežica i lepak (kao da radiš zid a ne pod u tavanu). Komšija je tako uradio i preporodio se na spartu, pre toga stalno hladan sprat, a sad je možda topliji od prizemlja. A još bolje rešenje je staklena vuna na tavanu zbog paropropusnosti...
 
Негде сам прочитао да се на бетонску плочу тавана постави најлон па онда изолација коју колега предлаже - стаклена или камена вуна па изнад тога паропропусна а водонепропусна фолија која ће пару да избацује из изолациониг слоја.
 
Ja sam na 1/3 ploce stavljao staklenu vunu u 2 sloja bez najlona i nikakav boljitak ne primećujem sem da sam bzvz bacio novce. Ili se radi sve ili ništa. Al zato za zid sa i bez ogromna razlika. Kum je na ploci stavljao 10cm stiropora sa sve košuljicom i isto mu je pakao preko leta kao i kod mene. Ocekivao sam bar neku razliku kod njega tj boljitak u odnosu na mene.
 
Leti nema tu neke razlike,bitno je preko zime da ne beži toplota gore.Preko leta piči klima i nema vrućine.Stic je stavio stiropor od 5cm.Pre nego sto je stavio svako jutro je bilo oko 17 stepeni u kući.Nakon što ke postavio stiropor na tavan temperatura u kući ujutru 21
 
A pazi ovo kod mene bez spoljne izolacije ujutru bilo 16 a sad sa spoljnom bez izolovane ploče ujutru ne pada ispod 20 a s grejanjem se zavrsi u 23h.
 
Evo moje iskustvo sa izolacijom...

Ja imam potkrovlje u betonu (i kosi i ravni deo plafona je u betonskoj ploči). Pre mnogo godina kad nisam imao ni promil pojma o pari i izolaciji, rešio sam da nešto učinim sa prehladnim i pretoplim (zima/leto) potkrovljem. A nisam imao love za stručnjake već sam ja sam smislio kako da uradim izolaciju na kosom delu plafona. :ideja::haha: Kupio sam foliju u poljoapoteci (mislim da je bila plastenička) presmotao je na pola po dužini, i onda svaku polovinu urolao ka sredini sa iste strane. Pošto ne smem na visinu angažovao sam tesare da skinu crep sa kosine i da tako urolanu foliju uvuku ispod rogova na najniži deo ploče, onda da odrolaju donju polovinu ka vrhu kosine (po ploči kosine), dalje da na tako odmotanu foliju postave 16 cm (2x8 cm) staklene vune u mekim tablama, potom da odmotaju i gornju polovinu folije (ovaj put od gore po staklenoj vuni) i da na vrhu kosine lepo preklope višak folije jednu preko druge. Tako sam dobio da je staklena vuna u nekoj vrsti sendviča od folije i da je zaštićena od prodora valge u vunu i sa donje stane (sa strane ploče) i sa gornje strane (sa strane rogova i crepa (rogovi ne leže direktno na ploči već su nekih 20tak cm iznad nje, oslonjeni na drvenu gredu koja je na početku ravnog dela ploče)). E sad, tu dolazi ono nisam imao dovoljno love, pa sam koristio vunu koju sam imao od ranije a to je bilo dovoljno samo za dužinu sobe (dve sobe) sa obe strane krova, a u produžetku krova je ostala prazna folija, računao sam naknadno će se i tamo postaviti vuna (nikad nije, kasnije sam skontao da to nije dobar metod, da treba sve iz početka po ps-u, i tako je ostalo). E sad, u tom delu gde je samo folija bez vune je kupatilo, i pošto u kupatilu uvek ima više vlage nego u ostatku kuće tu je izražen problem. Čak i ako se samo ostave mokri peškiri osetno se oseti sparno i drvena vrata se teže zatvaraju. Ja to objašnjavam time što vlaga nema gde da ode, kroz ploču ne može zbog najlona na ploči, plus zidovi skroz u pločicama (leti nije problem jer je otvoren prozor, ali zimi...). Takođe, ni to parcijalno izolovanje ne pije vodu, bez kompletne izolacije cele ploče efekat je drastično smanjen...
 
Nazad
Vrh