Centralno i etazno grejanje.

U tome i jeste caka, nereče ti nama kondezuje li kotao ili samo odžak.
 
Moaćeš vjerovatno odžak izolovati i spolja, ali prije izolacije povećaj temperaturu kotla na 75 pa prati. I vidi dali odžak kondezuje i posle podne kad se ugrije ili je to samo izjutra kad je odžak hladan.
 
@milan11
Moj kotao je 40kw i grejem isto oko 150 kvadrata u dve kuce.
Temperaturu na kotlu drzim na 60 stepeni.
Prosle godine je bila prva grejna sezona i kotao mi je bas mnogo kondezovao i ugradio sam ovaj ventil koji ne pusta vodu u sistem dok ne predje zadatu temperaturu i time resio problem kondeza u kotlu.
Ja sam to nastelovao na 40 stepeni mislim.
A kondez iz odzaka sam resio sto sam izolovao odzak staklenom vunom i preko nje alu folija, odmah je prestao da kondezuje.
Moj odzak je obicna metalna cev.
Nesto nece Tapatalk da mi postavi slike.

Poslato sa RKY-LX1 pomoću Tapatoka
 
Koliko je kw bio stari kotao?
Jesi li siguran da ti kondez ide iz kotla ili odzaka?

Poslato sa RKY-LX1 pomoću Tapatoka
 
Moaćeš vjerovatno odžak izolovati i spolja, ali prije izolacije povećaj temperaturu kotla na 75 pa prati. I vidi dali odžak kondezuje i posle podne kad se ugrije ili je to samo izjutra kad je odžak hladan.
Dimnjak na čvrsto gorivo se ne izoluje :)

Rosište dima kod čvrstog ogreva je 60 stepeni tako da temperatura mora da bude iznad 60 stepeni pogotovo ako je kotao predimenzionisan za taj dimnjak.
 
Izolacija je obavezna samo za gasne kotlove zbog niske tačke rosišta, za čvrsto gorivo nema potrebe dovoljno je da se loži iznad ekonomske granice u glavi :D
 
Pa brate, moj kotao je 30kw, grejem oko180-200m², evo sada mi je temperatura kotla 40-45 stepeni i nikada mi se ni kap kondenza nije pojavila. Dimnjak 15m, od toga 10 segmentni, 5 (kroz tavan i van krova) zidan ciglom. Termomont je kotao, ako je bitno. Ložim isključivo drvima, koja imam. Bagrem, breskva, kajsija, trešnja...
Kotao ugrađen u jesen 2000. godine. Nemam nikakve mešne ventile. Jedno zapažanje. Grejem prilično niskom temperaturom, čak iznenađujućom. Izolacija je dobra jedino...

Ko hoće, mogu da slikam kako to sve izgleda, kako je povezano, drva... I račun kad je kupljen kotao.
 
Ista stvar kod mog brata. Kotao na grah ugalj, automatsko doziranje, temperatura u kotlu 40 do 43, nikad veća. Odžak prokrom neizolovan. Sistem klot bez ikakve automatike a odžak samo prašina u njemu kao i u kotlu, nikad nema kondenza. Ja nemogu da vjerujem svojim očima.
 
Moj brat živi u identičnoj kući, (moja je replika). Grejanje uvedeno 1978. Međutim, tučani radijatori, kotao između 45 i 50kw (mogu sutra da pogledam), odžak iste dužine (zidan, rupa puna cigla, nije segmentni). Bilo je kondenza, ugrađen mešni. Glavna razlika - prosečna temperatura kojom greje kuću je oko 20 stepeni viša nego kod mene. Doduše, pikovana fasada, bez izolacije.
 
Dimnjak je nauka :D eto kod tebe je sve dimenzionisano kako treba i funkcioniše, ali probaj jači kotao pa da vidiš muke :D Zato pre kupovine treba gledati karakteristike kotla i koji potisak zahteva da bi se znalo dal je vučna sila dimnjaka dovoljna za taj kotao.

Proizvodjač ako nije neki divljak mora da navede Tr tj prosečnu temperaturu u cevi, onda ima jedna formulica kojim se proverava "statička promaja" dimnjaka.Tu je bitno od čega je dimnjak, jer se dimnjak od cigle najmanje hladi 1 stepen po dužnom metru, dok se gola cev hladi 5 stepeni po dužnom metru.

Ono što se zna da je minimalna brzina gasova 2m/s i da je pritisak 4Pa.

Da bi sve bilo bez kondeza mora sistem da radi iznad tačke rosišta ili da se predimenzioniše što nije skupo za male kotlove, ali kad porastu apetiti zna da bude jebeno i vlažno :D
 
Evo mog primera . Igrom slučaja prije 20 godina sam kompezovao dve peći feromont Šimanovci . Jedna manja od 18000 kilo k. Druga od 26 KK . Kako me prvi majstor ubedio bolje staviti veću tj jaču peć za 80 m2 i to smo uradili . Posle trećeg dana je isto kao što reče kolega u nekom davnom postu iz dimnjaka počelo da curi tj da lije voda od kondeza . Majstorova dijagnoza je bila da su drva mnogo sirova . U pitanju je bila jabuka i kajsija isečena krajem leta, 4 meseca stojala pod šupom. Kada ložim samo čokanje nije bilo toliko kondeza ili jako malo. Međutim posle desetak dana nije bilo smisla skupljati više vodu ispod ispust na dimnjaku . Zamenili smo peći , kako je rekao majstor veća peć će raditi na leru a manja će se ložiti na 80% snage. Evo i dan danas ista ta mala peć radi na 60 ° . A u sobama ovih dana se temperatura popne na 25 ° . Dimnjak čistim jednom u sezoni a nekada ni neočistim jedino dva puta a možda i tri puta čistim koleno i cev od peći do dimnjaka. Ložim čokanje i drva od vađenih jabuka žile i panjeve i to često ubacim poneko sirovine drvo da bi držalo žar. Posudu od pepela čistim svaki treći dan . A onu veću peć sam prije tri godine dao brati kome je fizički oštećena tri tučama rebra od zrenjaninske peći 32000 kk kupljena 1984 I radila fenomenalno . I kod brata se desi da kondezuje kotao a ne i dimnjak ako temperatura bude ispod 60 ° . Što mislim daje do izrade kotla , da dim koji izlazi dok je klapna otvorena i dim iz plamena nije isto, kao dim koji izlazi a klapna zatvorena i vatra samo tinja. Što bi došlo kao kada napuniš puna usta i to ne možeš sažvakati pa to jelo traje mnogo duže nego kada uzimaš manje komade.
 
Nazad
Vrh