Centralno i etazno grejanje.

Preračunaj sam,mislim da ide oko 7m cevi u kvadrat podnog.Tu još ide i izolacija ispod.Možeš staviti one raster ploče koje su baš za podno a možeš i stirodur i na njega mrežu i onda za nju fiksirati cevi.Opet sve zavisi od tebe,nije ista cena za panelne i aluminijumske radijatore.
 
Grijem se na drva u šparetu za centralno. Radijatori su opremljeni termostatskim ventilima, a dio instalacije prolazi podrumom i negrijanom garažom. U tom dijelu su cijevi izolirane poliuretanskom pjenom. Pratim ovu temu jer me zanimaju i drugi načini grijanja, posebno korištenje kombiniranih akumulacijskih bojlera.
1. Netko je napisao da pumpa tjera vodu non stop. Jel to namjerno tako napravljeno i koji je razlog? Kod mene je pumpa spojena preko cijevnog termostata i mogu podešavati temperaturu uključivanja pumpe. Pokazalo mi se da je najbolje da se uključuje oko 65° jer onda ne dolazi do podhlađivanja ložišta ako malo zakasnim s loženjem.
2. Moj kombinirani bojler je nažalost malen, svega 80 lit. Navečer, oko 22 h prestajem ložiti i ubrzo zatim se ugasi pumpa. Voda u bojleru koja je navečer vruća kao i u sistemu (oko 65°) se do jutra toliko ohladi da je tek topla. Slobodna procjena je oko 35°. Ukoliko zatvorim ventil na bojleru, temperatura vode padne možda za najviše 10°. Koliko bi tek, s obzirom na to da dio cijevi prolazi negrijanim prostorijama, pala da pumpa radi cijelu noć?
 
@ iwanho

Meni radi pumpa non stop.Nemam razloga da stavljam termostate kod nje da se pali gasi niti vidim svrhu toga.
 
Kako bi kod mene radio taj kombinovani bojler? Grejem se na pelet, u sistem ide maksimalno 60°(tako sam podesio) dok termostat ne iskljuci kotao kada u kuci bude 23°. Pumpa se ukljucuje i iskljucuje na 45°. Vreme pauze rada kotla je 1,5-2,5h.za to vreme temperatura u sistemu(pumpa iskljucena) padne na oko 30°(sat je na izlazu iz kotla). A i kada se ponovo ukljuci kotao on radi oko sat vremena dok u kući ponovo ne postigne 23° i iskljuci se. Da li bi na ovakav sistem imalo smisla stavljati takav bojler za sanitarnu vodu?

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
 
Kako bi kod mene radio taj kombinovani bojler? Grejem se na pelet, u sistem ide maksimalno 60°(tako sam podesio) dok termostat ne iskljuci kotao kada u kuci bude 23°. Pumpa se ukljucuje i iskljucuje na 45°. Vreme pauze rada kotla je 1,5-2,5h.za to vreme temperatura u sistemu(pumpa iskljucena) padne na oko 30°(sat je na izlazu iz kotla). A i kada se ponovo ukljuci kotao on radi oko sat vremena dok u kući ponovo ne postigne 23° i iskljuci se. Da li bi na ovakav sistem imalo smisla stavljati takav bojler za sanitarnu vodu?

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
Što ne namestiš da ti se pumpa isključi-kada se nagura temperatura u prostorijama.Zbog uštede u struji ili neki drugi razlog.
 
Tuširao bi se u hladnoj vodi.
Jos mi se iz istog bojlera koristi voda u kuhinji. Znaci trebalo bi stalno da mi bude ukljucen i strujni grejac pa da se dopunjuju u radu. Onda mi je dobro i ovako samo na struju. Star mi je bojler, par puta je imao kliničku smrt pa razmisljam ako se šlogira ponovo čime da ga zamenim.
Zorane, tako mi je na kotlu podeseno vreme ukljucenja/iskljucenja pumpe, mogu to da menjam ali nisam ni razmisljao o tome.

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
 
Jos mi se iz istog bojlera koristi voda u kuhinji. Znaci trebalo bi stalno da mi bude ukljucen i strujni grejac pa da se dopunjuju u radu. Onda mi je dobro i ovako samo na struju. Star mi je bojler, par puta je imao kliničku smrt pa razmisljam ako se šlogira ponovo čime da ga zamenim.
Zorane, tako mi je na kotlu podeseno vreme ukljucenja/iskljucenja pumpe, mogu to da menjam ali nisam ni razmisljao o tome.

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
Samo mu zadaš veću temperaturu da bi uvek mogado da nagura temperaturu u prostoriji mada je temperatura od 65 stepeni i više nego dovoljna.
 
Tebi treba ono što sam već pisao ovde.Diferencijalni termostat koji će meriti temperaturu u bojleru i u grejanju i jedan elektro ventil da zatvori protok kada je niža temperatura u grejanju nego ona u bojleru.Takođe može da se namesti da se onda pali i električni grejač u bojleru.
 
@ iwanho

Meni radi pumpa non stop.Nemam razloga da stavljam termostate kod nje da se pali gasi niti vidim svrhu toga.

Citat dijela tvojeg posta dvije stranice prije:
"Ovaj x80 k se samo zakace vodovi od grejanja na ove dve rupe sa strane.E sad mene zanima da li ce nocu bojler da greje svu vodu iz sistema za grejanje.Posto mi bojer neiskljucujemo osim kada se tusiramo.Nocu nelozim pumpa radi normalno 24h.I da napomenem da smo na jedotarifnom sistemu nema skupe jeftine struje pa mi i nije toliko bitan utrosak struje ,da li se isplati da se cimam sa ovim. "

Koliku temperaturu vode imaš ujutro nakon što noću ne ložiš? Pretpostavljam da nije viša od 40°. Ako je viša od 50°, još bolje 55°, ispričavam se za tekst koji slijedi. Kad pumpa radi kod niske temperature, kotlu treba više vremena da dođe na radnu temperaturu. Posljedica je veća potrošnja goriva, što ti možda ne predstavlja neki problem. No kod takvog rada, zbog pojačane kondenzacije se smanjuje vijek trajanja kotla. Za kotao bi bilo najbolje da se kroz cijelu sezonu ne gasi, nego da radi na radnoj temperaturi. Kad bi umjesto 80 litarskog bojlera imao barem 800 litarski, onda bi tvoj način korištenja pumpe bio adekvatan.

To je moje skromno razmišljanje, a ako netko ima drugačije argumente, molim neka i mene pouči kako je najbolje u slučaju kad se noću ne loži.
 
Ove jeseni sam zidao kucu, povrsine oko 130m2 na sprat, sada bi trebalo raditi grejanje. Pa se lomim izmedju podnog i radijatorskog, zna li neko koja je razlika u ceni ugradnje?

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Ako si omalterisao zidove iznutra onda ništa... Ako nisi onda zidno grejanje u kombinaciji sa toplotnom pumpom. U ovoj kombinaciji na tu kvadraturu za celu sezonu oko 100 evra...

Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Jesi merio temperaturu povratnog voda do kotla?

U uputstvu sam citao da ako hocete da vam kotao dugo traje i nema kondenza mora biti u rezimu 80/60.

TO obezbedjuje mesni ventil.Ja Mogu drzati kotao na 90 stepeni a na radijatore slati koliko hocu sa njim.
Zašto je problem? Zar to nije normalna radna temperatura?

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Jesi merio temperaturu povratnog voda do kotla?

U uputstvu sam citao da ako hocete da vam kotao dugo traje i nema kondenza mora biti u rezimu 80/60.

TO obezbedjuje mesni ventil.Ja Mogu drzati kotao na 90 stepeni a na radijatore slati koliko hocu sa njim.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

Sorry, imam termostatske ventile na radijatorima pa mi ta opcija nije pala na pamet.
 
Mozda bi kotao i trajao u tom slucaju duze , ali bi drva svake godine trajala krace .
Osim toga nejasmo mi je , u tom slucaju , kada pumpa ne radi non stop ili ako ima taj neki ventil sa termostatom kod peci , i ako se pec ne lozi non stop , sta je prednost ? Kazete ujutro se prije postigne radna temp vode koja ne kruzi hladna . Ok , ali cim se to postigne , i pumpa se ukljuci ili taj neki ventil pusti kruzenje vode , zar onda ne dodje ponovo hladna voda u pec , pa sta se postiglo ?
 
@ iwanho

Nije preko 40 sigurno mozda je i manja.Nemam veliki bojler.Da drzim pumpu ugasenu da je palim svako jutro dok ne dostigne u kotlu odredjenu temperaturu mrzi me.Ionako cim se to vode u kotlu zagreje cim ukljucis pumpu odam dodje ladnija do kotla.Dok se ne zagreje voda u celom sistemu isti djavo.Radna temperatura na mom kotlu(60-90) drzim trenutno na 60, nema potrebe za vise.
 
120 kvadrata sa podnim grejanjem i gasom sa kondenzacionim kotlom,temperaturom vode od 33 stepena koju isporucuje kotao u sistem i zadatom temperaturom vazduha u prostorijama od 22 stepena je za proslu sezonu kostalo 19000 dinara.
 
Nazad
Vrh