To što piše u garanciji nije tačno, piše i na tarabi pa nije (za Blue Dynamic seriju bar nije sporno). ALI ide vama u prilog (ispunjavate tehničke zahteve iz garantnog lista a oni neka pišu šta jeste a ne šta nije, a nije).
To koliko je procenta pun (to još i može) a koliko zdrav to je neko njihova interna (pa makar i JCi-evo, "Vartino") metodologija. Za "zdrav" sigurno (to nema veze sa životom, strukom i naukom ... % ... ma idi begaj, šta će sve izmisliti).
Može se napuniti ako je punjač galvanostat što verovatno njihov Gaus jeste. Ali NE može kod Vas da bude 0,6A na 14,8V a kod njih 2A na istom naponu (doduše treba meriti napon istim uređajem, većina, čak i boljih greše 1,5% za 0,35% treba već skuplja oprema). To su Vas slagali ili ne znaju ni oni. Mora da je (makar u startu) bilo više od 14,8A inače struja ne bi mogla da bude na 2A. Napon punjenja brzo padne na 15V (ili 14,8V) ako je akumulator dobar a ako nije to malo potraje.
Izuzetno je bitno koliki je napon na početku (pri npr. 2A) jer može biti 16, 17 ... kod loših akum. i svih 20V!
Naravno to Vam neće reći jer im ne ide u prilog (moraju menjati akum. a ako je težina o.k. ne mogu posle sebi da naplate).
Galvanostatski se može napuniti i mnogo lošiji akum. od vašeg.
Međutim to ništa ne znači (napunjen akumulator). Pošto kod Vas otkazuje u par nedelja, očigledno (je) da nije 98% zdrav. To je jasno kao dan, ali je teško dokazati (morate imate merenja nezavisne laboratorije i još akreditovane, što bude pola novog akum. i tako to ide, "posao cveta").
Elektrolit može imati gustinu 1,28 g/cm3 a napon može biti 12,8V i da akumulator ne bude dobar ("bušan kao švajcarski sir") jer je bitna morfologija ploča koju ne možete direktno snimiti (samo kad se isti rastavi).
Merenje "startne struje" je potreban ALI ne i dovoljan uslov da bi se akum. proglasio "dobrim". Startna struja mora biti više od 70 (75) % od nominalne (napisane na akum.) a za tako nov i preko 80%. (Ako ne prođe, loš je sigurno a ako prođe test još ne znači da je dobar).
No, apsolutni kriterijum je (jedino) kriva pražnjenja pod različitim režimima što se zbog zahtevnosti (naravno) NE radi.
Zbog praktičnosti i kratkog vremena (a još više zbog NAMENE akum. baterije) najmerodavniji (praktični) test je merenje napona pri opterećenju (Gaus najčešća oprema) tj. visokoj vrednosti struje pražnjenja (45% EN ... školski je 50% al' ajd' neka bude i tako ili 75% DIN) u trajanju od 15 s. Na 20 cel. napon NE sme da padne ispod 10,2V. Ako padne, "pao" je i akum. i morali bi da Vam zamene (jer je redovno dopunjavan, već reklamiran a NE radi kako treba ... uz to ispunjavate i zahteve za dopunjavanjem na vozilu (mašini)).
Ako neće ... onda je trnovit put preko inspekcije (sa većim šansama da izgubite živce nego da ostvarite garanciju).
Ako ne padne ispod 10,2V onda nećete moći ništa dokazati (osim nezavisnog merenja) a to je skoro nemoguć događaj (da prođe test ... onda ste baksuz nad baksuzima jer to su neke teorijske šanse 1:1000 ili manje ... jer čim akum. "ne drži"* (ni par nedelja, od kad je 100% pun i "98% zdrav") NE može biti dobar i tačka (FULL STOP), pa mogu i iz Varte da dođu ... NEMA ŠANSE! NEMA TEORIJE i NE MOŽE ni u NAUČNOJ FANTASTICI a kamoli nauci).
* ne može da da potrebnu struju za startovanje
P.S.
Još bolji test (koristi se u proizvodnji za testiranje) je merenje impedanse (indirektno to rade i uređaji za merenje "startne struje") ALI je oprema za to skupa a i potrebna je stručnija radna snaga (prevazilazi mogućnost obuke na kursu ili traži još skuplju opremu).
Akumulator kao EH (elektrohemijski) sistem ne predstavlja samo (prost) omski otpor ali to je već duga i druga priča i ne može se izložiti u kratkim crtama.