Nije mi problem uzorati duboko, imam jednobrazac plug a traktor je duplak bez kabine, ali ja orem samo kad prebacujem plastenike, a ako ih ne prebacujem onda radim podrivačem na dubinu 40 do 50 cm na a usitnim sa traktorskom frezom. Nemam zabarivanja u plastenicima. Interesantno je da mi se ovo uvenuće pojavilo naglo prije 4 g i to me prati dan danas a ove godine ponajviše. Ove godine sam pustao kroz sistem Metalaksil M 45% posle sadnje i još jednom kasnije ali ništa od toga. Da napomenem da se ovo dešava samo u ranoj paprici sadnja kraj marta a ove pojave nema u poznoj paprici sadnja kraj juna početak jula niti ima u rogi ajvaruši sadnja u junu. Što se tiče dubine sadnje tu ima promjena zadnji nekoliko godina, skratio sam bušač za oko 2 cm ako to ima šta negativno.
Podrivanje i oranje nije isto. Oranjem okrećeš zemlju iz dubine na površinu, a površinsku p
rebacuješ u dubinu.
Patogen za svoj razvoj treba određene uvjete razvoja, parazitska sposobnost patogena nije stalna, stabilna, niti nepromjenjiva, i mijenja se pod uvjetima raznih čimbenika - agrotehnoloških, bioloških, kemijskih....
Svaki patogen ima nekoliko faza razvoja i potrebne određene uvjete za razvoj pojedine faze - vlagu, toplinu, svjetlost.....ako samo jedan od potrebnih uvjeta izostane, razvoj je ili odgođen ili prekinut.
Najbolji primjer za ovo je fitoftora lista - simptomi bolesti na listu su vidljivi, no kada se snizi postotak zračne vlage i podigne temperatura zraka bolest se prestane širiti i stane u fazi trenutnog razvoja - u latentnoj je fazi. No, kada nastupe opet uvjeti za razvoj patogena, patogen nastavi sa zarazom ako izostane kemijska intervencija.
Dubina tla utječe na sposobnost klijanja spora patogena, a klijanje je uvjet da se gljiva razvije. Glavnina korijena kultivirane biljke je razmještena najčešće na do tridesetak cm dubine tla, a samo manji dio prodire dublje. Kada se manji dio korijena suoči sa malobrojnim patogenom, veća je mogućnost da biljka aktivira samoobranu i stekne imunitet ili otpornost na patogen, i drži ga pod kontrolom u organizmu. Kao čovjek koji je prehlađen, ali ne mora ići liječniku jer prehladu prehoda sa malo toplog čaja.
Izori plastenik na veliku dubinu, ne zajebavaj se Miladine i slušaj savjet proizašao iz osobnog iskustva.
Trifender and compani su pomagala kada problem još nije eskalirao.
Zaraženi korijen i vrat korijena, stabljiku i općenito biljku neće izliječiti, niti prekinuti daljnji tok razvoja bolesti u njoj. Zaražena biljka će umrjeti taman da je potopiš u Trifender ili bilo koju njegovu inačicu.
On služi da se zdrave biljke ne zaraze ako imaš već koju zaraženu u nasadu. Da eliminira patogenske gljive u tlu i stvori "oklop" oko zdravih biljaka.
Isto tako neće pomoći niti ako je stariji od šest mjeseci od dana proizvodnje, a niti ako je mlađi od šest mjeseci a nije imao adekvatne uvjete skladištenja.
Ispravnost - život - Trifendera i inačica ćeš provjeriti ako ga staviš u toplu (mlaku) vodu.
Ako je "živ" u vodi će se dizati tisuće mjehurića, nešto poput mineralne vode kada je uljevaš u čašu.
I to je osobno iskustvo.
Izori, nabavi Fonganil i Quadris, odradi tretmane, problem ti neće nestati sam od sebe.
I da, do većine ovih saznanja nisam došla sama, puno mi je kose ispalo i posjedjelo dok nisam našla čovjeka - ljude, koji su mi što - šta objasnili i pojasnili , a jedan od njih, agronom iz Koprivnice, gospodin Damir u službi Sigente spasio sezonu paprike u vrijeme kada Fonganila još nije bilo na hrvatskom tržištu, ali je bio na talijanskom i austrijskom.
Sljedeće godine sam ga upotrijebila preventivno - nekoliko biljaka je iskazalo simptome ali nije bilo naznaka da bi problem mogao eskalirati, ali iz opreza i mirnog sna sam se odlučila za dva tretmana - i evo, već sedmu godinu u istom plasteniku sedam puta uzastopce isti hibridi paprika ostaju zdravi tokom devetomjesečnog uzgojnog ciklusa. I da, da napomenem, apsolutno nikada papriku ne tretiram folijarno fungicidima.
Izori plastenik Miladine, kupi Fonganil i Quadris.
Nemoj se pouzdati u Ridomil - ima premalo metalaksila a previše mankozeba, a mankozeb djeluje depresivno na korijen.
Isprobala sam i to prije Fonganila - iz očaja tražiš informacije i hvataš se za slamku, i vidjela zašto mankozeb ne ide na korijen - godinu dana prije nego sam saznala za Fonganil.
Eto, više te neću zamarati svojim savjetima, na tebi je da se odlučiš što ćeš napraviti.
I da, Fonganil je skup ako ne možeš nabaviti manje pakiranje od litre - ja sam ga prije sedam godina platila oko 2500 kn litru, ne znam koja mu je cijena sada.
Ali vrijedi svaku lipu.
UPS!!!!!
Pročitala sam tvoj upis samo do pola i tek sada primjetila da veliš da si radio tretmane sa Metalaksilom 45 i da je rezultat izostao.
U vrijeme mojih tretmana taj se isti fungicid zvao Fonganil 70.
Razlika je dakle u postotku aktivne tvari - i to velika.
Sjećam se da je Fonganil, kada je došao na hr tržište, imao 50% metalaksila, a na slovenskom, austrijskom i talijanskom je imao 70%.
Izgleda da su za vaše tržište još smanjili postotak aktivne tvari, na 45%.
Vjerojatno je caka u neuspješnosti tvojih tretmana preniska doza aktivne tvari po jedinici površine.
Eto, ništa ti pametnije ne mogu reći, a ako se odlučiš za ponovni tretman Metalaksilom, povećaj dozu - 10 mililitara čistog metalaksila na svakih 100m/ plastenika + obavezno 25 ml Quadrisa. Dakle, oko 25 ml Metalaksila 45 na 100 m/ plastenika.
Ako si već koristio ove doze čistog metalaksila (aktivne tvari) ili veće - još ti manje mogu reći nešto pametnoga, ali napravi duboko oranje obavezno.