MTZ Belarus

MTZ 82 ima dve rupe u zamajcu za gornju mrtvu tacku a drugu za predpaljenje, Postoji uvrnuti sraf u zvono, koji kad se izvrne i okrene dobije se stift, pa se turi u rupu za predpaljenje, tada se skine dekla i ona dva srafa sto i kolega Grunt spominje , Ja dalje radim tako sto skinem cev visokog pritiska i stavim neki drugi, par cm duzine na koju je navuceno providno crevo, tada sa kljucem 27 okrecem bos mumpu i kada se pojavi gorivo kroz providnu cev tada nadjem one dve rupe u koje lako se uvrnu srafovi,ovaj nacin je dosta pouzdan dobije se 21 stepen pre gornje mrtve tacke ,samo ne znam dali 820 ima taj stift i rupe u zamajcu :ppozdrav:
Ovo sto je kolega napisao jel to vazi za 820?
 
Ali ja hoću da zadržim i postojeći elektronski sat, i lampicu!
Imao sam slučaj da mi se palila lampica a sat tek za debljinu kazaljke ušao u zeleno. Osim toga, bez veze bi mi bilo da sat za temp. u onom velikom kombinovanom satu ne radi. Ne radi mi sat koji pokazuje nivo goriva u rezervoaru i to mi smeta, a da ne govorim šta bi bilo da i sat temperature ne radi! :osmeh:

Imas na ebayu one kineske analogne termometre (ima i digitalni) sa elektricnim sensorom ( za automobile) , jeftini i rade dobro. Ja imam na IMT vec vise od godinu dana , traktor nije garaziran, pokazuju precizno. Jednu zicu vuces od sata sa senzora a druga je masa , satu treba napajanje sa akumulatora da radi. Kostaju oko 10 dolara kompletan sat sa davacem temperature koji ima navoj koji je standardan jer ima isti navoj kao i IMT, kopovao sam i one indijske za imt ali moj nije valajo ,a bio je i skuplji.

Evo slicno kao na linku , imas i skuplje ,postoje elektricni i za pritisak ulja , te nisam uzimao



http://www.ebay.com/itm/52mm-Water-Temperature-Sensor-Gauge-Meter-For-Car-Auto-Motorcycle-Motor-/121444918037?hash=item1c46ae6315:g:bycAAOSwd4tUIuhK&vxp=mtr



http://www.ebay.com/itm/Pointer-2-5...ash=item339eea94d3:g:Q08AAOSwv0tU-wau&vxp=mtr




 
Poslednja izmena:
VDO davač temperature košta 1.600 rsd nov a sat temperature Made in India 2.100 rsd takođe nov mada ima po netu da se nađe polovnih satova VDO,Motometer,USSR,Veglia...Dosta povoljnije.Svuda sam ubacio elektronske satove za pritisak ulja a za vodu tek dva komada,tražim i polako skupljam komponente.
 
Imas na ebayu one kineske analogne termometre (ima i digitalni) sa elektricnim sensorom ( za automobile) , jeftini i rade dobro. Ja imam na IMT vec vise od godinu dana , traktor nije garaziran, pokazuju precizno. Jednu zicu vuces od sata sa senzora a druga je masa , satu treba napajanje sa akumulatora da radi. Kostaju oko 10 dolara kompletan sat sa davacem temperature koji ima navoj koji je standardan jer ima isti navoj kao i IMT, kopovao sam i one indijske za imt ali moj nije valajo ,a bio je i skuplji.

Evo slicno kao na linku , imas i skuplje ,postoje elektricni i za pritisak ulja , te nisam uzimao



http://www.ebay.com/itm/52mm-Water-Temperature-Sensor-Gauge-Meter-For-Car-Auto-Motorcycle-Motor-/121444918037?hash=item1c46ae6315:g:bycAAOSwd4tUIuhK&vxp=mtr



http://www.ebay.com/itm/Pointer-2-5...ash=item339eea94d3:g:Q08AAOSwv0tU-wau&vxp=mtr





Nije meni problem sat sat, već gde ubaciti senzor. A pri tom da zadržim i postojeći sat temperature i davač za lampicu. Dakle, treba naći novo mesto za senzor. Jedan moj drugar ima ugrađen senzor na onom malom poklopcu na bloku gde je predviđeno mesto za električni grejač vode. Moj majstor kaže da to nije dobro mesto jer tamo struji hladnija voda koja je došla iz hladnjaka, i kaže da je bolje mesto odakle se uzima voda za grejanje kabine i da eventualno tu treba praviti neki prihvat za senzor...
 
Nije meni problem sat sat, već gde ubaciti senzor. A pri tom da zadržim i postojeći sat temperature i davač za lampicu.

Najbezbolnije će ti biti da preboliš davač za lampicu i na njegovo mesto montiraš sondu za analogni sat......to mesto ti je najmerodavnije za tačnost jer se nalazi ispod termostata i pred samim je hladnjakom.....
 
Da li je ispod? Koliko sam gledao, meni se čini da je iznad termostata. Ako je stvarno iznad onda to baš i nije najbolje mesto sa sat temperature.
 
Nije meni problem sat sat, već gde ubaciti senzor. A pri tom da zadržim i postojeći sat temperature i davač za lampicu. Dakle, treba naći novo mesto za senzor. Jedan moj drugar ima ugrađen senzor na onom malom poklopcu na bloku gde je predviđeno mesto za električni grejač vode. Moj majstor kaže da to nije dobro mesto jer tamo struji hladnija voda koja je došla iz hladnjaka, i kaže da je bolje mesto odakle se uzima voda za grejanje kabine i da eventualno tu treba praviti neki prihvat za senzor...


Ja sam provjeravao temperaturu glave motora poslije generalke na 533 sa infracrvenim termometrom, kostao nesto malo vise od 100E i ta firma je ok.
Ujedno sam provjeravao da li sensor i sat rade dobro i sve je u tolerancijama od 1-2 stepena.

Inace kad malo premjeris glavu sa infracrvenim termometrom(beskontaktni) vidis da je najvisa temperatura na onim djelovima gdje ti izlaze ispusni plinovi odnosno oko auspuha, recimo ide vise za min 20C od ostalih djelova.

Mislim da je najbolje mjeriti temperaturu na glavi jer i kad nemas vode termometer radi , za razliku ako mjeris temperaturu vode u nekom crijevu i ako nemas vode nemas ni dobro pokazivanje, kod pretkomorasa ti je glava zagrijanija od bloka , koliko sam ja mjerenjem dobio.
 
Misliš da fiksiram (zalepim) neki senzor spolja na glavu i da onda elektronskim termometrom očitavam temperaturu?
 
Juce dobro nije bunar presusio kolko sam vode dolivao ,danas umesto oranja prvi put se probao u krpljenju hladnjaka,prethodna 3 puta kod majstora pa drzi par meseci i propisa na drugo mesto,nek izdrzi oranje pa ce na prolece morati novi,jer znam da ni ovo nece trajati,krenulo sace da se rascvetava,uvek na drugo mesto pusti.
Testirao sam ga pod vodom,naduvao vazduha u njemu i drzi :D.



 
Misliš da fiksiram (zalepim) neki senzor spolja na glavu i da onda elektronskim termometrom očitavam temperaturu?

Ako imas vec neki cep na glavi i da ima navoj daj da ti naprave mesingani dio koji zavrnes umjesto cepa a u taj dio zavrnes sensor, sensor nesme imati kontakt sa vodom najbolje, ne znam da li si viodio one mesingane adaptere koji idu na imt a u koji se zavrne sensor a taj dio u glavu umjesto onog cepa , ili mozes i izvana ali da ima dobar termicki kontakt, probaj izmjeriti temperaturu tog dijela jer na povrsini budu malo nize temperature nego unutar glave.

Kod mene nije bilo vode u glavi i mogu ti reci da je pokazivao temperaturu kao i da ima vode.

Moze i u blok ali vecinom tu i nema nekih rupa jer mislim da mjerenje iz vana bloka i nije nesto precizno.
 
Pa o tome i jeste svo vreme reč. Ja ne znam da li ima takav neki čep na glavi rusa koji ima navoj i da se onda u njega uvrne adapter. Jel ti znaš gde ima taj čep na glavi, ako znaš konkretno kaži?
 
Pa o tome i jeste svo vreme reč. Ja ne znam da li ima takav neki čep na glavi rusa koji ima navoj i da se onda u njega uvrne adapter. Jel ti znaš gde ima taj čep na glavi, ako znaš konkretno kaži?

Nisam imao prilike da nesto radim po belarusu, jedino kad uhvatim ovdje jednog decka koji ih popravlja da pitam.
 
Pusta mi hidraulika tj poteznice kad je zakacen, spremac, rasipac plug.Podignem i kad pustim rucicu on pocne da pusta sta moze biti problem?[/QUOTE
Ja sam menjao gumice na jednom i klip jer je bio sjeban i isto pusta kad se ugasi samo pucketa kako spusta a stari ima blokadu ali kad se ugreje isto spusta kad je ladan tada ok tako da svako malo moram da dizem jebes ga ni ja neznam gde je problem
 
Već sam pisao da kuburim sa prvim paljenjem na mom MTZ 82.1 čim malo zahladni. I to zahladni je kad temperatura padne ispod 15 stepeni celizijusa...

Danas sam dobio na probu 3.80m debelog (70 mm2) akumulatorskog kabla i spojio ga umesto originalnog ruskog kabla (od "+" pola akumulatora u kabini iza sedišta - do anlasera). Probao sam da zaverglam, i anlaser tako vrti da skoro zaljulja kabinu, naravno i traktor je odmah upalio. Izmerio sam pad napona na tom kablu dok anlasuje (držao sam povučenu ručicu za gašenje da traktor ne startuje) i on je minimalan, oko 0.3V. Merio sam i koliko padne napon na akumulatoru (u mom slučaju 2 paralelno vezana od po 100 Ah) dok duže vergla, i napon padne na 10V.

Onda sam vratio originalni kabel i ponovio merenje, na originalnom kablu je pad napona 2V. Kad se uzme u obzir da kod anlasovanja napon na akumulatoru padne na 10V, i kad se oduzme još ova 2V na anlaseru ostane samo 8V i jasno je zašto jedva vrti. Pri tome je još ulje bilo razbijeno (dok sam više puta palio-gasio traktor sa debelim kablom), ranije sam već jednom merio taj pad napona i bio je čak 2.5V kod prvog jutarnjeg paljenja - dakle sa nerazbijenim uljem.

Sad sam u dilemi šta da radim. Da li da samo kupim pomenuti odgovarajući debeli kabel za akumulator, ili da ugradim BAP sklopku. Više mi se sviđa da samo zamenim kabel i izbegnem potencijalne probleme sa BAP sklopkom, ali opet ne znam kako će se ponašati 12V paljenje bez dekompresora kad padnu temperature ispod nule? Šta bi vi radili?

I ja isto imam problem sa jutarnji paljenjem kao i ti sa mojim mtz-82.1, pa kad budes uspesno resio javi :ppozdrav:

Red je da napišem šta sam uradio. Kupio sam nov bakarni kabel 70mm2 i zamenio onaj fabrički. Fabrički kabel je očigledno bio goreo jer na jednom delu nisam mogao da svučem ono rebrasto crevo kroz koje je provučen kabel, kao da se crevo stopilo sa kabelom.

Merio sam pad napona na novom kabelu i on je za vreme anlasovanja jako mali ispod 0.2V, mada to i nije baš relevantno merenje jer traktor brzo upali. Probaću jednom da izmerim ponovo tako što ću anlasovati sa povučenom ručicom za gašenje. Palio sam traktor dva jutra kad su temperature bile blizu nule, i akumulatori su verglali anlaser bez problema, a traktor je upalio nakon nekoliko sekundi (otprilike više od pet sekundi anlasovanja, nisam merio). Kad upali prvo paljenje posle svako drugo pali čim pipnem ključ. :osmeh:

Originalni kabel je dug oko 255 cm, meni je trebalo još oko 50-60 cm jer sam hteo da sa istim kablom povežem oba akumulatora. Kabel je "Novkabel" sa pvc izolacijom (gumena izolacija ovde nije poželjna zbog eventualnog kontakta sa naftom i uljem), i cena je bila 700 din/m. Papučica je upresovana hidraučinom presom za kablovske papučice (drugar koji radi u elektroprivredi mi je to uradio) i još je potom zalivena tinolom. Kupio sam i novo rebrasto crevo i kabel provukao kroz njega.





Preostaje još da promenem i "minus" kabel (sa prekidača mase do mase) jer sam i na njemu (od "-" stubića do mase na kabini) izmerio oko 1V pada napona prilikom anlasovanja (to sam merio još pre celog posla). Zapravo, moram ponoviti merenje da vidim gde je tačno taj pad napona, na kabelu (ima tu i jedna deonica onog pletenog trakastog kabla) ili na samom prekidaču mase. Snimio sam i video kako je anlasovao sa starim kabelom a kako sad sa novim, ali mislim da je sve jasno iz teksta da se ne gnjavim sa podizanjem videa na youtube...
 
Dukej ja sam laik. Koliki je precnik tog kabla, mozda imam isti problem, pa bi izmerio promer kabla na mojem lukasenku.

Ne znam napamet, izmeriću sutra pa javljam.

Ali sad više mislim da je problem bio što je stari kabel izgoreo (verovatno je kod starog gazde bio problem sa anlaserom) nego što mu je nedovoljna kvadratura (nisam siguran da li je 35 ili 50 mm2), prosto je izgubio provodnost. Zato je najbolje izmeriti pad napona na tom kablu prilikom anlasovanja i onda će ti sve biti jasno, da li je zamena rešenje ili je bolja solucija ugradnja BAP sklopke (ako imaš dva akumulatora). Ako si laik za elektriku zamoli nekog ko se bar elementarno razume u elektrotehniku, taj će već znati kako da to izmeri. Ako imaš unimer (za ovu namenu je bolji instrument sa kazaljkom od digitalnog jer napon varira pa kazaljka mnogo bolje pokaže) možeš to i sam uraditi, plus pipalicu stavi na + stubić akumulatora, - pipalicu stavi na kraj tog kabla (papučica koja ide na šraf anlasera), stavi za početak unimer na opseg 5V i onda uključi prekidač mase i zaverglaj. Instrument će ti pokazati koliki je pad napona...

edit: Evo kako je palio sa starim kablom:


edit 2: A evo kako pali sa novim kablom:

 
Poslednja izmena:
ako su baterije dobre a tako tesko vergla otvori alnaser i pogledaj piksne da li imaju lufta. nekoliko komada sam radio i svaki okrece bar za 40ak% brze nego sa luftom.
 
Nazad
Vrh