Kalemljenje voćaka u kućnoj radinosti

Sorbus torminalis-Brekinja, Sorbus domestika-Oskorusa, Sorbus aria-Mukinja, Sorbus akuparia-Jarebika.
 
Inbox mi je prazan...slobodno šalji poruke...Javio sam ti na pp...ne znam da li si dobio poruku?

- - - - - - - - - -

Frenki...druže...molim te, prevedi na naški te "sorbuse" izvini ali meni nisu poznate te latinske oznake...
Hvala!!!

Javio sam ti se,hvala,inace je davalo obavestenje kao da je prepun.

Da se vratim na temu, jabuke su mi ubedljivo najkasnije krenule, izgleda da ce da doguraju do 50% prijema. Idem danas da obidjem sljive, pa cu da vidim kako je kod njih na kraju, bile su na 50% kad sam ih zadnji put obisao. Kruske 100% prijem, icepio sam gi :p
 
Ici ce lubenice na mulch foliju.
Osim toga u redu za odredeno vrijeme nece rasti korovi zbog gustoce sadnje podloga a medured nije potrebno odrzavati...

 
Poslednja izmena:
Pozdrav,
kalemio sam šljivu na podlogu džanariku. Iz kalema mi je izraslo 3 grančice koje su sad dugačke oko 25 cm, a takođe i iz džanarike mi je izbilo par grančica.
Šta da radim? Da li da ostavim samo jednu grančicu iz kalema?



 
Da, i ja sam hteo da postavim slično pitanje.
Ali ovo znam, iz podloge, znači u ovom slučaju džanarike treba skidati sve, ali bukvalno sve i nisi smeo dozvoliti da ti podloga potera toliko velike grančice, ja inače skidam kad se pojavi i mali listić. Zbog toga što ti to uzima hranu koja je neophodna za život i rast pupoljaka , u ovom slučaju , znači već, grančica , na plemki, odnosno kalem-grančici.
Od tih grančica, na plemki, moraš izabrati jednu, koju ćeš dalje negovati i čuvati. Vidi koja je najbolja, najjača , te u najboljem položaju...ukratko za onu koju si najsigurniji da će nastaviti pravilan rast, odnosno biti nova biljka. A termin toga je diskutabilan...neka nek prođu ove kiše pa onda...ja sam na nekima već skinuo ,a na nekima nisam, zavisi od procene...Moraš biti siguran da se preostali lastar ne očeni, da nije suviše pod velikim uglom , trebalo bi ga vezati ili fiksirati na bilo koji način , zbog vetra i slično...Treba onda odseći deo plemke koji ti je višak , neki kažu ukoso iznad te zelene grančice, neki kažu ravno, no nije važno, ali bi trebao premazati nečim, npr. kalem voskom ili lepkom.
Ja bih postavio pitanje za dvogodišnje kalemove, tjt. kad treba izabrati ramene grane, kod mojih kalemljenih šljiva?
I one imaju porast ( kako koja) od nekih dvadeset i više cm.
Da li da to sada odradim ,ili da čekam juni , kad se savetuje orezivanje koštičevih voćaka , inače...?
 
Kalemio sam cacansku rodnu i madzarku(pozegacu) na samonikle verovatno izdanacke ranke .Kakva je podloga ona za ove dve sorte i da li mogu ostati na istom mestu posto sam tako birao ili da ih presadjujem .
 
Sledi kalemljenje na budni pupoljak, pa bih malo o tome.
Ima li neki najraniji period kada moze da se krene sa kalemljenjem?
Da li neko moze da objasni u kojoj fazi treba da je mladar sa koga bi skinuli pupoljak - tipa velicina i sl.?

Jos jedno iskustvo sam hteo da podelim sa vama:
Sa starog i slabog stabla kajsije, uzeo sam jednogodisnje mladare koji su bili 2 do 3 mm debljine jer je drvo iznemoglo. Kalemio sam na procep, misleci da nema sanse da uspe i da su mi kalem grane preslabe. Medjutim i na nekim lokacijama koje nisam do sada obilazio, kalemovi su uspeli i super se razvijaju. Ima na par strana unazad slika od jednog i mislim da mi oni brze rastu od jabuka, tresanja i dr.
Ne znam za dalje, sta ce biti i da li ce kasnije doci do nekog problema, takodje mi je iskustvo jednogodisnje , ali vazno je da kalem grana moze da se uzme sa stare, iznemogle vocke i da uspe. Meni je u glavi bilo da moram uzeti kalem granu skoro kao olovka debelu, sto je bitno za prost ili eng spoj, ali za procep mislim da ne mora, pa moze neko iskusniji da potvrdi ili opovrgne ovo.
 
Poslednja izmena:
Oko kalemljenja na budni pupoljk nemam pojma kako se radi .Da li negde ima objasnjen ovaj nacin da mogu da procitam.
 
Jakovljevic79, hvala generacijo, pratim mladare, treba jos vremena da dodju u fazu kao na slici.
Wulf, ima price o tome na temi, vidi stranu 98, 99 i idi na pretragu: kalemljenje na budni pupoljak.
Inace se kalemi tako sto uzmes pupoljak sa ovogodisnjeg mladara i kalemis na T. Vreme za kalemljenje je od kraja maja, a bitno je jos skinuti drvenasti deo sa pupoljka i ubaciti samo koru u podlogu. Potrazi T-okuliranje sto se tice same tehnike.
8dde8c78e6cb2693372ef6b5dd10e0e1.jpg
cf36c3e89b437e8d9d60f06750211c45.jpg

Vreme kalemljenja je uvece ili ujutru i to T napraviti na strani koju sunce najmanje obasjava.
Izgleda da nije neka uspesna metoda i treba pogoditi trenutak kada se kora dobro odvaja na podlozi. To je to ukratko.
 
Ja koliko sam shvatio ovaj termin i način kalemljenja....glavni štos je, što to ako se primi, istera neki porast do jesenii onda nepripremljen ulazi u zimu...a onaj u termin u jesen: avgust-septembar, ostaje tako i tek se na proleće razvija...
Inače sama tehnika je ista , stim što se u onom drugom terminu, ili spavajući pup,uzme malo vuiše drvenastog dela ...dakle ne samo kora.
A ima tu dosta videa da se savlada sama tehnika...Štos je u tome da se neko vreme pre, i posle naravno, intenzivno zalivaju biljke koje će biti podloge , a i biljke sa kojih se uzima plemka, ne bi li se dovele u takvo stanje da se kora jako lepo odvaja, pa čak i da "zaplače"...
 
Pa da, meni je bas to interesantno sto ima prirasta u ovoj godini. Najpre vidis ubrzo da li se primilo, a i dobijas deo godine u razvoju.
Koliko mi se cini, ti si gandrad probao ovo kalemljenje ranijih godina, ali nisi bio zadovoljan uspehom? Imas li neko iskustvo da podelis, da ne gresimo na istim stvarima?
 
Oko kalemljenja na budni pupoljk nemam pojma kako se radi .Da li negde ima objasnjen ovaj nacin da mogu da procitam.

Pa ovo je stvarno vrlo zapostavljen način kalemljenja.

Mogu se uopšteno razdvojiti dva termina za kalemljenje ovim načinom:


1. termin je obično april i tada se kalemi na budni pupoljak pupoljkom iz prethodne vegetacije, tj pupoljkom koji ste uspeli da sačuvate na temperaturi od oko par stepeni u plusu, ne preko 5 stepeni, najbolje je oko 1 do 3 stepena. Potrebno je da je u prostoriji relativno dobra vlažnost, grančice se obično drže u najlonu dobro umotane. Neko ih samo stavi u kesu ili džak a neko ih i dodatno poprska vodom pre nego ih stavi u džak. Naša iskustva su da je dovoljno samo ih staviti u vreću i dobro vezati. Grančice je dobro uzeti u vreme apsolutnog mirovanja vegetacije.

Kalemi se kada podloga dobro krene a to se zaključi po tome što počinje da pušta listiće bar na dobrom delu podloge. Kora se tada jako lepo odvaja ali je nezgodno držanje pupoljka kod kalemljenja, nema drške.

2. termin za ovo kalemljenje je najranije kraj maja ili nešto kasnije, kada već na novim letorastima ima dovoljno razvijenih pupoljaka iz tekuće vegetacije (zato se i tačnije ovo kalemljenje i zove kalemljenje na budni pupoljak iz tekuće vegetacije). Kalemi se potpuno isto kao i kod kalemljenjea na spavajući pupoljak i vrlo je lagano jer pupoljak ima dršku za koju se može držati pri kalemljenju.


Kada se kalemi na budni pupoljak podloga se preseca iznad pupoljka čim se pupoljak primi , po mogućstvu što pre. Taj period je obično oko dve nedelje, možda bi moglo i ranije ali je ovako sigurnije. Potrebno je proveriti koliki je minimum ali to svakako zavisi i od vremenskih uslova.

Imamo određena iskustva na ozbiljnijem broju komada i dobra su. Da ne dužim previše.
 
Slobodno duzi, radi smo da saznamo sto vise i umanjimo greske!

Da li si probao na debljim podlogama, ima li tu nekog ogranicenja? I da li svo voce moze da se kalemi ovim nacinom?

Ovo smo vrlo proverili na jabučastom voću, na koštičavom nismo imali dovoljno strpljenja i vremena da probao ali su prvi rezultati bili nešto lošiji. Potrebno je bilo malo više podloga da bi se to sve isproveravalo malo bolje.

Bilo je nekoliko pitanja na PP pa da odgovorim. Grančica kada se kalemi pupoljkom iz tekuće vegetacije se ne odrveni već se prati stanje pupoljaka na letorastu, kada vam je pupoljak koji je poželjno nije iz bazalnog dela dobro vidljiv i izgleda fino nabubrelo i dobro razvijeno može se koristiti za kalemljenje. Mali test koji može da pomogne je da se letorasti koje posmatrate preseku odmah iza pupoljaka koje bi ste uzimali za kalemljenje i ako iz pupoljaka poteraju novi letorasti znači da su pupoljci spremni. Ovako možete samo da sebe utrenirate da imate osećaj kada je pravi trenutak jer u praksi se izgubi mnogo vremena ako sada proveravate odsecanjem letorasta i čekate kretanje pupoljaka. Obično kada se već vidi pup da je dobro razvijen može se početi i da pup nije iz bazalnog dela, preskočiti bar prva dva tri.

U ovom načinu kalemljenja imate imperativ da sve uradite što pre da bi se dobio što bolji porast, ali ne preterivati sa đubrenjima nikako. Tek kada dobro krene pup početi sa vrlo malim količinama azota i to više puta po malo ili folijarno povremeno uz manje količine azota. Nakon jula ne đubriti. Nije tako bitno da dobijete tako jako razvijenu sadnicu ali će ta sadnica FANTASTIČNO napredovati sledeće godine. Mnogo voditi računa u zaštiti od bolesti i štetočina. Obilaziti redovno, gledati i ako naiđe jako sušni period zaliti. Pravo zadovoljstvo nastupa tek sledeće godine kada to mnogo bolje izgleda nego da je se sačekalo kalemljenje na spavajući. U svakom slučaju ako ne uspe ovo kalemljenje ima se vremena da podloga naraste i za kalemljenje na spavajući pup.

Benefit je sjajna sadnica sledeće godine
 
Kod mene nece video da se ucita, ali metoda je manje/vise poznata.
d9315d74276bb2680a2d32d042017dd4.jpg


Moze li cipovanje da se odradi na budni pupoljak i vaze li ista pravila kao za T-okulaciju?

Evo jedan lep prikaz kalemljenja okulacijom na budni pupoljak:
a221f994e0c51e9162017edf728e54d1.jpg


Mozda se neke stvari ponavljaju (slike), ali mora se znanje i obnoviti.
 
Nazad
Vrh