IPARD fondovi EU

Koliko ce generalno biti teze da se ostvari povracaj za kupovinu prikljucne mehanizacije preko IPARDa (pre svega mislim na potrebnu dokumentaciju) u odnosu na ove subvencije koje daje ministarstvo ??
 
Koliko ce generalno biti teze da se ostvari povracaj za kupovinu prikljucne mehanizacije preko IPARDa (pre svega mislim na potrebnu dokumentaciju) u odnosu na ove subvencije koje daje ministarstvo ??

Pa imas na sajtu uslove za sve objasnjeno, sigurno da ce biti teze nego ovo na drzavnom nivou.
 
U principu neće biti mnogo teže, ali je ograničavajući faktor minimalna suma projekta.
 
Koliko ce generalno biti teze da se ostvari povracaj za kupovinu prikljucne mehanizacije preko IPARDa (pre svega mislim na potrebnu dokumentaciju) u odnosu na ove subvencije koje daje ministarstvo ??

Daleko teže za IPARD. Kod nacionalnih mera kontrola na licu mesta ne postoji, administrativna obrada zahteva može se vršiti po želji državnog službenika kako on to želi, zatim poljoprivrednik treba imati izmirene poreske obaveze da dobije potvrdu iz poreske Uprave koju je teško dobiti, zatim katastarsku dokumentaciju neprkisnovnu, to će on sve morati da rešava, kasnije rokovi, raznorazni podnesci, objašnjenja, izjave, predstavke, garancije itd... Neka ljudi krenu u tu priču pa neka vide. Minimalna suma projekta, minimalna površina, minimalni broj životinj, itd
 
Zna li neko da li ce mozda investicija (racuni) za mehanizaciju recimo od ove godine, vaziti da bi se moglo konkurisati za ipard ako ga bude bilo?
 
Zna li neko da li ce mozda investicija (racuni) za mehanizaciju recimo od ove godine, vaziti da bi se moglo konkurisati za ipard ako ga bude bilo?
U suštini ne. Ne verujem da će moći izuzev ako to ne naznače u konkursu, možda će biti mogućnosti oko zalivnih sistema da tu važe računi ili nekakve višfazne investicije tipa izgradnja hladnjača, za ovo ne verujem jer najviše ima muvanja, mada i da ti prizanju račune uvek će biti problem prateća dokumentacija u vezi sa investicijom, jer npr. mogu praviti problem u terminologiji kupio si rotofrezu a trebao si rotositnilicu nekakve raznorazne gluposti će ti tražiti da ispravljaš. Ti u svakom slučaju konkuriši nemaš šta da izgubiš pošalji samo overene fotokopije orginsl čuvaj.
 
Ako uspemo iskoristiti 20% sredstava bice dobro. Obilazim trgovce mehanizacijom i oni sami ne znaju kako ce sta biti. Nesigurno je da li ce moci Euro0, euro 3 pa na dalje motori ce moci sigurno u traktorima. Maksimalna snaga ce biti 100kw a spekulise se da ce dozvoliti i jace za gazdinstva preko 50ha?
 
Po pravilniku za preko 50ha nema traktora. Mada je kod nas sve moguće, naravno.
 
U IPARD programu za nabavku traktora postoje dve mere jedna za gazdinstva od 2-50 ha traktori do 100kw/h i od 50-100 ha gde prema IPARD programu nemaju ograničenje sanage. Postoje i oni treći preko 100 ha ali oni konkurišu za skladišne kapacitete. Ono što je bitno jeste da se ne mešaju nacionalne mere sa IPARD merama biće tu još problema ali polako. Ne znam koji su uslovi bili za nacionalne mere za kupovinu traktora. Neko će da pukne velike pare a na kraju će dobiti...objašnjenje.
 
Poslednja izmena:
U pravilniku stoji:

1) набавку трактора снаге мотора до 100 kW, као и изградњу иопремање објеката за складиштење - ако има од 2 ha до 50 ha пољопривредногземљишта под осталим усевима;

2) набавку опреме, машина и механизације за пољопривреднупроизводњу осим комбајна и трактора, као и за изградњу и опремање објеката заскладиштење - ако има од 50 до 100 ha пољопривредног земљишта под осталимусевима;

3) изградњу и опремање објеката за складиштење - ако има вишеод 100 ha пољопривредног земљишта под осталим усевима.

- - - - - - - - - -

I još na jednom mestu ima, posebni uslovi:


) у сектору осталих усева:
(1) до 80 киловата (kW) – ако у Регистру има уписане површинепод производњом осталих усева од 2 до 20 ha,
(2) до 100 киловата (kW) – ако у Регистру има уписане површинепод производњом осталих усева од 20 до 50 ha.
 
1) набавку трактора снаге мотора до 100 kW, као и изградњу иопремање објеката за складиштење - ако има од 2 ha до 50 ha пољопривредногземљишта под осталим усевима;

2) набавку опреме, машина и механизације за пољопривреднупроизводњу осим комбајна и трактора, као и за изградњу и опремање објеката заскладиштење - ако има од 50 до 100 ha пољопривредног земљишта под осталимусевима;

3) изградњу и опремање објеката за складиштење - ако има вишеод 100 ha пољопривредног земљишта под осталим усевима.

- - - - - - - - - -

I još na jednom mestu ima, posebni uslovi:


) у сектору осталих усева:
(1) до 80 киловата (kW) – ако у Регистру има уписане површинепод производњом осталих усева од 2 до 20 ha,
(2) до 100 киловата (kW) – ако у Регистру има уписане површинепод производњом осталих усева од 20 до 50 ha.[/QUOTE]

U pravu si Mimis prema važećem pravilniku jeste tako, dok prema IPARD programu jeste onako kako sam rekao što znači da je dozvoljeno od strane Direktorata za poljoprivredu EU do 100ha to je još jedan apsurd Ministarstva, dozvoljava se više a mi koristimo manje taj dokument je bio i na srpskom, pravilnik može da se menja preko noći dok IPARD program malo teže i mislim da će promeniti jer imaju pravne mogućnosti za to..

Sector 4: Other crops (cereals, oil crops, sugar beet)

Agriculture holding which have minimum 2 and up to maximum 50 ha of landunder crop sector are eligible for investments in:- Purchase of tractors (up to 100 kW), machinery and mechanization, exceptcombine harvesters and construction of storing facilities and equipment.

Agriculture holdings with 50-100 ha of land under crops are eligible forinvestments in:- Purchase of mechanization and machinery (except combine harvesters) foragriculture production and construction of storing facilities and equipment.

Agriculture holdings which have more than 100 ha of land under crops areeligible for investments in:- Construction, extension, renovation, modernization and equipping of storingfacilities
 
Ispada da ko seje cereals, oil crops, sugar beet je dovoljno 2ha za traktor 100kw?

"Agriculture holdings with 50-100 ha of land under crops are eligible forinvestments in:- Purchase of mechanization and machinery (except combine harvesters) foragriculture production and construction of storing facilities and equipment."

Da li ovo znaci neogranicena snaga traktora?
 
To sve znaci da ce pravila diktirati ljudi na polozaju ,a da ce uslovi i papirologija biti neispunjiva za vecinu nas , mi cemo se zadovoljavati sa merema podrske naseg ministarstva , koje ce biti limitirano , tako da ako uzmemo u obzir susu , i cinjenicu da oko 10 000 zahteva ceka da se realizuje, ja ne vidim ni prostor a ni mogucnost konkurisanja ni za jedno , a ni za drugo!
 
Uredba o IPARD-u srpska će biti merodavna ako je usvoji komisija bez obzira da li se razlikuje od Evropske. Na osnovu datih smernica svaka država kroji korišćenje pred pristupnih fondova.
Ima još dosta nepoznanica, ali ni realizacija neće tako brzo. UAP mora da obezbedi brzu i efikasnu komisiju za odobravanje i kasnije kontrolu i realizaciju a oni to nisu navikli.
 
Sami ste doneli zaključak pravilnik pišu ljudi odozgo kako njima odgovara, ona jeste merodavna za Vas ali oni imaju slobodu da rade kako žele, to objektivno znači da mogu pravilnik da podešavaju kako njima odgovara mada i da odobre traktor za površine preko pedeset hektara i neograničene snage to imaju mogućnost da urade. Njih Brisel uopšte ne obavezuje, ono gde će biti problem jeste transparentost i kofinasiranje mislim da će uglavnom isti ljudi dobijati sredstva. Drugo za nacionalne mere oni navode da je izdvojeno npr 50 miliona dinara iz Budžeta, dok kod IPARDA prvo će država deponovati sredstva na poseban račun a potom i direktorat što znači da ovde sredstva postoje dok kod nacionalnih ne, u zavisnosti od priliva u Budžetu.
 
Zasto je tesko dobiti potvrdu o izmirenju poreza, pa to se dobija za dan?

To je moje lično iskustvo sa nekim poreskim filijalama u Srbiji odnosno njihovim ekspoziturama. Naime problem se u jednom delu odnosi na efikasnost poreske administracije, izdaju potvrde koje stranka ne traži npr. tražite potvrdu o izmirenim javnim prihodima Vi dobijete o izmirenim javnim dažbinama. Kada izdaju potvrdu i kad ih pitate zašto izdajete tu takvu potvrdu oni kažu da ne mogu da izdaju drugu jer nemaju " sve informacje" o Vašim prihodima, iako se poreska prijava podnosi svake godine. Drugi problem je ta PIO klauzula i dohodak ostvaren po osnovu poljoprivrede. Postavlja se pitanje da li su PIO obaveze uplaćene državi što poreska Uprava potvrđuje potvrdom, tako da sutra ako izda potvrdu a pritom nisu uplaćeni doprinosi ona gubi pravo na potraživanje sasvim legalno, posedujete pisani dokaz priznanje poreske uprave da ste sve obaveze izmirili ovoj državi zaključno sa danom izdavanja potvrde, mada se oni ograđuju svrhom izdavanja potvrde. Zatim poljoprivrednici moraju da se vezuju za PIO klauzulu, jer ih na to obavezuje Zakon o PIO fondu, a takođe poreska bi trebalo da utvrdi katastrski prihod ostvaren na parcelama na kojima se vrši poljoprivredna proizvodnja. Zato je često Uprava za Agrarna plaćanja menjala uslove koji se tiču poreske dokumentacije.
 
Jasno a Zakon o PIO fondu i obavezno osiguranje na poljopripvredi su komunisyicka glupost biblijskih razmera (bar sam tako cuo, osiguran sam preko firme inace)

U sadašnijm uslovima u kojima posluje naš poljoprivrednik jeste i sa ovakvom proizvodnjom i prometom prosečno poljoprivredno gazdinsvo ne može plaćati PIO klauzulu. Zato moraju da formiraju neku vrstu pravnog lica kako bi delom avansirali repromaterijal prolongirali raznorazne obaveze prema poveriocima i državi. Najbitnija je likvidnost u poljoprivredi a kod nas je dosta teško izvodljivo zbog kašnjenja u plaćanju svih učesnika u prometu. Bez kvalitetnih bankarskih ponuda, povećanja izvoza i aktivnog učešća lokalne samouprave, države i lokalnih privrednih subjekata sama priča o IPARD-u je nešto što je korisno-maglovito.
 
Nazad
Vrh