IMT

Po meni je bolje variti mesinganom žicom nego tom srebrnastom nekako u mesing imam više poverenja, ali sutra ću postaviti slike od jednog 560 na kojem je napravljenoo kočenje na diskove, prosta stvar, ali videćete nije komplikovano.
Ako mislis na IMT-560 svi koce na diskove i lamele.Hidraulicne kocnice.IMT-558 =mehanicke kocnice.
 
lisnik
cilindar slobodno mozes skinuti.Ako poslije njega nema nekog trenja nece se kocnica grijati.Inace pored tri opruge" tvornicke" zbog blokiranja moze se ugraditi jos opruga(ako zelis detaljnije mogu postaviti i sliku).To kako kazes oko moze se hartletovati autogenim varenjem.Kisik i Acitilen.Uglavnom ga svaki auto limar posjeduje.Ako hoces da blindiras neki kocioni vod na IMT-560 jednostavno je.Odvrnes vijak sa cilindra.Navoj je standardni 8 mm.Najdes neki stari kuglicni lezaj promjera oko 6mm rasijeces ga fleksaricom.U otvor glavnog kocionog cilindra stavis kuglicu i stegnes je sa vijkom m8.Tad koci jedan tocak.OPREZ"tad nevozi brzoo..... i niz nizbnrdicu itd,. itd,.

Ovako: cilindar sam izvadio iz točka i samim tim su se raspustile ploče i tu više nema ni grejanja ni kočenja. Onda sam na glavnom kočionom cilindru skinuo bakarnu cev koja je vodila do tog točka i na njeno mesto uvrnuo vijak 8mm sa bakarnom platnom. Potom sam usuo ulje u čašicu (jer je sve prethodno iscurilo) i izluftirao cilindar drugog točka. Pokušao sam tako da kočim sa spojenim pedalama i nije kočio uopšte. Onda sam razdvojio pedale i kočio samo sa pedalom čija je kočnica u funkciji. Tako je traktor kočio mnogo bolje i osećajnije nego dok je radila i kočnica u drugom točku i kad su pedale bile spojene.

To sam trebao odmah uraditi ali me je mrzilo da ronim ispod traktora i skidam glavni cilindar sa nogostupne ploče kako bih mogao prići tom izvodu i blindirati ga. Mislio sam da će mi biti mnogo lakše da to uradim na drugom kraju bakarne cevi, kod točka, ali je to bilo neuspešno pa je posle dodatnog stezanja napuklo ono oko. Sad moram da se petljam i sa bakarnom cevi (da je provlačim i krivim od točka do glavnog kočionog, tj. još jedno ronjenje ispod traktora - danas sam tako odvalio glavu na otvorena desna vrata da se čudim kako je nisam razbio :zli: ) i sa novim cilindrom u točku.

Ovo sa dodatnom oprugom mi je poznato (već su mi objašnjavali neki forumaši), ali neću da skidam trubu jer nameravam da prodam traktor. Ja ću staviti nov cilindar u točak a novi gazda nek se bakće sa dodatnim oprugama. Ipak, ne bi bilo loše da staviš te slike, jer uvek će nekom trebati a ima i dosta novih forumaša koji sigurno neće listati mnogo strana ove teme da bi videli da li je o tome već pisano.

I još nešto, nisam baš siguran gde stavljaš kuglicu iz ležaja. Da li u onaj ovor iz koga ide bakarna cev do točka. Zbog čega treba kuglica, zar nije dovoljno samo začepiti taj otvor sa vijkom i dihtujućom platnom?

Meni je jedan majstor rekao da se mora kočiti sa spojenim pedalama zbog izjednačivača pritiska i da se kod ovog tipa hidrauličnih kočnica ne može koristiti zasebne kočnice (npr. zbog manjeg prečnika okretanja na leniji, kod sejanja npr.; ako to ne može, zašto su onda uopšte stavljali razdvojene pedale). U ovom slučaju, kad je blindiran izlaz za jedan točak, da li može da se desi da prilikom kočenja samo sa jednom pedalom (naravno od drugog točka), da se kroz izjednačivač pritiska ulje probije kroz drugi klipić u glavnom kočionom cilindru. Deluje njeasno (izgleda da ipak ima posledica što sam rascopao glavudžu danas :osmeh: ), pa da pojednostavim pitanje: ako je jedna strana blindirana da li mogu kočiti samo sa drugom pedalom ili moraju i dalje biti spojene?
 
Poslednja izmena:
Mozes da vozis i kocis slobodno sa jednim tockom.(ali oprezno)Kako se postavljaju slike na ovom novom forumu nesto bih uslikao pa da ti pokazem.
 
Dukej blindiraj na kočionom cilindru da ulje ne izlazi kao što je lisnik objasnio i možeš da kočiš i sa obe i sa jednom pedalom jer ulje neće izlaziti što je najvažnije.
Lisnik znam za to jer na 560 su u trubama su hid. cilindri, a na 558 to obavlja sistem poluga, nego sam mislio na spoljnje diskove koje su naknadno ugrađeni. Diskovi su od aktrosa a kandže od iveka kamiončića. Evo slika na kojima se vidi kako je to urađeno, samo je ovde majstor proširivao diskove jer je kandžu stavio direkno na sastav truba, po meni je bolje da se napravi nosač za kandžu da se pomeri prema točku da dođe u pravac sa diskom nego ovako, jer ovde ima malo više strugarske obrade.
29b102126893043.jpg
 
Na tom 560 neces dobiti kocnice uopste dok ne rasturis obe strane i ne uradis generalni servis kocnica, ja sam imao problema na tom traktoru i dok nismo rasturili obe strane nismo imali kocnice uopste.
 
Na tom 560 neces dobiti kocnice uopste dok ne rasturis obe strane i ne uradis generalni servis kocnica, ja sam imao problema na tom traktoru i dok nismo rasturili obe strane nismo imali kocnice uopste.

Znam ja to vrlo dobro, dva puta sam to već radio. Doduše jednom sam samo oprao ploče u benzinu a cilindre (sva tri) stavio nove, a drugi put sve novo, i cilindre i ploče. I još jednom (čim sam kupio traktor) sam samo menjao gumice na glavnom kočionom, ali se to pokazalo kao kratkoročno rešenje.

Ovako kako sad stoji, sa kočenjem na jednom točku će odraditi posao (spremanje i da jednom odvuče seme za setvu i par puta vodu za prskanje), a potom sam nameravao da traktor pustim u promet. Namera mi je bila da za jesen imam malo jači traktor sa prednjom vučom. Međutim, može lako da se desi da i ne bude tako jer su se desile neke nepredviđene stvari i pokvarile mi planove.

Da se vratim na temu, kao što sam već rekao ja sam blindirao jednu stranu glavnog kočionog cilindra tako što sam samo na mesto gde je išla bakarna cev sa onim okom (holenderom) zavrnuo običan vijak 8mm dužine 1cm i sa bakarnom otpuštenom platnom. Dakle nisam u tu rupu stavljao kuglicu i nije mi jasno zašto je ona uopšte potrebna kad i ovako ovaj običan vijak (zajedno sa tom dihtujućom bakarnom platnom) odlično zapušava taj izvod i nigde ne proušta ulje.

@ Kosjerac

Druga i treća slika ne mogu da se vide u većoj rezoluciji. Mada mi je jasno o čemu se radi, da li bi ipak mogao da popraviš linkove pa da se i te slike mogu videti u većoj rezoluciji (hoću da ih imam u kompu :cool: ).

@ danijella

Slike se postavljaju tako što se klikom na malu ikonocu rama sa slikom (drveta) otvori novi mali prozorčić u koji ubaciš link adrese slike sa sajta na internetu gde si je uploadovao. Obično su označeni kao direct link slike na takvim sajtovima (npr. imageshack i drugi). Ili ako nađeš neku sliku na netu a želiš da je postaviš na forum, onda sa desnim klikom na tu sliku otvaraš padajući meni iz koga biraš copy image adess, i tako kopiranu adresu ubaciš kao adresu u onaj novi prozorčić koji se otvara kad se klikne na ikonicu sa ramom slike iznad prostora gde se piše tekst poruke.
 
Ma ok je to, samo ja nisam nikad uspeo da npr. jedan točak jako zakočim a da drugi uopšte ne koči, kao što je moguće kod traktora sa mehaničkim kočnicama, kod 539 npr. Imao sam dva puta nov glavni kočioni i nikad nije to moglo. Možda sam ja toliki baksuz da sam oba puta naleteo na falične cilindre.
 
Dukej blindiraj na kočionom cilindru da ulje ne izlazi kao što je lisnik objasnio i možeš da kočiš i sa obe i sa jednom pedalom jer ulje neće izlaziti što je najvažnije.
Lisnik znam za to jer na 560 su u trubama su hid. cilindri, a na 558 to obavlja sistem poluga, nego sam mislio na spoljnje diskove koje su naknadno ugrađeni. Diskovi su od aktrosa a kandže od iveka kamiončića. Evo slika na kojima se vidi kako je to urađeno, samo je ovde majstor proširivao diskove jer je kandžu stavio direkno na sastav truba, po meni je bolje da se napravi nosač za kandžu da se pomeri prema točku da dođe u pravac sa diskom nego ovako, jer ovde ima malo više strugarske obrade.
29b102126893043.jpg
Svako ima svoju viziju postavljanja cilindra.Mnogi na taj nacin prepravljaju sistem kocenja na 560 i 558.U mom kraju je to skupa investicija.Oko 500eura.Kanđzu cilindra je stavio na cvrst oslonac jer ipak na nju dejstvuje velika sila pri kocenju.Svako produzivanje nosaca veca sansa da je otkine.Kanđu drze dva vijka a disk 8 vijaka .Mislim da je ovako sigurniji nacin postavljanja.Ovako vrsi prepravku samo diska ,a onako mora prepravljati i disk i nosac cilindra.Uglavnom skupa je to investicija zbog toga sto se i orginalni sistem kocenja moze srediti da solidno koci.
 
Izvini dukej sto kasnim malo sa pojasnjenjem za kuglicu.Kad krene poljoprivreda ljudi mnogo kvare masine.Tad imam malo vremena za forum.Prilikom blindiranja nekog izlaza na cilindru taj izlaz se isto mora ozracavati.Znaci mora se bar par puta stegnuti i otpustiti vijak skojim blindiramo izlaz.S obzirom na kvalitet danasnji bakreni podlozki to je malo teze.Par puta otpusti i stegni vijak podlozka se deformise.Cest slucaj.Taman ozracis izlaz a ono pusta(sjebala se podlozka).Znaci u tom slucaju opet pik-jovo-nanovo.Zato iz iskustva znam kuglica je najsigurnija.Otpustaj i stezi vijak koliko hoces uvijek ce dihtovati.
 
Ovako: cilindar sam izvadio iz točka i samim tim su se raspustile ploče i tu više nema ni grejanja ni kočenja. Onda sam na glavnom kočionom cilindru skinuo bakarnu cev koja je vodila do tog točka i na njeno mesto uvrnuo vijak 8mm sa bakarnom platnom. Potom sam usuo ulje u čašicu (jer je sve prethodno iscurilo) i izluftirao cilindar drugog točka. Pokušao sam tako da kočim sa spojenim pedalama i nije kočio uopšte. Onda sam razdvojio pedale i kočio samo sa pedalom čija je kočnica u funkciji. Tako je traktor kočio mnogo bolje i osećajnije nego dok je radila i kočnica u drugom točku i kad su pedale bile spojene.

To sam trebao odmah uraditi ali me je mrzilo da ronim ispod traktora i skidam glavni cilindar sa nogostupne ploče kako bih mogao prići tom izvodu i blindirati ga. Mislio sam da će mi biti mnogo lakše da to uradim na drugom kraju bakarne cevi, kod točka, ali je to bilo neuspešno pa je posle dodatnog stezanja napuklo ono oko. Sad moram da se petljam i sa bakarnom cevi (da je provlačim i krivim od točka do glavnog kočionog, tj. još jedno ronjenje ispod traktora - danas sam tako odvalio glavu na otvorena desna vrata da se čudim kako je nisam razbio :zli: ) i sa novim cilindrom u točku.

Ovo sa dodatnom oprugom mi je poznato (već su mi objašnjavali neki forumaši), ali neću da skidam trubu jer nameravam da prodam traktor. Ja ću staviti nov cilindar u točak a novi gazda nek se bakće sa dodatnim oprugama. Ipak, ne bi bilo loše da staviš te slike, jer uvek će nekom trebati a ima i dosta novih forumaša koji sigurno neće listati mnogo strana ove teme da bi videli da li je o tome već pisano.

I još nešto, nisam baš siguran gde stavljaš kuglicu iz ležaja. Da li u onaj ovor iz koga ide bakarna cev do točka. Zbog čega treba kuglica, zar nije dovoljno samo začepiti taj otvor sa vijkom i dihtujućom platnom?

Meni je jedan majstor rekao da se mora kočiti sa spojenim pedalama zbog izjednačivača pritiska i da se kod ovog tipa hidrauličnih kočnica ne može koristiti zasebne kočnice (npr. zbog manjeg prečnika okretanja na leniji, kod sejanja npr.; ako to ne može, zašto su onda uopšte stavljali razdvojene pedale). U ovom slučaju, kad je blindiran izlaz za jedan točak, da li može da se desi da prilikom kočenja samo sa jednom pedalom (naravno od drugog točka), da se kroz izjednačivač pritiska ulje probije kroz drugi klipić u glavnom kočionom cilindru. Deluje njeasno (izgleda da ipak ima posledica što sam rascopao glavudžu danas :osmeh: ), pa da pojednostavim pitanje: ako je jedna strana blindirana da li mogu kočiti samo sa drugom pedalom ili moraju i dalje biti spojene?
Nemoraju biti spojene samo i izlaz koji blindiras moras ozraciti.
 
Dodatna opruga na diskovima.Moze se ugraditi i bez skidanja.
Nekad su gumice cilindra bile poluokruglog oblika.Danas je to rijeseno gumicama sa sesirom.
Dodatna opruga sastrane diskova.
Gumena crijeva inace pri naglom udaru na kocnicu pucaju.Rjesenje crijeva od golfa na zadnjem mostu.
 
Poslednja izmena:
te disk kočnice mora da zakivaju ali mi se nesviđa jer u jesenjim radovima napuniće se blatom
idealno rešenje bi bilo kad bi unutar trube umesto postojećih diskova bio ubačen disk od nekog auta.....
 
ja sada imam problem da kada ukocim traktor kocnice nece da otpuste i ne mogu da ga deblokiram i da krenem napred, cak i u nazad po neki put nije pravo resenje. Ko zna resenje problema? Hvala unapred
 
Momci ja se nebi zajebavao puno sa hidraulikom,Kod Imt-a 558 je to jako prosto odradjeno Sve je isto samo sto umesto hidraulicnog klipa ide mehanicki aktivator,I kocnice vise nikad nece predstavljati problem dokle god voda ili prasina ne prodru do diskova ili popusti neki semering,bilo na diferencijalu ili ipak na bocnim reduktorima.Brate pa pogledaj i sam taj disk kakvu boju korozije ima Tu je kociono Ulje curelo Mogu samo da zamislim kakve su opruge i onih 5 kuglica.558 sto se kocnica tice Bolje je odradjeno ;),
 
ja sada imam problem da kada ukocim traktor kocnice nece da otpuste i ne mogu da ga deblokiram i da krenem napred, cak i u nazad po neki put nije pravo resenje. Ko zna resenje problema? Hvala unapred
Ako oba tocka tako blokiraju provjeri glavni kocioni cilindar.Preko zime zardja i kasnije kad stisnes pedalu klipic se nevraca.Samim tim kocnica ostaje zakocena.Znaci kad zablokira lezi pod traktor i pogledaj na cilindru da li su se klipici cilindra vratili dokraja.
 
Momci ja se nebi zajebavao puno sa hidraulikom,Kod Imt-a 558 je to jako prosto odradjeno Sve je isto samo sto umesto hidraulicnog klipa ide mehanicki aktivator,I kocnice vise nikad nece predstavljati problem dokle god voda ili prasina ne prodru do diskova ili popusti neki semering,bilo na diferencijalu ili ipak na bocnim reduktorima.Brate pa pogledaj i sam taj disk kakvu boju korozije ima Tu je kociono Ulje curelo Mogu samo da zamislim kakve su opruge i onih 5 kuglica.558 sto se kocnica tice Bolje je odradjeno ;),
Ovo je kolega stari disk i cilindar.Nije u uptrebi ima dosta godina al dobar ovako za pokazivanje.Inace sto se tice kocenja hidraulika je bolja.
 
@ lisnik

Ok, sad mi je jasno za kuglicu ali mi i dalje nije jasno zašto blindirani izlaz glavnog kočionog cilindra mora da se odzračuje. Ta strana ne koči pa ne vidim zašto je bitno da tu nema vazduha. A ako i treba da se odzrači, zar taj vazduh ne može da se istera preko druge strane preko izjednačivača pritiska.
 
Nazad
Vrh