Centralno i etazno grejanje.

Dal može ili nemože da se povećava brzina pumpe neznam, ali misli da sam rešio problem. Taj radijator što je prvi do kotla (najbliži) sam još malo zavrnuo i čini mi se da bolje sada greje taj poslednji.
 
To je sasvom normalno, a možete to lako rešiti i sa postavljanjem termoventila na radijatoru.
 
Pozdrav, moze li neko lepo da objasni razliku u sagorevanju i iskoriscenju energije drveta u kotlu u zavisnosti od pozicije klapni za dovod vazduha? Konkretno, na kotlu ima 2 klapne, obe vezane na regulator promaje, donja je u visini resetke a gornja je na vratima pri vrhu kotla. Pa to sada moze da se podesava...a mene zanima kako to utice na sagorevanje i iskoriscenje, recimo ako je gornja klapna vise otvorena a dona manje, ili suprotno. Koja je funkcija te klapne gore, jer, neki kotlovi je uopste ni ne poseduju?
 
Zavisi od projekta/konstrukcije kotla. Velicina komada uglja i kaloricnost. Za moj kotao idu komadi do 5cm I kaloricnosti oko 19.000. Sta pise u uputstvu?
 
ko i svaka pec-gorionik na pelet. sivi motor ubacuje pelet sa desne strane a sa lijeve je ventilator koja duva i raspiruje vatru.
izvedbi ima mali milion ali osnova je ista u svakom slucaju
 
Ali ipak finta je u resetka gde sagoreva i strujenje vazduva. E to trazim neki crtez sema itn. Mnogo je dati 2000e samo za gorionik kao na video
 
pa ovako kad baca na gorionik,moze da sagori i stajnjak,sto ne pokaze kako sagoreva tu secku kad radi preko automatike...za 2000 evra imas da kupis komplet kotao na pelet sa 5 godina garancije i bog da te vidi,,,ovo na snimku baca direktno na gorionik,to nije nista,na taj fazon sve sagori,..
 
Kotao vec imam, skuplja oko 60 litara vode. Izradjen je bukvalno ko kavez sa dimenzije gde se lozi 90x90x90cm. Uglavno se lozi piljevina, zitni ostatke, slama, ostatke od seme lucerka itn. Problem je sta svako lozenje oduzima oko 2 sata, treba najmanje dva coveka i svaki put ne daje iste rezultate, ovisno od stepen sabijenost, vremenski uslovi itn. Dimi kao parnjaca, katran baca koliko oces. Pec je sazidan napolje, tako da na ladno i kad ima jak vetar bas se i ne izlazi da lozis. Najvise zasto jos koristim ovaj nacin je vreme koje pec daje toplina - od 20 do 35 casova, tako da nemoras za zamarati na svaki nekoliko sati da lozis + i cena loz nije veoma skupa. Pelete is slicne stvari su izgor, isto ko drva da kupujes.

Posledne nekoliko lozenja me zezaju pa zato trazim neki gorionik slican na video da bi presao na malo "laksi" nacin rada.
 
Koje bi resenje bilo za centralno grejanje, ako necu da ga palim zimi a napolju minus?Takodje ne bih ni ispustao vodu iz sistema.

Da li je neko probao da ubaci umesto vode antifriz, mada ne znam kako bi to bilo izvodljivo?

Ili da ostavim pumpu da vrti vodu? Ako moze, do kog minusa bih bio siguran da nece zalediti?
 
Moze antifriz,i to mislim da se po radnjama opreme za entralno grejanje moze naci povoljnije na vece kolicine.To uglavnom koriste za vikendice.
 
Koje bi resenje bilo za centralno grejanje, ako necu da ga palim zimi a napolju minus?Takodje ne bih ni ispustao vodu iz sistema.

Da li je neko probao da ubaci umesto vode antifriz, mada ne znam kako bi to bilo izvodljivo?

Ili da ostavim pumpu da vrti vodu? Ako moze, do kog minusa bih bio siguran da nece zalediti?
Kod mene u sistemu grejanja je odnos 50:50 (pola voda pola antifriz)Ne vidim razlog zasto nebi bilo izvodljivo,svakako da moras imati slavinu na kojoj treba dopuniti sistem,ispustis odredjenu kolicinu vode na ispustu i dopunis antifrizom.Po meni je tako ipak sigurnije,jos jedna stvar pumpa ti moze raditi non-stop samo ako ne ide preko sklopke vec direktno u struju.
 
Kad krenu radni dani, obici cu par radnji koje se bave sa grejanjem da vidim cenu antifriza.

Inace razmisljao sam da za pocetak promenim pumpu, ova trenutno ima 3 brzine 49w, 65w i 95w, stim da je uvek na 95, tako su majstori ostavili jos kad su postavljali. Pa sam razmisljao da uzmem jacu pumpu, sa brzinama npr 95 w , 120w, 150w , i onda da za grejanje da radi na 95w, a za situaciju kada je jak minus a ne lozim prebacim na najvecu brzinu, pretpostavljam da je tako najbolje?

Kod mene je centrometalov kotao, i kad opadne pritisak, prikacim crevo i dopunim iz mreze, ne znam kako bi uspeo da ubacim antifriz i da postgne pritisak od 1,5b na hladno? Verovatno da napravim mesavinu u neku posudu i onda da probam nekom elektricnom pumpom.
 
Ako na tavanu imaš ekspanzionu posudu sipaj antifriz kroz nju.Jedino je potrebno znati koliko vode staje u ceo sistem pa spram toga kupiti i antifriz.
 
Nazad
Vrh