Centralno i etazno grejanje.

Pa to je klasični antikondez ventil a on je trokraki. On prvenstveno brine o zdravlju kotla, ali nije namenjen da u radijatorskom krugu podešavaš željenu temperaturu. Četvorokraki ventil donekle može da reguliše i radijatorski krug. Kad sam govorio o motornom mešnom ventilu mislio sam na klasični četvorokraki mešni ventil sa nadodanim el. motorom za zakretanje ventila. Ne znam da postoje četvorokraki sa termostatskim uloškom...

ti si vjerojatno u tom području stručniji od mene. Ja samo logički razmišljam. Zar nije funkcija trokrakog ventila da miješanjem hladnije i toplije vode održava podešenu polaznu temperaturu prema krugu grijanja? Motorni je sigurno precizniji i može reagirati prema temperaturi u prostoru. No, taj komfor košta?
 
Veruj mi da nisam stručan, samo volim da znam kako nešto funkcioniše kad mi majstori to nešto ugrade na grejanje...
Zavisi gde se ugrađuje trokraki ventil, onaj trokraki ventil što si ti spomenuo sa termostatskim uloškom se ugrađuje u krugu kotla i on održava temperaturu u kotlu da ne bi došlo do pothlađivanja kotla i time stvaranja kondeza i smole. A prema radijatorima ide voda sa temperaturom kotla, samo je protok različit zavisno od otvorenosti trokrakog ventila. Dakle prema radijatorima ide samo vrela voda, sad da l' sa punim protokom ili slabijim zavisi, ali ne može da se smanji ta temperatura vode ka radijatorima. To je zato što se u povrat kotla dovodi voda koja je proizvod mešanja polaza iz kotla i povrata iz radijatora. Ali voda u polazu ka radijatorima se ne meše ni sa čim, tj ide onakva kakva je u kotlu.
Kod četvorokrakog ventila postoji mešanje i ka povratu kotla i ka radijatorima, tako da se polaz ka radijatorima meša sa povratom iz radijatora i time mu se smanjuje temperatura.
 
Kod mene je trokraki ventil i postavljen je da meša povratnu vodu sa polaznom ,tako da mi u kotlu otprilike 60 do 70 c a u radiatore 40 c. Dobra je izolacija u kući je 23 do 25 c . (Tako navikli sve manje za nas je polarna hladnoča😅🤣😂) imam oko 125kvm prostora. 25 kw kotao centrometal. Pre ovog sam ima 35 kw i taj je kondenzovao jako mnogo . Kod ovog nema toga.
 
Veruj mi da nisam stručan, samo volim da znam kako nešto funkcioniše kad mi majstori to nešto ugrade na grejanje...
Zavisi gde se ugrađuje trokraki ventil, onaj trokraki ventil što si ti spomenuo sa termostatskim uloškom se ugrađuje u krugu kotla i on održava temperaturu u kotlu da ne bi došlo do pothlađivanja kotla i time stvaranja kondeza i smole. A prema radijatorima ide voda sa temperaturom kotla, samo je protok različit zavisno od otvorenosti trokrakog ventila. Dakle prema radijatorima ide samo vrela voda, sad da l' sa punim protokom ili slabijim zavisi, ali ne može da se smanji ta temperatura vode ka radijatorima. To je zato što se u povrat kotla dovodi voda koja je proizvod mešanja polaza iz kotla i povrata iz radijatora. Ali voda u polazu ka radijatorima se ne meše ni sa čim, tj ide onakva kakva je u kotlu.
Kod četvorokrakog ventila postoji mešanje i ka povratu kotla i ka radijatorima, tako da se polaz ka radijatorima meša sa povratom iz radijatora i time mu se smanjuje temperatura.

Kod mene je trokraki ventil i postavljen je da meša povratnu vodu sa polaznom ,tako da mi u kotlu otprilike 60 do 70 c a u radiatore 40 c. Dobra je izolacija u kući je 23 do 25 c . (Tako navikli sve manje za nas je polarna hladnoča😅🤣😂) imam oko 125kvm prostora. 25 kw kotao centrometal. Pre ovog sam ima 35 kw i taj je kondenzovao jako mnogo . Kod ovog nema toga.

Kod @ caran je spojeno kako sam ja napisao, a tako je i prikazano na linku.

U kotlu uvijek treba biti vruča voda (poželjno iznad 60°C) da se spriječi taloženje smole. Kotao od pregrijavanja treba štititi na druge načine, npr. regulacijom izgaranja, a najbolje dovoljno velikim bufferom. Imam šporet sličam Centrometalovom i u kotlu održavam temperaturu vode 55-70°C. Kad temperatura padne na 55°C isključi se pumpa kruga grijanja. Uključi se ponovo kad temp. poraste uizad 60°C. Vizualnom kontrolom termometra i količinom drva u ložišti sprečavamo porast temperature iznad 70°C. Da, treba voditi brigu, ali to su čari loženja drvima. ;)
 
Najbolje je zastiti koto od kondenzacije cetvorokraki + hidrulicna skretincja ili druga kombinacija antikondezacioni ventil + trokraki ventil.

Temperatura je pozeljna biti iznad 65. Ja guram sada moj koto 80-90C.

Pogon za mesane ventile je najbolji esbe crc 141 koji ima dva senzora i treci senzor spoljne temperature. Moze se podesavati kriva grejanja, paliti pumpa ... Mene interesuje seltron ACD 20 koji ima samo senzore za T vode. Medjutim drug koji je trebao da ga donse iz GER me ispalio.Kod nas nema da se kupi.

Ima li neko da dolazi iz inostranstva da mi pazari i donese. Placam naravno predmet, sve troskove kurira, goriva, ocu i da castim?
 
Jedno pitanje za kolege.
Grijem se na pelet a sada su krenuli nestanci struje. Pitanje je dali se može koristiti agregat sa AVR regulacijom 2 kw, za rad kotla i 2 pumpe. Ima nekih priča da ti agregati nisu sigurni za elektroniku kotla, a neki kažu da može ako agregat ima stabilan napon. Ako ima neko ko je to već radio još bolje, ili neko ko je od struke da malo objasni.
 
Neznam šta je Setron, ako je to nešto kao pretvarač i akulumator to ne bih. Zanima me samo agregat ako može, jer sa agregatom riješavam i neke druge opcije.
 
@miksan
Setron nabavi u Sloveniji.Kontaktiraj našeg člana @tine .
Možeš i u Hrvatskoj.
A možeš potražiti i kod nas.
Potraži u Energy netu.

Javio se Tine da pomogne, sada su praznici tamo javice ako uspe da nabavi.

Taj sa linka koji si postavio mi neodgovara.Zvao sam etaz, doming, energynet niko nema na stanju model koji meni odgovara niti ce ga nabvljati.

Jel lozi neko briket u kotlu na drva ? Kako mu se pokazao u odnosu na drva ?

Sent from my SM-A155F using Tapatalk
Lozio ja , dobro dize T, ako se dobro secam i dugo drzi T.
 
Jel lozi neko briket u kotlu na drva ? Kako mu se pokazao u odnosu na drva ?

Sent from my SM-A155F using Tapatalk
Ja lozim, na predlog drugara koji je briket zamenio ugljem. On mnogo vecu povrsinu greje 250kvm, uzima 30m drva i 5t briketa.
Ono sto je on objasnio meni je da briket ako je cvrst ako se nelomi to nije dobro jer znaci da je ima lepka, ako je dobar briket on polako sagoreva.
Dobro dize temperaturu i treba sa njim biti oprezan, dok se neuhvati koliko sme da ide u kotlu.
Ja imam kamin Alfin i najvise smem da stavim dva ona stapa i odmah cim ga lizne vatra zatvaram sve cugove.
Lepo dize temepraturu, e sad koliko odrzava pa ne moze kao drva ali je zgodan kada ostane malo zara on se vrlo brzo zapali.
Za vikend planiram da lozim duze briketom, jer sada je praksa malo briket pa drva preko, tako na 2h, posto sam naplasio zenu da nikako sama nestavlja samo briket moram ja da budem tu da ispratim kako ce da se ponasa sistem.
Probao sam jeste lepo osuseno drvo od letos ali mokro od kise, namerno briket pa drvo preko bez problema gori.
P.S. imamo situaciju u firmi, 4 etaze, moja kancelarija je na vrhu, radijator je najhladniji, nije bilo tako ranijih godina, sada svakog jutra po malo ispustim vazduh iz njega.
Grejemo se na gas, Valijantov je kotao, nov namesten pre 2 nedelje, ja sumnjam da negde u nasoj vertikali je problem sa vazduhom jer u drugim kancelarija su vreli radijatori. Ta kancelarija je inace uvek bila najtoplija, posto sam je delio sa dve koleginice kojima je uvek bilo vruce. Znaci radiajtor, mlak, kada se podigne tempe sa 55 na 60 u ostatku firme bude pretoplo.
Sta raditi?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh