Centralno i etazno grejanje.

Ok sa slike je jasnije, ovo je paralelna veza. Deluje mi dobro povezivanje i ne bi trebalo da imas problema, ono sto sam ja naveo nema uticaja kad zatvoris ventil
 
Znaš da mora da bude dobar akumulator, čim padne napon on isključi. Neće da radi na akumulator koji je izbačen iz vozila.

Послато са SM-A217F помоћу Тапатока
Do sada sam koristio akumulator iz traktora. Pretvarač je radio od 2009. godine bez problema, tako da odbacujem mogućnost da je akumulator neispravan. Plus, što sam kupio novi pretvarač, isti kao stari, i radi sve najnormalnije. Do starog pretvarača je problem, e sad ne znam šta može biti jer nisam toliko upućen u to..
 
Ok sa slike je jasnije, ovo je paralelna veza. Deluje mi dobro povezivanje i ne bi trebalo da imas problema, ono sto sam ja naveo nema uticaja kad zatvoris ventil
Ima problem,toplotna pumpa vise gura prema peci na drva iz nekog razloga slabije greje kucu nego sto odlazi do peci na drva.Zbog toga rucno zatvaram ventile.
Ovo je sve sam svoj majstor!Nebavim se sa tim ali sam ipak postavio celokupno grejanje čak i toplotnu pumpu!
 
Ugradi nepovratne ventile i nećeš trebati ručno zatvarati. No, ima to ručno zatvaranje i jednu prednost, pogotovo tko nema u sistemu demineraliziranu vodu. Spriječi se nakupljanje kamenca i blokiranje ventila u otvorenom položaju.
 
Ugradi nepovratne ventile i nećeš trebati ručno zatvarati. No, ima to ručno zatvaranje i jednu prednost, pogotovo tko nema u sistemu demineraliziranu vodu. Spriječi se nakupljanje kamenca i blokiranje ventila u otvorenom položaju.
Nisam znao da postoje ti nepovratni ventili,ovo sam skoro sve odradio sam.Čak sam i toplotnu pumpu postavio i pustio u rad , pomalo se bavim sa mehanikom na kamionima i radim klime pa sam uspeo i toplotnu pumpu da ugradim.7 meseci sam cekao servisere koji nisu ni došli da je ugrade a ponekad sam preke naravi i poludim , oteram ih sve u Q. i sam je ugradim.Dobra je to stvar,greje i hladi kucu preko radijatora.drzim je na 35-39c a u kuci je konstatno oko 22c.Kad se vratim sa terena onda zalozim i pec na drva pa mi racuni nisu veliki
 
@ Goran G.,
ako radiš klime, onda poznaješ problematiku. Princip je isti samo klima grije/hladi zrak, a TP vodu.
Koliki je efekt kod hlađenja radijatorima?
Kojom polaznom temperaturom iz TP hladiš, a da izbjegneš kondenzaciju na cijevima?
 
@ Goran G.,
ako radiš klime, onda poznaješ problematiku. Princip je isti samo klima grije/hladi zrak, a TP vodu.
Koliki je efekt kod hlađenja radijatorima?
Kojom polaznom temperaturom iz TP hladiš, a da izbjegneš kondenzaciju na cijevima?
Neradim klime,samo sam priucen i radim svojih par kamiona i traktora. :ppozdrav:
Polazna temperatura zavisi od niza faktora ali oko 17c. vec nema kondezacije, a u kuci je solidan osecaj hladjenja .
Nije kao sa klimom ali kuca mi je prevelika a sa ovim sistemom je zadovoljavajuce jer su niski troskovi hladjenja na 180 kvm sa visinom soba od 3,7 m.
 
Jel zna neko nekog majstora za klime ali elektronicara? Posto klima sve radi super ali ta unutrasnja sonda ne prepoznaje temperaturu,zamenio sam sondu ali ona i dalje isto radi,nasao nekog u ns dosao pogledao i uf kao moza ce skuplje kostati nego nova klima niti je skinuo da vidi sta tacno nevalja nit nista,a uzeo 2500din

Sent from my 2107113SG using Tapatalk
 
Pitanje za iskusne, razmisljam da ubacim centralno grejanje u letnju kujnu, uglavnom grejalo bi se 1 soba 5x5m, kupatilo neznam dal ima 4 kvadrata i glavna soba 7x5 gde bi stavio taj sporet(na drva), tu je dimnjak, hteo bi da to bude pec na koju moze i da se kuva, da ima plocu.
Koliko bi trebalo kw za ovu povrsinu, i sta gledati , koje sporete?
 
Код мене се дешава на пролеће- крај марта почетак априла да се ствара кондезат у цевима од пећи према оџаку када ложим угаљ. Буквално угаљ тиња а цеви хладне.
 
Problem svih kotlova na čvrsto gorivo je višak snage za prelazne periode u godini. Npr. zimi vam treba puna snaga kotla, a s' jeseni i proleća možda 30% od te snage. A kotao na čvrsto gorivo za pravilno sagorevanje ne može da radi na 30% svoje projektovane snage, već na mnogo više. I tad kotao pregreva kuću pa se zbog toga kotao guši da radi na manjoj temperaturi i zbog toga dolazi do stvaranja kondeza i smole. Rešenje za dobrobit kotla je da kotao uvek radi na svojoj punoj snazi, a komfor u kući se može obezbediti ili akumulatorom toplote ili grejanjem ulice. Postoje i sistemi za zaštitu kotla (antikondez ventil, motorni mešni ventil), ali sve jedno opet ostaje problem na grejanoj strani bez akumulatora toplote...
 
Da, četvorokraki ventil plus motorčić koji ga pokreće. Naravno treba i neka elektronika koja kontroliše koliko je potrebno zakretanje. Poenta je da se bez motora ima fiksni odnos deljenja vode koja ide na radijatore i vode koja se vraća u kotao. A taj odnos treba da zavisi od trenutne temperature vode u kotlu, a pošto ta temperatura nije konstantna zbog toga je potrebno različito podesiti mešni ventil i za to se onda brine motorčić i elektronika...

edit: na električni motorčić mislim
 
Ne radi li na istom principu miješanja različitih udjela vode i klasični termostatski miš ventil kojim upravlja podešena temperatura vode? Što je voda u kotlu toplija to će je miš ventil manje propustiti. mislim da je jedino ispravno rješenje, kao što si prije napisao, adekvatan spremnik (buffer/pufer).
 
Pa to je klasični antikondez ventil a on je trokraki. On prvenstveno brine o zdravlju kotla, ali nije namenjen da u radijatorskom krugu podešavaš željenu temperaturu. Četvorokraki ventil donekle može da reguliše i radijatorski krug. Kad sam govorio o motornom mešnom ventilu mislio sam na klasični četvorokraki mešni ventil sa nadodanim el. motorom za zakretanje ventila. Ne znam da postoje četvorokraki sa termostatskim uloškom...
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh