Centralno i etazno grejanje.

Svaki kotao ima podatak o potrebnoj promaji za ispravan rad. Prema tom podatku se proračunava dimnjak, odnosno njegov fi i visina. Postoje grafikoni koji povezuju svetli otvor, visinu i promaju takvog dimnjaka.
Mi smo prvi kotao imali trajnožareći od 40 kW i majstor je dao preporuku za dimnjak da bude fi 200 i 10m visine. I po toj preporuci smo kupili šidelove elemente, ali pošto je dimnjak samostojeći zidarima je valda bilo komplikovano da dižu toliko skelu i nazidali su samo 9m (pri tome je oko 40cm ukopan, tj kotlarnica je ispod nivoa dvorišta za dva stepenika). Ostala su tri šidelova elementa neiskorištena (tri kocke i tri cilindra), evo već blizu 40 godina u njima cveta cveće... :) Mogu reći da se taj jedan nedostajući metar ponekad baš lepo oseti pogotovo od kad smo prešli na baliranu slamu (12 god). Ako bala nije idealno suva, i jače je zbijena malo je problem da se razgori, dok npr. drugar ima zidani ali predimnzionisani dimnjak i on sagoreva i vlažnije bale bez problema, kod njega samo tutnji šta god da stavi... Znači dimnjaku treba posvetiti jako puno pažnje i na njemu ne treba štedeti jer džabe sve ostalo ako kotao ne radi kako treba!
 
Svaki kotao ima podatak o potrebnoj promaji za ispravan rad. Prema tom podatku se proračunava dimnjak, odnosno njegov fi i visina. Postoje grafikoni koji povezuju svetli otvor, visinu i promaju takvog dimnjaka.
Mi smo prvi kotao imali trajnožareći od 40 kW i majstor je dao preporuku za dimnjak da bude fi 200 i 10m visine. I po toj preporuci smo kupili šidelove elemente, ali pošto je dimnjak samostojeći zidarima je valda bilo komplikovano da dižu toliko skelu i nazidali su samo 9m (pri tome je oko 40cm ukopan, tj kotlarnica je ispod nivoa dvorišta za dva stepenika). Ostala su tri šidelova elementa neiskorištena (tri kocke i tri cilindra), evo već blizu 40 godina u njima cveta cveće... :) Mogu reći da se taj jedan nedostajući metar ponekad baš lepo oseti pogotovo od kad smo prešli na baliranu slamu (12 god). Ako bala nije idealno suva, i jače je zbijena malo je problem da se razgori, dok npr. drugar ima zidani ali predimnzionisani dimnjak i on sagoreva i vlažnije bale bez problema, kod njega samo tutnji šta god da stavi... Znači dimnjaku treba posvetiti jako puno pažnje i na njemu ne treba štedeti jer džabe sve ostalo ako kotao ne radi kako treba!
A gde naci taj podatak?Kod mene je liveni Zr-ski kotao od 11 glidova.
 
Kad sam u kotlu prodžarao da pepeo peopadne, i njega je jedan deo izvuklo kroz odžak. Vuče extra, samo sto je par pura goreo i od silne vreline je popucao. To su sitne pukotine i kroz njih smrdi garež u kući, a spolja počela da curi smola ili šta li je već.
c89427574475b6fffa3c61b3707879a1.jpg


Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
 
Kad sam u kotlu prodžarao da pepeo peopadne, i njega je jedan deo izvuklo kroz odžak. Vuče extra, samo sto je par pura goreo i od silne vreline je popucao. To su sitne pukotine i kroz njih smrdi garež u kući, a spolja počela da curi smola ili šta li je već.
c89427574475b6fffa3c61b3707879a1.jpg


Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
Koji kotao koristiš?
 
Kotao je za biomasu 40kw. Famok bosna je proizvođač. Samo što ja ložim drvo, pretežno topolu.

Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
 
Meni treba stići ovih dana šidelov prohromski dimnjak f200 a 8,25m visok. Platio sam 106 crvenih stim da treba da ga i ugrade. Stari je 25x25 uzidan u kuću, sav je ispucao, počela je u kući da se oseća garež pa reko ajde da se počastim. Ovo bi trebalo da je večito. Inače 15 godina sam dobio garanciju.

Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
I stigao je.
Ugradnja sledeće nedelje.
718ab8a92dfe1797cc1b354904e3da4e.jpg
dc77fbfe33109310d6f56f725e7b2fe7.jpg


Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
 
Imate li neku preporuku za pretvarač za gasni kotao ako budu restrikcije da se obezbedim. Video sam neku marku Prosto.

Poslato sa ANA-NX9 pomoću Tapatoka
 
Poslednja izmena:
Po meni taj Prosto pretvarač-punjač od oko 100€ nije loš i idealan je za baš za cirkulacione pumpe pošto na izlazu daje čist naizmenični signal koji je poželjan za elektro motore.Za neke druge uređaje to i nije važno pošto se uglavnom taj naizmenični napon pretvara u jednosmerni.
 
Komšiji su rekli da gubi garanciju na gasni kotao ako priključi pretvarač.
Imaju osetljivu elektroniku...

Послато са SM-A217F помоћу Тапатока
 
Nije bas oko grejanja ali blizu je.
Ima li neko iskustva sa lepljenjem plocica preko odradjenog podnog grejanja? Na sta treba obratiti paznju
 
Ništa specijalno,neka preporuka je da koristiš CM16 ili 17,jer je dugoročno otporniji na oscilacije temperature u odnosu na klasične lepkove.

Ako sam radiš i koristiš novotariju u vidu klinova umesto klasičnih krstića,obavezno lepak i na podlogu i pločicu.
 
Da da, sa nivelatorima bih radio.
Treba li neka dilataciona lajsna da se stava do zidova ili to mora samo kad je prelaz sa jedne na drugu povrsinu (parket-plocice)?
 
Kod nivelatora obavezno onda mažeš i podlogu i pločicu i nikako pogače već cela površina.

Lajsna kako ti je volja,ako je prostorija takva da možeš do zida da uklopiš onda ne treba.Ako ostane mali zazor neko popunjava fug masom,neko stavi lajsnu,neko ostavi kako jeste.To je čisto estetski momenat i sam odlučuješ.
 
Lepio sam kuhinje i podne plocice ali u prostorijama bez podnog pa me zato plasi dilatacija zbog temperature.
Za krajeve uvek proracunam koliko mi treba plocica spram duzine/sirine pa gledam da secem plocice. Jeste da je trosak al skrnavo mi izgleda ako je prevelika praznina popunjena fug masom.
Hvala na savetu!
 
CM16 i nema brige,kad može da izdrži oscilacije temperature za spoljnu upotrebu,podno nije nikakav problem.

Po nekom pravilu odvaja se od zida za debljinu fugne,naravno ako je prostorija u vinkli pa zadovolji estetski.Jer pomalo je ruzno kad je plocica tesno uz zid,neki majstori kažu da se to tako ni ne radi,ali sve je to subjektivno.Lajsna je dodatni trošak i na tebi je dal hoćeš ili ne,nema nikakvu ulogu osim estetike.

Kome se svidja,najbolje je koristiti veliki format pločice,ona imitacija drveta ili brodskog poda kako je već ko krsti.One se postavljaju na smicanje pa možeš da koristiš i ostatke od sečenja koje bi inače bacio.Samo treba dobro odrediti fugnu da ne bude prevelika pa da naruši estetiku i razbije tu imitaciju drvene podloge.Ako se lepo odradi dok ne zgaziš na njih misliš da je drvo :D Naravno straiji majstori to teško usvajaju pa se ježe kad vide da se postavljaju na smicanje.
 
Nazad
Vrh