Centralno i etazno grejanje.

Stavlja se ventil na cev,i kad ne radi grejanje,zatvori se ventil i bojler greje samo svoju vodu. Mada mislim da i bez ventila moze bez problema,jer kad se iskljuci pumpa,voda ne cirkulise i ne odnosi toliko toplotu.
 
Jedna cev je razvucena do kupatila za toplu vodu i preko je radjeno ravnajuci.. Imam instalaciju ostavljenu u kupatilu ako bude problema stavicu i u kupatilu bojler...
 
Pozdrav,planiram da kupim kotao na pelet marke PeletMetalac....Isti je 25kW,moze da se lozi sve zivo u njega(sve vrste peleta,separisani ugalj,kostice od voca)
Zanima me da li neko ima ovakvu pec,pa ako moze da podeli iskustva,da li pec ima neke mane,potrosnja i slicne stvari

Inace grejao bih 120kvadrata,pvc stolarija,15cm stiropor na zidovima i 10cm staklene vune na tavanu
http://prntscr.com/fa1wz2 evo i slike kotla
 
Poslednja izmena:
Jel ima neko od vas pec na bale ali sa rezervarom za vodu? Treba sa prijateljem da montiramo to kod njega a nisam se susretao sa tim,kako ide sema? Jel mu treba onda ekspanzija?

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
 
Ako ima rezervoar, praktičniji mu je otvoren sistem, jer bi expaniziona posuda bila ogromna. Računa se sva količina vode u sistemu sa rezervoarom !!!
A šema je, da se rezervoar poveže sa kućnom instalacijom i jednom pumpom koja se uključuje na sobni termostat, a peć se povezuje sa drugom pumpom na rezervoar.
 
Pa ekspanizija ti je otvoreni "bojler" (ili neki drugi rezervoar) na tavanu (najvišoj tačci sistema), samo mora biti veći zbog velike količine vode u sistemu.
I nikako nemoj zaboraviti sigurnosne ventile, na samoj peći OBAVEZNO, i na samoj liniji OBAVEZNO, jer se desi da smrzne taj bojler na tavanu, pa da nebude sr...
Ako misliš na pravu ekspanizonu posudu pod pritiskom, ona ti netreba, ako imaš ovo na tavanu.
Preliv sa tog "bojlera" na tavanu sprovedeš u oluk, i sistem napuniš dok neprocuri kroz oluk, dalje nivo vode u tom "bojleru" održava pritisak u sistemu, samo povremeno (jednom mesečno u sezoni) dopuniš sistem ako pofali vode.
 
A ja mislio u lozioni iznad rezervara da stavim bojler cisto da odrzava nivo vode u rezervaru a lozionu nek se izoluje a u to ce bitinajvislja tacka posto ne planira da stavlja bojler na cenralno

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
 
"bojler" je otvorena ekspanziona posuda, a zovu ga tako što ga uglavnom prave od suda starog bojlera, i on MORA biti najvišlja tačka u celom sistemu grejanja, zato se postavlja natavan, i netreba ti ništa iznad rezervoara u ložioni, samo cevi i sigurnosni ventil.
Kada napuniš sistem, taj otvoreni ekspantioni sud na tavanu ("bojler") ti održava pritisak u sistemu da bude uvek isti, i kada je voda hladna i kada je topla, i da sistem uvek bude pun vode.
 
Znam ja to samo loziona od kuce je jedno 10 metara dalje pa zar nije bolje da ekspanziju stavim pored rezervara na najvisu tacku ili tek u kuci na tavan da stavim?meni u kuci ekspanzija stoji u spajzu i nema sanse da mi voda smrzne a to mi je i najvislja tacka na sistemu

Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
 
Ako neznas ni sam princip rada takvog sistema,pozovi majstore koji to rade i znaju,mnogo jeftinije ce te izaci..

Slažem se.

Ako se već stavlja akumulator toplote, znači da se ide na komfor, tj. na kontrolisanu temperaturu koja ide u kuću a ne onu koju kotao napravi. Da bi se to ostvarilo potrebano je još pored pumpe i trokraki mešajući ventili, nepovratni ventili, neka kontrola tih ventila ako se insistira na konstantnoj temperaturi, obezbediti da se akumulator slojevito puni toplotom, itd. To je bolje sve prepustiti stručnim majstorima ukoliko sam ne znaš tačno šta i zašto radiš...
 
Ne kapiram to kontrolisanu temperaturu ? Ja kotao drzim na 80-90 , cetvorokrakim mesnim spustam na 60 stepeni da ide na radijatore, termo glave na radijatorima drze u kuci konstantno 22 stepena,kad temp na kotlu padne na 60-65 posle 5-6h onda idem loziti.
Akumulatorom se produzava lozenje,ali treba imati i mocan kotao da to sve brzo nagruva,
Sa akumulatorom se povecava i iskoristenje kotla jer kad lozite lozite punim kapacitetom.
Kod nas u selu su stavljali na kotlove koji su knap za kucu pa nikako ugrejati o jedno i drugo. Zato sam ja za svaki slucaj uzeo 40-60kw , pise na uputstvu proizvodjaca do 600kvadrata da moze da greje, i stvarno zimi ujutru sa 15 stepeni na 60 digne za pola sata i celu kucu zagreje.
Znaci za akumulator treba malo snage i u rezervi imati ;-)


Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока
 
Ne kapiram to kontrolisanu temperaturu ? Ja kotao drzim na 80-90 , cetvorokrakim mesnim spustam na 60 stepeni da ide na radijatore, termo glave na radijatorima drze u kuci konstantno 22 stepena,kad temp na kotlu padne na 60-65 posle 5-6h onda idem loziti.
Akumulatorom se produzava lozenje,ali treba imati i mocan kotao da to sve brzo nagruva,
Sa akumulatorom se povecava i iskoristenje kotla jer kad lozite lozite punim kapacitetom.
Kod nas u selu su stavljali na kotlove koji su knap za kucu pa nikako ugrejati o jedno i drugo. Zato sam ja za svaki slucaj uzeo 40-60kw , pise na uputstvu proizvodjaca do 600kvadrata da moze da greje, i stvarno zimi ujutru sa 15 stepeni na 60 digne za pola sata i celu kucu zagreje.
Znaci za akumulator treba malo snage i u rezervi imati ;-)


Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока

Ako imaš akumulator onda želiš da imaš u kući neku konstantnu temperaturu bez obzira da li si jako naložio ili slabo, i bez obzira da li je napolju -10 ili +10.

Kotlom se trudiš da akumulator napuniš toplotnom energijom, ako je veći kotao brže ćeš napuniti akumulator i onda imaš pauzu u loženju, ako je kotao manji onda ćeš ložiti duže i češće. No bez obzira na kotao trudićeš se da u akumulatoru imaš akumulisane toplotne energije kroz vodu koju ćeš posle slati u kuću. Kad je akumulator pun (toplotne energije uskladištene u vodi) on će imati približno istu temperaturu vode od vrha do dna, kako se prazni u donje slojeve stiže ohlađena voda iz radijatora i potiskuje toplu vodu na vrh gde uvek ostaje neka viša temperatura do koje smo zagrejali akumulator (baš kao i bojler u kupatilu, hladna voda koja iz vodovoda ulazi u bojler na dnu potiskuje toplu na vrh i mi uvek imamo toplu vodu čak i kad se bojler isključi iz struje dokle god je ne potrošimo, naravno ukoliko se slojevi vode u bojleru ne mešaju - upravo zato treba obezbediti da se i akumulator slojevito puni toplom vodom a ne da ona u njemu bude izmešana). Preko mešnog ventila i pumpe mi u kuću šaljemo onoliko tople vode sa vrha akumulatora koliko kuća u datom momentu traži (a to određuje termostat u kući koji upravlja pumpom). Naravno, nije baš potrebno ni preporučljivo slati tu jako vruću vodu sa vrha akumulatora već vodu sa nekom manjom temperaturom. Npr. ako je na vrhu akumulatora voda od 80 stepeni nije prijatno tako vruću vodu slati u radijatore, čak i ako su mali intervali u kojim tako vruća voda stiže do radijatora - npr. pustiš 2min tako vruću vodu u radijator da ona potisne ohlađenu vodu iz radijatora i onda npr. 15 min isključiš pumpu i pustiš da se ta topla voda rashladi u radihjatoru predajući svoju toplotu preko radijatora sobi. Subjektivni osećaj takvog grejanja je mnogo lošiji nego kad bi se kroz radijator propuštala voda od npr. 50 stepeni i naravno mnogo češće nego u onom slučaju sa 80 stepeni. Za slanje vode manje teperature od one u akumulatoru se stara mešni ventil. U celu priču treba ubaciti i spoljnu temperaturu, npr. nije ista potreba za toplom vodom u radijatorima na +10 spoljne temperature i na -10 iste. Npr. na -10 se može desiti da voda od 50 stepeni neće zagrejati kuću upravo da non stop cirkuliše kroz radijatore, a opet na +10 će sa tom vodom od 50 termostat držati dugo isključenu pumpu pa će se radijatori potpuno hladiti i opet dovesti do onog lošeg subjektivnog osećaja toplote (npr. termometar pokazuje da je u sobi neka zadata temperatiura a vama je hladno kad više ne osećate da zrači toplota iz radijatora). Uobičajene su sad elektronike koje upravljaju celim sistemom i koje uzimaju u obzir sve, i spoljnu temperaturu i željenu temnperaturu, kako bi u kući uvek bila prijatna konstantna temperatura. Eto, na sve to sam mislio kad sam rekao da se u kuću šalje kontrolisana temperatura, a da pri tom ne mislimo na loženje, da li je prerano ili smo malo zakasnii, da li treba jako naložiti ili manje, već uvek kad ložimo da ložimo u puno...
 
Da ali meni to tako radi i bez akumulatora,samo bih produzio lozenje akumulatorom,nista drugo nebih dobio.kad bih mogao produziti lozenje na 12h ili 24h umesto sad na 6 to bi bilo extra.

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока
 
Jedan moj drug je ugradnjom akumulatora postigao da ima samo dva lozenja (tj ujutru i uvece) bala slame. Posto u kotao moze da ubaci i do tri bale i to sve da izgori za nekih 40tak min, tako ponovi dva puta ujutro i isto tako uvece i time je dobio da je slobodan preko dana a ne da na svaka dva sata mora da lozi. Doduse i akumulator je 2000l ili cak 2500 l.

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh