Plugovi-dodaci

Moj ram nije takav, al evo cisto da vidis kako to izgleda kod mene. Danas sam ti slikao. Uglavnom, kao sto vidis, srafi se na dva srafa. Ovaj desni odmah mozes da zasrafis, pa kada ga postavis ovako vodoravno, posto nisi jos uvek nakacio drugi sraf jer za njega ne postoji rupa, ti obelezi kroz rupu gde treba da prodje sraf gde treba da busis rupu. Javi da li si uspeo :ppozdrav:



E sada, mislim da je tebi to malo zeznuto jer ti nemas ovaj treci sraf jer je imt 754 ram od 755 pluga, pa u tom slucaju, moraces malo da eksperimentises :)
Ovu sliku sam izguglao ukucavsi imt 754, ali sam prilicno siguran da je ovo plug naseg clana Bobo, i bas na slici se vidi kako ovaj treci sraf ne postoji zbog kratkog rama.




 
Žarkov mali otkud novi metalni točak??? Ja kada sam kupovao točak pre tri godine za moj 757 u ponudi su bili samo novi točkovi sa gumom....
 
Postoje novi metalni tockovi. Prodaje ih jedna firma iz Svilajnca ako se secam. Ima ih na kupujemprodajem. Uzimao sam od njih klinove za drljacu.
lako se nalaze ns oglasima, da ih ne reklamiram ovde linkom.
 
Moj ram nije takav, al evo cisto da vidis kako to izgleda kod mene. Danas sam ti slikao. Uglavnom, kao sto vidis, srafi se na dva srafa. Ovaj desni odmah mozes da zasrafis, pa kada ga postavis ovako vodoravno, posto nisi jos uvek nakacio drugi sraf jer za njega ne postoji rupa, ti obelezi kroz rupu gde treba da prodje sraf gde treba da busis rupu. Javi da li si uspeo :ppozdrav:



E sada, mislim da je tebi to malo zeznuto jer ti nemas ovaj treci sraf jer je imt 754 ram od 755 pluga, pa u tom slucaju, moraces malo da eksperimentises :)
Ovu sliku sam izguglao ukucavsi imt 754, ali sam prilicno siguran da je ovo plug naseg clana Bobo, i bas na slici se vidi kako ovaj treci sraf ne postoji zbog kratkog rama.




Malopre sastavljeno, doduse, bilo je i juce, ali smo pogresili rupu, pa smo sad ispravili.
Da su bile muke, bile su,da se zavrsilo, zavrsilo se :)
ee02a5f30f3ad0b950a2fd076e84cba6.jpg

05c8ba6cf38a3c753d6cfe1e663f67ae.jpg

ec1496a97ea44ef1ae4dcc717f632489.jpg

Idemo odmah da ga probamo...

Koliko vidim, ti nisi morao da busis novu rupu, vec samo gde ti je ona otvorena rupa na tocku, da bude na onom srafu ispred, a sraf za koji si busio rupu da ide u jednu od zadnjih na tocku. Tako sam gledao da ide po internetu, ispravi me ako gresim.. Ja sam morao jer nisam imao sraf ispred, jer je ram kao sa tvoje slike (plug 754), koju si postavio..
 
Poslednja izmena od urednika:
Ja sam samo probusio jednu rupu na tocku i to je sve. Kroz tu rupu sam provukao sraf koji kod mene vec postoji i koji ti nemas (ovaj precrtani na slici od 754) i to je sve. Stavio sam drugi duzi sraf da bi mogao da obuhvati i tocak i gotova prica :osmeh:
 
Kvalitet Plamenovih raonika! Ovo su obični za kovanje sa kljunom posle samo 5ha pooranih. Razlistao sam ga kao prvače čitanku. A na zelenim leskovačkim plugovima imam samooštreće sa kljunom koji su izorali oko 10ha sve ukupno i više nema onog navarenog dela a na prednjem raoniku više nema ni kljuna. Moraću da počnem sam da varim gibnjeve nema druge
 
Brate koje je to smeće, kako li su samo uspjeli tak loše da ih naprave?! Uradi sebi od gibnja, vidi kako je kod mene

aonfxt.jpg


69oy2e.jpg


evo ih nakon nekoliko hektara oranja

1z36ja8.jpg


ftli85.jpg


Nemam sliku nakon ovogodišnjeg oranja, isti su i nisu se potrošili ni milimetra samo je ovaj nož vertikalni otpao pa sam navario druge isto od gibnja. Kljun je od turpije za metal, našao neku baš veliku na otpadu i napravio 2 kljuna od nje. Godišnje orem oko 4 hektara, ove godine je bilo 5ha jer su orani strnjici u ljeto i opet u jesen i mislim da mi ovi lemeši od gibnja mogu biti još bar 4 ili 5 godina, možda i više jer se zaista malo troše.

Ove sam pravio za moj nekadašnji Rabe obrtač,

dhg64z.jpg


1zcq1j4.jpg


27zkwk.jpg


a ovi su za mali pomični plug, mislim da je Leskovački

aeplrm.jpg


Kad radiš sa gibnjem, veoma je važno da ga NE zavaruješ "sirovog". Gibanj svakao moraš da ispeglaš, stavi ga u vatru da se dobro zagrije i potom mlatiš macolom na kakvoj kladi dok ne bude ravan. Kad ga ispeglaš, opet ga stavi u vatru da se zagrije ali nemoj da se zacrveni. Tako vrelog ga izvadi iz vatre i ostavi da se ohladi negdje polako na zraku, nemoj ga polivati vodom ili nešto slično. Kasd se ohladi, možeš da ga zavaruješ i običnom rutilnom elektrodom bez ikakve bojazni da će zavar da pukne. Sve ovo govorim iz iskustva, svašta sam isprobao i ovo je 100% siguran način da jeftino i sigurno zavariš gibanj i napraviš sebi jeftine i vrlo pouzdane lemeše.
 
Poslednja izmena:
Ovo mi se prvi put desilo da se ovako razdvoji uopšte nerazumem kako su oni ovo napravili

Sećam se ovih raonika za Rabe imali smo isti obrtač samo su meni raonici bili u dobrom stanju još fabrički

MOraću da se bacim na samostalnu izradu. A reci mi jel ove gibnjeve posle varenja koveš i kališ ponovo ili samo brusalicom naoštriš? Ako već budem raspaljivao vatru za ispravljanje naučiću sam i da kovem raonike. Imam motorni duvač lišća tako da kovačku vatru mogu da raspalim i na sred njive ako treba
 
Kod mene slican slucaj raonici pojedeni za kratko vreme . Prosle god uzmem samoostrece strele za imt spartac i u spartanju ih pustim malodublje a ono se ojeli za 10 jutara pa sam ih prebacivao na sredinu i krajeve gde ne ide tocak . Kad sam im rekao sta se desilo i reko da to prave malo urednije samo sto nisam morao da se pesnicama branim kako je ripio .
 
Ovo mi se prvi put desilo da se ovako razdvoji uopšte nerazumem kako su oni ovo napravili

Sećam se ovih raonika za Rabe imali smo isti obrtač samo su meni raonici bili u dobrom stanju još fabrički

MOraću da se bacim na samostalnu izradu. A reci mi jel ove gibnjeve posle varenja koveš i kališ ponovo ili samo brusalicom naoštriš? Ako već budem raspaljivao vatru za ispravljanje naučiću sam i da kovem raonike. Imam motorni duvač lišća tako da kovačku vatru mogu da raspalim i na sred njive ako treba

Ništa ih posle zavarivanja ne diram, samo naoštrim brusilicom. Bilo bi dobro kada bi nakon toga mogao malo da okalim samo taj dio gdje je oštrica ali bilo bi rizično jer je teško kontrolisati temperaturu i lako bi mogli da se prekale a bo bi dovelo do pucanja pri prvom udaru. Gibanj nije baš pogodan za kovanje, gledao sam kad je poznanik pokušavao, kovao je nož za roto-tarup i baš nije išlo, pucao je, drobio se. Meni se najbolje pokazalo ovako. Veoma je važno da ne pregriješ gibanj kad ga budeš ispravljao, ne smije nipošto da pocrveni, to bi predstavljalo pravo žarenje i postao bi mekan gotovo kao obično željezo. Ugriji ga samo toliko da može da se ispravi a trebaće ti veliki čekić, najbolje je da to rade dvojica, jedan drži komad gibnja sa nekim kliještima a drugi udara macolom. Ja nisam palio kovačk vatru, naložio kočanja (otučak, od kukuruza kad se okruni) i mahao nekim poklopcem od kante da raspalim vatru, ugrije ga dovoljno za 5 minuta tako. Koristio sam neki tanji gibanj, 8mm debljine.
 
имам исти проблем са раоницима, обичне Пламенове потрошим за 5 хектаре, а самооштреће мало дуже. ковао см и од гибња али то је мало теже, гибањ се лако исправи али ужарен је тврђи за ковање од обичних материјала хладних. Орао сам пар њива где има кварца и осталог "драгог" камења, како то једе раонике и пишти као најгрубља брусна плоча.
 
Poslednja izmena:
I kod mene Plamenovi lemeši isto tako prošli. Nakon 3 jutra oranja totalno se pojeli pa sam ih isto odrezao i navario trake manganskog čelika. Sad se ni nevidi da su radili.
 
Jbg menjajte firmu....napravis sablon od kartona kupis plocevinu i pravis raonike,za dobar raonik morate da date malo vise novaca!A i ti gibnjevi su malo jaci od kisale vode.

Nije baš tako...

Opružni čelik za lisnate opruge (gibnjave) Č.2132 po JUS ili 51CrV4 po DIN. , tvrdoća i zatezna čvrstoća:

http://www.metalravne.com/steelselector/steels/KHSV.html

Tvrdoća: 245HB nakon obrade, dakle kao gotov gibanj
Zatezna čvrstoća:1320-1670N/mm2

Manganski čelik Č.3160 po JUS ili X120Mn12 po DIN, u ploči, namjenski za dijelove izložene habanju:

http://cemar-international.com/docs/PRODUCT 3e- PROTAC Mn.pdf

Tvrdoća: 200HB bez kaljenja, 500HB sa kaljenjem
Zatezna čvrstoća: 800-1000N/mm2

Dakle, gibanj sa otpada je kao takav tvrdji za 40-45HB od sirove manganske ploče. Manganski limovi se uvijek isporučuju nekaljeni jer ih je nakon kaljenja praktično nemoguće obradjivati (sem brenerom). Gibanj se prije zavarivanja mora blago ožariti (ne smije da pocrveni prilioom zagrijavanja!) kako bi malo omekšao i kako bi došlo do razugljeničavanja (smanji se udio ugljenika, posebno u površinskom sloju) jer se kao sirov ne može uspiješno zavarivati upravo zbog velike količine ugljenika u površinskom sloju no bez značajnog smanjenja zatezne čvrstoće. Tom priliko smanji se i tvrdoća no ne mnogo.

Prema tome, gibanj je čak i nakon žarenja tvrdji ili isto tvrd kao i sirova manganska ploča, ima veću elastičnosti i zateznu čvrstoću a o cijeni gibnja sa otpada u odnosu na pločevinu iz radnje da i ne govorimo. Kaljenje manganskog lima u domaćoj radinosti nije preporučljivo posebno kod tankih limova (6-10mm) zbog toga što je praktično nemoguće kontrolisati temperaturu i zbog toga može doći do prokaljivanja a takav lim bi bio krt kao staklo i neupotrebljiv za lemeše.
 
To znaci da ti treba kovac majstor koji zna da okali jer bez toga nema nista od posla kao sto je u tvom postu navedeno!To zahteva vecu cenu posla sto dovodi do toga da bi mogli da se kupe kvalitetni raonici original za plug koji imamo.Vario sam ja ko od nas nije to radio brusni kamen,kamen za secenje,materijal,elektrode,kaljenje,utrosak vremena pivo hrana:haha:jeftinije izadje kupiti proveren kvalitet raonika.
 
Naravno da je najbolje kupiti nove i kvalitetne, problem je samo naći kvalitet a novih ima u ponudi koliko hoćeš. Drugi problem je to što za neke plugove, posebno starije iz uvoza, nije moguće naći nove, ja sam imao tu situaciju sa Rabe obrtačem i sadašnjim Eberhardt, na obrtaču je još gore jer gdje naći lijeve lemeše? Desni se možda i mogu preurediti od nekog domaćeg pluga. Kod mene ni prerada nije mogla, dužina lemeša i rupe nisu problem ali šta kad se ugao lemeša ne poklapa kao kod mene na Eberhardt, probao sam da stavim lemeše sa IMT756 i rupe naravno ne odgovaraju no ni ugao pod kojim lemeš stoji na kozlacu nije isti, IMT lemeš gleda na lijevo ako razumiješ na šta mislim.

Nema se tu šta mnogo mudrovati, ako može da se nabavi nov a da valja a ne kao ovo smeće gore sa slika koje se razdvoji po slojevima ili iskrivi ili troši kao da je od sira, najbolje i najlakše jhe uzeti nov, samo pritegneš zavrtnje i udri, ne gubiš vrijeme.

Pravljenje lemeša je mnogo danguban posao. Ako radiš od ploče tu bi idealan bio Hardox lim od nekih 8-10mm jer je nenormalno otporan na habanje, krivljenje i lom (Hardox lim ima tvrdoću od 500HB i više!!) i on je u ploči takav, dakle nema potrebe da se kali ili doradjuje, u odnosu na njega manganski lim ili gibanj su plastelin. Problem kod Hardox lima je što je veoma težak za bušenje i za to su vam potrebne specijalne burgije, obične nemaju nikakve šanse. Ako radiš od gibnja, treba naći gibanj a da nije predebeo i previše zakrivljen, treba ga ispeglati, ukrojiti, pripremiti mjesto zavarivanja, zavariti, naoštriti, obrustiti neravnine...gomila posla. Nažalost, često smo prinudjeni na tu petljavinu.
 
Vidim da diskutujete o raonicima. Ima dosta plugova iz uvoza u ponudi, pogotovo obrtača, kao što je npr. Rabe ili Ott. Gde za njih mogu da se kupe raonici ili drugi delovi?
 
Nazad
Vrh