MTZ Belarus

I cene polovnih rusa su ne opravdano visoke kostaju isto ili vise od zapadnih traktora. Oni koji su kupovali nove traktora pre 10,12 godina sada ih mogu prodati za skoro isti novac
 
Imam problem na mtz 820 crkao mi lezaj na alternator zamenio sam lezaj sada nista mi ne pokazuje da puni niti mi radi obrtaji na satu. Stavio sam drugi alternator ista prica. Zna li neko mozda sta bi moglo da bude? Da li mogu da stavim od kola anternator?
 
Već sam pisao da kuburim sa prvim paljenjem na mom MTZ 82.1 čim malo zahladni. I to zahladni je kad temperatura padne ispod 15 stepeni celizijusa...

Danas sam dobio na probu 3.80m debelog (70 mm2) akumulatorskog kabla i spojio ga umesto originalnog ruskog kabla (od "+" pola akumulatora u kabini iza sedišta - do anlasera). Probao sam da zaverglam, i anlaser tako vrti da skoro zaljulja kabinu, naravno i traktor je odmah upalio. Izmerio sam pad napona na tom kablu dok anlasuje (držao sam povučenu ručicu za gašenje da traktor ne startuje) i on je minimalan, oko 0.3V. Merio sam i koliko padne napon na akumulatoru (u mom slučaju 2 paralelno vezana od po 100 Ah) dok duže vergla, i napon padne na 10V.

Onda sam vratio originalni kabel i ponovio merenje, na originalnom kablu je pad napona 2V. Kad se uzme u obzir da kod anlasovanja napon na akumulatoru padne na 10V, i kad se oduzme još ova 2V na anlaseru ostane samo 8V i jasno je zašto jedva vrti. Pri tome je još ulje bilo razbijeno (dok sam više puta palio-gasio traktor sa debelim kablom), ranije sam već jednom merio taj pad napona i bio je čak 2.5V kod prvog jutarnjeg paljenja - dakle sa nerazbijenim uljem.

Sad sam u dilemi šta da radim. Da li da samo kupim pomenuti odgovarajući debeli kabel za akumulator, ili da ugradim BAP sklopku. Više mi se sviđa da samo zamenim kabel i izbegnem potencijalne probleme sa BAP sklopkom, ali opet ne znam kako će se ponašati 12V paljenje bez dekompresora kad padnu temperature ispod nule? Šta bi vi radili?
 
Da li neko zna koliki je hod klipa hidrauličnog volana na MTZ 82.1 iz 2004. godine?

Evo zašto pitam: imam dosta veći ajnšlag kad motam u levu stranu nego kad motam u desnu stranu. Kad motam u levo klip se uvlači, a kad motam u desnu stranu klip se izvlači. Kad je maksimalno namotano u desno klip izađe 20cm, pa kad vratim volan nazad da klip bude izvučen 10cm točkovi stoje blago usmereni na levo (iako bi na polovini hoda klipa trebali da stoje usmereni pravo). To objašnjava zašto je ajnšlag na levo velik, ali ne znam kako da povećam ajnšlag na desno. Negde sam čuo da hod klipa treba da je 22cm, i onda bi polovina bila na 11cm i cenim da bi tad točkovi bili usmereni pravo jer bi klip izašao još 1 cm (nisam se setio da izmerim koliko treba da izađe klip da točkovi budu usmereni pravo). Desni točak je izvučen napolje za 1cm, dok je levi maksimalno uvučen (ne pitajte zašto, tako sam ga kupio, ali koliko sam gledao ništa ne bih dobio ni da taj desni točak uvučem skroz kao i levi - tj. za povećanje ajnšlaga na desno bi morao klip da se više izvuče). Klip je na prvoj rupi ka sredini traktaora. Ima li neko ideju kako da popravim ajnšlag na desno?

Ne pratim cesto temu MTZ ali sad citam i vidim ovo...

Koliko sam shvatio problematiku, da je hidraulicni klip spojen na prednji trap i da se trap moze rasirivati po 1cm preskocima? Sad malo razmisli ovako: Ako ti je desni izvucen 1cm, sto ne izvuces i lijevi za 1cm, dobit ces pravilan anslag lijevo i desno, samo ces morati produziti poprecnu sponu koja spaja prednje tockove i nista vise... Mrdanjem desnog tocka neces dobiti nista kad na njega utjece samo poprecna spona.

Nastimaj hidraulicni cilindar na polovicu njegovog hoda, razvlaci trap s lijeve strane dok ne dobijes lijevi tocak da gleda u pravac (po tvojim rijecima fali ti 1cm hoda) i dotegni prednji trap. tad podesi desni tocak na poprecnoj sponi i prica zavrsena... Ujedno ce ti biti prednji trap simetricno rasiren i skretat ces jednako u obadvije strane.
 
Već sam pisao da kuburim sa prvim paljenjem na mom MTZ 82.1 čim malo zahladni. I to zahladni je kad temperatura padne ispod 15 stepeni celizijusa...

Danas sam dobio na probu 3.80m debelog (70 mm2) akumulatorskog kabla i spojio ga umesto originalnog ruskog kabla (od "+" pola akumulatora u kabini iza sedišta - do anlasera). Probao sam da zaverglam, i anlaser tako vrti da skoro zaljulja kabinu, naravno i traktor je odmah upalio. Izmerio sam pad napona na tom kablu dok anlasuje (držao sam povučenu ručicu za gašenje da traktor ne startuje) i on je minimalan, oko 0.3V. Merio sam i koliko padne napon na akumulatoru (u mom slučaju 2 paralelno vezana od po 100 Ah) dok duže vergla, i napon padne na 10V.

Onda sam vratio originalni kabel i ponovio merenje, na originalnom kablu je pad napona 2V. Kad se uzme u obzir da kod anlasovanja napon na akumulatoru padne na 10V, i kad se oduzme još ova 2V na anlaseru ostane samo 8V i jasno je zašto jedva vrti. Pri tome je još ulje bilo razbijeno (dok sam više puta palio-gasio traktor sa debelim kablom), ranije sam već jednom merio taj pad napona i bio je čak 2.5V kod prvog jutarnjeg paljenja - dakle sa nerazbijenim uljem.

Sad sam u dilemi šta da radim. Da li da samo kupim pomenuti odgovarajući debeli kabel za akumulator, ili da ugradim BAP sklopku. Više mi se sviđa da samo zamenim kabel i izbegnem potencijalne probleme sa BAP sklopkom, ali opet ne znam kako će se ponašati 12V paljenje bez dekompresora kad padnu temperature ispod nule? Šta bi vi radili?

I ja isto imam problem sa jutarnji paljenjem kao i ti sa mojim mtz-82.1, pa kad budes uspesno resio javi :ppozdrav:
 

Bez ovoga ce slabo sta da resi.Isti slucaj i kod mene cim zahladi muke.Morao sam ili nov alnaser ili nov akumulator da kupim,sa mojim losim akumulatorom vergla motor kao lud.
 
Ako mislis na brzi anlaser ja sam dobio fabricki, 2004 god. sam kupio traktor nov i bio je na njemu taj anlaser!

Akumulatori su mi novi, jedan star 11 meseci a drugi 7meseci!
 
Ne pratim cesto temu MTZ ali sad citam i vidim ovo...

Koliko sam shvatio problematiku, da je hidraulicni klip spojen na prednji trap i da se trap moze rasirivati po 1cm preskocima? Sad malo razmisli ovako: Ako ti je desni izvucen 1cm, sto ne izvuces i lijevi za 1cm, dobit ces pravilan anslag lijevo i desno, samo ces morati produziti poprecnu sponu koja spaja prednje tockove i nista vise... Mrdanjem desnog tocka neces dobiti nista kad na njega utjece samo poprecna spona.

Nastimaj hidraulicni cilindar na polovicu njegovog hoda, razvlaci trap s lijeve strane dok ne dobijes lijevi tocak da gleda u pravac (po tvojim rijecima fali ti 1cm hoda) i dotegni prednji trap. tad podesi desni tocak na poprecnoj sponi i prica zavrsena... Ujedno ce ti biti prednji trap simetricno rasiren i skretat ces jednako u obadvije strane.

Trap se može razvlačiti kontinualno a ne u koracima od po jedan cm. Ako i levi izvučem za 1cm ništa neću dobiti, gledao sam već to. Pravilan ajnšlag sa hodom klipa od 20cm mogu dobiti samo kad je cilindar u drugoj rupi (to je položaj za malo raširen prednji trap - točkovi se izvlače svaki oko 4-5cm), i levi točak za 1-2 cm više uvučen od desnog. Ali na prvoj rupi to ne može jer bi trebalo levi točak uvući za još 1-2cm da bi se dobio dobar pravac tog točka kad je klip na polivini hoda (a levi je već max uvučen).

Pravo rešenje je cilindar sa hodom od 22cm. Time bi se dobio i veći ajnšlag, i jednak u oba smera...



A čuo sam i zašto je desni točak izvučen za 1cm dok je levi skroz uvučen. To je zato što nema dovoljno navoja na poprečnij sponi (ili je on malo oštećen na samim krajevima) pa bi ta poprečna spona morala da se malčice skrati, a ovako je to izbegnuto...
 
evo prvih pitanja za kolege ,dosad sto sam primijetio rasipa vodu kod prepelera kap po kap sta treba mijenjat
prednja vuca ima tri polozaja koji su to polozji jer ukljucivo sam u sva tri zadnji tockovi slajfuju a prednji nista a kardnani napregnuti , posle sam opet ubacivo u neke polozaje kardani labavi ,
traktor je 92 godise mtz 82
i citam na forumu da hoce iskocit iz brzine moj jos nije ,al ako bude iskako do cega je jel se moze gdje stlovat kao sto se moze nastelovat na vtz i ltz

- - - - - - - - - -
 
Brzi alnaseri su dobri ali zaboravite na duza verglanja sa njim. Drugo hoce bendiks da pukne ako je veliko opterecenje ali koliko para toliko muzike. Ja sam ga stavio na vladimirca i vec godinu i po radi besprekorno i pali ko besan .Akumulator moze i slabiji da odradi posao jer mojeg mogu paliti i sa 45ah mada je vecinom sa auta prebacim od 66ah .Koliko kosta remont i veci akumulatori meni je bolje uzeti brzi alnaser jer je jeftin i ustedim i na akumulatoru tako da se visestruko isplati pa nek traje i par godina dosta.Tu takoreci remonta i nema kao i na vecini vozila novije generacije
 
Otisla lamela danas ,jal neko ugradjivo keramicke u 952 i kako su se pokazale,jel to mora i drugacija korpa kvacila.
 
Ja sam kupio brzi alnaser,ali sam ga i skinuo čim je tempratura pala ispod nule i vratio stari alnaser jer ovaj brzi jednostavno nema snage da dobro zavergla kada zahladni
 
evo prvih pitanja za kolege ,dosad sto sam primijetio rasipa vodu kod prepelera kap po kap sta treba mijenjat
prednja vuca ima tri polozaja koji su to polozji jer ukljucivo sam u sva tri zadnji tockovi slajfuju a prednji nista a kardnani napregnuti , posle sam opet ubacivo u neke polozaje kardani labavi ,
traktor je 92 godise mtz 82
i citam na forumu da hoce iskocit iz brzine moj jos nije ,al ako bude iskako do cega je jel se moze gdje stlovat kao sto se moze nastelovat na vtz i ltz

- - - - - - - - - -
jel se ko susretao s ovim problemima
 
Nazad
Vrh