Motorne testere

Meni kosacica znala vremenom da zagaravi svecicu a cist benzin sipan,promeni zvuk i pocne da dimi,gas kad rukom das gusi se i ne prima...ja prvi put kad skinuo svecicu da vidim sta je ona suva ali crna kad sam je ocistio pali na pola kanapa i radi extra jer svecica cista i baca varnicu kako treba.Mislim da vremenom kad se sipa mesavina u 4-taktnu masinu to ulje ce da zaprlja svecicu i zbog nje moze da utice na sami rad jer to ulje nebi trebalo da bude u gorivu.Mislim svako neka radi kako hoce taman posla ali samo kazem iskustva.
 
Ja sam jednom prilikom u zadružnog Kangua sipao dizel jedno 25l,navikao na pumpi na točilicu za dizel nisam ni gledao dok nije krenulo da miriše.Žurio nema se vremena za šlepanje napunim ga do čepa benzinom.To je bila luda vožnja :D čas na tri klipa,čas radi kao satić :D

Dok dizelčina guta sve,pa i oni aditivi su na bazi nekog čistog benzina.
 
Tu je i caka u dvotaktolu, i ne treba da izgori već da "preživi" vatru i ostane da podmaže ono šta podmazati treba.

Послато са SM-A225F помоћу Тапатока
Ovaj post nisam video do sad...
Kod dvotaktne masine prvo ide podmazivanje pa onda sagorevanje, i sve treba fino da sagori, izduvni kanali da ostanu suvi, u tom slucaju masina radi kako Bog zapoveda.

Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
 
Ma zanima me sta je kod nekih modela isto u sustini osim cilindra… ako uopste ima jednako ista. Ne razumem se al sam svatio da su recimo od 024 -032 lupetam ( karikiram) jako male razlike a tako i za ostale modele, pa me zanima sta je unificirano za koje modele.
 
imas na netu one IPL fajlove (ilustrovana lista delova, sa slikama kako sta izgleda i gde se montira) pa uzmes za dva modela koji te zanimaju i uporedis brojeve/kodove (onaj 10tocifreni ili kolko vec ima cifara, koje stihl daje), i ako su isti brojevi, to je to...
dosta njih dele iste delove, a opet dosta razlicitih ima (nekad imas i razlicite verzije istog modela testere, pa ne pasuju svi delovi) tako da je tesko da ti iko da generalni savet...
Kazi tacno modele koje uporedjujes, potrazicu ti IPL i poslacu ti, pa vidi sta je zamenljivo..
 
cito sma i po forumima jos na temu mesavine benzina i ulja u 4taktni motor i generalno svi kazu da ne bi trebalo da bude nekih problema...

problem je ako je gusca mesavina i ostavi se dugo da stoji u rezevoaru i karburatoru, pa to moze da zapekne u karburatoru ili filteru goriva na primer..

ako je gusca, isto tako dimi vise, ali osim dima ne bi trebalo da motor gubi snagu ili da se nesto pokvari...

s druge strane, gledo sma linkove ljudi koji su testirali rad dvotaktnog motora, sa mesavinom 1:20 ili tako nesto, i sa 1:50 (ko sto se danas preporucuje za novije dvotaktne motore) i navodno je motor topliji kad se vise ulja sipa i navodno nema nikakve prednosti praviti dosta "jacu" mesavinu, tj ne ocekuje se bolje podmazivanje ili sta vec... pricam za novije masine, moja stara Stihl 041AV po preporuci trazi, mislim da je 1:25 ili cak 1:20 odnos ulja i benzina, i za nju je ok imati "jacu" mesavinu..

kazu isto da su 4-taktni motori sa mnogo manjim tolerancama pa im vise smeta ulje, dok su dvotaktni, pogotovu stariji sa manjim, nisma siguran na sta su tacno mislili, na tolerance kog dela motora...

jedino sto svi navode kao najverovatniji problem, a to je ako se sipa u 4-taktni motor koji ima katalizatore i slicne naprave, njih brzo moze da unisti ako se stavi mesavina, pogotovu ako je jaca pa ne izgori potpuno ulje i ostane ga u dimu (a i u samom dimu se stvaraju materije kojih nema u gorivu, pa i one vise zacepljuju katalizator)..

takodje filter goriva ce najverovatnije da se brze zapusi ako se stavi jaca mesavina ulja i goriva u 4-taktni motor..

sve u svemu, 1:50 ili slabiji odnosi najvetrovatnije nece skoditi, cak mogu i da pomognu za motore koji duze stoje (ostace malo ulja u usisnoj grani)..
sto se podmazivanja klipa tice, tu nema efekta posto to ulje sagori, jedino moze da se podmazuje usisna grana sa ventilima, mada vecina motora ima podmazivanje tog dela vec odradjeno (bregasta se podmazuje i taj deo motora) pa opet i nema neke potrebe dodavati ulje u gorivo...

dvotaktni motor je druga prica, on podmazuje u prvom taktu usisavanja, posto mesavina prodje kroz deo gde je radilica, ispod klipa, ali kad sagori, i ulje sagori, tako da podmazivanja gornjeg dela klipa bas i nema...

sve u svemu, ako se "slucajno" sipa mesavina u cetvorotaktnu masinu, ne treba dramiti, nasuti jos malo cistog goriva ako je jaca mesavina i nece nista da se desi..

moj slucaj gore mislim da je bio da je sama kosilica imala problem, i da je lose radila sama po sebi, a da je mesavina smao to malo pogorsala, ali nije problem bio do dodavanja mesavine, nego neceg drugog (stara je, mozda je i karburator bio rastelovan, mozda su i klipovi i karike otisli, svasta moze da bude razlog loseg rada)...
 
Ma zanima me sta je kod nekih modela isto u sustini osim cilindra… ako uopste ima jednako ista. Ne razumem se al sam svatio da su recimo od 024 -032 lupetam ( karikiram) jako male razlike a tako i za ostale modele, pa me zanima sta je unificirano za koje modele.
Ono što ja znam da je isto (dekle, haube, filteri..) a samo motori drugačije snage (isti koncept samo veći klip i cilindar):
021 - 023 - 025
024 - 026
034 - 036
029 - 039 (MS 310)
030 - 031 - 032
044 - 046
050 - 051
064 - 065 - 066
084 - 088
 
Ovo je samo ono što sam imao u glavi, slabije poznajem baš stari koncept STIHL-a serije 030, 031,032, 041, 050, 051, 056, 070, 090.Sigurno da postoje još sličnosti među stari modelima, promene sa nastale početkom 21. veka pojavom MS oznaka.Neki modeli su ponovo ostali slični (oni koji su imali 0 na kraju oznake (npr MS 360), međutim dolaskom najnovijih modela sa 1 i 2 (npr. MS 361, MS 362)) na kraju oznake, ove sličnosti se sa starim modelima (0xx) drastično menjaju, gotovo da više ne važe.
 
Slažem se u potpunosti sa kolegom Dejanom, ono što je gore naveo su u osnovi serije oko kojih je Stihl radio pojedine serije testere. Dodao bih samo 017/018/ms170/ms180 su takođe grupa.
Te serije se jasno mogu prepoznati po četiri početna broja koja kod motornih testera uvek počinju sa brojevima 11 a kasnije imamo naprimer 28 za seriju testera 044/046/ms440/ms460. Dakle početni broj 1128 se odnosi na njih.
Znači, ta četiri početna broja ti mogu biti neka smernica za kakvo takvo 'kompletiranje'..
Ali i kod njih ima razlika u 'limariji' i plastičnim haubama.
Ima recimo dosta stvari koje idu na većinu testera, npr kandža, filter ulja, filter goriva, brezoni mača, čepovi, poluga gasa, delovi ručki, amortizeri, itd..
 
Konkretno meni je na 038 slomljen deo na kojem je rucka za gas i rezervar.. pukao je ispod okrugle (gornje cevaste rucke) ali ispod skroz napred i treba mi hauba filtera kao i dekla sa mehanizmom paljenja. Ne pitajte sta joj se desilo.. :)
 
Bar za nju imaš na kp delova koliko hoćeš...original ili zamenski (još prave i ovu tursku kopiju koja je 100% iskopirana, osim motora i nekih delova).Naravno da je original skuplji.
 
E video sam da ima svega, a kako da znam sta je oridji a sta ne.. ima neka prodavnica vidim i subotica i odzaci pa mozda odem u odzake da se snabdem…
 
Prvo po ceni ;)...a drugo, sam kvalitet plastike se jednostavno vidi uživo kada uzmeš u ruke deklu.Originale uglavnom imaju (ako nemaju na stanju, poručuju) ovl. serviseri, a poed originala drže i kopije (nelegalno) zbog cene jer narod generalno nema para.
 
Imas polovnih delova za tu testeru, mozes traziti u grupi na fb, "motorne testere i delovi".
Jednostavno napises post i u komentaru se ljudi javljaju koji poseduju delove koji ti trebaju.
Menjati mozes i sam polako.
Ima i na kp verovatno...
Ako se ne snadjes mogu ti dati kontakt od lika iz NS, postoji mogucnost da ima sve sto ti treba.
U Odzacima je Simi Moto, mislim da se tu radi o kineskim delovima samo.
Originalne nove mislim da ne mozes naci jer nema na trzistu...
Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Nevezano za motorku, al imamo 4 Stlova utedjaja i uz svaki je dosla preporuka da se na kraju sezone rezervoar isprazni do kraja. Kad se to odradi potrebno je upaliti uredjaj dokle god se svo gorivo ne potrosi i uredjaj ugasi sam.
Na taj nacin se cuva membrana u karburatotu.

Na taj nacin bi trebalo da se ne cuvaju membrane..
Kako sam ja to shvatio glavni problem ostavljanja benzina u rezervoarima jeste kada se on pokvari.
Proletos samo imali slucaj na Villager BC 1250 S ( koji nije moj ali ja sve to nosim u servis ), gde nije hteo da upali, prezimio je sa benzinom unutra i sigurno nije koriscen nekih 5-6 meseci.
Covek me je okrenuo i rekao da karburator moze da se baci jer se pokvario benzin u njemu i pojeo sta god.. kaze kada sam otvorio umalo se nisam preturio. Stavio je novi karburator i cevcice i evo trimer radi normalno i do danas.
Tako da glavni probem je ostavljanje preko neke odredjene granice kada benzin pocne da se kvari i onda on smrdi kao lesina, nagriza i topi unutra nesto i onda je to to.. E sada kada ce da pocne da pravi belaj verovatno da zavisi i od ulja koje je sipano i od toga gde se drzi da li je na toplom unutra ili napolju i slicno.
A problem kada se isprazni svo gorivo i tako duze ostane jeste sto membrane postaju krute, pa sad verovatno da zavisi i koliko su dugo ostale bez goriva i kakvog su kvaliteta i slicno.
Koliko sam ja razumeo najbolja moguca opcija za skladistenje jeste da se jednom u 20 dana recimo testera ili trimer upali i da se malo isturira da to gorivo malo iskruzi gde treba da iskruzi, naravno sa svezom mesavinom. U suprotnom ako se to ne radi svakako je bolje da se sve isprazni nego da se ostavi gorivo unutra pogotovo ako je duze jer moze da se pokvari i napravi vecu stetu.

Jedne prilike kada sam donosio moju testeru da mi nesto pogleda, on je prvo otvorio cep za gorivo i nabio nos u rezervoar, reko sta to radis, kaze profesionalna deformacija.. Dakle ima neki pravilnik da tako kazem po kom redosledu proverava stanje, a prvo mu je to, jer kako i sam kaze dosta ljudi to ostavi tako mesecima da stoji, gorivo se pokvari, napravi se cudo a korisnik dodje i mase sa garancijom i kaze ovo ne radi.. Tako da mora se povesti malo racuna a ne samo da se rokne onako prljavo u cosak sa svime unutra i zaboravi do sledece upotrebe.
 
Svidja mi se kako si sve detaljno objasnio,kao ja da sam pisao:) Ne mora da znaci da ako se jednom ostavi da ce problem da napravi,to je verovatno zamisljeno i kao preventiva na duze staze...najjednostavnije da se isprazni ima i ono da se u taj rezervoar doda stabilizator pa nakon toga upali da procirkulise malo kroz sistem pa i tako da se ostavi sa gorivom ali mi deluje kao bespotrebno cimanje kad i sam stihl preporucuje da se samo isprazni.
 
Nazad
Vrh