Male hladnjače za povrtare.

ako vama interesanntno ima 100m3 - dimenzija 6x6x3m vrata velika za viljuškar - komplet sa regulacijom i režimom +1 do +12°C lokacija je Slovenija otprilike 9000€. za daljnje informacije možete nazvati 091 1370 101 ili +386 40 888 057
 
245alqq.jpg


Evo kolege ja sam počeo sa građevinskim radovima za hladnjaču.
 
Samo sam izolovao ovaj zid na slici a sutra počinjem sa izolacijom iznutra.

- - - - - - - - - -

Evo danas sam počeo izolaciju iznutra sa stiropolom 10cm.



Uploaded with ImageShack.us
 
Jel gotova hladnjaca, i koliko je kostala. kako ste zadovolni. koje proizvode cuvate u njoj.
 
Zanimljiva tema, pročitao sam sve i hteo bih da pomognem ljudima koliko mogu jer sam po struci frigomatičar(gle čuda još i školovan-smer rashladni i termički uređaji).
Odmah da kažem da je jedina prava stvar namenski napravljena hladnjača za određenu kulturu i za određeni kapacitet. Šta to znači prosto rečeno... akcenat se stavlja na količinu vlage a samim tim i način hlađenja( mirno ili burno-ventilator), i naravno brzina rashlađivanja robe, koja se reguliše jačinom agregata( što jači agregat više struje troši). Svima je jasno da je to "brdo" para.

A sad malo o jeftinim verzijama. Pokušaću da razbijem neke zablude koje se ovde pojavljuju. Prvo i osnovno...izolacija...vidim da se izoluju zidovi i plafon ali glavni gubitci kod hlađenja su u podu (topao vazduh ide gore hladan pada dole!!), tako da ko zida hladnjaču obavezno ispod betona izolacija !!!
Što se tiče klima uređaja odmah da napomenem da unutrašnja jedinica split sistema ne može da zaledi ako je uređaj ispravan. Temperatura na isparivaču je +2 stepena. Ako vam ledi unutrašnja jedinica to je siguran znak nedostatka freona i lako se rešava, prostom dopunom. U prosečan split sistem( 12000 btu) ide od 800-1400 grama gasa i dovoljno je da fali 50-100 gr da padne pritisak u instalaciji i da se pomeri tačka isparenja.
Češći problem kod ovakvih rashladnih uređaja je zaprljanost spoljašnje jedinice gde se opet pomera tačka isparenja ali u kontra smeru pa kao posledica toga na isparivaču umesto +2 stepena imamo +5-6 stepeni. Zbog toga preporučujem svima da barem jednom godišnje operu vapom ili nekom drugom mašinom za pranje spoljašnju jedinicu. Slobodno, nema bojazni da će se nešto pokvariti. Pravilno pranje je kontra od onoga kako ventilator na spoljnoj jedinici vuče ili prosto rečeno perite je sa prednje strane.
Što se tiče temperature tačno je da su termostati na klimama najčešće limitirani na 18 stepeni a najednostavniji način da se to ispravi je ili prostorni termostat( predlažem prodigy- 10-ak evra košta) ili još elegantnije i jednostavnije rešenje potražite elektroničara, skinite štampanu ploču sa unutrašnje jedinice i promenite jedan otpornik na istoj jer sam termostat ima PTC sondu koja reaguje na otpor.

Nadam se da sam nekome pomogao.
 
Jel ti pišeš za ove običe kućne klime?
U susednom selu je mesar "prepravio " klimu 12-ticu i služi mu za rashlađivanje mesa na 2-3 stepena .Jeste mala prostorija 5-6 m3 ali radi posao.
 
Jel ti pišeš za ove običe kućne klime?
U susednom selu je mesar "prepravio " klimu 12-ticu i služi mu za rashlađivanje mesa na 2-3 stepena .Jeste mala prostorija 5-6 m3 ali radi posao.

Da,da, za kućne klima uređaje... Pa sad baš 2-3 stepena...hmmm.... samo teoretski je moguće...:
 
Ja sam završio izolaciju plafona i zidova ostao je još pod, vrata su gotova, neznam čime da ofarbam zidove da ne upijaju vlagu.
 
Miladine, jel gotova hladnjaca?
Da li si stavio kucnu klimu ili je nekako drugacije reseno?
 
Miladine,

Koliko sa slike vidim, izolaciju zidova si nepravilno uradio. Ako nisi zavrsio javi se da pokusamo da gresku ispravimo !
 
Termicka izolacija stiroporom radi se obavezno u dva sloja.Tacnije kako je u pitanju komora koja radi u plusnom rezimu dovojlno je postaviti dva sloja od po 5cm stiropora gustine 25 do 30 gr.Prvi sloj se tipluje u zid klasicno isto kako se radi fasada a drugi se lepi na prvi sloj vodeci racuna da se preklapaju spoejevi prvoga sloja.Ovo sve u cilju neutralisanja gubitaka usled postojanja tkz.
hladnih mostova.
Postoji i drugi nacin izolacije u jednom sloju od 10 cm pod uslovom da je stiropor falcovan.
Kada se radi u dva sloja treba voditi racuna da se poveze podna i plafonska izolacija sa izolacijom zidova.

Nakon tako postavljenog stiropora postavlja se mrezica i gletuje se sa lepkom za fasadu uz upotrebu lateksa kao hidroizolanta.

Sledece je nanosenje boje , najcesce bele disperzije za spojlnu upotrebu. Cesto se dogadja da opada boja posle par godina u obliku ljuskica posebno u zoni isparivacke jedinice.To zna da upropasti kako robu tako i zapusi isparivac. Ja predlazem krecenje obicnim krecom koji je dezinfekciono sredstvo i nema opadanja.

Zadnje je izrada poda. O tome cu pisati ako te to zanima.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče zidova tu je gotovo sa izolacijom i stavljena je mrežica i lijepak, jedino bi trebao staviti neku masu koja ne upija vlagu i uraditi patos, a kako bi naj pametnije bilo uraditi patos.
 
Dakle stigli smo do poda.
Prvo se uradi mrsavi beton.Ukoliko je zemljiste podvodno obavezno uraditi hidroizolaciju kondorom.Zatim se stavlja tvrdo presovani stiropor u dva sloja , debljine 5 cm.Slaze se kao i na zid, tj vodi se racuna o preklapanju spojeva prvoga sloja. Umesto stiropora moze se sloziti i stirodur u debljini 2x3 cm.
Preko stiropora stavlja se obicna pvc folija, zatim armaturna mreza i zalije se sve betonom.Dva sata nakon betoniranja naneti utrljavanjem fer beton u zeljenoj boji.
Vrlo je znacajno povezati zidnu i podnu izolaciju.Naime prvi sloj podnog stiropora osloniti na prvi sloj zidnog (taj zidni inace vertikalno ide do kondora).Drugi sloj zidnog osloniti o prvi podnog i na kraju drugi podnog osloniti o drugi zidnog.
Valjda ce te ovo razumeti!
 
Zanimljiva tema, pročitao sam sve i hteo bih da pomognem ljudima koliko mogu jer sam po struci frigomatičar(gle čuda još i školovan-smer rashladni i termički uređaji).
Odmah da kažem da je jedina prava stvar namenski napravljena hladnjača za određenu kulturu i za određeni kapacitet. Šta to znači prosto rečeno... akcenat se stavlja na količinu vlage a samim tim i način hlađenja( mirno ili burno-ventilator), i naravno brzina rashlađivanja robe, koja se reguliše jačinom agregata( što jači agregat više struje troši). Svima je jasno da je to "brdo" para.

A sad malo o jeftinim verzijama. Pokušaću da razbijem neke zablude koje se ovde pojavljuju. Prvo i osnovno...izolacija...vidim da se izoluju zidovi i plafon ali glavni gubitci kod hlađenja su u podu (topao vazduh ide gore hladan pada dole!!), tako da ko zida hladnjaču obavezno ispod betona izolacija !!!
Što se tiče klima uređaja odmah da napomenem da unutrašnja jedinica split sistema ne može da zaledi ako je uređaj ispravan. Temperatura na isparivaču je +2 stepena. Ako vam ledi unutrašnja jedinica to je siguran znak nedostatka freona i lako se rešava, prostom dopunom. U prosečan split sistem( 12000 btu) ide od 800-1400 grama gasa i dovoljno je da fali 50-100 gr da padne pritisak u instalaciji i da se pomeri tačka isparenja.
Češći problem kod ovakvih rashladnih uređaja je zaprljanost spoljašnje jedinice gde se opet pomera tačka isparenja ali u kontra smeru pa kao posledica toga na isparivaču umesto +2 stepena imamo +5-6 stepeni. Zbog toga preporučujem svima da barem jednom godišnje operu vapom ili nekom drugom mašinom za pranje spoljašnju jedinicu. Slobodno, nema bojazni da će se nešto pokvariti. Pravilno pranje je kontra od onoga kako ventilator na spoljnoj jedinici vuče ili prosto rečeno perite je sa prednje strane.
Što se tiče temperature tačno je da su termostati na klimama najčešće limitirani na 18 stepeni a najednostavniji način da se to ispravi je ili prostorni termostat( predlažem prodigy- 10-ak evra košta) ili još elegantnije i jednostavnije rešenje potražite elektroničara, skinite štampanu ploču sa unutrašnje jedinice i promenite jedan otpornik na istoj jer sam termostat ima PTC sondu koja reaguje na otpor.

Nadam se da sam nekome pomogao.

Zanima me na koliko se max može spustiti temperatura o običnom klimom kada se promjeni termostat? i kako ga promjeniti. Ako može malo više informacija. meni treba za cvjeće oko 4-6c. Da li je to moguće? Hvala unaprijed :)
 
Nebi išlo max do 10 i to strada kompresor,jer klima radi na principu da vlagu(sparinu) iz zraka pretvara u hladni zrak ugodan za čovjeka,tj isušuje prostor što nije dobro za cviječe.
 
Nazad
Vrh