Imt 506 - motokultivator

svako paljenje se namesta sa strobo lampom...bilo platinsko,cdi ili hibrid
elektroniku za 506 mnogo dobru pravi VEC ali ni malo ne zaostaje ni MOTORCO iz hurgosa ali za njihove komponente treba izvojiti para...kineska cdi elektonika je 800din i nevalja zato niko nece da da garanciju
platine i kondenzatore kupujte kvalitetne i necete imati problema...elektronika vam nece trebati..samo ih treba znati podesiti i radice godinama
pisao sam vec....slovenacka iskra je postala clan hidria grupe...proizvodnja je prebacena u tursku ali kvalitet nista ne zaostaje od onog pravljenog u sloveniji
pomenuta firma iz kaca je jedan od uvoznika...pored njih ima jos par jakih firmi gde boljom gde losijom robom...

elektronika za motorne testere bila sa jednim ili sa dva izvoda sasvim je svejedno obe rade isto nebitno

svecica i strada zbog ne podesenog paljenja...uglavnom svi podese prerano i onda se greje sve pucketa...svecica crkava,dobija kontru
kazem opet treba znati podesiti platine...kako tvoj umo motor pali cika miro? jel na pogled 8-)8-) samo zato sto je podeseno kako treba...
drugacije se podesava za platine drugacije kad je elektonika..kod platina kad podesis na 2.5mm pre gmt ono je uvek tako...a kod elektonike u startu je 2.5mm a kako rastu obrtaji tako se i ugao paljenja menja dal na ranije ili kasnije to zavisi od elektronike
itd itd itd
 
Upravo tako kako si napisao Brkin-sonta sva paljenja se steluju strobo lampom ali platinska mogu i pomocu stapa i kanapa, tj. baterije i lampe polako ali moze, dok elektronsko nemoze - mora lampa.
Ali upravo je problem nabavka kvalitetnih delova kod nas pa i originalnih , falsifikata sa alibabe i svega toga povezanog stim. Meni je hidrijino platinsko paljenje npr trajalo 3 god, probije kond , uvek imam u rezervi par komada platina i kondova i zamenim ja to. Radilo da nepoverujes 20 minuta i otkaze kond. Promenim opet i teralo 4 god dok nisam ubacio elektroniku. Eto u tome lezi muka sto nisi siguran u nista nazalost.

Elektronika za testeru sa jednim izvodom nemoze na belo paljenje jel su polovi magneta pomereni za 90 stepeni u odnosu na kajlu magneta, mislim radice paljenje ali trenutak davanje iskre je za toliko pomeren u odnosu na GMT I motor nece raditi. Zato sam ja stavio sa dva izvoda okenes zice na ubadanju i bude sve ok ili za crno ili za belo paljenje. Da dam info da je ipak bitno
Ima hidrijina elektronika za 506 cena oko 2000dinzi.
Stradavanje svecice usled velikog pred paljenja je najmannji problem veci je zaribavanje motora usled pregrevanja i detonacionog paljenja
 
E da jos da dodam da sve te male ektroninike nemaju advance funkciju znaci fiksna im je tacka okidanja , mozda VEC ima sto cisto sumnjam ali je nisam proveravao ovo ostalo jesam i tacka paljenja im je zabetonirana ;). CDI paljenja sa advance i retard mogucnostima se uglavnom prave za motocikle skutere , motorne testere i kao poseban deo za kupiti je onako poprilicno paprena stvar i nepotrebna za imt 506 osim ako ce se ici na trke sa njim.
 
Zamenio sam platine za elektronsko hidria ili kako se vec zove kako da nastelujem paljenje?
Stavio sam elektroniku umesto platina skinuo celu plocu i stavio novu, samo tu novu mogu sad na jedan sraf da fiksiram. Zarotirana je za nekih 30 stepeni u levo u odnosu na originalnu platinsku.
 
Da dam semu za strobo lampu koja kod mene radi. Ja je napravio od komponenti iz stare muzicke linije. Ako imate nekog bliskog elektronicara on to sklepa za pola sata. Namotaji koji hvataju signal sa kabla svecice je kod mene namotaj-spulna motorcica od mehanickog programatora ves masine. Taman dovoljno veliko da prodjekapica svecice kroz namotaj- citaj idealno. Jacina svetlosti nije prejaka ali u normalno osvetljenoj prostoriji je ok nije za rad na suncu. Elektonka i ledica ubacena u staru platicnu baterijsku lampuu a napajanje je 12 trafo za pojacalo antene.
Pravio sam i od blica foto aparata ima sitne prepravke i radi, signal se uzima direktno sa VN kabla pa stoga necu da kacim semu da nekog nebi omlatila stuja . necu da nosim nikog na dusi.
Mozda nekom zatreba:
MOJ-STROBOSKOP-Copy.jpg
 
Zamenio sam platine za elektronsko hidria ili kako se vec zove kako da nastelujem paljenje?
Stavio sam elektroniku umesto platina skinuo celu plocu i stavio novu, samo tu novu mogu sad na jedan sraf da fiksiram. Zarotirana je za nekih 30 stepeni u levo u odnosu na originalnu platinsku.
Stavi slike , nekako nelogicno da je to toliko zarotirano stranu . Tu nesto nestima. Ako si uzeo hidrijinu samo elektroniku narandzastu ona ide umesto namotaja svetla. Anker ploca se neskida samo skines namotaj svetla i zavrnes cdi, zatim odlemis ili odsrafis beli kablic bobine i crni gasenja sa kondenzatora i zaserafis na onaj srafic na cdi paljenju. Platine i kond pocupas ili ne i to je to, ako nemas trobo lampu nediras nista anker plocu , nece biti idealno ali ce raditi.
Ako si uzeo kompet anker polca +bobina+ cdi trebale bi rupe anker ploce biti identicne bar mislim stvarno nisam menjao to nikad u kompletu.
Moze biti da su kontra zasrafljeni bobina i cdi na anker plocu. Skinih sa nje i zameni in mesta. Kod cdi kocke na sredini je samo jedna rupa i ona ide na dole, a bobina je izmedju 2 rupe
 
Ajde moram slikati nego to kad radim ne drzim telefon kod sebe radi meraka :) kupio sam ceo komplet ovde https://microninc.rs/motokultivator...ploca-paljenja-elektronska-imt-506-slovenija/ zamenio to sve radilo, palilo kao metak i posle mi pukne ona guma izlazna iz karburatora i od tad ne mogu uopste da upalim. Ima gorivo, ima varnicu ali ne pali. Pa sam pomislio da nije slaba varnica ili previse goriva. Pa sam se setio da sam elektroniku menjao pa reko da ne zeza ona.
 
Зар ове рупе за шрафљење не би требало да су веће и да се може плоча окретати код штеловања?
 
Када сам куповао електроско паљење добио сам га на плочи за платинско паљење. Само није био онај сунђер или шта је већ за подмазивање. Није оваква плоча била.
 
Evo palo rasturanje za slikanje, i slika stare ploce sa platinama.
Kolega ta anker ploca nije za imt 506 mislim da je za neku stihl motornu testeru. Skini namotaj i cdi sa nje i stavi na originalnu anker plocu umesto orig namotaja za paljenje i osvetljenja stim da cdi ide na mesto namotaja osvetljenja. Originalni kond i platine nemoras da skidas ali ako bas hoces mozes. Srafove za stelovanje stavis na sred rupe ili skroz u desnu stranu (iskreno neda mi se rasturati moje paljenje da vidim tacnu poziciju ali dogledno vreme cu rasturiti pa cu javiti) tj zaokrenes anker plocu skroz ulevo i radice 100% paljenje . Prvo zavnes anker plocu pa onda ostatak na nju
Upravo je takva kutijica bila kod mene i crni cdi ali sam menjao samo cdi i kutijica je bila mala. znaci hidija.
Kult bi trebao da pali ako ne javi
 
Evo ovako zvao sam micom inc kazu da elektronika treba tako da stoji i da je to ok. U medjuvremenu mi je stigao karburator adm nis, covek mi je rekao da ne treba nista da stelujem.
Upalio je iz prve, samo mi se ne svidja sto je dosta crna svecica, ali od ponedeljka cu testirati u opterecenju pa cemo videti kako radi.
 
Ako tako kazu onda ok , malo cudnoo da se ploca drzi samo sa 1-im srafom za motor da je moja ja bi izbusio jos jednu rupu za nedaj boze, ali nije.
Polozaj kako si je ugradio mi se cini dobar po slikama nije to zartiramo toliko ulevo.
Ako ti je samo crna i suva svecica to je malo bogatije od normalnog i nije strasno, motor ce malo vise trositi 5-10% ali ce biti hladniji u radu i cesce ces cistiti tu svecicu. Bitno da nije crna i mokra. Ako jeste mokra pole duzeg opterecnja rada napisi . Moze da se desi da su rupa na glavnij dizni i rupica na vrhu ler dizne malo vece od normalnog pa daje vise goriva ali tu nemozes nista . Inace meni trosi oko 6l na nekih 4,5h freziranja na oko pola gasa i nesto manje od toga. Stim da mi je glavna dizna nije 95 fabricka nego 90 iz nekog bingovog praistorijskog karba - boja svecice braon.

Bing SLH pdf engleski: https://pdfcookie.com/documents/karburator-bing-slh-52e1ojjqmdv8
Motokultivatori pdf (od 182 strane je za imt 506): https://fergusontrgovina.rs/motokultivatori_uputstvo.pdf
 
То је скоро потрошња као код мене. Успевам некад да буде у фрезирању око 1 литар на сат. Оригинални карбуратор, али већ неколико пута репариран. Иначе, имам и један "оригинални" карбуратор и види се да је само споља исти изнутра ни близу. Сви канали и дизне су мање. И неколико пута се зачепљао. Од чега не знам.
По мени није требало куповати нови карбуратор већ стари очистити и заменити све што се заменити може.
 
Nazad
Vrh