Elektro instalacija

Dakle,sta onda da trazim...koji je to senzor u sustini,ako zatreba?

Probaj ovako: raskači senzor sa slike od ostataka instalacije (na toj spojnici). Onda žice sa senzora (plava i braon) prikači na neki om metar (unimer na omskom području x1 om ili pištalica). Instrument treba da pokazuje otvorenu vezu. Onda prinesi neki magnet (iz zvučnika, ili iz vrata ormara...) prednjoj strani senzora i onda instrument treba da pokaže zatvorenu vezu (kratak spoj). Ovo naravno probaš na ispravnom senzoru, samo da bi utvrdio tip da znaš ubuduće šta da tražiš. Ako je tako kako sam opisao onda je to reed senzor jer hall ne bi mogao da radi bez napajanja.
 
Senzor radi bez napajanja,probao sam to da ispitujem ranije...kad prinesem magnet na omskom ispitivanju reaguje...
 
Onda je reed senzor. To ti je u suštini jedna mala staklena zatvorena cevčica u koji su uvučena dva kontakta koja se ne dodiruju. Kad se prinese magnet on svojim magnetnim poljem pruzrokuje da se ta dva kontakta spoje. To je sva suština. Vremenom dođe do zamora materijala tih kontakata i oni ili ostanu slepljeni ili se više ne dodiruju pod dejstvom magnetnog polja. Kad se to desi onda bi trebalo na neki način rasklopiti to plastično plavo kućište i iz njega ukloniti staru i zalemiti novu reed cevčicu. Te reed cevčice može nabaviti u prodavnicama koje drže elektronske komponente (svaki tv mehaničar iz tvog mesta će ti lako nabaviti tu cevčicu, i skroz je jeftina).
 
Cek,cek...poenta price da bi na tom sistemu sasvim lako i pouzdano radio senzor sa plametove kontrole koju usput imam na sejalici? ako je tako,naruciti par komada,pa neka stoje...hvala dukej na objasnjenju!
 
To ti je skuplja varijanta. Te reed cevčice su ispod 100 din/kom u prodavnicama delova za televizore a senzor u plametu je sigurno skuplji. Ako imaš neki stari senzor sa kombajna koji je crko, otvori ga pažljivo i pogledaj šta je unutra (ako nije baš skroz zatopljeno) i onda uporedi sa senzorom na sejalici i samo će ti se kazati šta je isto u oba i šta ti treba da nabaviš, i posle sam izremontuješ tvoj senzor kad otkaže sa cenu dva piva...

Ustvari, pogledaj ove video klipove i sve će ti biti jasno, i kako izgleda ta cevčica, i kako se proverava da li je dobra:



 
Ja imam mali problem na kombajnu sa strujom. Samo ne znam kako da ga objasnim strucno ali pokusacu. Brava paljenja je od tamica i na njoj ima samo kontakt,grejaci i paljenje. Sa nje predpostavljam da ide na osigurace pa dalje na svetal,rotaciju,ventilaciju i ostalo. Kad je sve pogaseno napon na satu je 14v,I sada kada na primer upali jedne farove padne napon na 12,druge farove i rotaciju pada na 10. Jednom sam tako vozio i istopilo mi je bravu paljenja,verovatno od preopterecenja. E sada zasto mi se greje ta glavna zica na bravi i kako da pojacam strju da mi ne pada ispod 12v? Zaboravio sma reci da svi farovi i rotacija imaju releje.
 
Greje se jer je prevelik otpor na njoj, proveri kako su ti povezani releji i potrosaci koje si naveo. Ako mozes saberi potrosace pa vidi da li je zica dovoljnog preseka. Proveri masu na tim potrosacima...

Sumnjam da je zica toliko tanka da imas 3V pad napona na 15-20A opterecenja.

12VoltCableSize.jpg
 
Greje se jer je prevelik otpor na njoj, proveri kako su ti povezani releji i potrosaci koje si naveo. Ako mozes saberi potrosace pa vidi da li je zica dovoljnog preseka. Proveri masu na tim potrosacima...

Sumnjam da je zica toliko tanka da imas 3V pad napona na 15-20A opterecenja.

E ovako ima 4 H4 sijalice 100/90. 4 sijalice za pozicije,ima tri radna fara(kao na rusevima oni okrugli) ne znam koje su sijalice u njima i rotacija. Zica je 4mm debljine. Svi farovi masu uzimaju sa sasije,i neki sa kabine. Kad popalim sve kako napon pada tako i farovi malo uckilje. releje je povezivao elektricar,trebalo bi da su dobro povezani.
 
To ti je 4*100 W + 4* 10 w + 3* npr. 30W = 530 W

530 W / 12 V = 44.16 A

Ako su ti radni farovi jaci onda je situacija jos gora, recimo da su po 60 W onda je ukupna snaga 620 W !!! 620 / 12 = 51.66 A !!!!

Preporucujem da dovod na relej spojis na stalnu struju, ovako nekako

+ Akumulatora --> Osigurac --> Kontakt 30 na releju

I da stavis odvojene zice za sva tri potrosaca. Moze i jedna deblja od plusa do osiguraca, ali ta onda treba da bude veca, minimum 16mm2 za tu struju !!! Pozeljno 20mm2

Dovodom struje preko brave nepotrebno opterecujes bravu kad moze ovako mnogo bolje.

Obrati paznju na jacinu alternatora, treba ti neki od bar 65-80 A inace ima da praznis akumulator kad popalis sve.
 
Cek cek 4x100w H4?+ 4x10W + 3 x 40W pa to je preko 500W osvetljenja. To je oko 40-45A.

p.s. Objasnio Petar...
 
A recite mi,posto na bravi paljenja ima mesto za jos jednu zicu(jedna ispod druge i kad stavim na bilo koju od te dve imam struju) tu gde je ova glavna sto dovodi struju i sto se greje Jel bi popravio napon? To sa zivom strujom na releje mi je malo kopmplikovano izvesti. I da retko kada koristim sve,max 4 fara.
 
Ma znam da nema,al eto stavilo se i tako je "radilo". Resio sam problem,pojacao sam sa dve zice od 6mm stim sto sma jednu dodao na drgu buksnu na bravi a zivu struju sam odvukao gore na osiguracku kutiju od ventilacije i gornjih farova. Kad sam dovuka zivu struju gore u kutiju,javio m ise problem da mi kontakt non stop sija,iako je na bravi nije dat,pa sam tu gornju zicu presekao i stavio cug prekidac,koji cu da palim kad mi zatreba dodatna struja. Nije bas majstorski ali ja bolje ne znam. Isprobao sam i sada jako malo napon pada ispod 12v. A sija,bukvalno pravi dan. Grejanja nema,lampica od alternatora ne sija,mislim da moze da dopunja,stavljen je od golfa2-ke.
 
Tako sam i ja kod mene ubacio H4 100/90 pa malo,malo i otopi osigurač.Išlo je tako neko vreme dok u sprezi sa svim potrošačima(2 ventilatora u kabini,2 radna fara na krovu,bunker,lula za kipovanje,pozicija,el.ac pumpa,el.manometri)alternator nije izgoreo.Bio je preslab,celih 33 ampera.Sada su ubačene H4 od 55 i alternator od 90 ampera i problem je rešen.Mislimo da što je jača sijalica far bolje sija ali nije tako.
 
Nazad
Vrh