Centralno i etazno grejanje.

Iwanho, nema potrebe za toliko mnogo izolacije, tu se već jako malo dobija, a puno poskupljuje izolaciju (stavljanje medju grede) i gubiš mnogo prostora/visine ako je potkrovlje iole iskoristivo. Sve preko 10 je sjajno, 20 nadalje, već nema mnogo razlike.

Konkretno za moj krov po građevinskim kalkulatorima (betonski crijep, letve, podašćanje 2 cm) + AB, bez izolacije je vrijednost prolaska toplote U= 1.5, a već sa 5 cm pada na 0,58... Fazno vrijeme pomaka (kad se prezasiti energijom i odaje je u objekat, ili van njega) je svega 7 sati. Znači ljeti kad krene u 7 da prži, u 14 već sva vrelina isijava u kuću (a crijep je tada na kojih 60-80 stepeni temperature).

Ali sa izolaicjom:
10 cm U 0,311 W/(m²K), fazno pomjeranje 10 h
20 cm U = 0,175 W/(m²K), fazno pomjeranje 11h
30 cm U= 0,122 W/(m²K) fazno pomjeranje 12h.
 
@Stralee,
u pitanju je koji nam je cilj. Meni bi kod novogradnje cilj bio približiti se gubitkom/dobitkom toplinske energije što više pasivnim kućama. Naravno sve treba uskladiti s raspoloživim financijama i ovo što ti predlažeš je za današnje vrijeme po meni neki minimum.

Kad sam prije 40 godina stavljao u pod i krov po 5 cm EPS-a, bio sam jedan od rijetkih u mom kraju. Većina nije stavljala ništa. sada je premalo. Da sam mlađi, maknuo bih na tavanu plivajući estrih debljine 5 cm i na stropnu ploču stavio 12 cm tvrde kamene vune (120 kg/m³) te preko nje falcane osb ploče d=19 ili 22 mm kao podlogu za završni sloj poda. Taman toliko ima prostora do vrata. S obzirom na moje godine, ostaviti ću to nekom mlađem ako bude imao potrebe i volje.

Prije energetske obnove fasade mi je izrađen energetski certifikat. Za zadovoljenje uvjeta koji su traženi za odobrenje subvencije, min. izolacije na fasadi je bilo 12 cm izolacijekoskog materijala s ʎ=,037 W/mK. Ugradio sam 15 cm bijelog EPS-a s ʎ=,039. Mogao sam zadovoljiti uvjet s 12 cm kamene vune ili 12 cm grafitnog EPS-a (crni). Vuna mi financijski nije bila prihvatljiva. Grafitni EPS navodno ima slabiju paropropusnost (nisam provjeravao konkretne podatke) pa je otpao iz tog razloga, iako ne bi puno povisio cijenu s obzirom na 15 cm stand. EPS-a.

Kod adaptacija uvijek treba voditi računa o ograničenju postojećim prostorom. Ja sam naveo moguće debljine za svoju kuću na kojoj je krovište dosta dignuto od stropne ploče (oko 170 cm do rogova) upravo zbog mogućnosti kasnijeg izvođenja čim komfornijeg stambenog prostora potkrovlja.
 
Pazi, ja prvi imam 30 cm na krovu (mix kamena i mineralna vuna), ali razlog je jer je polagano na golu ploču i prenisko je za bilo kakvo korištenje, pa mi je bilo svejedno - a finansijski bezznacajno skuplje (dodatnih 10 cm je tada bilo oko 1.5 euro puta 70m2).
Naprosto, imati U od 0,175 W/(m²K) sa 20 cm ili od 0.122 sa 30, nije ništa drastično, koliko je drastično go krov U 1.5 vs 5 cm 0.68, naspram 10 cm 0.31... Zakon opadajućih prinosa nastupa, i drastično se manje dobija daljim povećavanjem debljine izolacije.

U svakom slučaju krov postane toliko jaka karika, da ga nema smisla ojačavati jer svakako "curi" energije na drugim mjestima - na prozorima imaš U od preko 1, na zidu teeeško da si spustio ispod 0.25...

Već i 15 cm EPS je kritično blizu granice paropropusnosti, stoga ta debljina i veća, morala bi ići kamena. Kako ti se pokazalo, imal li mjerač vlage u kući?
 
Pre par godina sam stavio folije i 10cm kamene vune iznutra pod rogove krova, imao sam opciju da skidam sve, dascam krov ili osb ploce pa onda vuna ali koliko sam se raspitivao i citao da nije neka razlika izmedju ova dva sem u ceni koja je bila skoro dupla, tako da sam odustao....nisam primetio nesto bitno oko racuna, mada mi je ploca ostala gola i dalje ver je to glavni razlog
 
Pazi, ja prvi imam 30 cm na krovu (mix kamena i mineralna vuna), ali razlog je jer je polagano na golu ploču i prenisko je za bilo kakvo korištenje, pa mi je bilo svejedno - a finansijski bezznacajno skuplje (dodatnih 10 cm je tada bilo oko 1.5 euro puta 70m2).
Upravo ta mala razlika u cijeni je to zašto se isplati deblja izolacija.

Naprosto, imati U od 0,175 W/(m²K) sa 20 cm ili od 0.122 sa 30, nije ništa drastično, koliko je drastično go krov U 1.5 vs 5 cm 0.68, naspram 10 cm 0.31... Zakon opadajućih prinosa nastupa, i drastično se manje dobija daljim povećavanjem debljine izolacije.

U svakom slučaju krov postane toliko jaka karika, da ga nema smisla ojačavati jer svakako "curi" energije na drugim mjestima - na prozorima imaš U od preko 1, na zidu teeeško da si spustio ispod 0.25...

Moja stolarija.


Već i 15 cm EPS je kritično blizu granice paropropusnosti, stoga ta debljina i veća, morala bi ići kamena. Kako ti se pokazalo, imal li mjerač vlage u kući?
Sigurno bi bilo bolje da sam ugradio vunu, ali razlika je bila oko 40% u cijeni s ugradnjom. Nisam mogao.
Mjerač vlage nemam. Uglavmom sam imao problema s vlagom (gljivicama) u kupaonici u prelaznom razdoblju kad nije trebalo grijanje, a prehladno da prozor bude cijelo vrijeme, ili bar veći dio vremena, otvoren. Ovo proljeće sam napustio grijanje drvima i u trećem mjesecu sam grijao plinom s temperaturom polaza vode 40-45°C. U četvrtom mjesecu sam ugradio toplinsku pumpu i nastavio grijanje niskom temperaturom vode. Stolarija ima okov s 5 položaja ručke. Kad je ravno prema dolje, zrakopropusnost je jako slaba te večinom koristimo položaj dolje koso, a ako nije vani prehladno položaj gore koso koji omogućuje dobro provjetravanje. Nema pojave gljivica. (y)
 
Ti petostepeni okovi zvuče jaaako kul :)
Stolarija čini svakako mali procenat površine zidova, pa ja iskreno ne bih išao u neke silne novce, osim ako nije uz subvencije. E ako je cilj prići "pasivnoj kući" kako si pisao, to je drugo, sve mora biti našpanovano.

Meni je cilj bio imati suhu kuću (što je bez krovne folije u mom slučaju bilo NEMOGUĆE), i preći na grijanje običnim toplotnim pumpama split sistemom - narodski rečeno, klimama (inverterskim) gdje nema naručivanja, utovara pretovara energenta, čišćanja ni otpada.

Sad cijela energija domaćinstva zimi dolazi od invertera, a činjenica da jedna 12ka dobar dio godine sama grije veliki hodnik sa galerijom, tri spavaće, dnevnu i dva kupatila, u kući gdje ispod negrijano prizemlje, a pored negrijan dupleks, govori dovoljno.

Koliko fasada zna biti manje bitan faktor od krova, govori primjer poznanika, koji je na gole zidove (ima samo malter i giter blok), i neku osrednju PVC stolariju staru 10+ godina, ugradio jedan inverter 24000 BTU, i 50 m2 grije zimi sa mizernim troškom (stvarno smiješno, tipa 20-30 eura mjesečno veći račun), ALI je na krov stavio 30 cm mineralne.
 
Pozdrav, čitao sam dosta o izolaciji ploče ali nisam došao do nekog pametnog rešenja jer nemam iskustva, pa bi mi svaki predlog značio. U pitanju je starija kuća ~100m2, ozidana ciglom ali ploča nije betonska već neki karo tavan (blato). Krov je na 4 vode i izdigut je, ne kreće odmah od plafona. Planirao sam da izolujem između greda dok sam krov ne bih dirao, jer ne planiram tavan za boravak, već za skladište. U principu bih stavio neku vunu, i podaščao od gore da može da se gazi i to je to. Zanima me šta bi bilo optimalno rešenje, koja vuna, koja debljina i koja vrsta folije ide sa koje strane, tu mi je najveća dilema jer svako piše drugačije. Hvala unapred.
 
Pozdrav, čitao sam dosta o izolaciji ploče ali nisam došao do nekog pametnog rešenja jer nemam iskustva, pa bi mi svaki predlog značio. U pitanju je starija kuća ~100m2, ozidana ciglom ali ploča nije betonska već neki karo tavan (blato). Krov je na 4 vode i izdigut je, ne kreće odmah od plafona. Planirao sam da izolujem između greda dok sam krov ne bih dirao, jer ne planiram tavan za boravak, već za skladište. U principu bih stavio neku vunu, i podaščao od gore da može da se gazi i to je to. Zanima me šta bi bilo optimalno rešenje, koja vuna, koja debljina i koja vrsta folije ide sa koje strane, tu mi je najveća dilema jer svako piše drugačije. Hvala unapred.
Ako je stara kuca i od blata ja ne znam da tu treba izolacija uopste, ja imam takvu kucu na selu pa to je zid od skoro metar, ploca isto tako ili mozda i deblja, nikada mi nije pala na pamet izolacija...ali ako vec zelis, mozes izmedju greda da stavis vunu 10ku, mislim da taman pase u velicinu grede ako se ne varam, a po podu isto tako vuna ili stirodur, za folije ti trebaju dve, sa spoljne strane krova parapropusna/vodonepropusna i sa unutrasnje strane parapropusna isto
 
Preke tavana paroropusna, vuna stklena ili kamena, debljina zavisi od budzeta.Preko vune vodonepropusna/paropropusna folija.

Ako ces da kazis preko ili ostava onda neki rostilj(fertne) zavino od debljine vune pa preko neke dasko ,ploce sta imas.
 
@Miloš nije kuća skroz od blata, nije baš toliko stara, građena je '70 a završena početkom '80. Zidovi su od tvrde cigle malog formata, zidano malterom, temelj dobar, visok oko 1m, sve je to kako treba i zidovi jesu debeli tu si u pravu, ali opet je hlado zimi iako je zamenjena komplet stolarija ove godine, pa kontam da bi trebalo izolovati taj tavan. Nije ta ploča debela puno, ne znam tačno ali sigurno nije preko 300mm.

@miksan to mi treba, redosled tih folija, dakle na plafon ide paropropusna a preko vune vodonepropusna. Posle ću svakako podaščati patos.

Hvala obojici svakako, nije neka investicija a nadam se da će u kući biti toplije. Poslednja faza je izolacija zidova, to je već ozbiljnija investicija.
 
ah onda je to druga stvar, verujem da je hladnjikavo, mislio sam da je sve od blata. Redosled folija ti je logican, da iz kuce moze para da odlazi od ploce ka gore i napolje, a da ne moze kisa ili voda da udje sa crepa na vunu, imas puno o ovome i redolsedu svega na internetu, bas puno materijala. Dobro procitaj sve pre nego sto zoves majstore, da te ne zeznu za nesto
 
Paaaa, za takve poslove ne zovem majstore, to sve radim sam, radio sam i ikompleksnije stvari sebi u kući i stanu. Samo se nisam nikad bavio izolacijom a vidim da svako o ovoj temi ima svoju teoriju, pa sam malo zbunjen. 😋
 
Nisam siguran jesam li dobro shvatio ovo vaše izlaganje. Smatram da treba spriječiti dolazak pare u izolaciju od vune. Dakle donja folija bi trbala biti paronepropusna. Inaće će se para koja uđe u vunu, kondenzirati i postupno sve više vlažiti vunu. Vlažna vuna, osim drugih probema, gubi svojstvo toplinske izolacije.

 
Nisam siguran jesam li dobro shvatio ovo vaše izlaganje. Smatram da treba spriječiti dolazak pare u izolaciju od vune. Dakle donja folija bi trbala biti paronepropusna. Inaće će se para koja uđe u vunu, kondenzirati i postupno sve više vlažiti vunu. Vlažna vuna, osim drugih probema, gubi svojstvo toplinske izolacije.

Kao sto si stavio dole link ima razlicite folije sa razlicitim vrednostima.

Folij treba da propusti odredjenu kolicinu vlage ali ne preveliku.Kada bi bila 100% nepropusna vlaga bi osatala unutar kuce.
 
Nazad
Vrh