Alati i radionice

Nije, ali ti je što se tiče provodljivosti tih 25 kvadrata (ako je aluminijum) isto kao 15 bakarnih. Malo više ako uzmem da ima taj bakar na obodima i da struja ima tendenciju da se kreće baš po obodima provodnika.
 
Imam neki stari pištolj za sipanje goriva sa meračem količine koja se istoči. Međutim taj merač je stari, mehanički, i što je još bitnije kabast i težak. Hteo sam da ga izbacim i da sastavim pištolj koji bi bio zgodan za punjenje kanti ili manjih rezervoara (nema isključivač kod punog rezervoara, tj. treba stalno držati ručicu). Pošto ne bih ništa da pokvarim od fabričkog stanja (da brusim ili varim), a varijantu sa strugarom da mi nastruže odgovarajuće parče cevi bih ostavi tek za kraj ako ne nađem neko drugo (jeftinije) rešenje, zamislio sam da između ručke i izlazne cevi ubacim neku prirubnicu izrađenu od debele gume (potrebna je minimalna debljina od 10mm) poput ovih sa slika koje su od Nodetke. Pade mi na pamet da se takav oblik prirubnica (dihtunga) koristi na karburatorima, pa ako neko slučajno zna da li postoji neki na kom je centralna rupa 24mm (pošto je prečnik ovih ispupčenja na ručki i izlaznoj cevo 23.8mm) pa da malo eksperimentišem... Ili ako neko ima neku drugačiju ideju neka slobodno predloži...







 
Ja sam pre nekog vremena kupio u Woby hausu onaj njihov najači aparat od 200A za 11000. Bio na sniženju 20%.
Unutra ozbiljno izgleda, kablovi 25 kvadrata(pravih). 3,25 može variti neprekidno prema pločici, garancija 2 godine.
455eb8e593387b27e21a63c5bcc633ef.jpg
2ff05f3a368eedab8268745434c22c05.jpg
e2e4aa5d4bae3d8a4a1accad5f666b79.jpg
c7eb7bc5d8a9785afc2f339f3d0053e8.jpg


Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka
Имам, од 160 ампера, купљен пре неколико година, добро ме је служио, Сад је на поправци мењам му део по део, не могу да му пронађем квар, избацује ми осигурач чим га укључим.
Био је зимус на поправци код Манчић, он му није нашао ништа стварно је радио неко време. Заменио сам му грец и пар кондензатора нисам добио ништа. Скупи су делови кондензатор су 1000 динара, транзистори су још скупљи а има их по 4 комада. Ал нема везе решио сам да му нађем квар.

Poslato sa ABR-LX1 pomoću Tapatoka
 
Da li si mu provjerio izlazne tranzistore , ako je neki probio ne mora znaciti da su oni i uzrok problema moze biti i njihov drajverski dio koji isto ode i nije dovoljno zamjena tranzistora. Da li se pregrijao ili je uzrok vlaga kondenzacija.

Ako nemas instrument za ispitivanje tranzistora i kondenzatora , neki bolji multimetar i ne znas kako se ispituju mosfet ili igbt tranzistori i otprilike kako uredjaj radi , tesko ces ovako nasumicnim mijenjanjem dijelova da nesto napravis.

Ako je otisao drajverski dio kod tranzistora probio je i neki ili vise tranzistora jer su u kratkom spoju , zamjenom tranzistora ako je drajverski dio otisao kod ukljucenja on ce da ukljuci sve tranzistore i opet ce neki da izgore.
 
Imam neki stari pištolj za sipanje goriva sa meračem količine koja se istoči. Međutim taj merač je stari, mehanički, i što je još bitnije kabast i težak. Hteo sam da ga izbacim i da sastavim pištolj koji bi bio zgodan za punjenje kanti ili manjih rezervoara (nema isključivač kod punog rezervoara, tj. treba stalno držati ručicu). Pošto ne bih ništa da pokvarim od fabričkog stanja (da brusim ili varim), a varijantu sa strugarom da mi nastruže odgovarajuće parče cevi bih ostavi tek za kraj ako ne nađem neko drugo (jeftinije) rešenje, zamislio sam da između ručke i izlazne cevi ubacim neku prirubnicu izrađenu od debele gume (potrebna je minimalna debljina od 10mm) poput ovih sa slika koje su od Nodetke. Pade mi na pamet da se takav oblik prirubnica (dihtunga) koristi na karburatorima, pa ako neko slučajno zna da li postoji neki na kom je centralna rupa 24mm (pošto je prečnik ovih ispupčenja na ručki i izlaznoj cevo 23.8mm) pa da malo eksperimentišem... Ili ako neko ima neku drugačiju ideju neka slobodno predloži...







A da spojiš tako šrafovima i okolo napiniš silikonom? Kad se osuši obradiš skalpelom i eto dihtunga.
 
Ja sam dobio iz Nemačke nekada dobar Selco aparat sa kvarom kao kod tebe.
Odneo kod majstora koji se bave baš aparatima i rekli mi da su to najverovatnije izlazni tranzistori. Promenili ih, ali nisu dobili da aparat radi, počeli menjati deo po deo, i nisu uspeli da ga 'oprave'.. Nije mi to svojstveno, ali jedna od retkih stvari koje nisam uspeo popraviti, morao sam ga otpisati.
 
Ne razumem se uopšte u aparate za varenje, pogotovo ne ove elektronske (invertorske). Ali po logici stvari, ako on nema veliki trafo na 50HZ, a radi sa manjim naponima (tipa 20-40V), a napaja se iz mreže 220V AC, onda on u sebi mora imati prekidački ispravljač, a oni moraju imati elektroniku koja pravi naizmeničnu struju visoke frekvencije koja uključuje i isključuje trnzistor u primaru visokofrekventnog trafoa. Problemi kod te elektronike često budu kondezatori kojima se povećao unutrašnji otpor (ESR) pa je kod popravke takvih kvarova potrebno proveriti i kondezatore a ne samo poluprovodničke komponente... (ovo sve po analogiji sa televizorima, ako sam lupio ne zamerite... 😁 )
 
Ako kondenzator izgubi kapacitet nece izbacivati osigurac, a i vizuelno se moze utvrditi kondenzator , ako gornja strana nije ravna nego se napuhala znaci gotov , oni se griju zbog pulsacija struje ali u ovom slucaju nisu.

Kontrolna elektronika odnosno drajveri tih izlaznih tranzistora su najskuplja stavka jer ih proizvode renomirani americki proizvodjaci i od njih zavisi snaga i kvalitet aparata.
 
Nisam mislio na kapacitivnost već na ESR. Sretao sam se sa po izgledu sasvim normalnim elektrolitima al' ipak su zbog velikog ESR bili uzrok nekog problema. Nedavno sam rešio jedan monitor baš sa tim problemom, a kondezator po izgledu k'o nov...
 
Ali nije izbacivao osigurac samo nije imao snagu, ovdje je slucaj da je u kratkom spoju, ne gubi snagu.

Imao prilike cuti specijalni kondenzator na profi REL od 600A, stara klasicna izrada , transformator grec, zapadna izrada od pola tone , kad "umre" kondenzator , eksplozija je malo slabija od topovskog udara, aparat radi dalje ima 7-8 komada.
 
Ja sam dobio iz Nemačke nekada dobar Selco aparat sa kvarom kao kod tebe.
Odneo kod majstora koji se bave baš aparatima i rekli mi da su to najverovatnije izlazni tranzistori. Promenili ih, ali nisu dobili da aparat radi, počeli menjati deo po deo, i nisu uspeli da ga 'oprave'.. Nije mi to svojstveno, ali jedna od retkih stvari koje nisam uspeo popraviti, morao sam ga otpisati.
Ово сигурно није исплативо поправљати методом насумично мењања компоненти.
Кад га укључим, стартује нормално укључи се вентилатор и дисплеј и кад му одради реле који укључује напон директно на грец избацује осигурач. Ако не избаци после ради нормално. Значи има пробој на нечему, није директни кратак спој. Сумњам на кондензатор од 560mf/450V два сам заменио остала су још два. Један је имао знакове пробоја између извода споља. Пробаћу у мраку можда се примети.

Poslato sa ABR-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ово сигурно није исплативо поправљати методом насумично мењања компоненти.
Mislim da jeste. Koliko vidim broj elektronski komponenti nije veliki. Tako da bi se možda isplatilo da svaku odlemiš, proveriš i vratiš ako valja.
E sad koliko ti je metoda provere istih pouzdana? Treba se raspitati kod ljudi koje to često popravljaju slične aparate. Šta je obično kvar... Možda je trafo probio negde a ti unimerom nećeš moći to da detektuješ.

Kod mene se greje štipaljka za masu. Kupio kablove bolje da stavim (nevezano za štipaljku) i nikako da se prihvatim posla. Eto sad moram zbog te štipaljke. :) Prvo sam mislio da je jednostavno jako loša međutim kad sam bolje pogledao vidim da je zarđala na mestu gde dodiruje žicu.
Da li samo da očistim i pričvrstim novu ili da nalijem tinol?
 
Poslednja izmena:
Probaj kako ti je rekao dusan da provjeris trafoe koji su zalemljeni na pcb da li licne sa trafoa dobro stoje u plocici , to je napajanje drajvera mosfeta i najkriticniji je napon za takozvani high site mosfet odnosno oni koji su na napajanju , njima treba visi napon od napona napajanja da bi radili.

Trazis na licnama sa tih trafoa takozvani hladni lem , nema dobar kontakt , zbog hladjenja i grijanja lem tu popusti, treba povecalo i svetlo , postoje i sprejevi kod kojih se hladni lemovi jos bolje vide.
 
Ово сигурно није исплативо поправљати методом насумично мењања компоненти.
Кад га укључим, стартује нормално укључи се вентилатор и дисплеј и кад му одради реле који укључује напон директно на грец избацује осигурач. Ако не избаци после ради нормално. Значи има пробој на нечему, није директни кратак спој. Сумњам на кондензатор од 560mf/450V два сам заменио остала су још два. Један је имао знакове пробоја између извода споља. Пробаћу у мраку можда се примети.

Poslato sa ABR-LX1 pomoću Tapatoka
Nisam vidio uzivo ali to je prije hladni lem na lemovima izvoda kondenzatora i PCB , kroz koje isto protice struja i veci otpor uzrokuje grijanje i gorenje , ili kondenzacija ispod kondenzatora, jer kod kondenzatora su unutra folije koje su dio milimetra razdvojene i veca vjerojatnoca kratkog spoja.
 
Ово сигурно није исплативо поправљати методом насумично мењања компоненти.
Кад га укључим, стартује нормално укључи се вентилатор и дисплеј и кад му одради реле који укључује напон директно на грец избацује осигурач. Ако не избаци после ради нормално. Значи има пробој на нечему, није директни кратак спој. Сумњам на кондензатор од 560mf/450V два сам заменио остала су још два. Један је имао знакове пробоја између извода споља. Пробаћу у мраку можда се примети.

Poslato sa ABR-LX1 pomoću Tapatoka
Za ovakav problem je preporučljivo koristiti Termovizijsku kameru (Komponenta koja se više greje je za zamenu)
Hada07c2520ce49468e55132189ffa8c7y.jpg_960x960q75.jpg_.avif


Zamenite releje i sam grec.
 
Није ми много потребан имам Hugоng mig mag 200A Али сам упоран и радознао поготово кад је нешто тешко.
Прилично је компликована шема има много делова који могу да праве проблем. Ампера клешта не могу да забележе скок струје кад осигурач искочи,
И није неки квалитет израде, рађено је ручно, лемови су брљави и све је близу што за високе напоне није добро.
Осим воље и мало алата немам ништа, теоретско знање о овом ми је танко то ми је хоби који је закржљао.

Poslato sa ABR-LX1 pomoću Tapatoka
 
Već neko vreme mi spada nasadni ključ (gedora) sa Parksajdovog impakta, i to nekad ume da me prilično naživcira... Malo sam konsultovao net i vidim da na vrh doseda za gedoru ide jedan O-ring a preko njega čelični prsten koji se preko te gumice kompresuje i drži gedoricu. Stavim duple đozluke i stvarno, ima gumica ispod prstena, i to pukla pa se prsten slobodno vrti u žljebu za o-ring i prsten. Jedva nekako podvučem šrafciger pod prsten i skinem ga. I gumica odmah ispadne, tanka je oko 1mm a prečnik žljeba doseda (gde sedi ta gumica) je 9mm. Pregledam sve O-ringove koje imam, ni blizu te što je pukla. Obigram celo selo, niko nema takvu, najpribližnije što sam našao prečnik 9.25 a debljina 1.7. Kupim tu i stavim, velika je ipak. Nabacio sam prsten na gumicu, al' u procepu prstena izviruje višak gumice. Probam da stavim gedoru, neće. Uz pomoć sile ipak naiđe, al' posle još veća muka da siđe... Znači ipak mora tanja gumica i sa manjim prečnikom. Pregledam aliexpress, a tamo more tih prstenova sa odgovarajućim o-ringom za impakte. Naručio sam jedan komplet od 10 kom za 1/2" sa nekim alatom za stavljanje prstena (mada se prsten relativno lako vraća na dosed, mnogo je veći problem skidanje), sa poštarinom oko 2,5e. Kad stigne biće slike i mere o-ringa. Možda nekom zatreba... :)
 
Ali ima tu još jedan problem..... Taj čelični prsten se potroši i zbog toga gedora spada. Nisam siguran ali mislim da kod mene ni nema te gumice ispod. Doduše moj je pneumatski impakt pa vrv zbog toga, ali hoću da kažem da ta gumica možda i nije toliko bitna. Ne tvrdim, samo divanimo. :)
 
Nazad
Vrh