Alati i radionice

Slobodno uzmi Hardox za tu namjenu, kod mene se baš u te namjene dosta koristi, to zovu lemeš, na stare ULT-oove je to išlo (još jedan je samo u životu). Nije da se ne može zavarivati ali mora dobro i pažljivo da se zavari, dakle pripremljene ivice, provar, dobra i suva elektroda (bazična obavezno). Ako na lemeš idu noževi može tu da odradi i obična ploča, inače ćeš jako teško naći bilo šta kvalitetnije od Č.0562 (St.52.3 po DIN). Savijanje na vrhu lemeša jeste problem, tu su ogromne sile kada utovarivač diže kašiku. Hardox se tu sigurno neče saviti ali zavarivanje mora da se uradi vrlo ozbiljno.
 
@Arkadije
Kupi onda standardni manganski čelik kojim se decenijama radili takvi radovi.
Ja sam skoro koristio taj manganski čelik za sličnu namenu, iako mi se drug koji distribuira Hardox i Weldox prilično naljutio, ali sam posao obavio sa predvidljivim rezultatom i meni je to bilo dovoljno.
 
Ja sam na otpadu uzimao parcice, isto svetlo braon boje, nema sanse da se probusi obicnom burgijom, trebalo bi da je bas hardox u pitanju, medjutim meni se bas lepo vario, obicne elektrode, ili to nije bio hardox :sta: ...
 
Samo nesto da napisem, kupio sam paket burgija u Lidlu jesenas, ovih dana sam radio sa 8mm i bez problema iz prve busi 3-4mm debele cevi. Klasa iznad ovih na komad womax ili ruske sa vasara.
 
Treba mi za kasiku ,noz kasike tacnije,2.6 m sirine mislim.Cudno mi da lako puca pored vara ,nece li onda puci na kasiki ?,i opet ako se tesko vari nije to za mene,sam bi radio ili neki majstor iz sela,mada niko nije prof. varilac od njih.Koliko bi dobar posao radio noz kasike da je od obicne celicne plocevine 25-30mm debljine ?,mene nije briga koliko se brzo trosi,i obican celik ce mi trajati decenijama,brine me da se ne savije pa dobije stomak po sredini kasike,ako me razumete sta mislim.Zubi ce ici na noz kasike,i noz je u V,nije ravan,znaci jos vece opterecenje na savijanje.
Ovakva kasika,ista,ja nzm jel to na njoj fabricki obican celik ili su hardox stavljali ?.Jedino na poslednju verziju 160-ke sto su proizveli na kasiki je pisalo Hardox,druga slika dole.Kontam mozda ovi raniji modeli A,B mozda i C ,nisu imali hardox ?.


Mislis ovakav noz od hardoxa kao u oglasu
ovo se busi samo svrdlima sa karbitnim plocicama , ili vidija kako ovdje zovu, ja kupio 120mm sirine 12mm debljine , ima zakosenje 20mm sa jedne strane i duzine nesto malo preko 3 metra , mislim da je bio tip 550, vrlo nezgodan materijal. Nisam probao zavariti iako mi ostao komad , radili plazove za plug.
 
Nemam potrebe za busenjem,zubi na nozu ce biti vareni,oni iz 2 dela.
Ovi na oglasu su tanki nozevi koliko vidim,meni treba nesto bar 2cm debljine.A ta cena u oglasu,po m2 ili ?.
@zombie_666 @mirosti
Hvala na pomoci,videcu jos sta i kako, imam vremena do proleca da se odlucim pa polako.Evo sad odgledao klip od Mr Krigera o varenju hardox-a ,jbg ne deluje tako komplikovano....
 
Poslednja izmena:
Ja sam na otpadu uzimao parcice, isto svetlo braon boje, nema sanse da se probusi obicnom burgijom, trebalo bi da je bas hardox u pitanju, medjutim meni se bas lepo vario, obicne elektrode, ili to nije bio hardox :sta: ...

Vari se on ali hoće da pukne jer ima dosta drugačiju kristalnu strukturu a ni hemijski sastav nije isti, tokom zagrijavanja i naknadnog hlađenja formiraju se jako krupni kristali koji ne mogu dobro da se povežu sa drugim materijalom (u ovom slučaju kašika) i dolazi do pucanja. Zbog toga je dobro koristii bazičnu elektrodu, još bolje legirane elektrode ili još bolje elektrode za zavarivanje raznorodnih materijala no to je već skupo kao vrag. Kod mene ga vare naveliko sa bazičnom elektrodom, dobro pripreme ivice, očiste sve, elektrode obavezno da su suve (još bolje ako su vruće/pečene da nema vodonika). Na starim ULT lemeš su navarivali odozgo (ne sučeono) pa je sama kašika trpila dosta opterećenja a Hardox je trpio habanje.
 
Nemam potrebe za busenjem,zubi na nozu ce biti vareni,oni iz 2 dela.
Ovi na oglasu su tanki nozevi koliko vidim,meni treba nesto bar 2cm debljine.A ta cena u oglasu,po m2 ili ?.
@zombie_666 @mirosti
Hvala na pomoci,videcu jos sta i kako, imam vremena do proleca da se odlucim pa polako.Evo sad odgledao klip od Mr Krigera o varenju hardox-a ,jbg ne deluje tako komplikovano....
Ne znam kakve debljine imaju ja sam trazio 10mm , pa najblizi su imali 12mm, nije po metru , vrlo je skupo , izaslo me bez transporta sa pdv malo vise od 100E taj komad od 3,2m. Hardox u plocama je puno jeftiniji , da ne kazem upola. Ali nisam siguran treba da uzmes citavu plocu.
 
Zamisli kad stigne šleper sa 20 tona hardoxa, ploče po 6 metara i 12 metara dužine...Pa drugi šleper sa "gredicama" od 6 metara dužine, 240mm širine i 80mm debljine od Č.0562 za udarne ploče na mlinovim (moraju da se rade od mekanog čelika!). Redovan remont 8 mlinskih rotora smaže po 30-32 tone čelika.,,
 
Ja planiram da napravim nešto ovako:


Umesto glava bickla , ležajevi u cevi i biće za 230mm brusilicu. Mnogo bolji dizajn jer nisi ograničen prečnikom diska. Takodje malo veći sto koji može da se koristi i kao sto za varenje.
Ja se ne bi igrao da stavljam brusilicu fi 230mm na ovakav nacin da radi. Ne kažem da ovo nije dobro ali je po meni jako nebezbedno. Gledao sam u dosta firmi gde se puno seče profila sa gerom fi 355mm (mislim da je taj), radnici svuda stoje sa strane koliko god mogu. Na moje pitanje "zašto", odgovor je bio zbog pucanja ploča, zaglavljivanja, prethodnih nezgoda... Treba biti jako pažljiv sa svakom mašinom.Najgore je kada nam nedto predje u rutinu. Tada se i prave greske i dolazi do nezgoda.

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
 
Tako je moj surak najebao u firmi. Pukne ploca i faca mu je sad kao da se sa samurajem macevao. Nosio je i zastitne naocare,ali mu je i preko njih rascvetana obrva.
 
@Spajki
Zašto ne pogledaš testere za metal, puno su bezbednije, ali se kod debljih materjala testera mora hladiti. Kod mene su finansije u pitanju, ali i ja bih kupio jedan ger ili testeru, na primer Holzman koji bi meni završavao posao košta oko 450 eura
 
Ja se ne bi igrao da stavljam brusilicu fi 230mm na ovakav nacin da radi. Ne kažem da ovo nije dobro ali je po meni jako nebezbedno. Gledao sam u dosta firmi gde se puno seče profila sa gerom fi 355mm (mislim da je taj), radnici svuda stoje sa strane koliko god mogu. Na moje pitanje "zašto", odgovor je bio zbog pucanja ploča, zaglavljivanja, prethodnih nezgoda... Treba biti jako pažljiv sa svakom mašinom.Najgore je kada nam nedto predje u rutinu. Tada se i prave greske i dolazi do nezgoda.

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...

Ne znam kako bi brusilica nakačena na ovakvo nešto bila ne bezbednija od iste bez slične naprave? Naravno opasnost od pucanja kamena i povreda uvek postoji, ali ovakva sprava je ne povećava nego ja smanjuje. Nema promene ugla sečenja ko što se neminovno dešva sa običnom bruslicom. Zaštita je uvek okrenuta ka korisniku . Nema opasnosti da brusilica isklizne iz ruke, Nema opasnosti da ruka sklizne na kamen ...
Spajki stvarno mislim da nisi u pravu sa ovim komentarom. To što se ljudi sklanjaju van ravni kamena nije loša praksa naravno kad je to moguće, a ova mašina omogućava upravo to. Ipak sve to što može da krene po zlu isto tako pa i gore može kad brusilicu držiš u ruci. Reci mi ako nešto propuštam ili grešim. Ovako ne vidm opasnost u prmeni ovakvih naprava (sem standardne koja uvek postoji kod upotreba svih brusilica). Jedino ako neko žuri pa pritiska ko sivonja.
 
Uz dužno poštovanje prema tvom znanju i iskustvu, mislim da nama ovde uopšte nije od značaja dali ti u nešto veruješ ili ne.
Radi se o tome da jedan od šublera koji koristim, i čiju sliku lepo možeš da vidiš, omogućava merenje u koracima po 0.02mm.
Jednostavno, on jeste dizajniran za takvo merenje, naravno, za onog ko zna šta radi. To ne znači da ćeš ti sa njim to uspeti odraditi.
Ja nikakav problem nemam da sa ovim šublerom izmerim dali je osovina za ležaj dvije stote u plusu, na nuli ili u minusu dvije stote.
Srvarno ne bih da ulazim u raspravu. Lepo sam rekao da taj šubler nije dzajniran za merenja te preciznosti. Ako neko uspeva to da uradi... svak čast ali bi ja radije poslao na primer osovnu koja zahteva toleranciju od 0,01 mm kod nekog ko koristi adekvatne alate.
Ja verujem da ti možeš da izmerš da je odredjena osvina manja ili veća od odredjenog otvora za ležaj, ali sa tim šublerom ne možeš tačno reći za koliko. A eto opet (bitno ili ne bitno) verujem da su tolernacije vićine klasičnih mašinskih elemnata s kojima se većina nas susreće u glavnom iznad reda 20 μm tako da osim ako se ne radi o nekoj specijalnoj nameni ne vidim razlog tako preciznog merenja.
Sa druge strane ako se radi o elmentu koji zahteva tolerancije manje od navedenih ja ih sigorno ne bih da na izradu nekome ko će koristiti šubler sa slike pa nek ga je platio i 10 000€.
 
Prvo, jesi li ti uopšte završio mašinsku školu?
Drugo, dali znaš šta znače pojmovi: mera, tolerancija i veličina tolerancije?
Treće, i ako svojim očima možeš da vidiš da je merni pribor sa podeocima 0,02 tvrdiš da nije dizajniran da očita tu meru
I četvrto, imaš pravo na svoje mišljenje, ali ono je samo tvoje..
 
Nekad mi bude zabavno, a nekad i jako cudno kad pocnu da se javljaju neki strucnjaci i ubedjuju ovde po forumu. Price tipa: "reko mi covek" ili izguglana znanja. Nebitno koliko neko ima iskustva oni se hvataju u raspravu uz pomoc gugla i rekla kazala prica. :) Mirosti ne odnosi se ovo na tebe.
 
Dusanboss, ok i da napravis tu poteznu ruku kao sa video klipa, za koje ti je namene potrebna? Hoces napraviti toliku radnu povrsinu da možeš celu tablu lima da stavis na nju (2x1m)? Kada sečeš brusilicom iz ruke ona uvek teži da ide od tebe prema napred, bar ja tako drzim ručku na brusilici osim kada sečem crep, tada okrenem ručku da prašina ide od mene a brusilica tada ide ka meni. Par puta sam sekao metal na takav nacin da su varnice isle od mene a brusilica ka meni-meni jako neprijatna i čudna pozicija za rad,kao da sam prvi put u životu uzeo brusilicu u ruke. U ovom slucaju kao sa klipa ti skoro uvek stojis ispred brusilice koja se (fi 230) vrti na oko 6500-7000 ob/min, taj deo mi se najvise ne svidja. Da se razumemo, neko se boji da radi brusilicom, nije mi problem staviti plocu od 1,2-1,5mm na fi 230mm i seći sa njom. Ovo sve je ipak samo moje mišljenje.

Prva, druga, kuplung treća, ruski ti je menjač sila...
 
Ja planiram da napravim nešto ovako:


Umesto glava bickla , ležajevi u cevi i biće za 230mm brusilicu. Mnogo bolji dizajn jer nisi ograničen prečnikom diska. Takodje malo veći sto koji može da se koristi i kao sto za varenje.
Ovo je po meni jako lose i ne bezbedno. Zato mislim da jedino Ger dolazi u obzir. Mislim pored toga da nije ni precizno. Meni treba da kazem preciznost. Odokativnom metodom iz ruke secem dosta dobro. Al sad je plan da poradimo na preciznosti.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Nekad mi bude zabavno, a nekad i jako cudno kad pocnu da se javljaju neki strucnjaci i ubedjuju ovde po forumu. Price tipa: "reko mi covek" ili izguglana znanja. Nebitno koliko neko ima iskustva oni se hvataju u raspravu uz pomoc gugla i rekla kazala prica. :) Mirosti ne odnosi se ovo na tebe.
Ovo mu dodje Mirosti protiv svih ostalih. Aco posto si vidim masinski tehnicar za kompjutersko konstruisanje imas verovatno osnovno znanje za masine novije generacije. Ima ovde dosta ljudi koji su ucili i radili na univerzalnim strugovima i glodalicama da bi uz obuku vremenom stigli do CNC masina gde su samostalno ubacivali program i radili. Prvobitno steceno znanje im je to omogucilo. Kad bi danas skolovanog cnc operatera vratili na univerzalnu masinu neznam kako bi se snasao jer je malo starih majstora koji bi ga uveli u posao.
 
Nazad
Vrh