Alati i radionice

Prvo radim ja ono što znam, a vi koji zbate možete malo pomoći, kad potrošim moje znanje onda ide majstoru, znam da AVR ne podešava frekvenciju već obrtaji motora, e sad dali je moguće da je krepao rotor nebih rekao kad može da radi brusilica 2000 w.
Zbunio si nas. Pomislili smo da nemaš pojma kad si rekao da si napon podešavao brojem obrtaja.
 
Ajde da nesto razjasnimo , benzinski motor pokrece agregat koji ima jedan pol na rotoru i treba 3000 okreta u minuti za 50Hz na izlazu.
Frekvenciju agregata regulise centirifugalni regulator u benzinskom motoru koji otvara i zatvara karburator,
sistem je namjesten na oko 3000 o/min jer vecinom im je 3600 o/min neki nominalni max
Ako opteretis motor vise neko sto moze dati na radilici njemu pada broj okreta jer NE MOZE vise i normalno da mu pada broj okreta ili se ugasi.

Tu ti nema sta da cackas sa frekvencijom , nikakvi kur** palac AVR ni njegovo stelovanje ti ne pomaze,benzinski motor ne moze a vjerojatno ni rotor agregata koji ima alu zicu umjesto bakarne , jesi zavrsio one prepravke na plugovima?

Nadji neki 7,5kW 3 fazni motor pa ga zavrti sa nekim 15ks benzinskim motorom ili brzohodnim dizel , prepravi 3F motor u asinhroni agregat dodavanjem kondenzatora , ali prvo uplati zivotno osiguranje za svaki slucaj.
Kada je ne ispravan AVR nema napona ili varira


Trebao bi da izmeris u radu da li gubi napon na tim ulaznim zicama, na njih dolazi naizmenicni napon, na dve oko 70 VAC a na druge dve oko 20VAC.

Zatim treba posmatrati izlazni napon prema cetkicama.

U momentu kad se izgubi izlaz treba utvrditi sta nedostaje. Ako fali jednosmerni napon koji ide na cetkice onda je vrisnuo AVR, a ako fali neki od ulaznih napona (u prekidu zica u statoru)onda mora da se rastura generator i najverovatnije da ide na viklovanje.

Eto, od mene toliko, pa se javi kad premeris ovo sto sam ti napisao.
merenje kada agregat izgubi izlazni napon na ulazu AVR-a (dve zute jedan ulaz, plava i braon drugi ulaz, jedan oko 20VAC a drugi oko 70VAC)

-merenje izlaza AVR-a, pobudni napon rotora DC

Princip rada:

Napon od 3.2VAC na ulazu je napon od remanentnog magnetizma rotora
i njega AVR u pocetnom momentu prosledjuje na izlaz.
Kada, pod uticajem tog napona, pocne da protice DC struja kroz rotor
raste njegov magnetizam, a kao posledica raste i napon u pomocnim namotajimastatora
do maximalnog napona na koji je podesen AVR.
Tako je ceo krug zatvoren i generator radi.

Dakle, ne protice struja kroz rotor.

(230:9X3.2=81.77VAC-otprilike napon koji bi trebao biti na zutim zicama kad je sve u redu
230:9X0.4=10.22VAC-otprilike napon potreban za rad plocice AVR-a)

1.- otkacis izlaz AVR-a sa cetkica
2.- zakacis DC napon sa akumulatora za cetkice preko prekidaca
3.- upalis motor
4.- izmeris AC napon na ulazu AVR-a(dve zute i plava i braon)i DC na izlazu(crna i crvena)
5.- izmeris napon na izlazu u uticnici generatora
6.- ukljucis prekidac da dovedes DC napon na cetkice rotora
7.- ponovis tacke 4 i 5
8.- ukljucis potrosac(sijalicu 220VAC 100-150w)
9.- Ponovis tacke 4 i 5


E, onda se opet javis sa rezultatima po tackama 3,4,7 i 9
E ovo je već previše stručno za mene. Prvo da ponovim da agregat trenutno radi na 230 v bez ikakvih prekida, voltaža luta na opterećenje u minus oko 10. 20 v. Frekvencija je sad nepoznata zato što je gas podešavan kako sam sa čime radio, uglavnom od 220 v do 250 v. Na 230v kad radi bez opterećenja imam osjećaj da motor ne prelazi 250 rpm. a osjećaj imam dobar jer sam nekad bio harmonikaš. Moj plan je da nabavim neki mjerač frekvencije hz pa da prvo podesim obrtajima motora 50 hz, tada ću vidjeti koji napon ću dobiti, ako napon bude 300 v(predpostavljam da će biti oko 300v na 50 hz), pitanjeje sledeće. Dali tu nešto nije u redu ili ga treba smanjiti na AVR.
 
2500/60 imas oko 42Hz sto je malo
na motora 3500/60 bi imao 60Hz
Pa sta ti je problem ako je centrifugalni regulator i ta regulacija u redu da malo podignes okretaje ako si siguran da je sada na 2500 o/min , prikljuci zarulju sa zarnom i voltmetar prati napon da ne prelazi 230V, ako ide vise napon stelujes na AVR ako ima potenciometar , neki nemaju.
Ali sve sumnjam da sve radi kako treba samo kad ga preopteretis sistem pada za sto nema pomoci, samo jaci agregat.
 
Ако је бензинац мотор (вјероватни јесте на ту снагу) најбоље да му набациш комбиновати обртомјер/бројач сати да у сваком тренутку можеш пратити, а згодно је и да знаш кад је вријеме за сервис.
 
E ovo je već previše stručno za mene. Prvo da ponovim da agregat trenutno radi na 230 v bez ikakvih prekida, voltaža luta na opterećenje u minus oko 10. 20 v. Frekvencija je sad nepoznata zato što je gas podešavan kako sam sa čime radio, uglavnom od 220 v do 250 v. Na 230v kad radi bez opterećenja imam osjećaj da motor ne prelazi 250 rpm. a osjećaj imam dobar jer sam nekad bio harmonikaš. Moj plan je da nabavim neki mjerač frekvencije hz pa da prvo podesim obrtajima motora 50 hz, tada ću vidjeti koji napon ću dobiti, ako napon bude 300 v(predpostavljam da će biti oko 300v na 50 hz), pitanjeje sledeće. Dali tu nešto nije u redu ili ga treba smanjiti na AVR.
Ništa uzmite sledeće

IMG_20200905_122242-scaled-1.jpg

Regulator napona (AVR) košta 1000 dinara + dostava (8,55€)
FNIRSI-DMT-99-Digital-Multimeter-3.webp

FNIRSI DMT-99 Digitalni instrument​

(Instrument košta 4700 dinara + dostava) 40,77€

Ako će te ozbiljno da se bavite elektronikom ili elektrikom uzmite ovaj Instrument
multimetar-fluke-87v-6149b149e5494.webp

Instrument košta 99.261,60 dinara 848,41€
Tahometar-UNI-T-UT373.jpg

Tahometar UNI-T UT373 – merenje broja obrtaja – bezkontaktni digitalni košta 3500 dinara 29,22€
 
Poslednja izmena:
Caka je u tome što ovaj AVR ne reaguje na štelovanje, a ja na 230 v imam niske obrtaje agregata i motora što smanjuje snagu a time i nizak Hz. E sad šta mu fali da tako radi kad može i tako, ja velim da nevalja, nije ga fabrika tako napravila, a ja volim da radi kako propisi nalažu. AVR imam u ponudi od 30 do 50 km, imate li neku preporuku za AVR.
 
Caka je u tome što ovaj AVR ne reaguje na štelovanje, a ja na 230 v imam niske obrtaje agregata i motora što smanjuje snagu a time i nizak Hz. E sad šta mu fali da tako radi kad može i tako, ja velim da nevalja, nije ga fabrika tako napravila, a ja volim da radi kako propisi nalažu. AVR imam u ponudi od 30 do 50 km, imate li neku preporuku za AVR.
Uglavnom se gleda OEM, S/N (Serijski) broj što piše na samoj pločici pa se takav isti kupi.

U suštini radiće sa bilo kojim regulatorom napona (AVR) samo se gleda da se poveže kako treba i to je to.
 
Poslednja izmena:
Za početak uzeću AVR, a za Hz pitaću drugara električara dali na njegovom multimjeru ima Hz. Pronašao sam na oglasu neki jeftini 4 e frekvencimetar od 0 do 99 hz, neznam koliko je tačan
 
Uglavnom se gleda OM (Serijski) broj što piše na samoj pločici pa se takav isti kupi.

U suštini radiće sa bilo kojim regulatorom napona (AVR) samo se gleda da se poveže kako treba i to je to.
Na mom AVR na pločici ne piše ništa, jedino na kondezatoru nešto piše. E sad kod mene dvije žice su crna i crvena, crna je lijevo a crvena desno na četkicama, kod drugih AVR su druge boje.
 
Za početak uzeću AVR, a za Hz pitaću drugara električara dali na njegovom multimjeru ima Hz. Pronašao sam na oglasu neki jeftini 4 e frekvencimetar od 0 do 99 hz, neznam koliko je tačan
Nemoj bacati pare bez veze. Verovatno je problem što je kineski agregat lošeg kvaliteta. Kupovinom boljeg AVR-a možda dobiješ nešto, a možda ništa. Moguće i da ti je generator loš te ne može da napravi odgovarajuću struju. Pa onda dolazimo i do pogonskog motor koji takođe pitanje kakav je. Ja jesam uvek za DIY varijantu , ali ovde ne vidim računicu. Bolje ti je opcija da kupiš neki kvalitetniji polovan makar i nespravan pa sa njim da se bakćeš.
 
Da probam sa dodatnom pričom. Agregat je kupljen od žene koja radi u Švajcarskoj, neznam ni dali ga je koristila izgledao je kao nov, neki dan sam primijetio da rotor ispod četkica nema kanala a četkice duge kao nove. Kupljen je 2014g za vrijeme poplava, ja sa njim nisam radio više od 40 50 sati ukupno. Napon je bio stabilan na normalno opterećenje sve do palenja krunjača. To se desilo u sekundi, gašenje motora, kad sam ga upalio napon više nije bio isti, zaboravio sam dali u plusu ili u minusu, posle toga sam mu preko gasa podesio napon i tako radio kad je zatrebao. Pitao sam majstora koji radi agregate elektrimotore i ostalu elektriku za moj slučaj, i majstor iz prve kaže da je stradao AVR zbog tog nesretnog krunjača. Ja ću probati da ga dovedem na fabrička podešavanja pa taman i malo štetovo u parama jer mislim da ovaj agregat ima baš malo radnih sati.
 
Da probam sa dodatnom pričom. Agregat je kupljen od žene koja radi u Švajcarskoj, neznam ni dali ga je koristila izgledao je kao nov, neki dan sam primijetio da rotor ispod četkica nema kanala a četkice duge kao nove. Kupljen je 2014g za vrijeme poplava, ja sa njim nisam radio više od 40 50 sati ukupno. Napon je bio stabilan na normalno opterećenje sve do palenja krunjača. To se desilo u sekundi, gašenje motora, kad sam ga upalio napon više nije bio isti, zaboravio sam dali u plusu ili u minusu, posle toga sam mu preko gasa podesio napon i tako radio kad je zatrebao. Pitao sam majstora koji radi agregate elektrimotore i ostalu elektriku za moj slučaj, i majstor iz prve kaže da je stradao AVR zbog tog nesretnog krunjača. Ja ću probati da ga dovedem na fabrička podešavanja pa taman i malo štetovo u parama jer mislim da ovaj agregat ima baš malo radnih sati.
Ovo si trebao da kažeš u prvom postu kao i marku i model agregata. Od početka nam daješ nedovoljno informacija i očekuješ pomoć.
Kao da si došao kod doktora i rekao "Doktore boli me" i čekaš da ti prepiše terapiju. :)
 
MIslim da sam u startu objasnio problem, ali nekad to ide teže pisanjem, ali posle praznika slede kupovine pa će te biti obaviješteni o rezultatima, stećan vam doček nove godine.
 
MIslim da sam u startu objasnio problem, ali nekad to ide teže pisanjem, ali posle praznika slede kupovine pa će te biti obaviješteni o rezultatima, stećan vam doček nove godine.
Problem sa tim agregatima jer imam i sam takav tip, kojima je udarena zabrana prodavanja u zapadnoj europi 2010-2015 a koji su dosli na balkan je da su kupljeni jako jeftino jer su ih se morali trgovci rijesiti a zabranjena im je prodaja vani zbog nekih sigurnosnih nedostataka.

Recimo ovaj ja sto sam uzeo je navodno 6,5HP , kako je kineska kopija honde stvarna snaga se moze prepoloviti , u ono vrijeme kineski motori bili losiji.
u Njemackoj nasli su da im je nedostatak sto ima ugradjene prejake osigurace za taj agregat koji mogu da izazovu pregaranje statora, kako ima rezervoar od 11 litara benzina iznad motora i kod sipanja goriva dok je motor u radu ili i kad se ugasi ali dok je vruc moze doci kod prosipanja goriva i curenja po grani auspuha i do zapaljenja benzina i pozara a i pretpostavljam onaj prvi problem su ocijenili da moze doci do zapaljenja benzina zbog pregaranja statora.

Kupljen jeftino i donesen ovdje i prodan jeftino i opet nesto zaradio na njemu ovaj sto doneo iz zapadne europe.

Kvalitet los poslije 2-3 godine a od toga radio 3 sata otpadne ventil za benzin ,pravljen od neke legure olova i aluminijuma koja se raspala protokom vremena.

Moze da pokrece monofazni motor 0,55kW opterecen , brusilicu 700W , to je probano i radilo , 3F motor prazan 1,1kW ne moze ni zvijezdu ni trokut da pokrene ne opterecen , benzinski motor hoce dusu da ispusti a 3F motor okrece sporo i slabo da mozete rukom da zaustavite, agregat ima pravi 3F generator.

A kad uzmete tezinu samo severovog asinhronog generatora bez icega(bez dizel motora) snage 5kVA ovaj sve sa gorivom kompletan agregat je moguce i koju kilu laksi , pa tako nema besplatnog rucka.

Kome treba povremeno agregat najbolji izbor je traktorski asinhroni generator na kardan , stvarne snage 11-15kW i 3000o/min prodaju, nije jeftino ali to radi.
Moze se to i napraviti od klasicnog 3F motora ili kupiti a redukciju i mehaniku sam zavrsiti , tko drzi stoku itd. ako dodje do nestanka struje, mora samo da moze startati traktor i prikopcati generator preko kardana.

Na videu testira 20kW takav generator na kardan, sinhroni , instalaciju na kuci ima da se lako prebacuje,solarni paneli,mreza , vanjski generator, prvo sa malim traktorom koji nema snage onda sa vecim koji pogoni citav sistem bez problema , mjeri potrosnju 50A po fazama , napon je vjerojatno 110V.

Ili ovakav ,samo ovaj pacenik ga prisarafio na dasku , hoce da pogine
 
Poslednja izmena:
Mozda je to tako ali meni nije bitno, meni agregat može da zatreba u godini mozda jednom a mozda ni jednom. Trebao mi 2014 u poplavi radi zamrzivača, trebao mi je dva tri puta u njivi da presiječem koju cijev na plasteniku, i ove godine sam prebacivao velike plastenike i tu mi je trebao ukupno 2 sata rada. Struja mi je prilično stabilna rijetko se desi nestanak i ako se desi to je kratko. Dok je bio ispravan AVR mogao je pokrenuti brusilicu 2000 w iz cuga, samo se motor strese i brusilica radi. U novembru sam probao sa čekić bušilicom 1250 w i svrdlo za zemlju fi 50mm i dubina 55 cm izbušiti desetak rupa i radilo je, istina osjetilo se opterećenje na motoru. Neznam samo dali bi smio sa njim raditi kotao na pelet kad nestane struje.
 
MIslim da sam u startu objasnio problem, ali nekad to ide teže pisanjem, ali posle praznika slede kupovine pa će te biti obaviješteni o rezultatima, stećan vam doček nove godine.
Srećna i tebe NG Miladine i želim ti sreću sa tim agregatom.

Što se tiče objašnjenja svog problema smatram da su informacije koje si davao bile nedovoljne, nepotpune i često zbunjujuće. Što kaže Srđan teško je raditi popravke ovako daljinski preko poruka ipak nije nemoguće da ti neko pomogne na ovaj način. Samo trebaš dati što više informacija i to napisati što preciznije.

Evo npr. tvoja prva poruka:
Vidim živa tema a ja imam pitanje. Razumije li se neko oko AVR regulatora napona na monofaznom agregatu.
Potpuno nepotrebno. Ne znam šta da ti neko odgovori na ovo? Razumem se ili ne razumem se? Možda bi pitanje bilo na mestu u običnoj komunikaciji ,ali ne i na forumu.

Evo ja sam tek iz tvoje zadnje poruke skapirao da je tebi agregat radio bez problema do tog uključivanja krunjača. Što je jako bitna informacija.
Sad vidim da ti u stvari jesi to napisao već u drugoj poruci, ali je bilo nekako nejasno. (barem meni na prvu loptu).

Ako je agregat ranije radio kako treba vrlo moguće da je AVR. Asinhroni motori prilikom starta povuku višestruko jače struje od nazivne što može dovesti do kvara elektronike pogotovo na agregatima lošijeg kvaliteta.

Sve najbolje pozdrav!
 
Nazad
Vrh