Alati i radionice

@Arkadije elektroda je e6013, rutilna. Uzeo sam 2,5 mm i 4 mm. Dešava se i da pršti, počne brzo da topi elektrodu da ne stignem da je približim varu. Kad budem imao malo više vremena probaću sa raznim komadima gvožđa.

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Ja sam se ucio na Jasenica JadranS,6013,najlakse se sa njom vari.Sad kad sam uzeo za probu isto od njih ove 2000s,6013,bas mi se ne svidja nesto.
 
Kupio sam Hugong extreme 160 16200 dinara.
Vario sam neke sitnice po dvorištu, kapije, ograde... Uspeo sam ja to da zavarim da drži, ali ne znam da varim. Prvo sam držao elektrodu na - polu i tako mi je topilo metal, šraf m12, nasvirao ja na 150 A... Onda sam prebacio elektrodu na plus pol i vario neke cevi. Uglavnom je problem da ne mogu da odredim odgovarajuću struju, ili mi se elektroda lepi i zagaravi metal ili istopi metal ako je prejaka struja.
Elektroda ti lepi jer sporo dižeš,a još ti je i velika amperaža.Lakše ti je u početku da je "pališ" kao šibicu,nego da kuckaš.
 
Zar taj hobi Hugong nema antistick funkciju? Čak i mnogo manje izvikani 'brendovi' imaju ti opciju protiv lepljenja.
Elektroda treba da počne luk i sa jednostavnim navaljivanjem(bez odmicanja). Kada variš deblje materijale, navaljuj u materijal a ne odmiči.
Za estetski var takozvanu pletenicu kod koje se šljaka sama odvaja, najbolje je vrhom elektrode praviti neprekidne krugove.
Za običnu rutilnu elektrodu 2,5 nema potrebe više od 50A.

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka
 
Antistick funkcija nije protiv lepljenja elektrode, to je funkcija da kada se zalepi elektroda aparat obori struju na nekih 20ak A i tako omoguci da se elektroda ne usija, hot start je funkcija koja pomaze da se lakše upali elektroda. A u toku odrzavanja luka Arc force funkcija pomaze da se ne zalepi elektroda ako neiskusni zavarivač skrati luk aparat dize struju sam nekih 10%i pomogne da se produži luk i ne zalepi elektrodu. Hugong 160 mislim da ima samo antistic i hot start
 
Poslednja izmena:
Da, ima antistik funkciju u smislu da prekine struju, ali kada je elektroda već zalepljena za metal. Razlog iz kog sam povećavao struju je što na nižim strujama teško pali elektrodu. Što se tiče šljake, nije je bilo puno, ili sam je zarobio u varu ili se nije ni pravila u većoj meri.

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Samo da vezbas na necemu,po meni je lakse vezbati na debelom materijalu gde nemas bojazni o probijanju i sa koriscenjem vece amperaze,teze ce lepiti elektrodu,pa postepeno prelazi na tanje i manje amperaze.Neko ko zna da vari bi ti mogao pomoci puno da je tu pored tebe i gleda te dok probas variti,odma u startu bi ti mogao pokazati sta bi mogao popraviti.Ako ti ruka nije mirna,osloni elektrodu na kaziprst druge ruke dok je malo ne skratis,ja tako nekad radim,ili drzim klesta elektrode obema rukama.Kad je ruka nemirna,nema tu dobrog vara.
 
Arkadije, odlican predlog.
Za cas bi to covek savladao kraj nekog iskusnog ako iole ima smisla za to.

Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
 
Samo vežba i ništa drugo :D

Evo proba pred navarivanje kašike sa dur 600 i Kzburom

Ima jedno 10-ak ovakvih pločica :D

https://ibb.co/JcY3tMf

Probaš jednu amperažu pa vidiš šta se dešava,pa onda namerno zadržiš pa opet vidiš šta se dešava i nakon 10 pločica uzmeš i navariš kašiku :D
 
Je l' ima negde kod nas da se kupe filterske vrećice koje bi mogle da se navuku na filter radioničkog usisivača (ili usisivača za pepeo), po nekoj povoljnijoj ceni. U cilju zaštite i dužeg trajanja samog filtera...
 
Zdravo. Da li neko ima ovakav agregat?
U pitanju je Sever 5.5kw sa Lombardini motorom od 14ks. Imam problem da agregat ne može da pokrene ili jako tesko asinhrone motore. Brusilicu od 2,2kw pokreće bez problema, dok monofazni i trofazni motor iste snage na jedvite jade. Trofazni od 2.2kw pokrene samo kada je vezan u zvezdi i kada ga zavrti obori napon na generatoru sa 380V na 200V.
Svi kondenzatori novi povezani u zvezdu. Nigde ništa nije u prekidu, otpor na namotajima identičan, u praznom hodu bez opterećenja napon između svih faza, nule i uzemljenja je dobar. Bukvalno sve ispravno, a kada treba da pokrene neki motor on samo izgubi napon. Da dodam da pri opterećenju dizel motor ne smanjuje obrtaje.
66d9b1dbf269f7f1cda0307b1ec87545.jpg


Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
 
Elektromotor u trouglu povlaci 3x vecu struju od nominalne u momentu "polaska".Tako da je racunica vrlo prosta fali ti bar 1.1kw. A upitno jw da li bi i to bilo dosta, jer ako se secam dobro on bi trebao biti 5.5 kvA a ne 5.5kw. Inace odlicni agregati. Prijatelj ima vec dugo godina.
 
Na tom agregatu monozazna struja ide na 3 izlaza, svaki izlaz 1,8kw ako se dobro secam.
Nisam neki strucnjak oko struje ali znam da 2,2kw kod brusilice i kod klasicnog elektromotora nema veze s' vezom....
Tako da bih ja rekao da je on sasvim ispravan.
Jedino ne znam zasto pada napon sa 380V na 200V.
Mi imamo sa ovakvim motorom ali Koncar generator i elektrika, monofazni.



Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
 
Moram da stavim prigusnicu na hidraulicno crevo za markire, mnogo brzo reaguju , koji promer bi bilo dobro staviti, sada je 6mm rupa?
 
Mirosti ti je odgovorio. Najbolja varijanta je prigušnica pa podešavaj. Davno beše kada sam to radio bez prigušnice,mislim da sam bušio sa 1,25 - 1,5 mm.
 
Da li je kupavao neko komresore u lidl? Kakv je onaj uspravni? Ne vidim od plastike kakvu glavu ima.
Вид'о ја негде на Нету - глава нека "сиграчка" што ради "на суво", а капацитет такав да је практично добар само за дување гума.
Za cas bi to covek savladao kraj nekog iskusnog ako iole ima smisla za to.
Имаш лепе филмове за обуку на "Јутјубу":



Мени су много помогли да "похватам конце" и почнем нешто да заварујем.
 
Nazad
Vrh