Ulja i maziva!

Never mind.
Inače ulje sam nasuo u traktor i danas sam baš obratio pažnju šta kaže manometar.Bolji pritisak hladan-vruć motor od prethodnog Valvoline Premium Blue 15w-40 ulja.
 
Poslednja izmena:
Sipaj gušče motorno ulje jer hoće da se desi to da usled štruckanja i vožnje po ne ravnom terenu ulje podigne i motor ga uvuče u sebe preko usisne grane.
 
Never mind.
Inače ulje sam nasuo u traktor i danas sam baš obratio pažnju šta kaže manometar.Bolji pritisak hladan-vruć motor od prethodnog Valvoline Premium Blue 15w-40 ulja.

Što je svakako dobro (posledica je isključivo viskoznosti ulja) ALI NIJE dokaz da je bolje (šta više, izvesno je 105% da nije).
Treba biti oprezan sa očitavanjem pritiska i "kvalitetom" ulja. Možete sipati SAE 40 pa će biti još veće vrednosti pritiska a motor će (kao hladan) i pored DOBRE vrednosti pritiska biti loše zaštićen od habanja (ovde nije slučaj jer se radi o nijansama).

Dakle Pemco (Mannol) je o.k. brend ALI konkretno ulje "iDrive105" NIJE ulje za teretni program!!
Svakako nije SHPD.
Naravno, zbog ispunjenja API CD može se koristiti u starijim mašinama (obratiti pažnju da je SG/CD a ne obratno; čime je idealno ulje za npr. DMB motore u jugu i zastavinim vozilima uz zamenu na 5000km).
Zbog (veoma) niskog ("modernog") TBN-a od 4,9 ne preporučujem da se ovo ulje koristi više od 100, maksimalno 125rh.
Pravo ulje (pa i za starije mašine, naročito malo novije) je (npr.) Pemco idrive 114.
Uz ispunjenje:
API CG-4/CF-4/CF/SL
ACEA E3/B3/A3
MB 228.3/229.1
MAN 3275
VOLVO VDS
MTU 2.0
RENAULT RD/RGD
ima TBN od 8,5 (idealno), čime omogućava zamenu na 200 do 250rh.
Jeste, skuplje je, ali po radnom satu verovatno (i) nije.
Naravno, treba dati više para odjednom ... to stoji.
 
Što je svakako dobro (posledica je isključivo viskoznosti ulja) ALI NIJE dokaz da je bolje (šta više, izvesno je 105% da nije).
Treba biti oprezan sa očitavanjem pritiska i "kvalitetom" ulja. Možete sipati SAE 40 pa će biti još veće vrednosti pritiska a motor će (kao hladan) i pored DOBRE vrednosti pritiska biti loše zaštićen od habanja (ovde nije slučaj jer se radi o nijansama).

Dakle Pemco (Mannol) je o.k. brend ALI konkretno ulje "iDrive105" NIJE ulje za teretni program!!
Svakako nije SHPD.
Naravno, zbog ispunjenja API CD može se koristiti u starijim mašinama (obratiti pažnju da je SG/CD a ne obratno; čime je idealno ulje za npr. DMB motore u jugu i zastavinim vozilima uz zamenu na 5000km).
Zbog (veoma) niskog ("modernog") TBN-a od 4,9 ne preporučujem da se ovo ulje koristi više od 100, maksimalno 125rh.
Pravo ulje (pa i za starije mašine, naročito malo novije) je (npr.) Pemco idrive 114.
Uz ispunjenje:
API CG-4/CF-4/CF/SL
ACEA E3/B3/A3
MB 228.3/229.1
MAN 3275
VOLVO VDS
MTU 2.0
RENAULT RD/RGD
ima TBN od 8,5 (idealno), čime omogućava zamenu na 200 do 250rh.
Jeste, skuplje je, ali po radnom satu verovatno (i) nije.
Naravno, treba dati više para odjednom ... to stoji.
http://www.mobil.com/Italy-English/Lubes/PDS/EUXXENCVLMOMobil_Delvac_Super_1400E_15W-40.aspx
Ovo ulje mi koristimo u svim masinama. Ispunjava skoro sve od navedenih kriterijuma. U kamionima mi je promoter rekao da se menja na 20-25K km. Na Vasu preporuku smo ga i kupili, a na bacvu (208L) kosta 2,5e po litru, sto po meni nije previse.
Nego moze li ono da ide u putnicke Dizel motore, takodje starije generacije iz 80ih godina?
 
Promoter Vam je dao dobar savet. Iako se (kao MB 228.3 ulje) može menjati i na 30 do 45k km, u starijim mašinama bi trebalo menjati na manje km, osim toga, onih 45000km je za duge relacije bez mnogo krathih vožnji. Na kraju krajeva, idealno je manjati na 500 rh pa je to verovatno nekih 15-30k km zavisno od uslova korišćenja. Lično bih savetovao da ne bude više od 20.000km.

"Nego moze li ono da ide u putnicke Dizel motore, takodje starije generacije iz 80ih godina?"

Da. Za praktično sve motore iz 80-tih i prve polovine 90-tih (ukoliko odgovara viskozna gradacija, uglavnom da, ali je tek do -15°C eventualno -18, o čemu treba voditi računa; ako se već koristi 15W-40, može se em uštedeti em (verovatno) i dobiti na kvalitetu). Ne koristiti u modernim konstrukcijama, common rail i slično.
 
Promoter Vam je dao dobar savet. Iako se (kao MB 228.3 ulje) može menjati i na 30 do 45k km, u starijim mašinama bi trebalo menjati na manje km, osim toga, onih 45000km je za duge relacije bez mnogo krathih vožnji. Na kraju krajeva, idealno je manjati na 500 rh pa je to verovatno nekih 15-30k km zavisno od uslova korišćenja. Lično bih savetovao da ne bude više od 20.000km.

"Nego moze li ono da ide u putnicke Dizel motore, takodje starije generacije iz 80ih godina?"

Da. Za praktično sve motore iz 80-tih i prve polovine 90-tih (ukoliko odgovara viskozna gradacija, uglavnom da, ali je tek do -15°C eventualno -18, o čemu treba voditi računa; ako se već koristi 15W-40, može se em uštedeti em (verovatno) i dobiti na kvalitetu). Ne koristiti u modernim konstrukcijama, common rail i slično.
Trenutno smo daleko od savremenih konstrukcija a o Common Railu da i na pricamo:haha:.
 
Pozdrav svim članovima,pošto je tema ulja,imao bih par stvari o tome,pre nekih dvadesetak dana,rešio da zamenim ulje u motoru,u traktoru masey ferguson 130wy,kupio fradov filter,i uzeo sae 30,fam.kanta 10l,zatvorena original,sa onom al.folijom itd. Zamenio ulje,na 432rc ,traktor ima 440rc,,sada,inace ulje menjam obavezno na svakih 100h.znači pre 8h.pre par dana ulje je počelo da izlazi pod pritiskom na lider lauf dali je neko imao sličan problem?majstor dolazio i otklonio kvar,a to je:ulje koje sam sipao je povećalo

zapreminu,pretvorilo se u sae 130,znam da nepostoji,ali toliko je gusto pretvorilo se kao zaštita za kola,ko bitumen ::::::sta se desilo,pumpa gura ulje,ali je ono toliko gusto da nemozetom brzinom da se vrati u korito motora,a pumpa gura,i nema gde nego na lider lauf.majstor ispustio ulje

,sipao 4l nafte,i 2 l ulja u motor da sve to ispere,upalio poradio 5 min. I ispustio,sipao novo ulje i drugi filter i nema problema.....svi su mi rekli da je pomešao ulje i vodu,zato sto je ulje bilo na meracu mnogo mnogo više od maksimuma .........zato prijatelji možda sam odužio,ali evo dokaza koliko su ulja navodni originali dobri ovo ulje pri temperaturi oko 70 80 stepeni se zgrusava i pravi u smolu,zato pazite sta sipate u motor.......pozdrav svima,mozda ovo nekom zatreba da nerasklapa traktor i ravnja glavu džabe......pozdrav
 
Poslednja izmena:
Koje ulje bi trebalo sipati u rucnhidraulicnu dizalicu? Znam da bi trebalo neko retko, al koje :sta:
 
Može i "ređe" (manje viskoznosti). Po pravilu tu ide motorno SAE 10W ili hidraulično ISO VG 32 (može i 46-ica). Neki proizvođači koriste i ATF (što je slična viskoznost prethodnima, manje-više) što je verovatno i najbolje ali i najskuplje rešenje (doduše ide malo a i ako je ostalo od nečeg drugog treba iskoristiti).
Hidraulična su svakako jeftinija mada ih je teže naći u pakovanjima od po litar.
 
Ja sam koristio Castrol-ov neki, mada to je za lance za motore, i trebalo bi da se zagreje lanac prilikom voznje, pa onda naneti, dodje kao neki gel. I ne moze da se spere vodom.
A sad koristim neki Wurth, i bolji je, jer mu ne treba temperatura da bi ga naneo, isto ne može vodom ni puromatom da se opere, i ne lepi se prašina ni na jednom. Koristio sam ih na sejalici, posto se na ulje zalepi prašina.
 
Evo sad sam uslikao oba.
Ovaj Wurth kad naspricas je sive boje, a Castrol je beo gel.
0e808339b63395dd3fb2fe7c604daa2c.jpg
 
Pitanje za člana Stalker.
Znam da je offtopic.
Kakva je razlika između evro premium bmb 95 benzina, evro bmb 98 i g-drive 100 benzina osim oktanskog broja? Da li se zaista oseća razlika u potrošnji i performansama vozila ako se umesto običnog bmb 95 sipa evro bmb 98 ili g-drive 100?
 
Onako kako je napisano na sajtu NIS-a i Gazprom-a, trebalo bi da je kako sledi:
1) BMB 95 je benzin koji ispunjava (sve) norme EN 228 (Euro 5/6, odnosno EN 228:2009). Bez dodatnih aditiva. Standardni 95-oktanski benzin.
2) BMB 98 je isto samo je oktanski broj veći. Standardni (Euro 5/6) 98-oktanski benzin.
3) G-Drive 100 ima 100 oktana (RON = 100) i dodatne aditive. Aditivi su: antikorozioni, modifikatori trenja, deemulzifikatori ... (to je, otpriliki, to).
Da li ćete primetiti razliku u vožnji? Jako teško. Pre kod nekog slabašnijeg motora koji može da iskoristi kvalitetnije gorivo (više oktana).
U principu, od BMB 98 možete imati koristi ako je kompresija veća od 10:1 (ili tu negde); i/ili ukoliko proizvođač to pominje u uputstvu (95 min. optimalno 98; tu su i neki motori sa manje od 10:1).
Ako ne, npr. min. je 92 ili 91 a optimlno 95, onda ćete samo (uzalud) bacati novac.
G-Drive 100 je posebna priča. On ima 100 oktana što je u principu isti zahtev kao prethodno, a dodatni aditivi (kao kod npr. Ecto benzina Lukoil-a, i slično OMV i Eko, kao i MOL) su nešto što bi trebalo da pokaže prednost u dužem razdoblju (nekoliko godina). U principu sam za te aditive (stvarno ima koristi od njih) ALI je činjenica da su ovakva goriva retko kad isplativa. Više je za entuzijaste i one sa novim i/ili skupim automobilima, naročito ako se manje voze (čuvaju u garaži uz povremenu vožnju), gde razlika u ceni nije od značaja.
Dakle, 95-oktanski aditiviran benzin može dati 1-2% manju potrošnju goriva ali to je maks. (tačnije od 0-2% u proseku ne više od 1%). Razlika u ceni je veća. Samo zbog toga se ne isplati. Ostali dobici su neprimetni (mogu se iskazati na dugačak rok) pa možda i pokrivaju razliku (npr. Ecto je tek 3 din. skuplji, taman toliko i vredi, otprilike, te je prilično isplativ). Više oktana, samo ako Vam zaista treba (strogo gledano, ne, jer svaki automobil u Evropi će dobro ići na 95-icu). Ako koristite vozilo za Navak (pistu) ili planirate put u Nemačku (gde na autobanu možete raspaliti "koliko može da ide") možda i neke razlike bude (dakle na štoperici), inače na osećaj (a da ne znate šta je unutra) - teško. Pre će razlike biti kod starih motora (karburatorskih) jer što je noviji sistem ubrizgavanja goriva, sve će manja razlika biti (osim gde jeste bitno, GDI motori i slično).
Dakle, najbolje ćete u finansijkom smislu proći sa standardnim benzinom.
98-ica ako motor to "traži" (može se samo na oktanskom broju uštedeti 2% uz veću snagu motora, obično se navodi u uputstvu vozila).
100-ka, samo ako "ne žalite" nikakav novac za svog ljubimca (nov automobil koji "traži" 98-icu, ili malo stariji ali o kome se vodi računa kao o pudlici).

P.S.
Sa G-drive 100 benzinom možete uštedeti i do 5% goriva (kod pojedinih motora) ali ne uvek (ne pri svim režimima rada). Ostaje da se ni u takvim (izuzetnim) slučajevima ne isplati (ostaje korist od dodatnog "podmazivanja" motora i sprečavanja korozije, te čistijih dizni i slično) što bi moglo da vredi još par din. po litru. Sve u svemu ekonomski nije isplativo, ali vredi ponekad probati. Ovakva goriva se mogu mešati sa običnim ali onda slaba vajda od njih. Najbolje da sipate kad je gorivo u rezervoaru na min. (i to najbolje pun rezervoar ili nekoliko puta zaredom sipati manje količine). "Častiti" starog dobrog slugu ... ako već nema problema sa kvarovima i sličnim ... nije preskupo za probu, ne očekujte ništa posebno (i pazite na placebo efekat, u ovom slučaju izuzetno JAK; idealno da ne znate šta je u rezervoaru).
 
Pošto putujem na posao kolima svakodnevno skoro. Uvek mi na 1,4 fali snage za preticanje i za ono naglo povlačenje kad mu zabodem pedalu gasa do kraja jednostavno osećam da to nije taj auto kao pre par godina kada je bukvalno na nagli stisak gasa odizao prednji kraj auta. Sad preko polovine papučice gasa počne da se guši i treba mu vremena dok počne da reaguje na gas. Do sada sam sipao na prazan rezervoar do kraja pun bmb 95 na NIS pumpama i nisam nešto zadovoljan pa bih da ovaj put probam nešto drugačije. Lomim se oko 98 i 100 oktana. Pare nisu problem.
Ponekad rano ujutro ima problem jer se gasi sam od sebe posle prvog paljenja. Nekad se guši i koječega. Imao sam problema kada sipam na nekim pumpama da mi se usred vožnje ugasi i upali na otvorenom putu. Verovatno voda ili neko đubre. Zato samo NIS praktikujem. U zadnje vreme sam ga namerno gurao u veće obrtaje kako bih ga izvukao iz lenjosti.
Motor je pežoov 1,4 (1360 kubika)
Najverovatnije ću probati taj gazprom g-drive 100. Čisto da ga malo pročisti.
 
Nazad
Vrh