Podizanje višegodišnjih zasada

Samo zatanjiraj, pobrnaj i uvaljaj da ti parcela bude što pogodnija za košenje. Čime ćeš kopati rupe?
 
Pobrnjavanje i uvaljavanje nastaje tanjiranjem? :) Moram prvo da popravim tanjiraču, uvideo sam da je kriva pa čekam 2 nedelje kovača da bude slobodan, usput ću zameniti i ležajeve... Kad to da odradim, sad na jesen zimu ili može da sačeka proleće? Zašto mi ujak predlaže da sadim u orano?
Rupe ću možda kopati traktorskom bušilicom, ali ako mi budu tražili puno para, odlučiću se za ašov pa valjda mogu da stignem za nekoliko dana...tako malo razmišljam jer sam i u besparici, zašto dati 200 eur npr ako je to 7 dana ručnog rada :) to je 30 eur dnevnica :D
Kad se kopaju rupe, sad da odstoje ili pre sađenja?
Koliko duboko treba sadnica da uđe u zemlju?
 
U orano vjerovatno misli da zasadiš u brazdu da ne kopaš rupe ručno. A onda ih zakopaš ručno :) Ako ćeš saditi sad u jesen odmah to uradi. Po mom mišljenju je jesenja sadnja zakon! Iz mnogo razloga i prednosti. Zavisno od broja sadnica opredjeli se da li je ispalativo kopati ručno i plaćati radnike ili da neko dođe i iskopa ti za 2-3 sata. Sad je najbolje vrijeme za kopanje rupa, đubrenje i pripremu za sadnju i da rupe malo "odmore" uz 2-3 dobre kiše do konačne sadnje krajem oktobra. Sadnicu po nekom pravilu najbolje je saditi do dubine u kojoj je bila u rastilu, tačnije, kalem mjesto se ne smije zatrpati. Ako je preduboko posadiš, odgađaš rodnost i povećavaš alterativnu rodnost. Ako je previše plitko posadiš, opasnost je da se osuši na vrućinama sledeće godine. Opet, na kraju, bolje i malo pliće nego preduboko, bar ja tako mislim.

Zaboravi još nešto reći, da, uz tanjiranje i brnanje nađi negdje traktorski valjak ko valja kukuruz pa fino povaljaj između redova nakon sadnje i poravnavanja preostale zemlje od zagrtanja sadnica. Pod pretpostavkom da ćeš u buduće kositi međuredni pojas, tvoja kosilica će ti biti zahvalna :)
 
Sadiću sledeće godine, sada nemam para toliko...jedna njiva je skoro 45 ari a druga 30, ima tu za dosta sadnica mesta :)

Od mehanizacije imam samo traktor, dvobrazdni plug i X tanjiraču nošenu...tako da problematika raste, ostaviću sve za razmišljanje za sledeću godinu da sada ne gušim temu džaba :) reci mi samo šta mu dođe brnanje? Brazde se ni ne poznaju pa ne znam kako bih sadio u brazde :)
 
Ovo je brnača za brnanje (uravnavanje) :)

bijrli.jpg
 
To mu dođe kao drljača :) imam i ja neku, ali ju je vukao konj, ne verujem da to može na traktor da se prikači a i mora neko na njoj da stoji :D videću po komšiluku ako neko ima...prvo da potanjiram pa onda? jel može da sačeka proleće? nemam ni kosu pravo da ti kažem, samo onaj trimer...pa ću možda kositi ručno starom dobrom kosom :D
 
Kaže mi ujak da sad ne radim ništa, da ostavim da mraz vetar i padavine razbiju zemlju, pa u proleće tek da tanjiram i kopam rupe, koja je razlika u stvari tj poenta?
 
Planiram da posadim dve njive, 40 (ravna, dobra zemlja) i 30 (na padini, "prljava" zemlja) ari, verovatno ću na jednu (40 ari) trešnju Burlat a na drugu kajsiju Kečkemeljska ruža, još se razmišljam šta i koliko...

Elem, ova od 30 je zapuštena dve godine, tu je zemlja ona "prljava", bela kao pepeo, trava je bila preko visine traktora, to sam istanjirao kako tako, druga je rađena, skoro izvađen krompir. Planiram da sutra preksutra poorem sa jednobrazdnim pljugom duboko.

1. da li da orem "na stranu" ovu ravnu njivu jednu pa da u sredini ostane mini kanal?
2. drugu bih "na sklad" tako što bih krenuo od sredine jer po sredini ima preterano veliki kanal
3. da li bi bilo dobro da ovu sa lošijom, prljavom zemljom nađubrim stajnjakom?
4. nemam para sad za sadnice, pa da li da sadim u proleće ili ipak da preskočim celu godinu i posadim sledeću jesen?
5. imam traktor IMT539, kojom brzinom da orem, jel treba sporohodno, pa dok ide trećom drugom ide, kad naiđem na uzbrdo u prvu? jedna njiva je skoro ravna, druga je na padini i ima na pola ekstremno jak pad pa će tu svakako morati prva spora.
6. da li mogu ovu od 40 da uradim tako da trešnje sadim na 6 metara a na pola puta kajsije koje ću za 10 godina izvaditi, tako ću i od nje ubirati neki dinar od 4-5 do 10e godine, a ne da čekam trešnje samo 12 godina?
7. da požurim pre kiše da bi zemlja bila sitnija i finija ili posle kiše, bojim se posle će grude da se prave?

Mislim da ti ta ideja u kombinaciji kajsija -tresnja nije baš dobra . Tresnja će početi da ti radja i u 4 godini.
 
@vladimirGM
sadnju ću najverovatnije pomeriti za sledeću jesen iz više razloga, nemam sada novca za toliko sadnica a i nosim se mišlju da sada kupim magrivu pa da sam sa rođakom kalemarom iskalemim za jesen, proleće se spominje kao opcija ali znam da je u jesen bolje pa ću verovatno onda tako uraditi, na proleće napraviti kaleme pa u jesen saditi..

@sale
ja sam mislio da sadim burlat trešnju i možda pomalo erc i slično, u dvorištu imam 30 komada burlat stare 3-4 godine i one su daleko od rađanja, 8 komada su mi stare 5-6 godina i one su tek stasale, formirana je krošnja, ne očekujem pre 10e godine ozbiljniji rod no dimenzije..evo video kako izgledaju te starije


A evo kako izgledaju te mlađe, podkrale se i 3 višnje, vidi se po uspravnom listu :D

 

---------- Poruka napisana u 18:59 ---------- Prethodna poruka je at 18:56 ----------

Problem je u jednom coveku koji je bacio sumnju na neke bakterije u glistenjaku .Pricao sam sa mnogo ljudi oko toga i nabavio knjige o gajenju glista i svi se slazu su gliste veoma prosta bica koja nemogu da obole od bakterija i da je glistenjak najbolji za podsticaj rasta vockama .Problem u mojoj odluci da li da ga koristim prilikom sadnje ili ne jeste sto je covek profesor poljoprivrednog fakulteta.

Profesor Poljoprivrednog Fakulteta ??!!!!! auuuu. tesko nama (bez uvrede), ovaj put bez komentara.
Sale. Pisao sam Ti.
pozdrav

---------- Poruka napisana 19-11-11 u 09:46 ---------- Prethodna poruka je 18-11-11 at 18:59 ----------

Definitivno sam odustao od te ideje ,na koren samo zemlja a odozgo pregoreli stajnjak .Dobio sa i dobru preporuku za hidrogel ,navodno u praskastom obliku a kad dobije vlagu postaje pena koja se lepi za koren i cuva mu vlagu .Mozda nije lose ali tek sam poceo da trazim podatke o tome .Videcemo,do jeseni ima jos dosta

Hydrogel, ODLICNA stvar ! Tacno, dobije se zele. Koren biljke se umoci........

---------- Poruka napisana u 10:11 ---------- Prethodna poruka je at 09:46 ----------

Проверен рецепт, ја то овако радим:

1. ископати већу рупу, то је битно ако земљиште није риголовано или дубоко орано (дакле ако садите на окућници или сл.) да би земља око корена била растресита. Део земље вратите на дно јаме.
2. битно је добро припремити воћку за садњу тј. прекратити корење и исећи оштећене делове корена.
3. у неку кофу направити смесу свеже кравље балеге, земље и воде (може се додати и неки фунгицид). Треба да је полу течне конзистенције (као јогурт). Корен умочити у смесу и садити.

Непријем воћака је у највећој мери последица губитка воде зато треба обратити пажњу код куповине у каквом је стању корен (да ли је сув и оштећен). Пре садње можемо потопити корен у воду на неколико сати да би усвојио што више воде. При садњи на корен стављати ситнију земљу да би се обезбедио што бољи контакт корена и земљишта. Наравно воћку залити при садњи (не штедети воду).
Смеса свеже кравље балеге, земље и воде обезбеђује бољи контакт корена и земље, чува влагу око корена и ензими из кравље балеге поспешују гранање корена.
Уколико имате у јаму ставите и згорели стајњак само пазите да недође директно на жиле.

....nisam neki znalac u ovoj oblasti, nikakav sto cak, ali sam procitao i smatram tekst korisnim, samo cu sustinu ZASTO se koren potapa sto je drugar rekao,

"Ovaj postupak ima opravdanje iz vise razloga:balega ne sadrzi patogene bakterije i gljivice koje bi stetile korenu, bogata je za biljku hranjivim topivim tvarima u pogodnoj koncentraciji, ima bioloski prihvatljivu kiselost (pH) i na kraju, sadrzi male kolicine fitohormona, faktora rasta, koji nastaju u probavnom traktu zivotinje. Ovi ubrzavaju stvaranje kalusa na ostecenim mestima i razvoj novog korena." -znaci to je citat iz knjige
to je sto se tice balege...
a za humus kaze:
"Humus glista je po svojim karakteristikama istog delovanja na koren. Pri tome sadrzi neke korisne komponente u vecim koncentracijama, a ne sadrzi neke komponente koje u balegi predstavljaju podlogu na kojoj se razvijaju gljivice i bakterije. Te komponente su utrosene u metabolizmu glista, pa je smanjena mogucnost obolenja korena. Radi boljeg kontakta korena sa okolinom, preporucuje se umakanje korena u humusnu kasu. (sadnice mogu biti u toj kasi od nekoliko sati do 1 dan)"

Jedna napomena svima koji koriste humus od glista, glistenjak, lumbrikohumus, kako god nazivali- humus NESME biti suv (kvalitetan humus ima 52 do 57 posto vlage, tj. humus I klase),


....ima jos ali da nebudem dosadan, ....
 
pozdrav za sve,postosam mlad(25god) a najludji u familiji po pitanju poslova resio sam da zasadim sljive zvao sam institut cacak i za cacansku rodnu i kosta 260 din(dal su dobri po kvalitetu)a rupe sam kopao 1*1met a dubina 60 cm,reci te mi sta da radim kad sadim sljive hvalaaaa
 
Potrbna pomoc. Imam desetak ari parcelicu na kojoj bih posadio tresnje ,interesuje me koje sorte ,koliko sadnica kao i raspored sadnje,a i koliko velike rupe treba kopati i dali da nadjuibrim pre sadnje ili posle u rupe da ubacim stajnjak.
 
Ja bih ti preporučio Burlat, ima ih u rasadniku Radmilovac kod Beograda ako nemaš bliže, stižu među prvima, izrazito su krupne tako da imaju odličnu cenu. Rusi su ih plaćali 300 pa 280 pa 260 dinara poslednjeg dana.
Ja sam ih sadio na 5x6 metara, u principu tako i treba jer kad porastu posle 10 godina krošnja je izrazito velika.
 
i ne gine ti da kad tad slomis ruku ili nogu kad padnes sa merdevina dok ih bude brao.

Burlat je osetljiv na pucanje plodova, raspitaj se o jos nekoj sorti, razmisli o nacinu sadnje i obliku krosnje.
10 ari nije velika povrsina na ne stigne da se odradi
 
Nazad
Vrh