Elektro instalacija

Srđan01, ниси досадан, када сам почињао нисам имао где то да прочитам, све сам учио из праксе,(нужде,) ,,електричари" у фирми где сам радио знали су само да замене каиш. Ако имаш још нешто слободно окачи, неће бити вишак.

Послато са RMX3624 помоћу Тапатока
 
Dobro, sad vidim da sam bezveze merio napon između D+ i B+ na alternatoru i to je bilo 9,8 V i dosta se menjalo dok je traktor radio. Između B+ i D+ ne bi trebalo da ima napona?


Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Dobro, sad vidim da sam bezveze merio napon između D+ i B+ na alternatoru i to je bilo 9,8 V i dosta se menjalo dok je traktor radio. Između B+ i D+ ne bi trebalo da ima napona?


Послато са DN2103 помоћу Тапатока
Uključite Unimer i stavite u položaj 20V Jednosmerno
Stavite crvenu pipalicu na najdeblji šraf na Alternatoru (B+)
Stavite crnu pipalicu na masu (Cela konstrukcija traktora je masa)
Recite da neko uđe u traktor i neka polako daje gas (Na kraju neka da pun gas) i pratite napon (Ako je sve ok napon treba da bude 14.5v)

Merenje izlaznog napona

Merenje izlaznog napona alternatora je postupak provere rada i stanja sistema za punjenje akumulatora i napajanje električnom energijom.
Kad god postoji problem sa sistemom punjenja, prvo proverite akumulator. Ako je akumulator loš, ne može se očekivati da sistem punjenja radi dobro. Alternatori su dizajnirani za održavanje napunjenosti akumulatora, a ne za punjenje akumulatora koji je stradao. Važno je da akumulator bude u dobrom stanju kako bi se dobili tačni rezultati ispitivanja alternatora. Pored toga, akumulator se mora potpuno napuniti pre nego što nastavite sa dijagnostikom sistema punjenja.
Pre ispitivanja alternatora proveriti stanje pogonskog kaiša, zatezača i remenica.

Zategnutost-pogonsakog-kai%C5%A1a.jpg

Pregled pogonskog kaiša
Sledeći korak je ispitivanje napona na izlazu. Ispitivanje izlaznog napona koristi se za brzo utvrđivanje da li alternator ispravno radi ili ne. Ispitivanje se obavlja voltmetrom na polovima akumulatora bez i sa opterećenjem.
Prvo se obavlja merenje izlaznog napona bez opterećenja pri brzini motora od 1500 do 2000 o/min. Vrednost izlaznog napona alternatora treba da je između 13,5 i 14,5 V. Ako je vrednost napona niža ili veća sistem punjenja ne radi ispravno i potrebno je pronaći i otkloniti kvar.
Nakon uspešnog prethodnog merenja, obavlja se merenje izlaznog napona pod opterećenjem (uključite farove i motor ventilatora grejanja na najveću brzinu). Očekivani izlazni napon pri 2000 o/min treba da je sada veći za oko 0,5 V ili 2,5 V iznad vrednosti napona akumulatora kada je motor isključen. Ako se napon poveća, sistem za punjenje ispravno radi. Ako se napon ne poveća, nastavite sa ispitivanjem da biste utvrdili kvar.
test izlaznog napona alternatora

Merenje izlaznog napona alternatora

Kada je napon punjenja previsok, možda postoji problem u sledećim oblastima:​

  • Loš priključak regulatora napona.
  • Veliki prelazni otpor između akumulatora i regulatora napona (reglera) ili PCM (kod novih alternatora sa impulsno kodnom regulacijom – pulse code modulation).
  • Kratak spoj na masu u upravljačkom kolu namotaja, što stvara jako magnetno polje u alternatoru.
  • Neispravan regulator napona ili PCM.
  • Olabavljene ili korodirane kleme akumulatora.

Ako je napon za punjenje prenizak, greška može biti:​

  • Labav ili izglačan pogonski kaiš.
  • Ispražnjen akumulator.
  • Olabavljene ili korodirane kleme akumulatora.
  • Neispravan alternator.
  • Neispravan regulator napona ili PCM.
 


Kod spajanja auto radija na euro dzek konektor, da li moze da radi bez zica (pobuda za pojacalo, i osvetljenje), , nisam siguran ni koje su , ako ih uopste ima?
 
Pobuda za pojacalo je zapravo izlaz iz radija koji se aktivan kad je radio ukljucen. Moze da sluzi za pojacalo ako ga ima, i elektro antenu ako je ima. Ne moras da ga koristis.
Osvetljenje isto nije obavezno, to je uglavnom povezano tako da kad ukljucis poziciju na autu svetli radio. Mozes i da spojis na plus sa kontakta da stalno svetli. Jedino sto je obavezno je napajanje sa kontakta, stalno napajanje (moze i ono sa kontakta ali gubice se ako ima nesto memorisano) i masa.
 
Ima li razlike između starog i novog tipa reglera (udaljene i bliže četkice)? Oba tipa mogu na iskrine alternatore na 539?

Otkrio sam još nešto dok sam čačkao oko instalacije, hauba nema dobru masu. Koji je najbolji način da joj izvedem masu kako se žica ne bi brzo pokidala?

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Ima razlike u duzini tog dela desu cetkice ne moze bilo koji

Послато са RMX3263 помоћу Тапатока
 
Mislio sam na ovaj što je @Srđan01 predložio: Regler 14v stari tip HELLA, šta mu znači stari tip? Verovatno može čim je čovek predložio.

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
U zavisnosti od polozaja komutatora se bira regler. Moze da se desi ako pogresan stavis da se ne gadjaju cetkice sa komutatorom (kolektorom).
Masu kada god ima prostora i mogućnosti, vodi žicom do potrošača. Ti spojevi na sasiju uvek korodiraju i zezaju. Ok je da budu dodatna masa ali nije bas sigurno da to bude jedina masa. Srecom sve je dostupno pa ne mora covek da se striktno drzi kablova sa 5 zila. Primera radi, metar 7x1.5 je oko 200din metar ili druga varijanta je da dovedes dvozilni do sirene. Jedan provodnik komanda sirene a drugi masa. 1.5 je dovoljno skoro pa uvek.
Ako hoces da se igras sa releima, postoje i relei sa ugradjenim osiguracem pa ko zeli relee za prednje lampe, moze to sve fino napred da spakuje.
 
Где да нађеш 7*1,5, код мене га нема. П.С. имам продужни кабал 25м 7х1,5мм добио од неког човека, много добар. Ја у све сијалице , фарове и стоп светла водим масу директно. А не да шмирглам блатобране и слично.

Послато са RMX3624 помоћу Тапатока
 
Mislio sam na ovaj što je @Srđan01 predložio: Regler14v stari tip HELLA, šta mu znači stari tip? Verovatno može čim je čovek predložio.

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
Ima li razlike između starog i novog tipa reglera (udaljene i bliže četkice)? Oba tipa mogu na iskrine alternatore na 539?

Otkrio sam još nešto dok sam čačkao oko instalacije, hauba nema dobru masu. Koji je najbolji način da joj izvedem masu kako se žica ne bi brzo pokidala?

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
Stari tip je Original fabrički (Kada su sklapali traktor) on ima tanje četkice

Novi tip zahteva sve izmene (Diode, Rotor, Stator i Klizne Prstenove) pa samim tim imaju i veću Struju . On ima deblje četkice

💬 Sve ovo se najbolje vidi kada se otvori sam Alternator i izvrši merenje


Pročitajte ovo:

Kontrola i zamena četkica alternatora

Kontrola i zamena četkica je redovan proces nakon rasklapanja alternatora ili reglera i kada se jave problemi u sistemu napajanja. Četkice preko kliznih prstenova na rotoru, prenose napajanje na namotaje rotora. Kod četkica je bitno da imaju dovoljnu dužinu, da ih opruge potiskuju određenom silom i da lako klize u svojim držačima.
Nakon demontaže nosača četkica sa alternatora obavlja se vizuelni pregled stanja. Četkice treba da su jednake dužine, pravilnog oblika i da je nosač neoštećen i čist.
Loše četkice mogu da oštete klizne prstenove. Kratke četkice ostvaruju slab kontakt sa kliznim prstenovima jer ih opruge ne mogu pritisnuti potrebnom silom. Javlja se veliki prelazni otpor i slabije napajanje namotaja rotora. Dužina četkice se meri pomičnim merilom. Četkica je ispravna sve dok je duža od 5 mm od gornje ivice držača četkice. Ako je četkica oštećena ili istrošena, menjaju se obe prema specifikaciji za taj alternator.
Merenje dužine četkice alternatora šublerom


Merenje dužine četkice
Postoje razni tipovi opruge četkica. Mogu biti u obliku spirale ili potisne poluge. Neke su deo držača, zasebne ili se isporučuju zajedno sa četkicama. Proverava se njihovo stanje i potisak. Neispravne opruge treba zaminiti jer ne vrše svoju funkciju potiskivanja četkica.
Ako četkica glavi, proverava se stanje nosača, odnosno vođice. Ako je potrebno obavlja se čišćenje ili zamena nosača. Ako četkica nakon zamene glavi, potrebno je proveriti prečnik tela četkice i eventualno brušenje bočnih strana. Držači četkice moraju biti dobro izolovani od mase i da imaju dobar električni spoj sa četkicama. Njihovo električno stanje se proverava multimetrom.

Kontrola kliznih prstenova

Kontrola kliznih prstenova se obavlja uvek kada se rasklapa alternator ili postoji poremećaj u radu sistema za napajanje električnom energijom. Dok se rotor okreće četkice dodiruju klizne prstenove obezbeđujući prenos električne energije na namotaje rotora. Varničenje i grafitna prašina dovode do paljenja prstena. Prljavština i nagorela površina prstenova ometaju protok struje i rad alternatora.
Površina kliznih prstenova mora biti glatka, čista i bez tragova gorenja. Ako su prstenovi zaprljani i zamašćeni treba ih očistiti mekom krpom i sredstvom za odmašćivanje. Kada su na površini primetni tragovi gorenja zbog varničenja, površinu prstenova treba izbrusiti finim brusnim papirom koji ne ostavlja duboke ogrebotine. Ako su tragovi oštećenja na površini prstenova dublji tako da nije moguća popravka, potrebno je zameniti rotor.
Merenje prečnika kliznih prstenova


Kontrola kliznih prstenova
Tokom eksploatacije alternatora klizni prstenovi se troše. Kada se previše istroše četkice slabo dodiruju površinu prstenova što dovodi do nestabilnosti u radu alternatora. Merenjem spoljašnjeg prečnika prstenova može se odrediti stepen istrošenosti. Kada je prečnik ispod minimalno dozvoljene vrednosti potrebno je zameniti rotor. Merenje prečnika obavlja se pomičnim kljunastim merilom, a minimalni prečnik se očitava iz servisnog uputstva za dati alternator.

💬 Kada menjate same četkice ili pobudne i glavne diode treba vam lemilica snage minimum 100W

💬 Tema alternatori kako se popravlja se samo lično može obljasniti (Ovako preko pisanje teško jedino ako imate uputstvo što vi imate). Jedino vam nisam dao uputstvo kako da Premotate (Viklujete) rotor i stator.

💬 Ja praktikujem ako radim popravku Alternatira da promenim sam Ampermetar (Pazite kontakti znaju dobro da oksidiraju da teško može da se odvrne matica sa navoja), Indikatorsku lampicu i da zamenim sam kab za masu. Retko se desi da pravi problem sama brava za startovanje.
 
Poslednja izmena:
Da li je moguće ispitati ovaj tip reglera kada nije na alternatoru metodom koju si opisao u predhodnom postu?
Da može da se ispita baš na taj način što sam napisao (Svaki regler se ispituje baš na taj način, pošto je to najprecizniji i najpouzdaniji način).
Ako sam dobro razumeo ne bi trebalo da provodi napon preko 14,6 V sa jedne četkice na drugu. Da li mora da bude i potršač u kolu ili su dovljni unimer i napajanje?
Da to je maksimalni napon koji treba da bude preko toga akumulator počinje polako ali sigurno da se uništava (Prvo jedna ćelija pa sve dalje i dalje). Kada napon bude 16-17v akumulator počinje da kuva (Taj neprijatan miris će se lako osetiti >Da ne kažem kao pokvarena 🥚🥚:haha:)

Sve što vam treba za ispitivanje Reglera:

>Sijalica za poziciju
>Unimer
>Podesivi izvor napajanja iliti Regulator napona (Minimum 0-20V DC)

*Bez toga ne može da se ispita.
 
Poslednja izmena:
Nisam siguran na koji izvod treba zalemiti buksnu, nešto je drugačije od originala. Pretpostavljam da je svejedno na koji od dva zaokružena, pošto se radi o istom izvodu?
3045bbbd0246224cf1b8b7971bf24685.jpg


Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Један је узак, ужи од буксне, други је добре ширине, али кратак и ниједан не држи буксну, спада.

Послато са DN2103 помоћу Тапатока
 
Nisam siguran na koji izvod treba zalemiti buksnu, nešto je drugačije od originala. Pretpostavljam da je svejedno na koji od dva zaokružena, pošto se radi o istom izvodu?
3045bbbd0246224cf1b8b7971bf24685.jpg


Послато са DN2103 помоћу Тапатока
Sami sebi ste dali odgovor pomoću slike.

Na zaokružene kontakte može jedino da se nituje, lem prilikom vibracija će pući i izgubiće kontakt sa samim četkicama.

Četkice se leme isključivo ali samo isključivo u sredini (Kada se skloni sam lem nalazi se jedna mala rupa dovoljno da prođe bakarna žica). Potrebna snaga lemilice minimum 100W
 
Nazad
Vrh