Centralno i etazno grejanje.

Dukej ako T u sistemu nožu padne imaš kontra razmenu pa grejač radi nom stop,e sad ja sam primetio to da je narizičnije u prelaznim periodima kada se pali jedna vatra na dan.U sred zime kad se loži nom stop nema tih problema.Ja sam to rešio tako što poslednji ko ide na spavanje zatvori slavinu,do tada su svi završili kupanje i vatra je na vrhuncu.
 
Mene ova tematika takođe zanima. Pogotovo ako dogodine budem menjao kotao pa kad već dođu majstori da odmah ugradim taj bojler umesto običnog na struju. Odavno razmišljam o tome, ali mi je jako nezgodan položaj bojlera u kupatilu spram cevi od centralnog grejanja. Takođe mi nije jasno šta se dešava noću kad se ne loži, tj. da onda izmenjivač ne počne da hladi vodu u bojleru. Je l' postoji neko fabričko rešenje da se zaustavi cirkulacija vode kroz izmenjivač kad je voda u bojleru toplija od one u sistemu?
Pa tu jedino staviti digitalni termostat na cev koja vodi dalje prema radijatorima i elektro ventil, cim temperatura padne ispod lupam 60 da zatvori dovod u bojler.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Jasno, slavina je najbolje rešenje, jedan moj drug na isti način greje bojler. Ali ima li nešto automatsko, mislim nešto kulturno, razvijeno baš za tu namenu? A da istovremeno spreči i termosifonsko kretanje iz izmenjivača u sistem. Meni je sistem loženja sa balama taj da novu balu stavljam kad temperatura u sistemu padne na 35-40 stepeni. Znači kad potpalim balu ona brzo diže temperaturu na npr. 60+, ali posle izgaranja te bale voda polako pada do 40. U kući je zbog inercije (akumulirane toplote u zidovima) ta promena kroz temperaturu prostorija slabo izražena (tj temperatura u prostorijama malo varira) ali temp. vode u sistemu znatno oscilira. I sad koliko bala dnevno se potroši nema šanse da se preko slavine to sve isprati. Eventualno samo uveče da se pusti voda u bojler i kad ta bala izgori da se zatvori slavina. Valda je to onda dosta da ugreje ceo bojler...
 
Kod mene nije izolovana kuća, pa ne mogu da dostignem taj režim. Ovako kako ložim je otprilike loženje na nekih 2 sata (u punoj sezoni).
 
Trebami za salas,ima rupa dase lozi iz napolja.Skino bi oplate i izolaciju dami greje kao obicna pec mozda posle je obzidati

Kod horizontalnih kotlova je dimnjača sa suprotne strane od vrata za loženje. Ako bi ti vrata za loženje bila napolju, gde bi ti onda bio odžak? Tj. kako bi rešio spoj kotla sa dimnjakom u prostoriji? I još tu mora biti momački dimnjak, ne može neki postojeći u zidovima...
 
Za to kada je temperatura u kotlu manja od one u bojleru bilo bi dobro staviti jedan elektro ventil koji bi zatvarao protok vode kada je T vode za grejanje niža od one u bojleru.Za komandu bi bilo dobro staviti diferencijalni termostat koji ima dve sonde i jedna meri T vode u kotlu a druga T vode u bojleru.Takođe on bi mogao da uključuje i električni grejač kada je elektro ventil zatvorio protok vode iz kotla.Ovo je dobro kada treba dogrejati vodu u bojleru,recimo u prelaznim periodima kada se kotao još ne loži punim kapacitetom ili uveče ako se prestaje sa loženjem kotla a potrebno je imati vode za kupanje za više članova porodice.Električni grejač bi tako radio u automatskom režimu odnosno kada je T vode u bojleru veća od one u kotlu on radi i dogreva do željene T,a kada je T vode u bojleru manja od one u kotlu on je isključen,a komandu za grejač i elektro ventil bi dobijai preko kontakta od diferencijalnog termostata.Tu bi bio još jedan običan termostat koji već postoji na bojleru i koji bi isključivao grejač kada postigne zadatu temperaturu.
 
Poslednja izmena:
Mislim da nema to veze sa izolacijom nego sa snagom kotla i iskoriscenosti.Ja mogu prokuvati sve lagano za 1h od 17 stepeni kad krene ujutru.Dok neki i selu ne mogu preko 60-65 nagurati.

Jednom sam nalozio resove spaga sto mi je ostalo od baliranja bilo dosta , kad to to pocelo gruvati, dzaba regulator promaje zatvoren temperatura nastavlja da raste, 10 radijatora do kraja otvorenih prozori svi otvoreni sat vremena nisam mogao spustiti sa 100 stepeni.Sreca pa videh na vreme
Kod mene nije izolovana kuća, pa ne mogu da dostignem taj režim. Ovako kako ložim je otprilike loženje na nekih 2 sata (u punoj sezoni).

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Kod horizontalnih kotlova je dimnjača sa suprotne strane od vrata za loženje. Ako bi ti vrata za loženje bila napolju, gde bi ti onda bio odžak? Tj. kako bi rešio spoj kotla sa dimnjakom u prostoriji? I još tu mora biti momački dimnjak, ne može neki postojeći u zidovima...
Kad je zidan salas dimnjak je predvidjen za paorsku pec tojest dase loze bale.Dimnjacu sam mislio da napravim sa dva kolena pod 90
 
Grešiš, ovaj grešiš silno sinak! :)
Kad se skine oplata i izolacija sa peći, onda brusilicom napraviš par otvora, ugradiš ventilator koji će gurati napolje tu toplotu i vuala. Eto grejanja. Ne moraš praviti peć od pleha kad je ova već napravita. Inače može i lepu površinu da zagreje, provereno. Bilo je nekada takvo grejanje u jednom stovarištu (prodavnici) u selu pored našeg. Ako slučajno član igordulic čita on može da potvrdi.
Niko nije rekao o otvaranju brusilicom

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Prigusi povrat toliko da pumpa ne menja zvuk, a ako imas cevni termostat podigni ga na 60 stepeni. Za bale je zakon imati bafer, makar i od 500l

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Nije meni problem da podignem temperaturu u kotlu i na 90, tj. može kotao da nagura bilo koju temperaturu bez ikakvog prigušivanja povratnog voda, pa čak i da proključa voda u njemu. Mislio sam na to da ne mogu da postignem režim jednog loženja na 6 sati...
 
Pa ko je rekao da ne znam, samo sam konstatovao da ne mogu da postignem taj režim loženja zbog neizolovane kuće. Dodao bih i zbog nedostatka mešnog ventila.
Mešni ventil spominjem zbog situacije da ako naložim balu za balom kotao će nagurati bez problema visoku temperaturu, ali ta temperatura je preterana da ide u radijatore. Mešni ventil sa nekom automatikom i motornim pogonom bi to usaglasio, ali je pitanje koliko bi to bilo svrsishodno zbog prirode gorenja slame. Zato posle loženja jedne bale čekam otprilike dva sata do nove pa se tako postiže željena temperatura u kući. Da je kuća izolovana, taj interval bi se produžio na npr. tri sata. Nije po ps-u, ali tako to funkcioniše kod mene. Za bafer mi je sve jasno, ali nemam mesta za njega u kotlarnici, kotlarnicu bih mogao proširiti jedino posle većih zahvata na objektu pored, a to kod ostalih ukućana teško pije vodu...
 
Iskopao ga jedva, prevrnuo sam pola srbije da nadjem, i na kraju u Niš-u samo ima.

Koliko sam ih uporedjivao po netu ovaj ima duplo vecu povrsinu izmenjivaca od svih sto sam gledao i ima turbulator u izmenjivacu da emituje vise toplotu.

Na ovom je povrsina 0.5m2 i cini mi se 13.5kw snaga na 60+ stepeni

Na ostalima jedva 4-5kw i povrsina izmenjivaca 0.18- 0.25
cc3b1ab83b94671b8863fb275154c2ce.jpg


Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Ma ima tog tipa ali nema sa tom snagom izmenjivaca, kad sam ih gledao izmenjivac mi je bio najbitniji, brze ce ugrejati vodu ako je sto vece povrsine.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Cini mi se 14000 e sad dal je sa pdv ili ne ne znam ali nije ni bitno.

Od svih sto sam gledao karakteristike on mi je najbolji.Hteo sam onaj od 120l sa dva izmenjivaca ali mi je prevelik za kupatilo.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Nazad
Vrh