Breskva i Nektarina

Radio sam bakar 1 febrara ,delan 12-tog i silit pre ovih mrazeva, valjda je očistilo pa nije valjda kovrdzavost ptica pa da jednako doleće u voćnjak..Rešio sam da neprskam više do balona ,a imam mnogo i izmrzlih različito od sorte do sorte...
Samo da napomenem da bi trebalo u naredna 3 dana čim se mogne ući u voćnjak oprskati bakrom. Bar za moj region javljaju toplo i sunčano, a u ponedeljak opet kiša. Pupovi su dobro popucali, a kiša je oprala prethodno prskanje bakrom. Tako da je sad nezaštićena, a javljaju toplo i sunčano, pa kiša. Taman da se ostvari infekcija.
 
Ne vidim potrebu za tolikim prskanje, dovoljno je što si išao 1 februara. Optimalna temperatura za ostvarivanje zaraze je 15,5–21°C, a za razvoj kovrčavosti breskve oko 20°C. Sad je trebalo ići prije ovih kiša kad je temperatura skočila pa onda kiša, dal bakar ili neko drugo sredstvo (delan, ciram) u zavisnosti u kojoj je fazi. Prethodno prskanje je isprala kiša, tako da je ostala ne zaštićena. Nema tog sredstva koje drži više od 40l kiše. Taphrina je uvjek tu prisutna i nekad ne doleće. Za njenu infekciju ptrebna je kiša i toplota. Evo i tebele

[TABLE="class: grid, width: 500, align: left"]
[TR]
[TD]USLOVI ZA NASTANAK INFEKCIJE[/TD]
[TD]TRAJANJE INKUBACIJE[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Vlažni i kišoviti dani uz optimalne temperature 15,5 do 21 °C[/TD]
[TD]Prosječno 14 dana[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Dnevne oborine > 10 mm uz temperature zraka > 3 °C[/TD]
[TD]Najmanje 9 dana, a najviše 33 daan (prosječno 20 do 27 dana)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Kiše, rose, magle – vlaženje lišća 36 do 48 sati uz temperature 3 do 5 °C do 18 °C[/TD]
[TD]Pri 10 °C traje 21 dan, pri 17 do 18 °C traje 10 dana[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Evo i čime i kad je suzbijamo.
Obzirom da do infekcije breskve može doći samo za kišnih dana u fazi prolistavanja potrebno je preventivnu zaštitu fungicidima obaviti prije nego se ostvare povoljni uvjeti za infekciju – prije najavljene kiše.
Do faze bubrenja pupova za zaštitu od kovrčavosti lista breskve koristimo fungicide na osnovi bakra (Nordox 75 WG, Cuproxsat, bordovska čorba i dr). Bakarni su fungicidi tokom vegetacije fitotoksični na breskvama i nektarinama pa se nakon faze bubrenja pupova pa do cvatnje preventivna zaštita obavlja pripravcima na osnovi ditianona (Delan 700 WDG), dodina (Dodine S-65, Chromodin S-65), difenkonazola (Difcor), cirama (Ziram 76 WG) te gotove kombinacije trifloksistrobina i tebukonazola (Nativo 75 WG). Prskanje je potrebno provesti za mirna vremena bez vjetra uz povećan utrošak tečnosti.
 
Kod nas su popucali pupoljci još u februaru kada sam radio prskanja, tako da sada nevidim razlog za tretiranje protiv kovrdzavosti ,kasno je

- - - - - - - - - -

Sa svim ovim što si napisao se slazem ,samo je potrebno odraditi pre zelene tačke. verovatno je vegetacija različita, kod mene su danas mestimično počeli da se pojavljuju roze pupoljci
 
Vodi računa, sad mogu nastati sekundarne infekcije pogotovo ako se razvuče dug period sa puno kiše, do cvjetanja.

Promjenula se klima totalno, prije je breskva mirovala do 1 marta. Pa kad krene to ide brzo, uz jedno ili dva prskanja Taphrina se rješavala bez problema. Sad kreće pa stane, pa kiša, pa zahlađenje pa se taj period do cjetanja razvuče i do 2 mjeseca.
 
Soda bikarbona, jeftina, bezopasna, bazna prija kiselim zemljistima, za par godina prskanja jednom ili dvaput skoro da se vise ne pojavljuje.

- - - - - - - - - -

Soda bikarbona iz raja izasla za tafirinu, ako sam oprskao cetri pet puta u zadnjih nekoliko godina. Sada se skoro i ne pojavljuje.
 
Malo i deterdzenta za sudje bolje se lepi za list, stavljas sve too otprilike, sto je vise ima manja mogucnost glivicama, sad dal veca koncentracija zatvara pore na listu sumnjam
Moze se dodavati i kaolinska glina ona je lepljiva za list i postojana, kad je umesas sa bikarbonom dobijes bazni sloj na listu, e sad da ti kazem koncentraciju nemam pojma od ove godine cu uzeti i glinu pa probati pa mogu javiti koncentracije
Imajte par stabala za experimentisanje, vise ljudi vise ideja

http://www.poljosfera.rs/agrosfera/...ska-glina-upotreba-u-integralnoj-proizvodnji/
 
Danas išao kod zaštitara u Topolu tamo je breskva i nektarina u balonu a ima i otvorenih cvetova, kakvo je stanje u Smederevskom kraju,Grockoj?
 
f0qjrl.jpg
 
Evo, danas kod mene, Komarane kod Krusevca... Sorta Redheaven...Ako otopli, ko sto najavljuju, cvetace verovatno za jedno 5-7 dana...Po kolicini cvetova reklo bi se da nije bilo puno ostecenja od ovih kasnih mrazeva, ali da sacekamo jos april da prodje :)
open
https://drive.google.com/open?id=1Hp4WC8WDflAR0XodzLwi6pUrY4hJKG1s
 
Poslednja izmena:
Moram da se nadovezem na ove podatke, da ne bi bilo zabune...Ovo su kriticne temperature (koje se referisu na Washington State University meranja) ali za sortu Elberta, ko sto su oni i naveli u svom clanku... Evo i linka za clanak....
http://content.libraries.wsu.edu/cdm/ref/collection/ext/id/23164

Za prebacanja iz Farenhajta u stepene Celzijusa koje svi koristimo i znamo, koristiti formulu T(C)=(T(F)-32)/1.8
Ko sto rekoh, ovo su temperature za sortu Elberta, koja cini mi se vazi za jednu od otpornijih breskvi na mrazeve (zimske i prolecne) tako da za vecinu drugih sorti (pogotovu nektarina) moze da se ocekuje da ce biti manjih ili vecih ostecenja i na visim temperaturama od ovde datih... Ne volim lose vesti da donosim, ali bolje znati tacno o cemu se radi i kako interpetirati ove temperature, nego da bude razocarenja i nerealnih ocekivanja...

- - - - - - - - - -

- - - - - - - - - -

Ko sto sam prethodno nas'o i share-ovao neke clanke za Tresnju, evo ovde na jednom mestu i par clanaka o breskvi... Kad bude nesto novo, stavicu u isti folder, pa kome treba, nek izvoli...
https://www.dropbox.com/sh/4fpwbriq02ldaxz/AABM8_bQnveZT3kK2Cxra3xua?dl=0
 
Sa cim si radio? Ja caletu preporucio chlorotalonil (Bravo ili Dakoflo preparati, mislim da je naso Dakoflo), prsko je u cetvrtak, ali tek su poceli da se otvaraju cvetovi tad, mozda neki neki na najranijim sortama... Deluje i na kovrdzavost, ali narvno sad je kasno za to mada ne moze da skodi... Zimi prskane 3 puta bakrom, ali ne u skorije vreme na zalost zbog ovih snegova i blata...
Kad radis u cvetu, uvek probaj (ako je moguce naravno) da radis predvece ili rano ujutro zbog pcela, i naravno, nikako insekticidi, mada to verovanto znas...I ako se okisi u cvetu puno, moja preporuka je da treba ponoviti prskanje jos jednom po mogucstvu makar 6 sati pre kise, moze isto chlorotalonil, a mozes i neki sistemik (moze i mesanje naravno sa smanjenjim dozama oba)... Ja sam uvek za triazole( tj sterolinhibitore) u ranijem delu ako preferiras sistemike, a pred berbu strobilurine posto su bolji protektanti malo i malo su bolji sa karancom (imaju kracu karencu cini mi se), ali mislim da nema velike razlike, samo da se postuje karenca...Od sistemika imas onaj Vangard (ciprodinil cini mi se) on najbolje deluje na niskim temperaturama od svih SI-ja, ali sad je toplo pa nije kriticno toliko...Ako sve ovo, i mnogo vise, veec znas, onda ce ovaj post sluciti nekom manje iskusnom nadam se..
 
Za zaštitu od monilije, po niskim temperaturama najefikasniji je Neon (Ciprodinil). Ostala sredstva nemaju efekat kod niskih temperatura.
 
Slazem se sa Anubias77 da je Ciprodinil efikasniji na niskim temperaturama (reda oko 5 stepeni) ali to bas ne znaci da su ostali sa nula efikasnoscu na nizim temperaturama (osim sumpora mozda na primer, koji ima vrlo malu efikasnost ispod 15 stepeni zbog nacina delovanja), nego im je smanjena efikasnost, tako da ako je lepo isprskano i svaki deo krune i svaki pupoljak su lepo nakvaseni, ne bi trebalo da bude velikih problema i ako se prska sa nekim drugim sredstvom...Mi generalno nismo imali nikad problema sa monilijom na cvetovima breskve posto je vocnjak na brdu i relativno je vetrovitije i jugo zapadni je polozaj pa se brze suse cvetovi posle kise, tako da smo retko i prskali protiv monilije u cvetu, ali kad je kisnija godina smo imali problem sa truljenjem polodova, pa je bilo neophodno 1 pred zrenje (uz karencu od 7 dana za neke preparate) raditi i onda nije bilo velikih problema... Pre tog zadnjeg prskanja sistemikom, kombinacija Captan+Kumulus zavrsava posao za trulez nezrelih plodova i jos neke bolesti... Insekticid stavimo u zavisnosti od insekata koji se pojavljuju u tom periodu i to je to, relativno pojednostavljena zastita, i vocnjak nije imao vecih problema sa bolestima, tu i tamo se ponegde javi pomalo ako je bio udar vetra pa nesto ne bude lepo oprskano, ali generalno je zastita bila uspesna...
Kod mene ce danas i sutra biti kise, pa smo mi juce u sredu uradili jos jedno prskanje, ovaj put sa preparatom Kubik Plus (to je kompinacija Iprodiona i tiofanat-metila, iprodion je Rovral cini mi se, a tioofanat-metil je Benomil ili kako se vec zove kod nas kod raznih firmi). Moze i Ciprodinil naravno, a moze i bilo koje drugo sredstvo preporuceno za te svrhe... Sve je bolje nego ne prskati uopste...Sta vam je jeftinije po hektaru, uzmite to...I ako koristite mnogo manje kolicine vode od 1000l po hektaru, onda mora doza da se preracuna u g po hektaru, a ne da se koriste preporucene koncentracije koje su predvidjene za 1000l vode po hektaru (obratite paznju i na to posto je veoma bitno). Npr, ako idete sa 500l vode, onda koncentracija mora da bude 2 puta veca od preporucene za utrosak od 1000l po hektaru...
Obavezno je, po meni, prskanje pre kise, pa ko nije, a jos uvek ima sanse, prskajte pre kise... Po mojoj nekoj istoriji, ako je proslo makar 6 sati od prskanja i preparat se lepo sasusio, nema problema sa spiranjem, ali za neke preprate je i manje vremena potrebno da budu otporni na kisu...Naravno sto vise prodje sati od prskanja do prve kise, to je bolje i manje sredstva ce se isprati tako da je 12-24 sati pre kise mozda najoptimalnije...
Posle kise, iako imaju neko kick-back dejstvo sistemicni preparati, uvek je problem da se na vreme udje u njivu zbog blata i svega, pa je preventivno, pre kise, uvek preporucljivo da se radi... Ako nekom trebaju specificni detalji za nesto, kazite pa cu da probam da vam nadjem...
 
Nazad
Vrh