Alati i radionice

Danas sam imao još jednu petljavinu sa drugom bušilicom/štemalicom za beton. Imam Bosch GBH 7/45 od 880W, prilično velika i moćna mašina. Danas sam nešto štemao i primijetio sam da nema snage da udara. Na brzinu sam potražio na Internetu informacije o tome i saznao da se u 99,99% slučajeva radi o banalnom problemu, no prvo slike.

167k2oj.jpg


Rasklapanje je veoma prosto, treba vam jedan Imbus ključ i jedan ravni šrafciger i ama baš ništa više. Još jedan primjer pravilnogg konstruisanja mašina.

14xij2r.jpg


Veza izmedju prekidača sa elektronikom i same mašine (motora) ostvarena je preko specijalnog unutrašnjeg utikača. Prosto rečeno, dio elektronike i prekidač nalaze se na poklopcu prikazanom na slici dole i sve se jednostavno odvoji od ostatka mašine, nema kablova koji smetaju pa treba sjeći, razvačiti i patiti se sa njima. Još jedna velika pohvala njemačkim inženjerima.

fn7qk4.jpg


Nakon toga, korištenjem već spomenutog imbus ključa potrebno je otvoriti kućište transmisije. Opet veoma jednostavno konstruisano, bez skrivenih vijaka i zakački.

2ex22x1.jpg


Na slici je vidljiv i gumeni čep za podmazivanje.

Mast je dosta tamna ali nema prašine ili opiljaka u njoj ali sam je ipak svu očistio i stavio veoma kvalitetnu Divinol polutečnu mast unutra.

t870bl.jpg


Ovdje vidimo dio transmisije tj. pogon klipa.

md366o.jpg


Ovo je glavno pogonsko vratilo sa sfernim zglobom.

2rzfi4j.jpg


Ovdje vidimio klip i cilindar. Konstrukcija je malo neobična jer se kod ovog modela pokreće cilindar a klip u njemu je slobodan i vrši udaranje u alat (majzlu ili burgiju). Prednost ovog rješenja je što je prostije jer druge imaju klip sa klipnjačom koji nabija pritisak, cilindar te zaseban udarni klip.

dph35u.jpg


Ovo je spomenuti klip sa gumenim O-ringom koji služi kao karika. Neke bušilice kao ranije spomenuta Duss imaju metalne karike na klipovima - takvo rješenje ima nedostatak što karike vremenom unište i sam cilindar dok kod rješenja sa gumenim prstenom strada samo taj prsten (on je jako jeftin, 4 eura ne Ebay) dok sam cilindar trpi jako malo habanje.

2e52xx2.jpg


Kao što možete i pretpostaviti, problem je upravo taj O-ring koji se pohabao. Pošto nisma imao vremena da odem do firme koja se nalazi u blizini a koja se bavi hidraulikom i pneumatikom te prave sve vrste O-ringova po mjeri ili uzorku kao i svih drugih zaptivki izvršio sam privremenu popravku. Naime, skinuo sam O-ring i ispod njega, u žljeb u koji se on smješta, namotao par krugova teflonske trake koja se koristi za zaptivač.



Na taj način sam povećao prečnik na koji O-ring treba da se navuče a samim tim i njegov prečnik (malo naravno) pa bolje naliježe u cilindar
2uyhg5c.jpg


a4mscp.jpg


Nakon sklapanja koje kao i rasklapanje traje jedva desetak minuta, mašina je isprobana i opet radi u punoj snazi. Rješenje je privremenog karaktera, samo dok završim posao i stignem da odem da mi izrade O-ring, našao sam i njegove tačne mjere u katalogu. Cijena popravke, bukvalno ništa a mašina je opet 100% funkcionalna.
 
Koji tip cetke je po vama najbolji ocu da prefarbam presu pa da malo ocetkam ,dal na busilicu ili fleks ili nesta trece (samo da nije rucna cetka ) i ako moze slika da se znam voditi kad budem isao kupovati.
 
Sve zavisi od debljine lima i dubine korozije.

Brusilica je pre za ravne povrsine, busilica za uglove i pregibe.

celicne%20cetke.jpg


Moje iskustvo je da su prve dve bolje za lim, ostale su za deblje ploce i dublju koroziju.


I bitna napomena - kada budes radio, obavezno zastita za oci i nos i OBAVEZNO odeca koja nije siroka i da landra,... meni je tako uhvatila cetka na busilici nogavicu - sreca pa sam prosao samo sa modricama.
 
Ja obično koristim upredenu lončastu poput ove wba65kb, a imam i par manjih za bušilicu. Lončasta je dobra za ravne površine, u uglovima je malo nezgodno pristupiti.

Kako god, navedena zaštita je obvezna i pazite da oni oko vas imaju bar naočale. Često se otkine žičica i kad ubode nije nimalo prijatno.
 
Koristio sam sve moguće i mogu se složiti da ova wba65kb je najbolja varijanta. Lončasta je pa se manje troši a testirao sam razliku između ravne i upredene i nema apsolutno nikakve razlike u efektu što se tiče obe. Nijedna nije finija ili gruba, obe isto skidaju. Caka je u tome što se upletene manje troši. Ova ravna se jako brzo razleti. Moment sile odradi svoje.
Obavezno naočare!
 
WBA 100 KK ali od proizvodjaca SHARK Tools je kod mene pobednik! Ne razleti se i duze traje od loncaste a bolje radi posao u uglovima.
 
prikaziFotku.php

I ovo je mnogo dobra stvar pripremao sam T profile za farbanje poredio loncastu upletenu i ovakav disk paralelno skida bolje od bilo koje cetke,jedina mana sto se brzo potrosi ali guli do metala kao blesavo. Ima raznih granulacija i za razlicite vrste metala.Obavezno zastita za oci i pluca.
 
prikaziFotku.php

I ovo je mnogo dobra stvar pripremao sam T profile za farbanje poredio loncastu upletenu i ovakav disk paralelno skida bolje od bilo koje cetke,jedina mana sto se brzo potrosi ali guli do metala kao blesavo. Ima raznih granulacija i za razlicite vrste metala.Obavezno zastita za oci i pluca.

Bolje jeste,ali četka više izdrži,ja sam sređivao za farbanje staru salonsku klupu koja je kovana i puna ukrasa.Prvo probao ovim brusnim i trošio se kao lud,posle uzeo upletenu četku,jes da su mi ruke otpale.Prvo uzeo neku nebrendiranu koja se raspala posle 10min,posle uzeo makitinu i izdržala je.Oba mebrenidarana s ekidala kao luda i malo duže je zadržiš krneu da joj se pale niti.
 
Ovakvi diskovi su najbolji za ravne povrsine ja sam za tri T profila 4,5x4,5cm po 3,6 metara svaki potrosio dva diska a bilo je ostataka osnovne boje i dosta rdje,skinulo je sve sijao se celik.
Za npr. klupe sa dosta krivina i ukrasa nisu.
 
Ti diskovi sa lamelama su zakon što se tiče brušenja varova "da se ne vidi" odnosno na mestima gde treba nešto zavariti pa prvo prebrusiti običnim kamenom a zatim sa lamelama kako bi se izjednačilo sa originalnim delom. Posle kada dođe farba, ništa se ne primećuje.
Za poliranje i obaranje sitnih ivica i risova je kao stvoreno al za farbu nije.
 
Nazad
Vrh