Alati i radionice

Koju ''Kvalitetnu'' zicu preporucujete?

Moze da prodje i neka kineska ne znam ime ovdje je prodaju , jeftina ali ok ako ti je za bravariju.

Ja sam kupio na pijaci elektrode jasenice , vise mi ne pada da uzimam iste. Da li su neka kopija ali ove su uzas, dime hoce da uguse, prscu kao nenoromalne a zavar je katastrofa.
 
Moze da prodje i neka kineska ne znam ime ovdje je prodaju , jeftina ali ok ako ti je za bravariju.

Ja sam kupio na pijaci elektrode jasenice , vise mi ne pada da uzimam iste. Da li su neka kopija ali ove su uzas, dime hoce da uguse, prscu kao nenoromalne a zavar je katastrofa.

Tako je s jesenicama od kako ja za sebe znam. Nisam jos upoznao nikoga tko ih hvali da su bas dobre...
 
Moze da prodje i neka kineska ne znam ime ovdje je prodaju , jeftina ali ok ako ti je za bravariju.

Ja sam kupio na pijaci elektrode jasenice , vise mi ne pada da uzimam iste. Da li su neka kopija ali ove su uzas, dime hoce da uguse, prscu kao nenoromalne a zavar je katastrofa.

Ja često koristim Jadran S od Jasenice i nisam imao problema sa njom, sasvim lijepo se zavaruje u tom cjenovnom rangu,nije to sad neka ekstra klasa ali nisu neupotrebljive. Moguće je da si uzeo stare elektrode, one kada dugo stoje navuku vlage i promijeni se hemijski sastav obloge. Rutilna elektroda kao Jadran i slične još i nisu toliko osjetljive na to, bazične je praktično nemoguće koristiti kako treba dok se ne "ispeku" dva-tri sata na 250-300 stepeni.
 
Ja često koristim Jadran S od Jasenice i nisam imao problema sa njom, sasvim lijepo se zavaruje u tom cjenovnom rangu,nije to sad neka ekstra klasa ali nisu neupotrebljive. Moguće je da si uzeo stare elektrode, one kada dugo stoje navuku vlage i promijeni se hemijski sastav obloge. Rutilna elektroda kao Jadran i slične još i nisu toliko osjetljive na to, bazične je praktično nemoguće koristiti kako treba dok se ne "ispeku" dva-tri sata na 250-300 stepeni.

Kolega, varis koliko i ja, za svoje potrebe krparis i pravis neke "inovacije". U zivotu nikad nisam pekao elektrode niti ih ikako susio, stoje mi u kredencu u otvorenoj supi u svojim kartonskim kutijama i u najlonu s tim da je jedno celo od kutije otkinuto. Dakle kakvo je vrijeme vani, takvo je vrijeme i kod elektroda. Sa starim trafo aparatom smo varili rutilne elektrode bez greske a kad smo kupili invertera nema vise problema ni s bazicnim ni rutilnim elektrodama.

Jesenice su mi se za zivota zgadila i nikad vise...
 
Sve ja to razumijem, za naše "obične" potrebe sve to ide i mi ne možemi ni vidjeti neku razliku. Zato sam i napisao
bazične je praktično nemoguće koristiti kako treba
. Kada se radi sa vlažnom elektrodom u sam var ulazi dosta vodonika u vidu malih mjeruhića koji se lako pretvore u pukotinu a to se vidi na radiografiji. Za odgovorne varove za koje se bazična elektroda koristi to je jako opasno, zato se obavezno peče. Nije to nikakva posebna pamet, vidio sam u dosta pogona da majstori jednostavno negdje u čošak postave staru električnu pećnicu i u rernu ubace 20-30 kilograma elektroda i drže je na 200 stepeni, kad im zatreba izvade par kilograma,ubace par kilograma nove i stalno tako izuzimaju i dopunjavaju. Postoje i prave male peći za to u vidu cilindrične kutije koja se nosi uz aparat i stalno ih drži zagrijane.
Bazična elektroda inače mnogo lakše i ljepše "pali" kada ej vruća, probaj nekad pa ćeš sigurno vidjeti razliku. Moderni invertori dosta toga neutrališu i sami jer mogu jako precizno da podese napon, struju, frekvenciju...sto nekih čuda pa zato se problemi sa elektrodama i ne primijete.

Postoji jedan trik za sječenje metala sa aparatom za zavarivanje. Treba vam malo jači aparat i mokra elektroda od bar 3.25. Najbolje je ostaviti elektrodu da se kiseli cijelu noć. Može bez problema da siječe materijal i do 1cm debljine, jedino što rez nije baš lijep.
 
Ja uvijek koristim Jasenice rutilne elektrode (90% slučajeva 2.5 mm, ono ostalo 3.25 mm). Nikad nikakavih većih problema s njima. reklo bi se prosječene su. Ponekad uzmem i zgrebačke i nevidim nikakve razlike između ove dvije firme. Bolje reći uzimam ono što mi je najjeftinije a to su Jasenice.
 
Sve ja to razumijem, za naše "obične" potrebe sve to ide i mi ne možemi ni vidjeti neku razliku. Zato sam i napisao . Kada se radi sa vlažnom elektrodom u sam var ulazi dosta vodonika u vidu malih mjeruhića koji se lako pretvore u pukotinu a to se vidi na radiografiji. Za odgovorne varove za koje se bazična elektroda koristi to je jako opasno, zato se obavezno peče. Nije to nikakva posebna pamet, vidio sam u dosta pogona da majstori jednostavno negdje u čošak postave staru električnu pećnicu i u rernu ubace 20-30 kilograma elektroda i drže je na 200 stepeni, kad im zatreba izvade par kilograma,ubace par kilograma nove i stalno tako izuzimaju i dopunjavaju. Postoje i prave male peći za to u vidu cilindrične kutije koja se nosi uz aparat i stalno ih drži zagrijane.
Bazična elektroda inače mnogo lakše i ljepše "pali" kada ej vruća, probaj nekad pa ćeš sigurno vidjeti razliku. Moderni invertori dosta toga neutrališu i sami jer mogu jako precizno da podese napon, struju, frekvenciju...sto nekih čuda pa zato se problemi sa elektrodama i ne primijete.

Postoji jedan trik za sječenje metala sa aparatom za zavarivanje. Treba vam malo jači aparat i mokra elektroda od bar 3.25. Najbolje je ostaviti elektrodu da se kiseli cijelu noć. Može bez problema da siječe materijal i do 1cm debljine, jedino što rez nije baš lijep.

Ja pricam ono sto znam i kako radim. Ruda na vucnoj tanjuraci jos nije pukla a "pohvatao" sam ju s CO2 kad sam ju produzivao a sa 7018 vario sve spojeve. kasnije s CO2 popunjavao stare rupe za klinove koji mi nisu trebali. I s inverterom je malo zeznutije raditi s bazicnim elektrodama, promjeni se pol tako da masa bude "-" i ide sasvim OK za moje amaterske potrebe. Radiologija i pecenje elektroda nisu ni blizu onoga sto nas vecina radi oko kuce tako da je to bas ekstremno...

Sto se sjecenja elektrodama tice, nabavio sam 10-ak komada SEKATOR elektroda, crvene elektrode koje se lako rune, ali 1cm debljine za njih nije nista, moze se sjeci i deblje zeljezo samo nismo imali nista deblje da isprobamo. Kolega i ja smo obicnim trafo aparatom sjekli stare raonike kao da su od papira radjeni bili. Strasna stvar a na kutiji je pisalo da sluze za sjecu svih vrsta "crnih" metala te za zagrijavanje "sivih" prije zavarivanja... Imam jos 2-3 takve elektrode za uspomenu ;)
 
Ja uvijek koristim Jasenice rutilne elektrode (90% slučajeva 2.5 mm, ono ostalo 3.25 mm). Nikad nikakavih većih problema s njima. reklo bi se prosječene su. Ponekad uzmem i zgrebačke i nevidim nikakve razlike između ove dvije firme. Bolje reći uzimam ono što mi je najjeftinije a to su Jasenice.

Danas sam vario sa jasenice rutilnim 3,25mm ali vrlo staro pakovanje vec pocele korodirati, nasao u podrumu , jos otac kupio tko zna kad pakovanje , rade vrlo dobro , a ovo pakovanje sto sam uzeo sada od 2,5mm isto njihova kutija sam nudio kao poklon i niko nece , smece.

Postoje kod prodavaca "specijalne" elektrode, recimo kada trazite za zavarivanje bloka motora dobijete 2 tipa jednom elektrodom cistite a druga je za popunjavanje , ciscenje brusilicom ne valja jer se skuplja ugljik na tom djelu koji brusite, ove za ciscenje su puno jeftinije od ovih za zavarivanje a treba jako malo.

Prodaju sve vrste na kg odnosno koliko trebate, tako da ako trebate nesto specificno bolje nazovite takve trgovce i pitajte imaju literaturu i uputstva pa dobijete i savjet kako se koriste.
 
Ja jednom uzmem u carinskoj robi kutiju ista jasenica kad sam počo da varim to je da poludiš,potpuna ista na oko al nije jasenica,kad nisam čito tako je.
Sa invetorom ako se dobro ne podesi amperaža prsti ko đavo.
Al njen var mi jos nigde nije otkazo.
 
Postoje kod prodavaca "specijalne" elektrode, recimo kada trazite za zavarivanje bloka motora dobijete 2 tipa jednom elektrodom cistite a druga je za popunjavanje , ciscenje brusilicom ne valja jer se skuplja ugljik na tom djelu koji brusite, ove za ciscenje su puno jeftinije od ovih za zavarivanje a treba jako malo.
Da li bi ti bio problem da odeš kod tih prodavaca i da ih pitaš samo da ti daju oznaku tih elektroda što "čiste" gus pre zavarivanje. Baš me zanima to.

------------------------
Što se tiče jasenica:
Kupio sam nedavno kutiju 3.25 na pijaci jer mi je trebalo hitno. Lepo se pale. Lep luk prave. Ne pršte mnogo. Sasvim dobre elektrode.

Kolega zombie_666 je dobro spomenuo grejanje elektroda pre upotrebe. Kod varova gde je bitno da bude bar 70% dobar spoj, nije bitno grejanje elektroda.
Kod malko ozbiljnijih varova gde treba da bude preko 95% spoj, tu je potrebno zagrejati elektrode.
Neki varioci improvizuju to pa npr za bazične elektrode ponesu parče nekog čelika koje stave pored mesta vara, na njemu počnu var i samo pređu elektrodom na materijal koji se vari. Razlog tome je što bazična elektroda pri paljenju pravi jako krt spoj koji pri dinamičkom opterećenju puca. Nekad se desi da pukne i po završetku vara i to ako se vari malo deblji materijal.
Na primer, kod celuloznih elektroda je vlaga jako loša stvar. Celulozne čim navlaže mogu slobodno da lete u smeće.
Kod gusanih elektroda je poznata stvar da čim navlaže, obloga počne sama od sebe da se ljušti i kruni.
 
Da,to su ugljenicne elektrode za zljebljenje.Koriste se za mnogo poslova,jedan od njih je kopanje zljeba i istovremeno zagrijavanje gusa a vrlo cesto se koriste za popravku varova koji imaju pukotinu,mjehuric ili neku drugu manu.Jednostavno se materijal uz pomoc te elektrode istopi i oduva.Imajte samo na umu da su vrlo nezgodne za rad jer nenormalno mnogo prskaju,zesce od vatrometa.Zato treba biti jako pazljiv jer varnice lete po 4-5 metara unaokolo pa mogu da zapale nesto.

Poslato sa Samsung Galaxy
 
@nesko2563 , pretpostavljam da svaki proizvodjac ima svoj proizvod , ovdje lokalno postoji trgovac koji ima Lastek elektrode pa su koristene njihove , evo imas tu na linku , a postoji i katalog ali na engleskom ima skoro 300 strana.
elektrode za zljebljenje su bile lastek 1900 , a ovih za sili lijev ili gus su imali 4 vrste na skladistu, nisu jeftine ali kad se izracuna ovo po trgovinama na komad za gus izadju jeftinije, prodaju tezinski ne moras pakovanje da uzimas , a i bolje su.

Ove za ciscenje su izgledale kao "normalne" elektrode koliko me sjecanje sluzi a ovo sa linka su nesto drugo ali pretpostavljam da rade isto.

http://www.treatrade.hr/view.asp?p=121&c=55

Linka za ostale lastek proizvode koje prodaju
http://www.treatrade.hr/kategorije.asp?c=55
 
Nije mi to padalo na pamet za grejanje. Dobra fora.
Al čini mi se da je to za manje predmete dobro jer greje u maloj zoni. Kod većih bi bio problem jer mora ceo da se ugreje ravnomerno kako bi ravnomerno "disao" u protivnom bi pucalo blizu vara.
Meni su se svidele elvaco elektrode. Vario sam pre par dana neku pumpu za vodu, gusanu. Vario prvo sa nekim starim utp elektrodama al stalno pucalo blizu vara. Kad završim sa varom, prislonim uvo i samo čujem krc i vidi se sitna pukotina. Pošto me je mrzelo da grejem to, probao sam i sa tim elvaco što sam dobio od druga. Lep var, lepo šljaku odvaja. Sa njima sam uspeo da zavarim.
Koristio sam i njihove rutilne elektrode. Jako dobre.
A koristio sam i neko smeće vašarsko, čini mi se da je plavo-bela kutija. Sideweld ili tako nešto. Zlo od elektroda. Smrde dok variš. Ne možeš šljaku da isteraš iz vara.
Jedino da je "kuvaš i kuvaš" dok je var sam ne izbaci napolje. Vidiš kroz masku kako neće da izađe napolje. Sad ih koristim eto tako kad mi zatreba negde takvo parče materijala. Da vežem nešto ili slično. Neki klinčić da napravim.
 
Ekscentar brusilica je bolje rešenje od vibracione. Zbog svog načina rada, ostavlja ravniju površinu. Lakša je za rad. Ali ne bih savetovao nijednu od ovih marki ali to je moje mišljenje a ti kako hoćeš i možeš, naravno.
 
Malo se ponovio juče, za 5 DIN nije loše:
2moc95l.jpg
 
Nazad
Vrh