Varenje bloka motora

Bolje da nisam ništa napisao-sada će biti polemike.Ja sve što napišem je iz ličnog iskustva ili ne pišem ništa-hteo sam da pomognem imenjaku
 
MONTOYA je napisao(la):
najzanimljivije je da su posle par godina kupili neznajući isti traktor i kada su počeli da ga rasturaju glavu nikako da skinu i onda su ukapirali da je već bio kod njih i bruslicom iseku glavu drugačije nije moglo.Znači traktor je radio par godina tako skarabudžen

Ovo je najboli deo priče! :haha: :haha: :haha:
:ppozdrav:
 
Meni je pre dve godine pukao blok, malo smo zamazali sa silikonom i svakoraznim cudima i prodao.... Ne znam sta se dalje desavalo al predpostavljam da mi je psovao sve po spisku :haha: :haha: :haha:
 
Može da se zalepi gitom za auto, onim zelenim, čupavim, sa vlaknima, ako je u pitanju pukotina. Ako se sipa samo voda u motor, može da drži nekoliko godina, to sam radio više puta, ali sad treba da radimo motor od agregata a u njega se sipa antifriz, a antifriz nagrize taj git, pa procuri.
Lakše bi bilo da se zavari na licu mesta, nego da kvarimo ceo motor pa da samo blok nosimo negde na varenje...
 
Ja sam imao jedan problematican blok i na kraju mi je zavario neki deda iz Vrsca vidi se da zna posao, mogu ti poslati broj sutra.
 
Našao sam jednog čoveka iz Kikinde, to mi je najbliže.
Do sad nam je blokove i glave vario Horvat iz Sente, ali on to više ne radi, ne znam zašto. Pre deset godina smo nosili jednu glavu od Imt 540 koja je pukla izmedju ventila jer se pregrejao. Čovek je na glodalici izdubio pukotinu celom dubinom, pa je navario i obradio. Traktor još uvek radi sa tom glavom.
 
Nikal elektrodom može! Ja sam vario blok od zetora, gde je izvirila klipnjača, znači rupa ko pesnica, i samo poslagao deliće koji su se odvalili i zavario ih! na jednom mestu je ostala mala rupica, pa tamo rosi malo, ali ne toliko da se vidi na betonu, već je samo musav.... To bi trebalo da zalepim dvokomponentnim lepkom, jer var neće zapušiti ako je pukotina masna od ulja!
 
90-1 bavio sam se preprodajom automobila. golf 1 i 2 su bili hitovi i vrlo zahvalni za raznorazne budzevine :D žilete smo dosta trošili. sećam se jednog belog "keca", subota prepodne sredimo ga za pijacu, ja izadjem uvece malo popijem i potpišem ga. naravno krene dobro poznati zvuk i onda ponovo na kanal. ujutro je bio na bubnju i našo novog gazdu. al sam zato i ja znao da na primer iz jedne sijere kupljene u kraljevu izvadim karike od fergusona :haha:
 
Može i sa EVB50 (bazična elektroda), kolega i ja smo varili na njegovom 560, ostavio mu burazer vodu i puko blok iza boš pumpe, skinuli pumpu , brenerom ugrejali blok vratili deo koji se iskrivio i zavarili. Ali varili polako sa prekidima znači varili po 10 mm pa sačekali da se prirodno ohladi pa opet tako na kraju prešli var tečnim metalom za svaki slučaj i sada nepusta antifriz.
 
Blokovi motora se vare VISOKOFREKVENTNIM STRUJAMA UZ POMOĆ TIG-MIGMAG APARATA.Sada već nisu skupi
a veoma su korisni za sve vrste varova na i sa metalima ,sa debljinama već od 0,01 mm (čitaj folijama)pado 10 mm.
Za deblje materijale se koriste drugi vidovi zavarivanja.
Tehnika spajanja napuklih delova metala tečnim metelima je već odavno poznata i poznati su i postupci spajanja, samo se treba držati doslovno procedure i uspeh neće izostati.Za takav način spajanja metala NUŽNO je upotrebiti
isključivo kvalitetan tečni metal poznatih proizvođača i unutar roka upotrebe .

Majstorkvariše treba zaobilaziti u širokom luku!
 
imam loše iskustvo sa varenjem obično se to treba raditi u letnjem periodu kada je to toplo vreme sa gusanim elektrodama mada ja sam više pristalica tečnih metala jer je varenje i nesigurno i skupo do 150 eura za 15 cm iz dva navrata.
Post je spojen: [time]1277744885[/time]
_________________________________________________
Kod starijih motora M34 T na 558 obično prska pod samom glavom iza pumpe visokog pritiska jer je tu blok bio i najtanji, tako da je za to varenje neophodno skidanje glave, a ako uspe varenje, blok ide na ravnanje i nije pouzdano kod novih nikad tu nepuca (uradjeno deblje).
 
najveca ludost je variti,pregrevas materijal i menjas mu strukturu, kasnije u radu bloc se pri zagrevanju nesiri jednako i moze opet da pukne,vari se samo kada izbije komad i teda se obrade ivice vari se evb elektrodom 300o-6000din/kg
Vari se prethodno ugrejan materijal znaci ceo blok se greje ne samo pukotina i to ne punim varom nego na heft milimetar po milimatar sa svih strana jednako i uvek se dogreva var se zenguje udara cekicem da bi se sjedinila struktura elekrode i bloka i varenje traje malte ne citav dan
za pukotine i naprsnuca najbolje ja koristiti tecni metal ocistis blok sa cetkom na brusilici uzmes onaj sprej za odmascivanje kocnica i nezalis ga onda kulturica tecni metal ako je veca pukotina i bakarna mrezica fazon je isti kao za fasadu
pricao mi je drugar koji kod cubike vari blokove da oni uzmu blok izvade stubline ako mogu da se vade tipa rus ceo blok ugreje zavari i vrati u peć da se hladi jer bi puko kad bi se hladio napolju
 
Blok se vari nikl elektrodom na sto manjoj amperazi.Normalno se prethodno ugrije cio blok.Pukotina se zasijece.Vari se tako sto se pusti var kraj pukotine sa jedne strane pa sa druge na kraju se ta dva vara spoje trecim varom.Citav proces traje sporo.Vari se od 5-10 mm duzine var malo stane pa opet.Kad je blok vec izvaren raznoraznim elektrodama pomaze samo fleka.Ona se stavi od 2-3 mm pleha.Pleh se lako pri zagrejavanju siri i skuplja i manja je sansa da blok dalje puca.
 
Nazad
Vrh