Elektro instalacija

Pozdrav jedno pitanje za sve poznavaoce i iskuse ljude.
Imam 540 iz 77 god. imam problem pri paljenju non stom mi gori glavni osigurac i ne da pali na kljuc nego moram direktno. Prosle godine stavljen nov anaser ceski znam da je bio 100 eura prodao svinju kupio anaser sta reci. Dali je neko imao slicnih iskustva sa ovim problemom i sta moz biti?
 
Los kontakt na samom osiguracu, ako su oni fabricki pa ima lose kontakte, zica se negde procesala ...
Probao bih da skinem zicu sa alnasera i simulirao paljenje da se vidi hoce li pregoreti kad se okrene brava za paljenje ako je sama zica negde nagnjecena.
 
Sinisa- nece biti problem jel je kabina dobro dobro izolovana,,,jos preko svega ide zastitni lim sa kojim je zatvoreno dosta...tako da je sve spakovano i zasticeno od prasine .... a namerno je stavljeno na levu stranu jer su izlazi za orbitrol i kocioni cilindri na desnoj
slikam lim

inace sve kablove provlacim kroz buzire,krajevi stopica se leme...stopice oko motora ili u termo buzir ili u navlake kako kad sta imam

zare-gakovo je video kako radim pa nek kaze..


dejja-sta fali tim kablovima?
 
Na autu i traktorima, kablovi su izloženi posebnim uslovima i zato se koriste silikonski kablovi. PVC hoće da se istopi na većoj temperaturi. Sunce, nafta i derivati ga takođe razlažu i hoće da prespoji. Viđao sam da žica ispadne iz izolacije i bude gola. Zato treba koristiti kablove namenjene za autoindustriju. Ja ih sečem sa starih auta na otpadu, i ne brinem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Proveri kakav je grejač i probaj njega da raskačiš pa onda pali. Možda je i on probio pa na svako verglanje izgori osigurač. Dešavalo mi se
 
e ovako :)) prije par dana sam kupio jedan multimetar, e sad nikad nisam radio s njim, pa ako neko ima iskustva nek mu kaze kako se sa njim radi...npr ispitivanje akumulatora sto i kako...
HTB1HlLfNFXXXXapXXXXq6xXFXXXn.jpg
 
Kada meriš akumulator, staviš ga na DCV opsega do 20 ili 200 ako meriš 24V
Kada proveravaš 220V staviš ga na ACV 750
Možeš još i tražiti spoj u instalaciji ili npr ispravnost sijalice na opsegu Ω 200
Sve ostalo ti neće trebati. Ono DCA nemoj da koristiš da ga nebi ubio.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Za merenje punjenja priznaje se samo merenje kvalitetnim skalašem. Varničenje četkica hoće da slaže i Fluke od 200€. Ovaj mali se prodavao kod kineza u Pančevu za 250din. Hoće da greši i na ACV.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ma ja s vremena na vreme kad idem za Rumu svratim kod lokalnog autoelektričara da mi izmeri punjenje alternatora na autu ali sa sobom ponesem i tu malu stvarčicu zvanu unimer pa čim zamaknem par ulica od njega stanem,izmerim,pa uporedim vrednosti...
Prilično je tačan,barem ovaj moj sadašnji primerak,prethodni je brljavio i lagao pa je odleteo o zemlju i razbio se....
 
Mogu još dve stvari s njim da se urade, vrlo korisne i poprilično precizne:

1. Može da se proveri da li su na alternatoru ispravne diode (to je jedan od razloga kad ti alternator slabo dopunjava a regler je nov).
Skine se alternator (mada i ne mora ali kod nekih auta/traktora je teško prići žicama), unimer podesiš kao na slici
unimer1_zpse04kvi1c.png

na displeju treba da stoji broj 1.
Crveni kabl prisloniš na kućište alternatora a crni na onaj deblji šraf ili ti na B+. Ako je alternator ispravan treba da bude vrednost 1 a kad zameniš mesta kablovima neki veliki broj. Ako ima neko očitavanje kako god da se prislone kablovi - nešto nije u redu sa diodama alternatora.

2. Provera da li nešto "vuče" struju akumulatoru kad auto ili traktor stoje. To je ono preko noći prazan akumulator a kontakt bio isključen. Za ovo se isključi kontakt, na kolima se zatvore vrata, ugasi radio, sve se pogasi i zatvori i ne dira.
Na unimeru podesiš na ovo i crvenu ubodeš u tu rupu kao na slici.
unimer2_zps7p3kv6xo.png

Skineš - klemu i prisloniš crvenu žicu na klemu a crnu na - na akumulatoru. Ako ima očitavanja, pogotovo neki ceo veći broj (1,2,3 ...) - nešto vuče struju.
Onda ideš redom, skidaš jedan po jedan osigurač i gledaš kad će očitavanje biti 0 i znači nešto na tom osiguraču vuče struju.

Ovo drugo može da spali unimer ako se kojim slučajem otvore vrata na kolima pa se upali svetlo ili upali radio ili bilo šta jer će struja poteći kroz unimer i PUF ::jako_besan::
 
Spaliće instrumenat i ako nešto povuče struju preko označene pošto na tom području unimer radi bez zaštite. Lično sam kao učenik spalio skupoceni(u to vreme) Iskrin Digimer na području 10ADC. za tu svrhu su najsigurnija amper klešta. Ovo 10ADC nebih preporučio ni iskusnima.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ako hocete da se igrate merenjem struje,uradite kao sto kaze kolega @Dejja sa amper klestama a ne obicnim unimerom.Jos jeftinija varijanta je da zovnete nekog elektricara a ne da kupujete sav taj (nimalo jeftin)alat.
 
Ovog ako spali i nije šteta, kod kineza ih ima i za 250 dinara. Bolje i to da spali nego nešto ozbiljnije ::namigivanje::

Jos jeftinija varijanta je da zovnete nekog elektricara a ne da kupujete sav taj (nimalo jeftin)alat.

Pa sad, ovo je već disktabilno, em je teško naći dobrog em nije jeftiniji od kineskog unimera sigurno :osmeh: A i može da uštedi u nekim slučajevima da te ne izradi neki lik, tipa, uzme ti 2000 što ti je crkla dioda na Iskrinom alternatoru a ti za te pare nađeš ceo u dobrom stanju ::namigivanje::
 
Imt 533 stao u sezoni,odbija da pali..Lepo radio,a sledece jutro kada se okrene kljuc cuje se "dum",kluc se vrati opet se cuje "dum"..Brzi kontakt:"dum,dum"..
Ako moze pomoc,pa cemo temu citati kasnije..
 
Kontakti na automati alnasera. Verovatno ubaci bendiks ali ne pusti struju za verglanje. Probaj da vidiš probnom lampom da li se pojavi napon na šrafu uz alnaser, tj na prvom ti dolazi struja sa kleme a ti vidi da li ima na drugom šrafu kada kaže klik dum


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nazad
Vrh