Centralno i etazno grejanje.

Ima to veze sa temperaturom. Na temperaturi vode 80-90 stepeni i izlazni plinovi (dim) su visoke temperature. U usporedbi sa vanjskom temperaturom to je velika razlika a što je veće razlika peć bolje povlači zrak (bolje gori). Ako se dim brže kreće on nosi sitnije čestice pepela i kad uđe u dimnjak tu dođe u proširenje pa uspori i čestice se tu talože.
 
da li imaš šidel dimnjak i koja visina ,da li je ozidan po propisu tj kakva mu je promaja i da li ima kondenzacionu posudu na dnu dimnjaka pošto ložiš sojinu slamu ovo sve utiče na pravilnosagorevanje

Dimnjak je zidan od cigala konstruktor je bio lokalni majstor samouk dimenzie dimnjaka su 50x50 unutrašnja mera a visina oko 5m od zemje. A za šta služi ta kondenzaciona posuda na dnu dimnjaka? Ovde je otprilike dublji za nekih 80cm od rupe gde ulazi cev dimnjaka od kotla.
 
Prvo dimnjak ti je nizak za peć na bio masu ona zahteva dimnjak 7+m, što zavisi od položaja dimnjaka u odnosu na objekat i na vetrove, dimnjak mora da ima promaju da nebi dolazilo do kondeza unutar dimnjaka a samim tim i unutar kotla , zato su i predviđeni šidel dimnjaci ali čovek radi kako može i tunema ništa loše , znači trebalo bi da povisiš dimnjakbar za 2m i ako je moguće da ti priključak dimnjače bude bar na 1.2m od dna dimnjaka dabi bila bolja promaja unutar dimnjaka, dimnjak od cigle ima veću moć zadržavanja čestica u sebi naročito ako nije dobro izlepljena unutrašnjost samog dimnjaka i naravno loša mu je izolacija dimnjaka .
 
Prvo dimnjak ti je nizak za peć na bio masu ona zahteva dimnjak 7+m, što zavisi od položaja dimnjaka u odnosu na objekat i na vetrove, dimnjak mora da ima promaju da nebi dolazilo do kondeza unutar dimnjaka a samim tim i unutar kotla , zato su i predviđeni šidel dimnjaci ali čovek radi kako može i tunema ništa loše , znači trebalo bi da povisiš dimnjakbar za 2m i ako je moguće da ti priključak dimnjače bude bar na 1.2m od dna dimnjaka dabi bila bolja promaja unutar dimnjaka, dimnjak od cigle ima veću moć zadržavanja čestica u sebi naročito ako nije dobro izlepljena unutrašnjost samog dimnjaka i naravno loša mu je izolacija dimnjaka .
Njega ne muci kondenz dimnjaka vec cestice od pepela. A kondenz se stvara kad dimni gasovi spadnu ispod 180 stepeni. Njega izgleda vise muce "ruze" vetrova tj. polozaj dimnjaka na vrh krova objekta nego visina dimnjaka, jer ako je unutrasnja mera veca tad moze dimnjak biti nizi. Dosta moze da zeza ako ima "kapu" na dimnjaku jer i ona mora biti propisno udaljena.
 
Koliko sam upućen dimnjak ne treba da ima kapu, ne ne treba nego ne sme.
ja sam ozioao shidel i kapu stavio po preporuci majstora i ne svidja mi se, usporava cirkulaciju dima . na leto je skidam i zaboscu prohromsku cev od metra. samo jos razmisljam kako cu izvesti da zagradim da mi ne upada kisa izmedju samotne cevi i blokova po staklenoj vuni

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
Ja sam stavio kapu kad sam zidao sidelov odzak i imao sam problem kad otvorim vrata od kotla da nalozim,sve zivo zadimim i stalno cadjavi. Onda sam to sve skinuo i na jednu od tih betonski ploca utiplao dve cevi i na njih zavario lim od 2 mm,lim sam savijao i izgleda kao po poluotvorena knjiga.
Ali najace od svega sto ga vec 2 godine nisam namontirao.:haha:

- - - - - - - - - -

Odzak mi je otvoren i nema nikakvih problema.

- - - - - - - - - -

ja sam ozioao shidel i kapu stavio po preporuci majstora i ne svidja mi se, usporava cirkulaciju dima . na leto je skidam i zaboscu prohromsku cev od metra. samo jos razmisljam kako cu izvesti da zagradim da mi ne upada kisa izmedju samotne cevi i blokova po staklenoj vuni

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Ne samo sto smanjuje cirkulaciju,nego ga sabija. Zamisli kotao od 35-40kw kad grune kroz fi 200 i udari u onu kapu
 
Njega ne muci kondenz dimnjaka vec cestice od pepela. A kondenz se stvara kad dimni gasovi spadnu ispod 180 stepeni. Njega izgleda vise muce "ruze" vetrova tj. polozaj dimnjaka na vrh krova objekta nego visina dimnjaka, jer ako je unutrasnja mera veca tad moze dimnjak biti nizi. Dosta moze da zeza ako ima "kapu" na dimnjaku jer i ona mora biti propisno udaljena.
Naprotiv što god je veći prečnik dimnjaka treba mu i veća visina , ko loži bio masu bolje je bez kape ili kapa mora biti udaljena od vrha dimnjak 6-8% njegove visine a nikako stavljati one fabričke kape .[h=2]PREČNIK DIMNJAKA[/h]Nedovoljno veliki otvor otežava transport dimnih gasova a time i sagorevanje. Uobičajen otvor je 14×14 cm za kućna ložišta poput šporeta na drva ili peći za grejanje, odnosno 20×20 cm za kamine i centralno grejanje. Kada je otvor prevelik, javlja se kovitlac i povraćaj dima. Pošto ne postoji praktičan način da se poveća prečnik postojećeg dimnjaka, rešenje može biti u korekcijama otvorenog dela ložišta.
 
Poslednja izmena:
Imam termomont kotao kombinovani od 48 kw dvocijevno odradjen sistem ,meni je sasvim dovoljno kada je temp u kotlu 60 stepeni !
Da bi postigao 60 stepeni treba bas dosta i da se tovari u njega sto drva sto uglja.Pitam se kako kod kolege Centrometalov dolazi i do 80 stepeni!?


Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk

Ja imam centrometal 35 kw i lozim samo hrast. Koju temperaturu mu zadam,on tu postigne. Jedino kad je bilo -22,ja mu zadam 80,on postigne 75. Inace kad je -10 napolju,moze i 90 da nagura bez problema
 
Ja sam stavio kapu kad sam zidao sidelov odzak i imao sam problem kad otvorim vrata od kotla da nalozim,sve zivo zadimim i stalno cadjavi. Onda sam to sve skinuo i na jednu od tih betonski ploca utiplao dve cevi i na njih zavario lim od 2 mm,lim sam savijao i izgleda kao po poluotvorena knjiga.
Ali najace od svega sto ga vec 2 godine nisam namontirao.

- - - - - - - - - -

Odzak mi je otvoren i nema nikakvih problema.

- - - - - - - - - -



Ne samo sto smanjuje cirkulaciju,nego ga sabija. Zamisli kotao od 35-40kw kad grune kroz fi 200 i udari u onu kapu
moj je 40-60 kw , tako pise na kotlu. verovatno zavisi sta lozim.

a ujutru ubacim balu za 40 min kad je napolju -15 -20 digne sve radijatore na 70 stepeni. kad je oko 0 dize i za manje od pola sata

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
Pa to je i problem..pomeri ka 5 ili eksperimentisi malo...moras da uspes da brzo zagrejes kotao i nakon toga samo po malo popustsa ka max dok ne uspes da dobijes zeljenu temp.

Послато са Tab2A7-10F
 
Ja sam imao 9 godina kapu od lima ,kada sam menjao kotao više nije valjala tj jednostavno se dimnjak drugačije ponašao sa novim kotlom morao sam je skinuti ,sada radi ok.
 
5mz60m.jpg
2hx53lv.jpg
Evo jedan dimnjak koji sam radio u septembru , visina 8.5m šidel elementi izolovan kamenom vunom pa obzidan ciglom i na kraju izmalterisan ,čovek loži sojinu slamu extra ima sagorevanje nema kondeza niti povrata pepela .
 
Dulebdp- ispravna kapa za sve dimnjake ide u vidu "lastinog repa" i dno te kape ide minimalno 1.5*d (d-precnik dimnjaka) od vrha dimnjaka. Ali to sve zavisi od krajeva gdje se nalazi. Izvini ali ja mislim da gresis sto se tice visine dimnjaka tice jer bi po toj logici svi pravili uze dimnjake da bi samim tim i bili nizi. Slazem se sa tobom da ne treba uopste kapa na dimnjacima, i ja je nisam stavio sebi ali meni je to posao i nece da mi prime posao ako nema kape i ako nije pravilno postavljena.
 
Slažem sa tobom ali se upraksi pokazalo da ako je kapa blizu otvoru dimnjak i ako se loži biomasa dolazi do zagušenja jer je ogromna količina dima , neće niko zidati uzak dimnjak za centralno grejanje nego ako je dimnjak širi od f-200 onda mora imati i određenu visinu bar kod nas u vojvodini jer ovde su vetrovi jako čudni, ja se inače bavim ovim poslom već dugo vremena i čak sam i dobio sertifikat od šidela.Sada svaki kotao za centralno grejanje ima propisanu visinu i prečnik dmnjaka.
 
Nazad
Vrh