Alati i radionice

@mirosti Moram da pitam,vidim ta utp sto spominjes ima istu oznaku ,tj E 29/9 ,to mu dodje inox elektroda,ista kao ova ?.Sastav elektroda je isti ,kao i ostali parametri zavara,slicni su jako.Koristio sam iste elektrode samo neki poljski,ceski proizvodjac, one imaju takodje i oznaku R312,koristio sam ih kao medjusloj,''cushion zone,buffer layer'', za navarivanje tvrdom elektrodom otpornom na habanje.Jako se lako vari sa njima,sljaka otpada sama od sebe,ali bogami jedne od skupljih elektroda koje sam koristio xd.Najskuplje su bile te za hard facing ,Lastek 2400,drhti ruka kad placas :ROFLMAO: .
 
Poslednja izmena:
Mi ih nikada nismo sušili, niti su mi ovi iz ICI-ja napomenuli da to treba raditi.
Tačno je da je relativno skupa (oko 6-7000din/kg), ali završava posao i time anulira taj 'mali' nedostatak.
 
Nije se moja poruka odnosila na tvoju i ako je odmah posle tvoje.
Napisao sam to cisto kao doprinos ovoj temi gde se vec pise o elektrodama i zavarivanju i spominjane su bazicne i rutilne elektrode.
Nema problema Aco, znam da je generalno tako. Bazične elektrode uglavnom su dolazile iz kojekakvih izvora iz velikih firmi, pa je to uglavnom bio neki natprosečan kvalitet materijala u odnosu na obične rutilne elektrode.
Ali ponavljam, ima i jako egzotičnih rutilnih elektroda kojima bazične nemogu ni prismrdeti..
 
Nije uopšte upitno zašta je koristiti, jer ima svoju jasnu namenu: koristi se za navarivanje pohabanih površina gde je potrebna visoka otpornost na habanje.
Dakle:kojekakve osovine, rukavci itd, a ne opšti spojevi ili delovi kašika bagera gde ima dosta jeftinijih manganskih elektroda.
Pretpostavljam da kupuješ u welderstil-u koji imaju originalne(postoje i kopije).
 
Euweld ima EU307 za zavarivanje i navarivanje manganskih materijala, ali ima veliki izbor ovog tipa elektroda.
Takođe, pošto rudnici i mnoge druge teške industrije dosta troše ove elektrode, velika je ponuda i po oglasima.

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka
 
A tek da probaš njihove aparate za varenje..
Bili smo u investiciji da nabavimo njihov mig/mag, ali cena je zaista astronomska i za firme.
'Klot' aparat nije (pre)skup, ali softver je nešto čime sada deru(ne samo oni).
Bukvalno, za pojedine funkcije kupuješ posebne kartice kao dodatnu opremu na autu.. U našem slučaju softver je koštao više od aparata.
Ali kada smo isprobavali na prezentaciji to je bukvalno savršenstvo..

Poslato sa PPA-LX2 pomoću Tapatoka
 
Ok to , ali sto nebi ja probao ? Radozno sam da vidim dali ce drzati , a nije na nepristupacnom mjestu ,niti kirijam sa tim bagerom , da je katastrofa ako.opet napukne . Mogao bi i sa bazicnom da pokusam. Dali ih moram grijati prethodno ili ne ?
Dali bi ista pomoglo da prethodno malo duze zagrijem mjesto vara brenerom ?
Kupi elektrode koje su sveže i koje su dobro skladištene i onda ne moraš da ih sušiš naknadno.

To što ti imaš je gotovo rutinska stvar, nije ništa zahtevno.7018 samo da je H4R i udri.

Grejanje obavezno, na nekih 150-200 stepeni, obavezno ako već nemaš uzmi termo kredu,greješ široko u odnosu na var, da sprečiš naprezanje kod samog mesta zavara.Krtak luk i više prolaza,variš tempom da ostaneš u okviru 150-200°.Nakon svega obavezno spontano sporo hladjenje, nikako vodom i na silu.

Obavezno buši na krajevima pukotine.
 
Ma kad sam pogledao izbliza , to nije uopste kako sam zamisljao. Taj bocni zid krana je mnogo tanji nego sto sam zamisljao. Nisam mjerio ali lici da je 5,6mm. Izgleda da svu silu preizima gornja i donja oplata te kutije ,koja je mozda i 20akmm a ove bocne samo to drze .
Ovako ta pukotina izgleda.
 
Koja mu je opcija sad kad je hladnije da sporo hladi var ?.Jedino da umota u staru cebad neku ?.
Samo da ima PP aparat blizu :D ima namesko "ćebe" od fiberglasa baš za to, a može da služi i za zaštitu kad variš negde, a nećeš da pucne i ostalo leti gde ne treba.Ja imam 3*3m platio 60€,kad mnogo bruism u radionici razvučem ga i nema brige dal će nešto da plane.

Ako se naglo ohladi džabe je vario.
 
Nazad
Vrh