Elektro instalacija

Nije svejedno.
Kad se poveže kako treba bas gura membranu napolje, a ako povežeš kontra zvuk ide na suprotnu stranu pa se slabije čuje. Ako su oba zvučnika isto povezana bas se pojačava a ako su različito onda se poništava i bude jako slab. To se najviše oseti kad su zvučnici na zadnjoj tabli u kolima...


Послато са SM-A217F помоћу Тапатока
 


Drugari , da li ima neko pravilo u vezi zabica na zvucniku, uza , sira, koja bi trebala da je plus, a koja minus?

Uvek deblji pin (Nožica za lemljenje) je +

Zvucnik.png

-Postoje dva osnovna načina povezivanja:​

PARALELNI i REDNI način veza.


-PARALELNI način je najčešći način povezivanja u praksi,
zbog najboljih karakteristika koje pruža.Obrazac za proračun ukupne otpornosti prema pojačalu je:

1/R = 1/R1 + 1/R2
-Primer: Otpornost zvučnika je 8 ohm

1/R = 1/8 + 1/8 =0,125 + 0,125 = 0,25
R = 1 / 0,25
R = 4 ohm

-REDNI način,primenjuje se samo u slučajevima kad je
to neophodno i neminovno_Obrazac za proračun ukupne otpornosti prema pojačalu je:

R = R1 + R2

-Primer: Otpornost zvučnika je 8 ohm

R = 8 + 8
R = 16 ohm



-KOMBINOVANO redno-paralelni način,primenjuje se kad je potrebno vezati veći broj zvučnika na isto pojačalo.
-Obrazac za proračun ukupne otpornosti prema pojačalu je kombinacija predhodna dva obrazca ,za prikazani primer:
R1,R2,R3 su u paralelnoj vezi,a onda komplet vezani u rednu vezu sa R4.

R4 + (1/R = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3)

-Primer: Otpornost svih zvučnika je 8 ohm

8 + (1/R = 1/8 + 1/8 + 1/8)
8 + (1/R = 0,375)
8+ 2,666 = R
R = 10,66 ohm

-Primer 2 :​

-Redno povezivanje 2 kutije od 4 ohm, kako bi dobili otpor od 8 ohm prema jednom od kanala pojacavaca.

-Napomena: Za primenu ovakvog načina povezivanja ,potrebno je izabrati zvučne kutije iste ili priblizno slične snage (W).​

...................................................................................................................................................................



-Prikaz povezivanja dva zvučnika na dvokanalno stereo pojačalo.
-Ako je naznačeno na pojačalu da je potrebna otpornost zvučnika 8 ohm, to znači da možemo priključiti isključivo dve zvučne kutije čija otpornost ne sme biti manja od 8 ohm pojedinačno.
-Ako je na pojačalu naznačeno da je potrebna otpornost 4 ohm,u tom slučaju možemo priključiti zvučnike otpornosti 4 ohm ili više od toga.
-Sa porastom otpornosti ka zvučnicima, snaga pojačivača srazmerno opada,ali ne ugrožava stabilnost rada pojačivača.
-Sa padom otpornosti zvučnika ,prema pojačivaču,snaga pojačivača raste,ali ako ukupna otpornost zvučnika padne ispod limitirane otpornosti,naznačene na pojačivaču, dolazi do preopterećenja pojačivača i njegovog oštećenja.

Ima još dosta da se piše ali verujem da mi sam Forum ne bi ni dozvolio da toliko pišem u jednoj objavi (A i iskreno mislim da nikog to ne zanima :haha: ).
 
Poslednja izmena:
Nije svejedno.
Kad se poveže kako treba bas gura membranu napolje, a ako povežeš kontra zvuk ide na suprotnu stranu pa se slabije čuje. Ako su oba zvučnika isto povezana bas se pojačava a ako su različito onda se poništava i bude jako slab. To se najviše oseti kad su zvučnici na zadnjoj tabli u kolima...


Послато са SM-A217F помоћу Тапатока
Ba6s sam pre neki dan gledao neki test zvučnika i za uvo nema nikakve razlike polaritet zato što je membrana na sredini. Naravno pričamo o zvučnicima male snage kao sa slike.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 


Drugari , da li ima neko pravilo u vezi zabica na zvucniku, uza , sira, koja bi trebala da je plus, a koja minus?
Ako nisi siguran u polaritet zvučnika na kontakte povežeš na kratko bateriju od 1.5 V pa vidiš u kom položaju izbacuje membranu napolje.
Znači ako je izbacio mebranu tako kako si je povezao + baterije je povezan +, a - na -. Ako je ovukao onda je ubrnuto.

Uglavnom će raditi bez problema i ako se obrne polaritet (naravno ako je isto obrnut na svim zvučnicima). Ne bi valjalo na nekim fensi sistemima gde je sve uzeto u obzir od veličine kutija to gomile drugih stavri. Mada sudeći po izggledu ne deluje mi da će ovaj tvoj zvučnik biti deo nekog najnovijeg Hifi sistem gde se svaka sitnica uzima u obzir. ;)
 
Hvala kolege na detaljnim odgovorima, to je i vise nego detaljno objasnjeno, nista haj tek sistemi, ici ce u traktor
Malo me podsetili odgovori na ovaj video 😀
 
Opet ja sa ovim mojim radiom :), pojavila mi se jedna dilema, na ovoj slici bi trebala da je zuta oker masa
,
medjutim na semi za radio, mi pise da crna treba da je masa, prevodio sam sa francuskog malo


Da li je moguce da radio ima 2 mase?
 
Crna i jeste masa. A žuta je spoj mase na kućište radija. Mogu obe žice slobodno na masu mada bi verovatni radio i sa jednom od te dve.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 
Zvucnici se ponistavaju ako su kontra povezani....

Imao sam u kolima 2kw rms-a na wooferima , kad ih kontra povezem kao da imaju 100w a ne 20x vise.

i redno i paralelno ih ne mozete vezati kako hocete nego morate videti radio koje otpore podrzava ili ce izgoreti integralac. Auto program je uglavnom 4 oma (klasicni zvucnici , elipse itd) wooferi su neka druga prica.

Sent from my DCO-LX9 using Tapatalk
 
Da li zna neko (možda Srdjan :)) kako se ispituje ispravnost reglera na Belarus traktorima. Mislim na ovaj napred kod hladnjaka što ima osigurač na sebi.
Često mi pregori osigurač i vidi se da je nagorelo oko nogica. Neko je pisao ovde da je zbog toga mogao traktor da mu se upali pa me sad baš brine. Inače mislim da puni, barem pokazuje tako na tabli. Moram da proverim na akomulatorima.
 
Da li zna neko (možda Srdjan :)) kako se ispituje ispravnost reglera na Belarus traktorima. Mislim na ovaj napred kod hladnjaka što ima osigurač na sebi.
Često mi pregori osigurač i vidi se da je nagorelo oko nogica. Neko je pisao ovde da je zbog toga mogao traktor da mu se upali pa me sad baš brine. Inače mislim da puni, barem pokazuje tako na tabli. Moram da proverim na akomulatorima.
Nemam baš takav regler kod sebe (Uslikajte pa će da vidimo tačno šta je u pitanju). Može biti pretvarač sa 14v na 28v (Služi za punjenje levog akumulatora) Sistem paljenja na 24v ili je stvarno regler (Eksterni koji nije na samom alternatoru).

Screenshot_2024-03-05-14-27-02-238-edit_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpeg
Screenshot_2024-03-05-14-24-28-450-edit_com.android.chrome.jpeg

regulator-wiring-diagram.png

Control_box_alternator_conversion.jpg


(E) Zemlja -
(D) Izlaz za Dinamu
(Wl) lampica upozorenja/ lampica rada generatora
(F) Generator
(B) Akumulator i Ampermetar
(A1) Treba da bude od prekidača paljenja do reglera u starom sistemu pa do lampice upozorenja
(A) Ampermetar

Često mi pregori osigurač i vidi se da je nagorelo oko nogica. Neko je pisao ovde da je zbog toga mogao traktor da mu se upali pa me sad baš brine. Inače mislim da puni, barem pokazuje tako na tabli. Moram da proverim na akomulatorima.
Proverite vi koliko vama vuče struje (Uključite sve moguće potrošače što imate) i onda sa Amper klještima vidite stanje pa pomoću toga znate koji osigurač da ugradite (Tačnije Amperaže).

Što se tiče ovoga da vam osigurač pregori proverite kontaktne veze, sigurno treba da se očisti oksidacija (Ništa novo tako je to kada se pere, ulazi pračina).
 
Poslednja izmena:
To na belorusu nije regler već pretvarač sa 14v na 28v. Služi za punjenje levog akumulatora kod traktora sa paljenjem na 24v.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 
Nemam baš takav regler kod sebe (Uslikajte pa će da vidimo tačno šta je u pitanju). Može biti pretvarač sa 14v na 28v (Služi za punjenje levog akumulatora) Sistem paljenja na 24v ili je stvarno regler (Eksterni koji nije na samom alternatoru).

Screenshot_2024-03-05-14-27-02-238-edit_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpeg
Screenshot_2024-03-05-14-24-28-450-edit_com.android.chrome.jpeg

regulator-wiring-diagram.png

Control_box_alternator_conversion.jpg


(E) Zemlja -
(D) Izlaz za Dinamu
(Wl) lampica upozorenja/ lampica rada generatora
(F) Generator
(B) Akumulator i Ampermetar
(A1) Treba da bude od prekidača paljenja do reglera u starom sistemu pa do lampice upozorenja
(A) Ampermetar


Proverite vi koliko vama vuče struje (Uključite sve moguće potrošače što imate) i onda sa Amper klještima vidite stanje pa pomoću toga znate koji osigurač da ugradite (Tačnije Amperaže).

Što se tiče ovoga da vam osigurač pregori proverite kontaktne veze, sigurno treba da se očisti oksidacija (Ništa novo tako je to kada se pere, ulazi pračina).
Nije ovo što si okačio.
Što kaže zikabog. To je pretvarac. Izgleda da ima ulaz za 12V i izlaz za 24V i to je to. Takodje ima i osigurač.

Na kom princpu radi? Pretpostavljam da je običan trafo? Ili ne? evo slike na linku: https://www.kupujemprodajem.com/pol...je-regulator/oglas/141166870?modal=bigGallery

Jel moguće da je problem sa pravim reglerom na alternatoru tako da on izbija osigurač na pretvaraču?
 
Nije ovo što si okačio.
Što kaže zikabog. To je pretvarac. Izgleda da ima ulaz za 12V i izlaz za 24V i to je to. Takodje ima i osigurač.

Na kom princpu radi? Pretpostavljam da je običan trafo? Ili ne? evo slike na linku: https://www.kupujemprodajem.com/pol...je-regulator/oglas/141166870?modal=bigGallery

Jel moguće da je problem sa pravim reglerom na alternatoru tako da on izbija osigurač na pretvaraču?
A pa to je već druga priča (To baš baš često završava karijeru da ne kažem crkava >Ako izdrži dve godine to je super<) lično se to izbaci i stavi se

Bap sklopka preklopnik 12/24V​


Dosta ljudi koje znam izbace taj alternator od 24v i ubace od 12v tačnije 14v i tako nastave da rade​




Jedan mali savet Svima koji imaju paljenje na 24 v (original) na rusima, savetujem da s vremena na vreme dopune taj akumulator (punjačem) jer se on ne dopunjava koliko bi trebalo u sistemu sa tim originalnim pretvaračem. Duže ce im trajati taj akumulator :cool:

Jel moguće da je problem sa pravim reglerom na alternatoru tako da on izbija osigurač na pretvaraču?

Kod vas može da bude problem sam pretvarač, oksidacija (Pošto sam pretvarač nije baš zaštićen pa ulazi lepo voda prilikom pranja traktora ili sama prašina), ili sam Rele.​

 
Poslednja izmena:


Od koliko vati bi mogao biti ovaj ventilator, ako neko moze da pretpostavi, mislim da je iz nekog autobusa, ima 2 brzine
 
Uzmes multimetar i izmjeris.

Ako je pitanje za mene ja sam vam univerzalni ::spreman na sve:: (U prevodu ne drži me mesto radim šta stignem :osmeh::bravo::haha: i svugde se snađem što mi je baš drago, za sada nisam našao prepreku i nadam se da neću).
Znas dosta i imas dosta literature iz elektrotehnike koja se tesko nalazi, zato se i mozes svugdje snaci. Svaka cast!
 
A pa to je već druga priča (To baš baš često završava karijeru da ne kažem crkava >Ako izdrži dve godine to je super

Bap sklopka preklopnik 12/24V​


Dosta ljudi koje znam izbace taj alternator od 24v i ubace od 12v tačnije 14v i tako nastave da rade​




Jedan mali savet Svima koji imaju paljenje na 24 v (original) na rusima, savetujem da s vremena na vreme dopune taj akumulator (punjačem) jer se on ne dopunjava koliko bi trebalo u sistemu sa tim originalnim pretvaračem. Duže ce im trajati taj akumulator :cool:


Kod vas može da bude problem sam pretvarač, oksidacija (Pošto sam pretvarač nije baš zaštićen pa ulazi lepo voda prilikom pranja traktora ili sama prašina), ili sam Rele.​

Moram da te demantujem. Evo kod nas taj pretvarač radi perfektno već 15 godina.
Baš iz razloga ne jednakog punjenja akumulatora sa bap sklopkom se koristi ovaj sistem. Kod bap sklopke su akumulator vezani u paralelu i ne pune se jednakom strujom jer im nisu isti unutrašnji otpori. Što vremenom dovodi do slabljenja jednog akumulatora. Ovde to nije slučaj.

Послато са SM-A536B помоћу Тапатока
 


Od koliko vati bi mogao biti ovaj ventilator, ako neko moze da pretpostavi, mislim da je iz nekog autobusa, ima 2 brzine
Formula za proračun je


W (Snaga) = V (Napon) x I (Struja)

Ne verujem da je više od 5 Ampera =60W (Kada izmerite tačno I znaćete tačno kolika je snaga).


Pustite napon od 12v i na debelu crvenu stavite Strujna klešta i merite koliko povuče struje.Proračun vam je gore (12 x 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ili 10A=).
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh