Centralno i etazno grejanje.

Kolega napravi je sam.Ako treba slikaću kod jednog drugara koji je napravio a ujedno je i akumulator zato što ima skoro 1000 litara vode.

Sent from my HTC U12 life using Tapatalk
 
To nije praktična varijanta. Iz više razloga. Sad u ovom prelaznom periodu se npr. založi jedna bala predveče. Kod tog kotla sa 1000l ta bala neće biti dovoljna da zagreje tu vodu u kotlu na nivo dovoljan da se i kuća greje. Tj. početak grejanja kuće jako kasni u odnosu na početak loženja. Drugo, kad se ne loži, ta akumulacija u kotlu se hladi kroz kotao, pogotovo ako se ne zatvori dimnjača...
 
Evo meni je 2 god kako sam uzeo Uniko Kovačica 40kw duplo ložište,prezadovoljan sam,inače u selu je svaka 2 peć Uniko,i niko se nije žalio.
 
Ljudi kod mene otvoreni sistem sa jednom cjevi koja ide od kotla . Pec kad postigne temperaturu 70 ta cjev je topla samo metar od peci . Jel to ok
 
Treba mi peć na drva za centralno , tek radim . 25-29kw . Šta preporučujete : stadler,bosch ili viadrus ili nešto četvrto ?
Moj glas za Viadrus,imam je 10 godina kao nova je...malo gubi na ceni u preprodaji...cetvoro ljudi iz moga sela je uzelo istu posle starih stadlera i svi su zadovoljni potrosnjom.
Celicne se,po mom misljenju ,prave samo da izdrze garanciju od pet godina....
 
Neznam licno nisam imao prilike da uporedujem ,ali sam zato naveo primer cetvorice kolega.
Troje je imalo stadlera ,koji je bio pojam za celicnu pec,a jedan tropromajnu iz Bosanske Kostajnice koju je zamenio u sedmoj godini,svi su bili jednoglasni da potrosnja nista nije povecana a isto tako da se viadrus mnogo lakse lozi i cisti.
P.S.ta trojica su menjali stadler izmedu 16 i 18 godina rada,a o danasnjim celicnim pecima sam vec napisao sta mislim...
 
Ja sam za Viadrus,kad sam radio grejanje majstor mi je savetovao upravo Viadrus,posto je iz segmenata i bukvalno je vecna stvar. Ja sam na kraju stavio Centrometal i mislim da sam pogresio
 
Mislim da su gusani kotlovi dosta dugovečniji od kotlova od čeličnog lima ali ima i toga da se ne stavljaju mešni ventili i da temperature u kotlovima nisu po propisu i tu su limeni kotlovi dosta osetljiviji od gusanih.
 
Tine nisam te najbolje razumio , šta je pufer ? Hoćeš da kažeš da je bitno spojnice da su takve da može da se stavi bilo koja i da kupim polovnu skoro novu ?
Emigrant tebe isto nisam najbolje razumio ovo zadnje ? sa ventilima ?
 
Ljudi kod mene otvoreni sistem sa jednom cjevi koja ide od kotla . Pec kad postigne temperaturu 70 ta cjev je topla samo metar od peci . Jel to ok
Nemam centralno ali ovo je u normalno. Zatvoreni sistem ima posudu sa membranom a otvoreni je samo posuda. Obe služe samo da kad se voda zagrije ima prostor u koji se proširi ali ne i da voda teče kroz njih. Ako voda ne protiče nemože da se miješa i da topla voda uđe u bocu. Zato je ta cijev topla samo blizu peći. Ako su postavljene dvije cijevi može doći do kruženja vode jer uvijek postoji mogućnost različitog pritiska i voda se kreće i cijevi se zagriju.
 
To je akumulator topline, napisao sam roman na drugoj stranici ove teme.
S njim se postigne komfort ko sa gasom ili ložom, bit takvog sistema je zaštita kotla i smanjenje zagađenja vazduha.

Problem kod loženja krutih goriva je ko prvo slabo sastavljen sistem i problemi, koji izlaze iz toga.

Ljudi imaju velike oči kod kupovine, pa se (pogotove pre 20-30 godina) montiralo kotlove koji su prejaki za potrošnju objekta, time dolazi do zatvaranja klapne, lošeg izgaranja, gušenje vatre, 'kuvanja' drva, stvaranja naslaga, čađi....

Sa akumulatorom i stari loši kotao se 'preporodi', jer se mu dade šansa, da radi punom snagom. Pročiste i spale se svi kanali, nema kondenzacije, stvaranja hemijskih tvari što uništavaju čelik itd.


Još oko izbora kotla:
Gusani kotlovi su za loženje materiala kratkog plamena, znači ugalj, dok se za dugi plamen, drvo, koriste limeni kotlovi.
 
@MOMOSARIC Pufer je drugi naziv za akumulator toplote.

Nije prednost samo u komforu, mada i tu pomaze. Naime pec na cvrsto gorivo najbolje radi "pod punim gasom". Tada je temperatura sagorevanja visoka, sagorevanje je cisto i efikasno sa minimumom cadji i dima, a efikasnost visoka. Efikasnost izmenjivaca toplote je dobra jer su izduvni gasovi visoke temperature, nema kondenzacije u peci i dimnjaku. Vazno je da je kotao dobro dizajniran, sa sekundarnim dovodom vazduha u loziste radi potpunog sagorevanja i izmenjivacem dovoljno velikim da prihvati kolicinu toplote sagorevanja, a opet ne previse velikim da se dim ne ohladi ispod tacke kondenzacije.
Ako pri sagorevanju dovodimo vazduh samo ispod resetke lozista onda se previse kisenika potrosi na sagorevanje ugljenika u drvima, nece ostati dovoljno za dimne gasove nastale pirolizom. Previse svezeg vazduha sa druge strane hladi loziste i opet nemamo dobro sagorevanje, a i hladimo dim pa izmenjivac radi manje efikasno. Kada je sve dobro podeseno pri sagorevanju drva ne sme da bude ni malo vidljivog dima iz odzaka.

Naravno problem sa radom pod punim gasom je sto je to cesto previse energije. Ako se kotao dimenzionise za najhladnije dane onda ce veliku vecinu vremena da radi prigusen. Kada je kotao prigusen temperatura sagorevanja je niska, sagorevanje je lose i ima dosta cadji i dima - efikasnost je slaba. Zbog niske temperature stvara se kondenzacija koja nagriza kotao i dimnjak. Zbog toga najvise stradaju celicni kotlovi, a liveni su malo otporniji. Ljudi cesto loze sirova drva da odrze vatru, sto je velika greska jer se toplotna enegija sagorevanja koristi za susenje drva u lozistu - voda u drvima se pretvara u vodenu paru i ta energija bukvalno izlazi kroz odzak u vidu vodene pare. Kada se kotao dimenzionise za prosecnu hladnocu em ne moze da zagreje u tih par najhladnijih dana em opet u prelaznom periodu kada temperature jos nisu tako niske radi prigusen.

Akumulator toplote resava sve ove probleme.
Neki misle - tolko nauke oko lozenja drva, ali jeste. Moze da se nabudzi otprilike i da greje. Ali za minimum potrosnje, dobru efikasnost i minimum zagadjenja okoline (ne zaboravi dim gusi ceo komsiluk zimi) mora da se odradi kako treba.

EDIT: Tine me pretekao ali u osnovi slazemo se

I jos da dodam: kotao u kome plamen dodiruje hladjenu povrsinu je jako los kotao. Najbolje je kad su komora za sagorevanje i izmenjivac odvojeni. Komora za sagorevanje treba da bude samotirana i izolovana, tako da sto manje oduzima toplotu sagorevanju. Tako se postize najbolje i najcistije sagorevanje pri visokim temperaturama. A posle se iz izduvnih gasova izvlaci toplota. Ovo vazi najvise za grejanje drvima. Jedino ogranicenje je konstrukcijsko, mnogi materijali ne mogu izdrzati tako visoke temperature i zbog toga se hlade. To je pogotovo tacno ako koristis kameni ugalj. Ali to hladjenje treba biti svedeno na minimum tako da materijal izdrzi, a da ne hladi loziste previse
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh