Nece imt 577 da upali akumulator nov, voltaza je bila 12.25 V(sad je 12.02 v) sad punimo aku.
Ne napravi ni jedan krug verglanja nece da vergla, napravi mozda polukrug skoro nista.Ima jacine zakiva al ne pravi krug,mozda i nema al pokazuje da je jak na manometru.Ferguson pali pa po tome mislimo da nije aku.
Primecivanja su kad palim na bravu kao da bendiks kucka nesto ispod ili oko njega.Dok kad palim na direktno kuckanja nema.I nece ni na jedan nacin da upali cekamo sunce da ga ugreje mozda neke veze ima zbog kise.Nemamo predstavu sto tako.Palio je jako lako i sa akumularorom od automobila.
Na osnovu simptoma što opisujete (IMT 577 neće da vergla, samo „polukrug“, kuckanje kod paljenja na bravu, a na direktno nema kuckanja) – evo mogućih uzroka i redosleda provere:
1. Akumulator
12.25 V (prazan skoro 50%), a 12.02 V (već blizu 0%) → akumulator vam je slab.
To što „zakiva“ kad merite, ne znači da ima snage – voltmetar može da pokaže napon, ali nema kapaciteta (ampera) da zavergla.
Zato što Ferguson pali → možda je on lakši na verglanju (manji motor) ili njegov anlaser lakše povlači.
Prvo probajte sa punim akumulatorom ili direktno sa kablovima od drugog traktora/automobila (ali od kamiona ili jačeg auta, jer IMT treba dosta struje).
2. Kablovi i mase
Na IMT-u često problem pravi masa: oksidirani ili labavi kablovi (posebno glavni kabal od akumulatora na blok motor).
Ako masa nije dobra → anlaser samo „kucne“ (bendiks škljocne) ali ne zavergla.
Proverite i plus kabal, da li je čvrsto stegnut na akumulator i na anlaser.
Probajte direktno spojiti debljim kablom masu od minusa akumulatora na šraf anlasera → ako zavergla normalno, problem je u masi.
3. Anlaser
Ako se čuje „kuckanje“ samo kad palite na bravu → može biti automat anlasera (bendiks rele).
Kad dajete direktno na anlaser i nema kuckanja → to znači da struja ide mimo kontakata automata, pa je problem baš u njemu.
Automat može da „vuče“ ali ne pušta dovoljno struje, pa anlaser ne zavergla.
Ako anlaser pravi samo polukrug, moguće da su četkice istrošene ili da rotor „zapne“ u mrtvom položaju.
4. Vreme i vlaga
Vlažno i hladno vreme može da napravi problem ako negde ima loš kontakt (vlaga oksidira spojeve, smanji provodljivost).
Ali da traktor neće ni da zavergla → nije do nafte ili paljenja, nego baš do struje.

Predlog za probu korak po korak:
Stavite drugi, 100% ispravan i pun akumulator (od kamiona ili dva vezana auta).
Očistite i stegnite sve kablove, posebno masu.
Probajte da upalite.
Ako opet neće → prespojite kontakt na automat anlasera direktno + na debeli šraf → vidite da li će da zavergla.
Ako tad radi → problem je u automatu ili bravici.
Ako ni tad neće → anlaser treba skinuti i proveriti četkice i kolektor.
Evo najjednostavnije šeme za probu anlasera direktno na akumulator – da se isključi bravica i kablovi:
Šema (tekstualno objašnjenje)
Debeli plus kabal (+) akumulatora ide na glavni šraf na automatu anlasera (to je onaj gde već dolazi kabal od akumulatora).
Debeli minus kabal (–) akumulatora ide direktno na blok motora ili još bolje – direktno na kućište anlasera (jedan šraf).
Da bi anlaser zaverglao, na kratko spojite (npr. odvijačem ili kablom):
glavni plus šraf na automatu
i mali kontakt (na koji dolazi žica sa bravice).

Kada spojite ta dva kontakta, automat bi trebalo da „povuče“ i anlaser da zavrti.
Varijanta 2 (još sigurnije za probu):
Ako hoćete da preskočite i automat, onda direktno spojite plus akumulatora na glavni izlaz anlasera (iza automata, debeli kabal koji ide u motor anlasera).
Tad će anlaser odmah da vrti, ali bendiks se neće izbaciti u venac zamajca (samo će se motor anlasera okretati).
Ovo je čisto da vidite da li sam elektromotor radi.

Napomena:
Radite samo kratko par sekundi, jer bez paljenja može da napravi varnicu.
Koristite jak kabal ili masivan šrafciger, jer tu prolazi velika struja.
Pazite na varnice, da ne spojite na masu.