Imt 577 paljenje problem

nebofabrika

Novajlija
Učlanjen(a)
13 Nov 2013
Poruka
25
Lokacija
sremska mitrovica
Nece imt 577 da upali akumulator nov, voltaza je bila 12.25 V(sad je 12.02 v) sad punimo aku.
Ne napravi ni jedan krug verglanja nece da vergla, napravi mozda polukrug skoro nista.Ima jacine zakiva al ne pravi krug,mozda i nema al pokazuje da je jak na manometru.Ferguson pali pa po tome mislimo da nije aku.
Primecivanja su kad palim na bravu kao da bendiks kucka nesto ispod ili oko njega.Dok kad palim na direktno kuckanja nema.I nece ni na jedan nacin da upali cekamo sunce da ga ugreje mozda neke veze ima zbog kise.Nemamo predstavu sto tako.Palio je jako lako i sa akumularorom od automobila.
 
Nece imt 577 da upali akumulator nov, voltaza je bila 12.25 V(sad je 12.02 v) sad punimo aku.
Ne napravi ni jedan krug verglanja nece da vergla, napravi mozda polukrug skoro nista.Ima jacine zakiva al ne pravi krug,mozda i nema al pokazuje da je jak na manometru.Ferguson pali pa po tome mislimo da nije aku.
Primecivanja su kad palim na bravu kao da bendiks kucka nesto ispod ili oko njega.Dok kad palim na direktno kuckanja nema.I nece ni na jedan nacin da upali cekamo sunce da ga ugreje mozda neke veze ima zbog kise.Nemamo predstavu sto tako.Palio je jako lako i sa akumularorom od automobila.
Na osnovu simptoma što opisujete (IMT 577 neće da vergla, samo „polukrug“, kuckanje kod paljenja na bravu, a na direktno nema kuckanja) – evo mogućih uzroka i redosleda provere:

1. Akumulator

12.25 V (prazan skoro 50%), a 12.02 V (već blizu 0%) → akumulator vam je slab.

To što „zakiva“ kad merite, ne znači da ima snage – voltmetar može da pokaže napon, ali nema kapaciteta (ampera) da zavergla.

Zato što Ferguson pali → možda je on lakši na verglanju (manji motor) ili njegov anlaser lakše povlači.

Prvo probajte sa punim akumulatorom ili direktno sa kablovima od drugog traktora/automobila (ali od kamiona ili jačeg auta, jer IMT treba dosta struje).

2. Kablovi i mase

Na IMT-u često problem pravi masa: oksidirani ili labavi kablovi (posebno glavni kabal od akumulatora na blok motor).

Ako masa nije dobra → anlaser samo „kucne“ (bendiks škljocne) ali ne zavergla.

Proverite i plus kabal, da li je čvrsto stegnut na akumulator i na anlaser.

Probajte direktno spojiti debljim kablom masu od minusa akumulatora na šraf anlasera → ako zavergla normalno, problem je u masi.

3. Anlaser

Ako se čuje „kuckanje“ samo kad palite na bravu → može biti automat anlasera (bendiks rele).

Kad dajete direktno na anlaser i nema kuckanja → to znači da struja ide mimo kontakata automata, pa je problem baš u njemu.

Automat može da „vuče“ ali ne pušta dovoljno struje, pa anlaser ne zavergla.

Ako anlaser pravi samo polukrug, moguće da su četkice istrošene ili da rotor „zapne“ u mrtvom položaju.

4. Vreme i vlaga

Vlažno i hladno vreme može da napravi problem ako negde ima loš kontakt (vlaga oksidira spojeve, smanji provodljivost).

Ali da traktor neće ni da zavergla → nije do nafte ili paljenja, nego baš do struje.

✅ Predlog za probu korak po korak:

Stavite drugi, 100% ispravan i pun akumulator (od kamiona ili dva vezana auta).

Očistite i stegnite sve kablove, posebno masu.

Probajte da upalite.

Ako opet neće → prespojite kontakt na automat anlasera direktno + na debeli šraf → vidite da li će da zavergla.

Ako tad radi → problem je u automatu ili bravici.

Ako ni tad neće → anlaser treba skinuti i proveriti četkice i kolektor.


Evo najjednostavnije šeme za probu anlasera direktno na akumulator – da se isključi bravica i kablovi:


Šema (tekstualno objašnjenje)

Debeli plus kabal (+) akumulatora ide na glavni šraf na automatu anlasera (to je onaj gde već dolazi kabal od akumulatora).

Debeli minus kabal (–) akumulatora ide direktno na blok motora ili još bolje – direktno na kućište anlasera (jedan šraf).

Da bi anlaser zaverglao, na kratko spojite (npr. odvijačem ili kablom):

glavni plus šraf na automatu

i mali kontakt (na koji dolazi žica sa bravice).

👉 Kada spojite ta dva kontakta, automat bi trebalo da „povuče“ i anlaser da zavrti.

Varijanta 2 (još sigurnije za probu):

Ako hoćete da preskočite i automat, onda direktno spojite plus akumulatora na glavni izlaz anlasera (iza automata, debeli kabal koji ide u motor anlasera).

Tad će anlaser odmah da vrti, ali bendiks se neće izbaciti u venac zamajca (samo će se motor anlasera okretati).

Ovo je čisto da vidite da li sam elektromotor radi.

⚠️ Napomena:

Radite samo kratko par sekundi, jer bez paljenja može da napravi varnicu.

Koristite jak kabal ili masivan šrafciger, jer tu prolazi velika struja.

Pazite na varnice, da ne spojite na masu.
 
Kad je bio dopunjen na 12.20v upalio. Mogao je da vergla,verglo nešto malo i upalio iz prve.
Da li ste proverili da li vam se puni sam akumulator kada je traktor startovan ?
Da 4. Vreme i vlaga pa se isušio.
Čisto jedan mali predlog (Ako ne želite ne morate da me poslušate). Koristite kontakt sprej sa lubrikantom (Podmazuje i čisti same kontakte- elektro spojeve).


Počnite sa prskanjem sledećim redosledom (Puno posla i puno potrošenih sprejeva)


  • Akumulatora
  • Anlasera (Spolja ne iznutra)
  • Alternatora (Spolja ne iznutra)
  • Kontakt brave
  • Brave paljenja
  • Komplet instrument table
  • Konektora ispod instrument table
  • Mase na samoj šasiji
  • Sedmopolne utičnice
  • Štop lampi (Napred i nazad)
  • Rotacije
  • Radnih farova
  • Farovi u masci
 
Poslednja izmena:
Pa uzrok problema je bio to sto nismo znali sto ne vergla.Znam ja da on ima snage i na 11.80 da upali.Nista manje od 12v ne treba pokusavati ali moguce jeste.Mozete li mi reci koliko je za akumulator od 100Ah optimalno Volti za paljenje,tacan broj ne znam.Hvala za opsirno i detaljno oko akumulatora i bendiksa.E bas je problem sto se akumulator ne nadopunjuje jer je onaj deo anlaser sto se vrti sa kaisa neispravan,kanemo se da uzmemo novi.Ja neznam tacan naziv al jasno mi je da dopunjava slicno kako turbina na rotaciju namagnetisavanjem kalemova na elektromotoru i nju daje na aku.

Ne znamo tacno kako je upalio,dopunjen dobro a imao je on i prvi put 12.20 volti pa nije mogao upaliti.Nego smo isli po onoj staroj metodi lakse ce upaliti ako se malo ogreje.A nije nesto ni sunca bilo imali srece.Kako ce biti za sledeci put ne znamo.
 
Pa uzrok problema je bio to sto nismo znali sto ne vergla.Znam ja da on ima snage i na 11.80 da upali.Nista manje od 12v ne treba pokusavati ali moguce jeste.Mozete li mi reci koliko je za akumulator od 100Ah optimalno Volti za paljenje,tacan broj ne znam.Hvala za opsirno i detaljno oko akumulatora i bendiksa.E bas je problem sto se akumulator ne nadopunjuje jer je onaj deo anlaser sto se vrti sa kaisa neispravan,kanemo se da uzmemo novi.Ja neznam tacan naziv al jasno mi je da dopunjava slicno kako turbina na rotaciju namagnetisavanjem kalemova na elektromotoru i nju daje na aku.

Ne znamo tacno kako je upalio,dopunjen dobro a imao je on i prvi put 12.20 volti pa nije mogao upaliti.Nego smo isli po onoj staroj metodi lakse ce upaliti ako se malo ogreje.A nije nesto ni sunca bilo imali srece.Kako ce biti za sledeci put ne znamo.

1. Napon akumulatora u mirovanju (bez opterećenja)​

  • 12,6 – 12,8 V → potpuno napunjen akumulator.
  • 12,4 – 12,5 V → oko 75% napunjenosti.
  • 12,0 V → ~50% napunjenosti.
  • <11,8 V → skoro prazan.

2. Napon pri paljenju motora​

  • Kada okrenete ključ i anlaser vrti, napon može kratkotrajno pasti na oko 10 – 10,5 V i to je normalno za 100 Ah akumulator.
  • Ako padne ispod 9,5 V → akumulator je verovatno slab ili star.

3. Napon punjenja motora (alternator)​

  • Kada motor radi, alternator bi trebalo da drži 13,8 – 14,4 V.
  • Ako je veće od 14,6 V → rizik od prepunjavanja i oštećenja akumulatora.
  • Ako je manje od 13,5 V → akumulator se ne puni dovoljno.

Zaključak:

Za paljenje 100 Ah akumulator bi trebalo da ima 12,4 – 12,8 V mirovanja. Tokom okretanja anlasera, pad do 10 – 10,5 V je normalan.


Akumulator se ne puni jer je anlaster (starter) ili deo koji se okreće zajedno sa kaišem neispravan. To je klasičan problem kod traktora i nekih motora gde je alternator spojen preko remena/kaisa. Evo šta se dešava i šta možete da uradite:

1. Šta se dešava​

  • Ako je deo anlastra koji se okreće sa kaišem (obično mali rotor ili kvačilo na starter-generatoru) blokiran ili pokvaren, alternator/napajanje ne dobija dovoljno okretaja da generiše struju.
  • Kao posledica toga, akumulator ostaje na niskom naponu i ne nadopunjuje se, iako je alternator možda u suštini ispravan.

2. Provera​

  1. Vizuelna provera kaiša i rotora:
    • Da li se kaiš slobodno okreće?
    • Da li rotor anlastra slobodno vrti? Ako je zaglavljen, to je problem.
  2. Meranje napona:
    • Merite direktno na terminalima akumulatora dok motor radi
    • Normalno bi trebalo da bude ~13,8–14,5 V za nadopunu.
    • Ako je napon nula ili vrlo nizak, problem je u prenosu rotacije (anlaster/kaiš) ili u alternatoru.
  3. Provera kontakata i kablova:
    • Loose ili korodirani kablovi između alternatora i akumulatora takođe mogu dati isti simptom.

3. Rešenje​

  • Ako je deo anlastra koji se vrti sa kaišem neispravan, mora se zamenitiili popraviti taj deo.
    • Kod starijih traktora, to je često starter-generator rotor ili zupčanik/flywheel spoj.
    • Neki delovi se mogu samostalno rastaviti i podmazati, ali često je preporuka zamena celog dela.
  • Nakon popravke ili zamene, proverite ponovno napon akumulatora tokom rada motora. Trebalo bi da se napuni normalno (~14 V).
Moj savet vam je da zamenite što pre alternator (Ako ne želite da kupujete nov alternator odnesite ga kod auto električara pa će ispitati sam alternator i videti šta je za zamenu). Ako znate možete i sami da ga ispitate i popravite. U ovom uputstvu imate sve lepo obljašnjeno kako sami da popravite Alternator https://poljoinfo.com/resources/alternator.130/
 
Poslednja izmena:
Свака част ако заиста човјек куца све ово, заједно са силним форматирањем (иако је заморно за читање преко телефона кад се претјера, поготово кад се користи центрирање текста па се мора скроловати лијево-десно).
 
Свака част ако заиста човјек куца све ово, заједно са силним форматирањем (иако је заморно за читање преко телефона кад се претјера, поготово кад се користи центрирање текста па се мора скроловати лијево-десно).
Čovek je pisao naravno (Lično se bavim autoelektrikom, elektronikom pa bi bilo sramota da ne znam ove pojmove i šta i kako radi nešto pa da kažem ili da popravim...) ali dobro imate pravo da mislite šta želite (Lično me niste upoznali, da jeste znali bi ste da sam elektroničar, autoelektričar i sve ostalo :D naučim brzo pošto mi je dovoljno samo jednom da mi pokažete i to je to).
 
@nebofabrika za sam početak vam se izvinjavam za :off_topic:i za bez potrebne notifikacije.

:udri:::samo bes:::zli: Ajde neka vam bude da je pisao AI (Čisto da budete zadovoljni sa odgovorom:off_topic:).

Administratori za 48h deaktivirajte ovaj nalog. Razlog svaka moja pomoć na ovom forumu je uzaludna:
  • Gubljenje vremena (Imam i ja svoje obaveze i posao a nalazim se na forumu)
  • Sve što odradim ili napišem ne valja
  • Živaca
Čast pojedincima (Ima ih dosta) sa njima može lepo i da se popriča a i da se lično upozna. Njima hvala puno
@North ARMY

@novii

@Goran G.

@Matić

 
Čovek se oseća frustrirano i omalovaženo, a toliki trud uloži da većini pomogne....Uvek ima pojedinaca ovde koji nikada nikome nisu pomogli, već samo kontra i podjebavanje sa distance...
Ja sam više puta razmišljao o trajnom odlasku sa Foruma, međutim, ovde sam, protekle decenije i po', upoznao dosta dobrih i kvalitetnih, prvenstveno ljudi, i nadam se da ću i ubuduće, te sam definitivno odustao od te namere, trajno.... 😃
 
Nazad
Vrh