Kruška, jabuka ili malina...

a1eksandar

Novajlija
Učlanjen(a)
13 Maj 2010
Poruka
23
Lokacija
Šabac
:sta:

Pozdrav svima. Potpuni sam početnik ali već par godina u nazad imam žarku želju da podignem voćnjak. Inače se bavim računarima i treba mi kontakt sa prirodom i odmaranje glave a "umaranje tela" ::namigivanje:: Ove godine sam se odlučio da to definitivno uradim i zatim sam krenuo u istraživanje materije...

Prvo sam želeo da podignem zasad šljive ali su me "poznavaoci" odvratili sa pričom nemoj kad već podižeš zasad neka bude malina ima dobru otkupnu cenu šljiva je suviše jeftina itd itd... Kada sam se malo raspitao ispostavilo se da je malina jako zahtevna u smislu gajenja i berbe i same logistike u toku berbe. Počeo sam da razmišljam o kruški ili jabuki ali u privatnom razgovoru sa direktorom obližnje hladnjače, čovek mi kaže da oni uopšte i ne otkupljuju jabuku i krušku već samo malinu, šljivu, višnju i kupinu. On mi kaže samo malina.... Kontaktirao sam i poznanike iz još jedne hladnjače i oni mi kažu isto...

Tako sam ja odlučio da pitam i vas koji već imate podignute zasade. Da li uopšte postoje hladnjače koje otkupljuju krušku ili jabuku ili to ide na neki drugi način... Nemoguće da neko ima 1 ili više ha pod jabukom ili kruškom a da nema tržište ?!

Eto za početak... želeo bih da me posavetujete, da ste na mom mestu šta bi ste radili.... Inače živim u Šapcu i gledam da kupim 1 ha plac negde u Pocerini kako bih na jesen podigao zasad.

Kontaktirao sam i Institut u Čačku i Poljoprivredni fakultet u Novom Sadu ali mislim da će te mi vi sa foruma biti najbolji mentori :)

Hvala unapred... živeli :ppozdrav: