Uticaj velike kolicine fosfora i kalijuma na plod...

pladeli

Novajlija
Učlanjen(a)
17 Apr 2010
Poruka
5
Veliki pozdrav svima..Ja sam jos jedan pocetnik u plastenicima.Pokusavam da napravim jedan plastenik i da se oprobam u proizvodnji.(eksperimentisem).I vec na pocetku imam jedan problem.Odnjeo sam zemljiste na analizu i imam velike kolicine fosfora i kalijuma.Zanima me da li neko zna kako fosfor i kalijum uticu na plod.Paradajz,paprika,krastavac,..itd.
 
Šta znači to "velike količine"? Možda to i nije problem, naprotiv. Fosfor je veoma potreban u fazi razvoja korena biljaka. Sva kompleksana starter đubriva sadrže veći deo fosfora.Pogladaj samo odnose N-P-K (azot-fosfor-kalijum). Što se kalijuma tiče i on je neophodan u većoj količini u fazi intenzivnog rasta a kod paradajza presudan je u uticaju na kvalitet i sazrevanje plodova. Da se vratim na početak, pitanje je samo koje su to količine i kako stoje ostali mikroelementi npr kalcijum koji se često dodaje (prihranom) da bi se sprečio negativan uticaj azota na razvoj biljaka (npr salata).
E sad, pošto si novi član dobrodošao :ppozdrav: i procunjaj malo po forumima jer možeš i u temama o raznom povrću naći nešto . ::namigivanje::
 
pa recimo da mi je fosfor 159 mg/100g zemlje,kalijum 96 mg/100 g zemlje,CaCO3 0,34 procenta,humus mi je dobar 5,42 azot 0,34 procenta.malo mi je slab kalcijum karbonat 0,34 procenta ali to se da popraviti.reakcija zemljista mi je neutralna,a pH H20 mi je 7,04 % e sad kako da smanjim fosfor i kalijum kada u svakom djubrivu ima fosfora i kalijuma....rekli su mi da 5-7 godina ne unosim nikako fosfor i kalijum :sta:
 
pitanje ko ti je radio analizu i kako jer jedno je imati vece kolicine fosfora i kalijuma a jedno je koliko je taj fosfor i kalijum pokretan u zemljistu
 
poljoprivredni zavod iz Bijeljine mi je radio analizu.a kako da znam koliko je pokretan fosfor i kalijum u zemljistu?