PDA

View Full Version : Orezivanje voća

Advertisement

Strane : [1] 2 3 4

dukej
09-03-08, 00:29
Interesuje me da li neko ima neka uputstva (ili adrese na internetu) kako se orezuju sadnice i starije voćke. Gledao sam par puta na tv-u kako stručnjaci pokazuju kako se to radi samo što mi to baš i nije mnogo pomoglo. Ili demonstrator to reže jako brzo bez objašnjavanja tako da kamera ne može dobro da ga prati (obično udaljeni kadar pa se ništa i ne vidi), ili (što je bio slučaj poslednji put kad sam tako nešto gledao) kamerman celo vreme zumira glavu demonstratora i prati šta ovaj priča ali uopšte ne pokazuje gde i šta ovaj seče... Pri tim demonstracijama se spominju pojmovi lastari, rodne grančice i rodni pupoljci, jednogodišnje grančice, nerodne grane, grane koje će u narednoj godini dati rod... Ja sam totalni laik za voćarstvo (imam nekoliko voćki u bašti), i ovi pojmovi mi ne vrede mnogo kad ja to ne znam da prepoznam, odnosno nisam imao do sad prilike da mi to neko pokaže ili da negde to vidim, ali onako u krupnom planu pa da se jasno vidi. Ako neko od voćara sa foruma želi da podeli (i prenese) svoje znanje i na nas amatere, barem toliko da ne osakatimo tih par voćki u našim dvorištima i baštama, ja bih mu bio veoma zahvalan (a verujem i ne samo ja)! >:({

novii
11-03-08, 10:25
Ja takođe imam samo nekoliko voćaka, i kada ih orezujem trudim se da sečem grane koje idu unutra, prema stablu i one koje idu spolja. Takođe sečem i grane koje se nazivaju vodopijama, a sastoje se samo od jedne grancice koja ide direktno u vis.

vocarcina
12-03-08, 18:43
Imate na YouTube-u neke filmice o rezidbi vocaka i vinove loze. Samo sto su na engleskom.

http://www.youtube.com/results?search_query=pruning&search_type=

farmil
25-02-09, 19:51
imam problem sa jabukama, cvetaju ponesu rod i u vreme berbe nema ni 5% plodova . ako neko ima neki savet neka mi kaže, rezanje prskanje ili neka fora s tim
pozdrav

nb-campari
25-02-09, 21:10